Η ΑΝΑΛΗΨΗ του ΚΥΡΙΟΥ .
Η Ανάληψη του Χριστού είναι το επισφράγισμα του
λυτρωτικού έργου Του και το θριαμβευτικό επιστέγασμα των όσων έπραξεν υπέρ των ανθρώπων.
Η
Ανάσταση του Κυρίου γεγονός αδιαμφισβήτητο. Οι εμφανίσεις Του στους Μαθητές Του, μετά την Ανάσταση και μέχρι την
Ανάληψη, αλλεπάλληλες, αποκαλύπτοντας τα
Μυστήρια της Βασιλείας του Θεού.
Σαράντα ημέρες, λοιπόν, μετά την
Ανάστασή Του ο Χριστός ανέβηκε στους Ουρανούς, ευλογώντας τους. Ανέβηκε και
πρόσφερε στον Πατέρα Του την ανθρώπινη σάρκα θεωμένη, καθ’ όσον ενώθηκε με την Θεία φύση Του και κάθισε στον
Βασιλικό Θρόνο και στα δεξιά του Θεού Πατέρα.
Η χαρά όμως αυτή δεν είναι μόνο χαρά,
για την δόξα του Χριστού. Αλλά και χαρά, για την σωτηρία του ανθρώπου. Γιατί ο
Κύριος ανεβαίνοντας στους ουρανούς ανεβαίνει μαζί με το σώμα Του το ανθρώπινο,
με την θεωθείσαν σάρκα. Αυτήν ανεβάζει στον ουρανό και συγκαθίζει στα δεξιά του
θρόνου του Θεού. Και έτσι γίνεται πρωτοπόρος του ανθρωπίνου γένους στην δόξα
του ουρανού, όπως με την Ανάστασή Του έγινε πρωτότοκος των νεκρών.
Η Ανάληψη του Χριστού ανήγαγε τον
άνθρωπο στον Ουρανό, δηλαδή έκανε προσβάσιμο τον Ουρανό στον άνθρωπο,
εφ’ όσον βέβαια ο άνθρωπος καταστεί
απαρέγκλιτος τηρητής των
Ευαγγελικών εντολών, απεκδυθεί την
φιληδονία, την φιλοδοξία, την φιλαργυρία, ενδυθεί την αγάπη και την ταπείνωση, αποστραφεί τα
κάτω και στραφεί προς τα πάνω. Έτσι με την κάθαρση της καρδιάς και τον πλούτο
της Θείας Χάριτος ο άνθρωπος θεώνεται,
ζει την μέθεξη της Αναλήψεως του Χριστού και βιώνει την προσωπική του
ανάληψη. Ευχή μας όλοι να βιώσουμε την εμπειρία της Αναλήψεως.
Το έργο του Κυρίου μετά την Ανάληψή Του εις τους ουρανούς συνέχισε και συνεχίζει η Εκκλησία. Αυτή, με την δύναμη, που της έδωκεν ο Ιδρυτής της, διδάσκει, θαυματουργεί, αγιάζει και σώζει τους πιστούς. Οι πιστοί είναι, διά της Εκκλησίας και εις την Εκκλησίαν, ενωμένοι με τον Αρχηγόν τους.-
Από το βιβλίο ’’ΕΟΡΤΙΕΣ ΑΝΑΦΟΡΕΣ’’ Ελ. Α. ΚΛ.