Κ Υ Ρ Ι Ε    Ι Η Σ Ο Υ    Χ Ρ Ι Σ Τ Ε    Υ Ι Ε    Τ Ο Υ    Θ Ε Ο Υ    Ε Λ Ε Η Σ Ο Ν    Μ Ε.

ΣΤΟΧΟΣ ΜΑΣ


Η έμφλογη, κάθετη αγάπη προς το Θεό εκφράζεται με μία έμπρακτη, διάπυρη, οριζόντια αγάπη προς τον "πλησίον".Προορισμός του ανθρώπου η Θ έ ω σ η . Μία προσφορά δυνατότητας Θεϊκή, με την Ενανθρώπηση, Σταυρική Θυσία και Ανάσταση του Λόγου.Η Θ έ ω σ η, ενέργεια Θεού, αλλά και συνέργεια ανθρώπου.Σ’ αυτή την ανθρώπινη προσπάθεια επιποθούμε να συμβάλλομε γνωστοποιώντας ό,τι΄΄εφώτισε ο Θεός΄΄, προς δόξα Του και σωτηρία του λαού Του.Το site αυτό είναι μία ελάχιστη προσπάθεια, ανιδιοτελής, ένας αντίλαλος Ορθοδοξίας, μία ορθόδοξη μαρτυρία στο διαδικτυακό χώρο, για προβολή προτύπων, παροχή εμπειριών και προσφορά ελπίδας στον αόρατο πόλεμο κάθε αγωνιζομένου προσώπου.-

Παρασκευή 31 Μαΐου 2024

1.6 ΑΓΙΟΣ ΙΟΥΣΤΙΝΟΣ, ο φιλόσοφος.

                                           1.6  ΑΓΙΟΣ   ΙΟΥΣΤΙΝΟΣ, ο  φιλόσοφος.

 Συχέμ της  Σαμάρειας  η  πατρίδα του   Ιουστίνου. Ευφυής και φιλομαθής, εντρυφητής  και  αναζητητής, διακρίνεται στην εποχή του. Γνώστης  κάθε  φιλοσοφίας αναζητεί την Αλήθεια.

Το έλεος του Θεού τον καταδιώκει και  η συνάντηση  με  τον Θεόσοφο Γέροντα επιφέρει την Αγιογραφική μύηση και την ψυχική ανάπαυση και ανάταση.

 Σηματοδοτείται πνευματική ανάβαση και ακολουθεί σθεναρή  απολογία της  πίστεως,  μαρτυρική   κατάληξη  της αγωνιστικής γήϊνης πορείας του.-

                                                               Ελ. Α. Κλ.

Πέμπτη 30 Μαΐου 2024

Νοιώθεις αποστροφή προς τον πλησίον σου;

 


‘’Νοιώθεις αποστροφή προς τον πλησίον σου;
Λέγε: «Και είδεν ο Θεός τα πάντα όσα εποίησε
και ιδού καλά λίαν»  (Γεν.α΄ 31)’’

 

ΑΓΙΟΣ  ΙΩΑΝΝΗΣ  ΚΡΟΣΤΑΝΔΗΣ

 

31.5 ΑΓΙΟΣ ΕΡΜΕΙΑΣ

                                                               31.5 ΑΓΙΟΣ  ΕΡΜΕΙΑΣ

Επίλεκτος  στρατιώτης στα Κόμανα της Καππαδοκίας ο Ερμείας. Αγωνίζεται γενναία και ανδραγαθεί επανειλημμένα. Η στρατιωτική του καρριέρα  άψογη. Η χριστιανική  του παρουσία  δυναμική.  Ασυναγώνιστος  στις μάχες, αλλά  και  ανένδοτος  στους  διωγμούς.

Συλλαμβάνεται και προσκαλείται να αλλαξοπιστήσει. Αρνείται κατηγορηματικά. Βασανίζεται  σκληρά. Παραμένει εδραίος. Στην  φωτιά  αβλαβής. Στις   προκλήσεις ευσταθής.

Τον  αποκεφαλισμό  δέχεται  αναντίρρητα. 

Στον Χορό των Μαρτύρων συγκαταλέγεται αναμφίβολα. 

Ερμείας  ο Μάρτυρας  Χριστού.-

                                            Ελ. Α. Κλ.

Τετάρτη 29 Μαΐου 2024

Προωρώμην τον Κύριον ενώπιόν μου διά παντός..

 


«Προωρώμην τον Κύριον ενώπιόν μου διά παντός...ίνα μη σαλευθώ.» (Ψαλμ. 15:8). Η σκέψη, ότι Εκείνος είναι κοντά μου δεν μ' εγκαταλείπει ποτέ. Πρέπει και συ να προσπαθήσεις να κάνης το ίδιο.»

ΑΓΙΟΣ   ΙΩΑΝΝΗΣ  ΚΡΟΣΤΑΝΔΗΣ  

30.5 ΑΓΙΟΙ: ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ και ΕΜΜΕΛΕΙΑ.

                                  30.5 ΑΓΙΟΙ:  ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ  και  ΕΜΜΕΛΕΙΑ.

           Ζευγάρι ευάρμοστο, ομόφρονο και ομόψυχο ο  Βασίλειος  και η Εμμέλεια.

Βλαστάρια τους εκλεκτά : ο Μ. Βασίλειος Επίσκοπος Καισαρείας, ο Γρηγόριος Επίσκοπος Νύσσης, ο  Ναυκράτιος Μοναχός, ο  Πέτρος   Επίσκοπος   Σεβαστείας και η Μακρίνα  Μοναχή.

          ΄Εσπειραν τον  σπόρο της πίστεως στις  παιδικές  ψυχές  τους. Φύτεψαν την αγάπη  στις  καρδιές  τους. Στάθηκαν  άγρυπνοι  φρουροί  στα  κάστρα  των βλαστών τους. Πρόσφεραν στον Κύριο αντάξια  αντίδωρα, τα Χριστοποιημένα παιδιά τους.

Η προσφορά  τους, καρπός συνέργειας στην Θεϊκή ενέργεια, για την επίτευξη  του  σωστικού  σχεδίου Του. Η αγωνιστική  πορεία  τους  καρποφόρα. Η ζωή τους ζωή Χριστού, ζωή Αγίων.

Άγιοι και οι δύο και τα παιδιά τους.-

Ελ. Α. Κλ.

 

Τρίτη 28 Μαΐου 2024

Η σωτηρία και η προσευχή...

 


‘’Η σωτηρία και η προσευχή
δεν βρίσκονται στα πολλά λόγια,
αλλά στην κατανόηση
και στην θέρμη της καρδιάς.’’


ΑΓΙΟΣ   ΙΩΑΝΝΗΣ  ΚΡΟΣΤΑΝΔΗΣ

 

29.5 ΑΓΙΑ ΘΕΟΔΟΣΙΑ

                                                        29.5 ΑΓΙΑ  ΘΕΟΔΟΣΙΑ

Χριστιανή  18χρονη  η  Θεοδοσία  και διαθέτει πίστη ακράδαντη, αγάπη ανυπόκριτη, ζήλο αμείωτο. Είναι  η  κόρη από την Τύρο της Φοινίκης, η ηρωϊδα. Ορθοφρονεί  και  ορθοτομεί  την  Αλήθεια. Βιώνει το πιστεύω της με συνέπεια. Δίνει καθημερινά μαρτυρία ζωής και σφραγίζει την ζωή της με το μαρτύριο.

Ο άρχοντας Ουρβανός την συλλαμβάνει, την προσκαλεί,  για  άρνηση, την  προκαλεί δελεαστικά. Η ομολογία παρρησιακή. Η στάση της αγέρωχη . Το φρόνημά της άκαμπτο.

   Βασανίζεται φρικτά.Υπομένει  καρτερικά.Δηλώνει ακατάπαυστα την χριστιανική της ιδιότητα. Περιχαρής, για την  μαρτυρική της προσφορά, αιμόφυρτη από τα κολαστήρια, ρίχνεται στην θάλασσα το σώμα. Η ψυχή της πάλλευκη φθάνει στον Ουράνιο Νυμφώνα.-

Ελ. Α. Κλ.

 

 

Δευτέρα 27 Μαΐου 2024

Ζητείτε δε πρώτον...

 


«Ζητείτε δε πρώτον
την βασιλείαν του Θεού
και την δικαιοσύνην αυτού,
και ταύτα πάντα
προστεθήσεται υμίν»

(Ματθ. στ´ 33).»

 

28.5 ΑΓΙΑ ΕΛΙΚΩΝΙΔΑ

                                              28.5  ΑΓΙΑ  ΕΛΙΚΩΝΙΔΑ

            Βλάστημα της Θεσσαλονίκης και καύχημα τηςΚορίνθου η Ελικωνίδα, αφού τόπος μαρτυρίου  της αναδείχθηκε.

          Περίνιος  ο άρχοντας  υπεράνθρωπα  προσπαθεί,  για  την  άρνηση  του  πιστεύω της.

 Ανυποχώρητη αγωνίστρια, αντιστασιακή ηρωϊδα, μηδενοποιεί  την  δόξα, κιβδηλοποιεί  τον  πλούτο  και  προχωρεί αγέρωχα  προς την άληκτη δόξα τ' Ουρανού.

          Βασανίζεται  φρικτά  στην  πύρινη άσφαλτο, στην  αδηφάγο  φωτιά, στα  άγρια θηρία, αλλά η Θεία  Χάρη  την  διαφυλάσσει.

    Αποκεφαλίζεται τελικά και εισέρχεται θριαμβευτικά στα Ουράνια Σκηνώματα.-

Ελ. Α. Κλ.

 

 

Κυριακή 26 Μαΐου 2024

Φαίνεται, πὼς μόνο ἡ ζωντανὴ πίστις ...

 
                                            

΄΄Φαίνεται, πὼς μόνο ἡ  ζωντανὴ  πίστις   καὶ   ἐλπίδα
στὸν Θεό μας κάνουν νὰ εἴμαστε σταθεροὶ καὶ γενναῖοι,
ὅπως τό βλέπουμε στοὺς ἉγίουςἹεράρχες,τούςΜάρτυρες,
τοὺς Ὁσίους καὶ τοὺς Δικαίους τοῦ Θεοῦ.΄΄

                       ΑΓΙΟΣ  ΙΩΑΝΝΗΣ  ΚΡΟΣΤΑΝΔΗΣ

27.5 ΟΣΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ, ὁ Ρῶσος.

                                            27.5  ΟΣΙΟΣ   ΙΩΑΝΝΗΣ, ὁ  Ρῶσος.

 


      Ὅσιος Ἰωάννης! Ὁ ἔνθεος θεράποντας  Χριστοῦ. Τό σκεῦος τῆς Θείας Χάριτος. Τό βλάστημα τῆς Ρωσίας.Τό καύχημα τῆς Εὐβοίας. Τῶν Ἀγγέλων ὁ συμπολίτης. Τῶν ἀνθρώπων ὁ προστάτης.

   Ἄς ἐνσκύψουμε εὐλαβικά στήΝ βιοτή του, ἀντλώντας σωστικά μηνύματα.Γεννιέται τὸ 1690 στὴ  Ρωσία  ἀπὸ εὐσεβεῖς Χριστιανοὺς γονεῖς, οἱ ὁποῖοι ἐνσταλάζουν στὴν ψυχὴ του τὴν πίστη στὸν Θεό καί ἀνάβουν τήν φλόγα τῆς ἀγάπης σ’ Ἐκεῖνον.

20χρονο παλικάρι, παίρνει μέρος  στὸν πόλεμο τῶν Ρώσων κατὰ τῶν Τούρκων. Ἐκεῖ συλλαμβάνεται αἰχμάλωτος πολέμου καὶ πωλεῖται δοῦλος σὲ Ὀθωμανὸ Ἴππαρχο, στὸ Προκόπι τῆς Μ. Ἀσίας. Εἶναι σκλάβος στὸ σῶμα, ἀλλὰ ἐλεύθερος στὴν ψυχή. Ἡ καρδιὰ του συντονισμένη στὸν ρυθμὸ τῆς ἀγάπης τοῦ Θεοῦ, τὸν καθιστᾶ  πανευτυχῆ.

          Περιποιεῖται εὐδιάθετα τὰ ζῶα στὸν στάβλο τοῦ Ἀγᾶ καὶ ἑδραιώνει τὴν ταπεινοφροσύνη. Ἐκεῖ, στ’ ἄχυρο, γονατίζει καὶ στέλνει πύρινες προσευχὲς στὸν Θεό. Ἐκεῖ τρέφεται λιτότατα, ἀγρυπνεῖ καὶ ζεῖ ὁσιακά. Καθυποτάσσει τὴν σάρκα στὸ πνεῦμα καὶ αἰσθάνεται ἀπελεύθερος, δέσμιος Χριστοῦ. Ζεῖ γιὰ τὸν Χριστό, μὲ τὸν Χριστὸ  καὶ δίνει τὴν μαρτυρία τοῦ Χριστοῦ.

          40 ἐτῶν, τὸ 1730, στὶς 27 Μαΐου, ἀσθενεῖ καὶ παραδίδει εἰρηνικὰ τὴν ψυχή του στὰ χέρια τοῦ Πλάστη, γιὰ αἰώνιες  ἀπολαύσεις. Τὸ σῶμα του, ἄφθαρτο, σκορπίζει εὐωδία καὶ θαυματουργικὴ Χάρη. Τοποθετεῖται σὲ λάρνακα στὸν Ἱερὸ Ναὸ Ἁγίου Γεωργίου.

Τὸ 1832, σὲ μία τουρκικὴ ἐπίθεση στρατιῶτες τὸ ρίχνουν στὴν φωτιά, ἀλλὰ παραμένει ἀνέγγιχτο καί ἀνακινεῖται μέσα στὶς φλόγες. Οἱ Τοῦρκοι ἔντρομοι φεύγουν.

Οἱ Χριστιανοί, τὸ 1924 μὲ τὴν ἀνταλλαγὴ τῶν πληθυσμῶν, φέρουν τὸν Ἅγιο στὸ Ν. Προκόπι Εὔβοιας, ὅπου  σκορπίζει τὴν θαυματουργική του Χάρη, σ’ὅσους μέ πίστη τόν  ἐπικαλεσθοῦν.

Ὁ Ὅσιος Ἰωάννης ζεῖ στήν γῆ σάν Ὅσιος, κακοπαθεῖ σάν καλός στρατιώτης Χριστοῦ καί ἀξιώνεται τοῦ ἀφθάρτου στεφάνου τῆς δόξης καί τῆς Ἐπουρανίου Βασιλείας. Πρότυπο ζωῆς γιά μᾶς, προβάλλει μπροστά μας καί μᾶς προσκαλεῖ νά τόν μιμηθοῦμε. Μᾶς καλεῖ σέ ἐγρήγορση, γιά ἀγῶνες νικηφόρους.

Μᾶς ἀναμένει ἐναγώνια στόν Οὐρανό, γιά νά συνευφρανθοῦμε αἰώνια, ἀναφαίρετες χαρές. Ἡ μίμησή του θά εἶναι ἡ μεγαλύτερη τιμή, ἀπό ὅσες τοῦ ἀποδίδουμε κάθε χρόνο στήν μνήμη του. Μακάρι! –

Ελ. Α. Κλ.

 

Σάββατο 25 Μαΐου 2024

Εμείς έχουμε ένα βαρόμετρο ακριβείας,...

 


΄΄Εμείς έχουμε ένα βαρόμετρο ακριβείας,
το οποίο δείχνει την άνοδο
ή την πτώση της πνευματικής μας ζωής.
Και αυτό είναι η καρδιά.
Μπορούμε να την ονομάσουμε και πυξίδα».

 ΑΓΙΟΥ  ΙΩΑΝΝΟΥ  ΚΡΟΣΤΑΝΔΗΣ

ΚΥΡ. ΠΑΡΑΛΥΤΟΥ. (Ιωαν. ε΄, 1–15) ΕΠΙΛΟΓΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ.

  ΚΥΡ.  ΠΑΡΑΛΥΤΟΥ. (Ιωαν. ε΄, 1–15)
ΕΠΙΛΟΓΗ   ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ.

          «Θέλεις  υγιής  γενέσθαι;… ίδε υγιής γέγονας` μηκέτι αμάρτανε, ίνα μη χείρόν  σοι  τι  γένηται».(Ιωαν. ε΄,6,14).

          Ο Ιησούς ένα  Σάββατο βρέθηκε μπροστά σ’ έναν πολυετή ασθενή. Παραλυσία τριάντα οκτώ ετών τον κρατούσε καθηλωμένον στο κρεβάτι του πόνου. Η φιλευσπλαχνία του Χριστού Τον προέτρεψε σε ιαματική κίνηση. «Θέλεις υγιής γενέσθαι;», τον ερωτά ο Κύριος.

          Το έναυσμα, για εκζήτηση βοήθειας, για εκούσια επιλογή θεραπείας, δίδεται. Η θεραπεία είναι δυνατή, αλλά όχι αναγκαστική. Η έκφραση της ελευθερίας του προσώπου σ’ όλο της το μεγαλείο.

     Η ενέργεια  του Θεού  επιζητεί την συνέργεια του ανθρώπου, απαραιτήτωςΟ Χριστός ποθεί την σωτηρία μας πρωταρχικά,αλλά ουδέποτε παραβιάζει την ελευθερία μας.Η παντοδυναμία του Θεού θεράπευσε πάραυτα τον παράλυτο, ευθύς ως έδωκε την συγκατάθεσή του, με την έκφραση της ενδόμυχης επιθυμίας του, για θεραπεία.

      Θεραπεύεται ο παράλυτος, αφού σηκώνει και το κρεβάτι του και φεύγει.Φεύγει, αφού εισέπραξε το δώρο της θεραπείας.

      Ο Ιησούς συγχρόνως του  κάνει μια υπόμνηση : «..ίδε υγιής γέγονας` μηκέτι αμάρτανε, ίνα μη χείρόν σοι τι γένηται».

       Η παραλυσία, συνέπεια αμαρτίας. Η επαγρύπνηση, η άσκηση, η συμμετοχή στα Μυστήρια της Εκκλησίας, εξασφαλίζουν την ισορροπία και υγεία ψυχής και σώματος.Η αμαρτία κατεργάζεται τον θάνατο. Η μετάνοια χορηγεί την ζωή.

Ο αγώνας εμπεριέχει και πτώσεις, αλλά σημειώνει και αναστάσεις, περιφανείς νίκες, σωστικές φάσεις. Η πορεία μας είναι ανοδική, αγωνιστική. Ας είναι και νικηφόρα.-

Από το βιβλίο’’ΖΩΗΦΟΡΑ  ΡΗΜΑΤΑ’’ Ελ.Α. Κλ.

 

 

26.5 ΑΓΙΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΚΑΡΠΟΣ

                                        26.5 ΑΓΙΟΣ  ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ    ΚΑΡΠΟΣ

          Γνωρίζει τον Χριστό και συνοδοιπορεί μαζί  Του  ο Κάρπος,  ανάμεσα   στον  Εβδομηκονταμελή  Αποστολικό Χορό.

          Συναντά τον Πυρφόρο Απόστολο Παύλο και προσφέρει την  πολύτιμη  συνεργασία του.

          Αναδεικνύεται Επίσκοπος Βάρνας της Θράκης και ακτινοβολεί  με  την αγία ζωή του.

Πειρασμοί  τον  κυκλώνουν και θλίψεις  τον επισκέπτονται, αλλ'  υπομένει γενναία. Κακοπαθεί και μάχεται δυναμικά. Διδάσκει  εμπειρικά  και  παραδειγματίζει καθολικά.

          Εκδημεί ειρηνικά και ευφραίνεται άληκτα.

Είναι ήδη Κάρπος ο ΄Αγιος.-

Ελ. Α. Κλ.

 

Παρασκευή 24 Μαΐου 2024

Η συμμετοχή στην ζωή του Θεού...

 


«...Η συμμετοχή στην ζωή του Θεού
είναι απόλαυση,
ενώ η απόσταση απ’ Αυτόν
είναι κόλαση.» 

Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός

 

 

25.5 ΑΓΙΟΣ ΚΕΛΕΣΤΙΝΟΣ

                                                        25.5 ΑΓΙΟΣ   ΚΕΛΕΣΤΙΝΟΣ

        ΄Εμποθος και  έμπονος  ο  αγώνας του  Κελεστίνου,  για  την  σωτηρία ψυχών. Διαπρύσιος  κήρυκας του Ευαγγελίου διδάσκει και προσκαλεί  στην πίστη του Χριστού τους απίστους. Εναγώνια προσπαθεί, αλλά και θαρρετά ομολογεί.

 Συλλαμβάνεται, για την πολύπλευρη δράση του και επιχειρείται η φρονηματική  του αλλαγή. Θερμός υποστηρικτής της Αλήθειας αναδεικνύεται και ανένδοτος Ομολογητής Χριστού.

 Βασανίζεται ανήλεα και τερματίζει μαρτυρικά την  γήϊνη  πορεία του.

Συναριθμείται  στην  χορεία  των  Μαρτύρων.-

Ελ. Α. Κλ.

 

Πέμπτη 23 Μαΐου 2024

Η κρίσις είναι αναιδής αρπαγή...

 


΄΄Η κρίσις είναι αναιδής αρπαγή
του δικαιώματος του Θεού,
ενώ η κατάκρισις όλεθρος της ψυχής
αυτού, ο οποίος κατακρίνει.΄΄

 Αγιος  Ιωάννης Σιναϊτης

 

 

24.5 ΟΣΙΟΣ ΣΥΜΕΩΝ

                                                           24.5  ΟΣΙΟΣ  ΣΥΜΕΩΝ

         Μονάκριβο  παιδί  του  Ιωάννη και της Μάρθας ο  Συμεών. 5χρονος  χάνει τον πατέρα του σ' ένα σεισμό.

Διαπαιδαγωγείται ένζηλα και θεόφρονα. Μεγαλώνει  και επιλέγει την ισάγγελη πολιτεία. Εισέρχεται σε Μοναστική αρένα της Σελεύκειας και  μαθητεύει  κοντά στον ξακουστό Ασκητή Ιωάννη.

Οι  επιδόσεις  του  θεαματικές. Ο Διάβολος ωχριά. Ο φθόνος έκδηλος. Απόπειρα εξόντωσής του επιχειρείται από συμμοναστή του, αλλ' αποτυγχάνει και επέρχεται  παράλυση του δράστη. Η  προσευχητική  ικεσία  του  Συμεών  επιφέρει την θεραπεία.

Η έντονη πίστη του και η διάπυρη αγάπη του  επιβραβεύονται  με την θαυματουργική Χάρη.-

Ελ. Α. Κλ.

 

Τετάρτη 22 Μαΐου 2024

Δεν υπάρχει άλλη επιλογή. ...



΄΄Δεν υπάρχει άλλη επιλογή. Ή θα είσαι με την θερμή πίστη ενωμένος με τον Θεό και θα χαίρεσαι ή, αν η καρδιά σου είναι μακριά απ' Αυτόν και δεν είσαι ενωμένος μαζί Του, θα τρομάζεις και θα πονάς.

Αυτός είναι ο νόμος του Θεού. Το έχουμε δοκιμάσει πολλές φορές. Πνεύμα Άγιο! Παράκλητε και Χαρά μας! Μη μας αφήνεις...΄΄

ΑΓΙΟΣ   ΙΩΑΝΝΗΣ   ΚΡΟΣΤΑΝΔΗΣ  

 


23.5 ΟΣΙΟΣ ΜΙΧΑΗΛ

                                                        23.5 ΟΣΙΟΣ  ΜΙΧΑΗΛ

       Μονάκριβος  καρπός   προσευχής πλουσίων  και  ευλαβών  γονέων ο Αγγελώνυμος Μιχαήλ και σκεύος εκλογής του Θεού.

     Με την γονική φροντίδα και την γνήσια προσωπική επιλογή και μεθοδική  κατάρτιση πορεύεται προς τον Ουρανό. Με την ευφυϊα έμφυτη, με την σοφία επίκτητη, με  την  σύνεση  εμφανή, με  την αρετή προφανή, ακτινοβολεί και θαυμάζεται και δοξάζεται.

       Αποκολλάται όμως από την γήϊνη δόξα  και προσκολλάται στην κτήση της Ουράνιας δόξας.

        Η γνωριμία του με τον θεοφιλή Θεοφύλακτο τον ενισχύει. Ο Πατριάρχης Ταράσιος  τους επισημαίνει  και τους χειροτονεί Επισκόπους.

    Ο Μιχαήλ στην πατρίδα του Σύναδα επισκοπεί άψογα. Πράος  και  μακρόθυμος, φιλάνθρωπος  και  ταπεινός διδάσκει έμπρακτα, ενισχύει,  παρηγορεί, κατευθύνει. Ανεγείρει επάλξεις  και  ιδρύει καταφυγές,  ορφανοτροφεία. 

     Ορθοτομεί  την  Ορθόδοξη  Αλήθεια  ανένδοτα, θαυματουργεί πολλαπλά, εξορίζεται πυκνά, κακοπαθεί και εκδημεί και ενδημεί στην ποθεινή χώρα του αείφωτου Φωτός.-

Ελ. Α. Κλ.

 

Τρίτη 21 Μαΐου 2024

Για να μην πέφτεις στην κατάκριση,...

 


«Για  να   μην  πέφτεις  στην κατάκριση,
πρόσεχε   να   μην   δέχεσαι
τίποτε   κακό  για κανένα...
Η κατάκριση φέρνει
την εγκατάλειψη του Θεού».

 

ΟΣΙΟΣ   ΣΕΡΑΦΕΙΜ του Σαρώφ.

 

22.5 ΑΓΙΟΣ ΒΑΣΙΛΙΣΚΟΣ

                                                       22.5   ΑΓΙΟΣ   ΒΑΣΙΛΙΣΚΟΣ                        

          Βλαστός  της  Αμασείας  του Πόντου  και  ανεψιός  Θεοδώρου Τήρωνος ο Βασιλίσκος.

Με την πίστη βαθιά και την αγάπη θερμή προς τον Χριστό, ποθεί το μαρτύριο. Η γνωστοποίηση  της  ταυτότητάς  του επιφέρει και την σύλληψή του.

      Φυλακίζεται, απελευθερώνεται με Θεϊκή επέμβαση και προσέρχεται στους συγγενείς, για  αποχαιρετισμό  και  κατήχηση. Καταζητείται, συλλαμβάνεται  και προσδένεται σε ξηρό πλάτανο. Ο Μάρτυρας προσεύχεται. Ο Κύριος θαυματουργεί. Βλασταίνει  ο  πλάτανος  και πηγή νερού αναβλύζει  στην  ρίζα του. 13  στρατιώτες μεταστρέφονται.

Ο  Αθλητής  ανακρίνεται, προσεύχεται  και  φωτιά  από  τον Ουρανό κατακαίει ναό και συντρίβει είδωλα. Ο ηγεμόνας εξοργίζεται και τον αποκεφαλίζει. Το σώμα ρίχνεται στον ποταμό. Η ψυχή φθάνει στον Ουρανό.

          ΄Ενας  Μάρτυρας  θαυματουργός  και  πρεσβευτής,  για  μας.-

Ελ. Α. Κλ.

 

Δευτέρα 20 Μαΐου 2024

Κανείς από όσους σκέπτονται ορθά...

 


’Κανείς από όσους σκέπτονται ορθά
δεν θα έχη, νομίζω, αντίρρηση,
ότι η καταλαλιά γεννάται
από το μίσος και την μνησικακία.’’

Ἁγιος Ιωάννης Σιναΐτης

21.5 ΑΓΙΟΙ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ και ΕΛΕΝΗ.

                                     21.5  ΑΓΙΟΙ   ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ  και  ΕΛΕΝΗ.


         Γυιός  ευσεβών  γονέων, του  Κώνσταντος και της Ελένης ο Κωνσταντίνος δέχεται τον σπόρο της πίστεως.

         18χρονο   παλικάρι   εισέρχεται στις ταξεις του στρατού, ανδραγαθεί και ανέρχεται σε ύπατο αξίωμα. Η καταφυγή στον Θεό, τον  οδηγεί  στην κατατρόπωση του  Μαξεντίου και Λικινίου, με το Λάβαρο του Σταυρού πρωτοπόρο.

Ως Αυτοκράτορας ευνοεί τους Χριστιανούς και τερματίζει τους  διωγμούς.  Κτίζει την Κωνσταντινούπολη  και βαπτίζεται.

       Η μητέρα  του  βρίσκει  τον  Τίμιο Σταυρό  και  κτίζει  Ναούς  στους  Αγίους Τόπους.

          Κωνσταντίνος  και  Ελένη. Γυιός  και μητέρα Άγιοι, ισαπόστολοι.-

Ελ. Α. Κλ.

 

 

 

Κυριακή 19 Μαΐου 2024

Ο Χριστός είναι ο φίλος μας, ...

 


΄΄Ο Χριστός είναι ο φίλος μας, είναι ο αδελφός μας, το φωνάζει «Υμείς φίλοι μου εστέ», δεν θέλω να με βλέπετε διαφορετικά. Θέλω να με βλέπετε δικό σας, φίλο σας, να με αγκαλιάζετε, να αισθάνεσθε στην ψυχή σας τον φίλο σας, Εμένα, που είμαι η πηγή της ζωής, που είμαι η αλήθεια.΄΄

Άγιος Πορφύριος ο Καυσοκαλυβίτης

 

20.5 ΑΓΙΟΣ ΘΑΛΛΕΛΑΙΟΣ

                                                      20.5  ΑΓΙΟΣ  ΘΑΛΛΕΛΑΙΟΣ

         Γυιός  πλουσίων  και  ευσεβών γονέων  του  Βερούκιου και της Ρωμυλίας, ο Θαλλέλαιος, διαπαιδαγωγείται   χριστιανικά.  Ενστερνίζεται  τον  Χριστό και αγωνίζεται  με τον Χριστό  και ζει για τον Χριστό.

Διακρίνεται για την μαχητικότητα και την αυτοκυριαρχία, την φιλευσπλαχνία και την αφιλαργυρία. Διαθέτει την ευφυϊα στην  σπουδή  της  ιατρικής  και την πίστη στην υπηρεσία της  αγάπης. Ενισχύει ψυχές  και θεραπεύει σώματα. Μεταστρέφει καρδιές και διασώζει ζωές. Εργάζεται άοκνα  και προσφέρεται ανάργυρα. Ανακουφίζει  και  στηρίζει. Προσφέρει  πίστη  και ελπίδα.

Την  δράση του  σφραγίζει ο αποκεφαλισμός.

΄Ενας γιατρός ΄Αγιος.-

Ελ. Α. Κλ.

 

Σάββατο 18 Μαΐου 2024

ΚΥΡ. ΜΥΡΟΦΟΡΩΝ. (Μαρκ. ιε΄,43 – ιστ΄,8) ΑΓΓΕΛΙΚΟ ΜΗΝΥΜΑ.

                           ΚΥΡ.  ΜΥΡΟΦΟΡΩΝ. (Μαρκ. ιε΄,43 – ιστ΄,8)
                                                 ΑΓΓΕΛΙΚΟ  ΜΗΝΥΜΑ.

          «Ιησούν ζητείτε τον Ναζαρηνόν τον εσταυρωμένον` ηγέρθη, ουκ έστιν ώδε`…» ( Μαρκ.  ιστ΄, 6 ).

           Ο Κύριος  αναστήθηκε!, ήταν το χαρμόσυνο αγγελικό μήνυμα προς τις γυναίκες Μυροφόρες.

          Τον Αδάμ πρώτη τον είδε η Εύα, ευθύς μετά την δημιουργία της. Και τον νέο Αδάμ, τον Χριστό Αναστάντα, Τον πρωτοαντίκρισαν οι Μυροφόρες γυναίκες.

          Η Εύα έφερε το μήνυμα της πτώσης στον Αδάμ, τον άνδρα. Και οι Μυροφόρες γυναίκες έφεραν το μήνυμα της Αναστάσεως στους Αποστόλους, τους άνδρες.

          Τοιουτοτρόπως η γυναίκα επιτυγχάνει  την  αποκατάστασή  της, ως  φύλο, τόσο με την πρωτοστατική αγγελιοφορία, όσο και με την ανάληψη της Θεομητορικής αποστολής της Πάναγνης Κόρης της Ναζαρέτ, Μαρίας.

        Η ισοτιμία των φύλων είναι γεγονός,είναι μια επανάσταση,που προέκυψε μέσα από την Ανάσταση.

       Οι Μυροφόρες γυναίκες διέθεταν ανδρεία και τόλμη, θάρρος και παρρησία, τα οποία πηγάζουν από την βαθιά πίστη στον Θεό, την φλογερή αγάπη σ’ Εκείνον, την ακατανίκητη ελπίδα στην Θεϊκή ευσπλαχνία.

          Οι Μυροφόρες γυναίκες απέρριψαν την λογική, που υπολογίζει και δειλιάζει και επέρριψαν το βάρος στην καρδιά, που αγαπάει και προχωρεί.

          Οι Μυροφόρες γυναίκες τόλμησαν να φθάσουν μέχρι τον Τάφο του Διδασκάλου και αμείφθηκαν μοναδικά και ανεπανάληπτα. Έγιναν οι Πρώτες Μάρτυρες της Αναστάσεως του Χρι-στού.

          Οι γυναίκες εκείνες προσέτρεξαν στον Τάφο, για να προσφέρουν το μύρο της αγάπης τους σ’ Εκείνον. Η ανταμοιβή  των  Μυροφόρων  γυναικών, για  την αγαπητική τους αυτή κίνηση, ήταν να δεχθούν μονίμως στην καρδιά τους τον Χριστό, μύρο ακένωτο και η Χάρη Του να περιλούσει το είναι τους.

            Μυροφόροι όλοι οι Άγιοι, οι αγωνιστές της μεταμόρφωσης των παθών σε αρετές, οι μαχητές «των  γονάτων», της αδιάλειπτης προσευχής.

    Μυροφόροι όλοι έχομε την δυνατότητα να γίνουμε, εφ’ όσον κατεργαζόμαστε την κάθαρση της καρδιάς, απεργαζόμαστε τον φωτισμό του νού και στοχεύομε την Θέωση.-

 

Από το βιβλίο ‘’ΖΩΗΦΟΡΑ  ΡΗΜΑΤΑ’’ Ελ. Α. Κλ.