Κ Υ Ρ Ι Ε    Ι Η Σ Ο Υ    Χ Ρ Ι Σ Τ Ε    Υ Ι Ε    Τ Ο Υ    Θ Ε Ο Υ    Ε Λ Ε Η Σ Ο Ν    Μ Ε.

ΣΤΟΧΟΣ ΜΑΣ


Η έμφλογη, κάθετη αγάπη προς το Θεό εκφράζεται με μία έμπρακτη, διάπυρη, οριζόντια αγάπη προς τον "πλησίον".Προορισμός του ανθρώπου η Θ έ ω σ η . Μία προσφορά δυνατότητας Θεϊκή, με την Ενανθρώπηση, Σταυρική Θυσία και Ανάσταση του Λόγου.Η Θ έ ω σ η, ενέργεια Θεού, αλλά και συνέργεια ανθρώπου.Σ’ αυτή την ανθρώπινη προσπάθεια επιποθούμε να συμβάλλομε γνωστοποιώντας ό,τι΄΄εφώτισε ο Θεός΄΄, προς δόξα Του και σωτηρία του λαού Του.Το site αυτό είναι μία ελάχιστη προσπάθεια, ανιδιοτελής, ένας αντίλαλος Ορθοδοξίας, μία ορθόδοξη μαρτυρία στο διαδικτυακό χώρο, για προβολή προτύπων, παροχή εμπειριών και προσφορά ελπίδας στον αόρατο πόλεμο κάθε αγωνιζομένου προσώπου.-

Τρίτη 31 Μαΐου 2022

Σήμερα οι άν­θρωποι ζητούν να τους αγαπήσουν...

                                                               


                               ΄΄Σήμερα οι άν­θρωποι ζητούν να τους αγαπήσουν

και γι’ αυτό αποτυγχά­νουν.

Το σωστό είναι να μην ενδιαφέρεσαι αν σε αγαπούν,

αλλά αν εσύ αγαπάς τον Χριστό και τους ανθρώπους.

Μόνο έτσι γεμίζει η ψυχή΄΄. 

Αγιος Πορφύριος Καυσοκαλυβίτης


1.6 ΑΓΙΟΣ ΙΟΥΣΤΙΝΟΣ ο φιλόσοφος

                                       1.6   ΑΓΙΟΣ  ΙΟΥΣΤΙΝΟΣ  ο  φιλόσοφος

 

Συχέμ  της Σαμάρειας η πατρίδα του Ιουστίνου. Ευφυής και φιλομαθής, εντρυφητής  και  αναζητητής, διακρίνεται στην εποχή του.

Γνώστης  κάθε  φιλοσοφίας αναζητεί την Αλήθεια.

      Το έλεος του Θεού τον καταδιώκει καί  η συνάντηση  με  τον Θεόσοφο Γέροντα επιφέρει την Αγιογραφική μύηση και τη ψυχική ανάπαυση και ανάταση.

       Σηματοδοτείται πνευματική ανάβαση και ακολουθεί σθεναρή  απολογία της πίστεως,  μαρτυρική   κατάληξη  της αγωνιστικής γήϊνης πορείας του.-

Από  το  βιβλίο ΄΄ΙΧΝΗΛΑΣΙΕΣ΄΄ Ελ. Α. Κλ.    

 

Δευτέρα 30 Μαΐου 2022

Ο Κύριος έδωσε εντολή...



΄΄Ο Κύριος έδωσε εντολή

να έχουμε έχθρα εναντίον

των ακαθάρτων πνευμάτων

της ασωτίας και υψηλοφροσύνης,

που σπείρουν στη καρδιά

τους αισχρούς λογισμούς.΄΄

ΟΣΙΟΣ   ΣΕΡΑΦΕΙΜ  του Σαρώφ

 

31.5 ΑΓΙΟΣ ΕΡΜΕΙΑΣ.

                                                         31.5  ΑΓΙΟΣ  ΕΡΜΕΙΑΣ.

Επίλεκτος  στρατιώτης στα Κόμανα της Καππαδοκίας ο Ερμείας.

     Αγωνίζεται γενναία και ανδραγαθεί επανειλημμένα. Η στρατιωτική του καρριέρα άψογη. 

Η χριστιανική  του παρουσία  δυναμική.  Ασυναγώνιστος  στις μάχες, αλλά  και  ανένδοτος  στους  διωγμούς.

Συλλαμβάνεται και προσκαλείται να αλλαξοπιστήσει. Αρνείται κατηγορηματικά. Βασανίζεται  σκληρά. Παραμένει εδραίος. Στη φωτιά αβλαβής. Στις προκλήσεις ευσταθής.

Τον αποκεφαλισμό δέχεται αναντίρρητα. 

Στο  Χορό των  Μαρτύρων  συγκαταλέγεται αναμφίβολα.

Ερμείας  ο  Μάρτυρας  Χριστού.-

Από  το  βιβλίο ΄΄ΙΧΝΗΛΑΣΙΕΣ΄΄ Ελ. Α. Κλ.

Κυριακή 29 Μαΐου 2022

Το όριο της αρετής και της σοφίας...

 




΄΄Το όριο της αρετής και της σοφίας

είναι να ενεργούμε πάντοτε

με διάκριση και ανεξικακία,

χωρίς πονηρία και υστεροβουλία.΄΄- 

                                                             ΟΣΙΟΣ    ΣΕΡΑΦΕΙΜ  του Σαρώφ 

30.5 ΑΓΙΟΙ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ και ΕΜΜΕΛΕΙΑ.

                                         30.5  ΑΓΙΟΙ   ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ  και  ΕΜΜΕΛΕΙΑ.

          Ζευγάρι ευάρμοστο, ομόφρονο και ομόψυχο ο Βασίλειος και η  Εμμέλεια.

Βλαστάρια τους εκλεκτά : ο Μ. Βασιλειος Επίσκοπος Καισαρείας, ο Γρηγόριος Επίσκοπος Νύσσης, ο  Ναυκράτιος Μοναχός, ο  Πέτρος   Επίσκοπος   Σεβαστείας και η Μακρίνα  Μοναχή.

          ΄Εσπειραν το  σπόρο της πίστεως στις  παιδικές  ψυχές  τους. Φύτεψαν την αγάπη  στις  καρδιές  τους. Στάθηκαν  άγρυπνοι  φρουροί  στα  κάστρα  των βλαστών τους. Πρόσφεραν στον Κύριο αντάξια  αντίδωρα, τα Χριστοποιημένα παιδιά τους.

Η προσφορά  τους, καρπός συνέργειας στη Θεϊκή ενέργεια για την επίτευξη  του  σωστικού  σχεδίου Του.

Η αγωνιστική  πορεία  τους  καρποφόρα. Η ζωή τους ζωή Χριστού, ζωή Αγίων.

Άγιοι και οι δύο και τα παιδιά τους.-

Από  το  βιβλίο ΄΄ΙΧΝΗΛΑΣΙΕΣ΄΄ Ελ. Α. Κλ.

 

 

Σάββατο 28 Μαΐου 2022

ΚΥΡ. ΤΥΦΛΟΥ (Ιωαν. θ΄,1–38) ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ.

                             ΚΥΡ.  ΤΥΦΛΟΥ (Ιωαν. θ΄,1–38) ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ  ΠΡΑΞΗ.

          <<΄Επτυσε  χαμαί και εποίησε πηλόν εκ του πτύσματος και επέχρισε τον πηλόν επί τους οφθαλμούς του τυφλού»( Ιωαν. θ΄,6 ).

          Ο άνθρωπος, το τελειότερο δημιούργημα του Τριαδικού Θεού, πλάστηκε από χώμα και δέχτηκε με εμφύσηση τη πνοή της ζωής.

             Η δημιουργική ενέργεια του Θεού συνεχίζεται επεκτατικά και καθημερινά,με τη γέννηση ανθρώπων πάνω στον  πλανήτη, τη γη.

           Η ενέργεια της δημιουργίας και της προσθήκης της οπτικής αίσθησης,συναντάται και στη σημερινή Ευαγγελική περικοπή. Ο «εκ  γενετής» τυφλός δεν έφερε μάτια, ούτε είχε όραση. Ζούσε στο βαθύ σκοτάδι. Η επέμβαση του Θεού Λόγου, έκφραση δημιουργική, συμπλήρωσε το αρχικό δημιούργημα και ως προς το όργανο της οράσεως και ως προς την αίσθηση. Τοιουτοτρόπως ο Κύριος, ως Θεός και δημιουργός του κόσμου αποφάνθηκε.

          Η παρουσία του Χριστού στον κόσμο πρόσφερε την αναδημιουργία και ανάπλαση του ανθρώπινου γένους. Με το Άγιο Βάπτισμα Χριστοποιούνται οι αισθήσεις του ανθρώπου, εφ’ όσον ο άνθρωπος ενώνεται με τον Χριστό και νοηματοδοτείται η όλη ζωή του.

          Ο Χριστός, λοιπόν, είναι η Ζωή και μας δίνει τη ζωή και μας συντηρεί προνοιακά στη ζωή και μας προσφέρει εμπειρίες αιώνιας ζωής, με τη μέθεξή μας στα Μυστήρια της Εκκλησίας.

       Φως  ο Ίδιος φωτοδοτεί και μας, όταν διατηρούμε επικοινωνιακή σχέση, με τη προσευχή και τα Μυστήρια της Εκκλησίας.

          Η άσκηση και η συμμετοχή στη λατρευτική και Μυστηριακή ζωή της Εκκλησίας, μας καθιστά κοινωνούς Χριστού, πρόσωπα Χριστοποιημένα, σε μια ζωή λουσμένη στο φως Του.-

Από το βιβλίο ΄΄ΖΩΗΦΟΡΑ  ΡΗΜΑΤΑ΄΄ Ελ. Α. Κλ.

Όλοι οι άγιοι έζησαν με ακακία.

 


΄΄Όλοι οι άγιοι έζησαν με ακακία.

Ο Θεός μας έδωσε εντολή

να έχουμε έχθρα μόνο εναντίον του «όφεως»,

ο οποίος απάτησε εξ αρχής τον άνθρωπο

και τον έδιωξε από τον Παράδεισο,

δηλαδή εναντίον του ανθρωποκτόνου διαβόλου.΄΄

ΟΣΙΟΥ    ΣΕΡΑΦΕΙΜ  του Σαρώφ

29.5 ΑΓΙΑ ΘΕΟΔΟΣΙΑ.

29.5  ΑΓΙΑ  ΘΕΟΔΟΣΙΑ.

Χριστιανή  18χρονη  η  Θεοδοσία  και διαθέτει πίστη ακράδαντη, αγάπη ανυπόκριτη, ζήλο αμείωτο. Είναι  η  κόρη από την Τύρο της Φοινίκης, η ηρωϊδα.

Ορθοφρονεί  και  ορθοτομεί  την  Αλήθεια. Βιώνει το πιστεύω της με συνέπεια. Δίνει καθημερινά μαρτυρία ζωής και σφραγίζει τη ζωή της με το μαρτύριο.

Ο άρχοντας Ουρβανός τη συλλαμβάνει, τη προσκαλεί για  άρνηση, τη  προκαλεί δελεαστικά. Η ομολογία παρρησιακή. Η στάση της αγέρωχη. Το φρόνημά της άκαμπτο.

          Βασανίζεται  φρικτά. Υπομένει  καρτερικά. Δηλώνει ακατάπαυστα

τη χριστιανική  της  ιδιότητα.

Περιχαρής για τη  μαρτυρική της προσφορά, αιμόφυρτη από τα κολαστήρια, ρίχνεται στη θάλασσα το σώμα.

Η ψυχή της πάλλευκη φθάνει στον Ουράνιο Νυμφώνα.-

Από  το  βιβλίο ΄΄ΙΧΝΗΛΑΣΙΕΣ΄΄ Ελ. Α. Κλ.

 

Παρασκευή 27 Μαΐου 2022

Όταν κάποιος σε προσβάλει με οποιοδήποτε τρόπο,...

 

΄΄Όταν κάποιος σε προσβάλει με οποιοδήποτε τρόπο,

δεν πρέπει να τον εκδικηθείς,

αλλ’ αντιθέτως να τον συγχωρήσεις από την καρδιά σου.

Κι αν η καρδιά σου αντιστέκεται,

να την κάμψεις έχοντας πίστη στο λόγο του Κυρίου:

«Εάν μη αφήτε τοις ανθρώποις τα παραπτώματα αυτών,

ουδέ ο πατήρ υμών αφήσει τα παραπτώματα υμών».
 

ΟΣΙΟΣ   ΣΕΡΑΦΕΙΜ  του Σαρώφ

 

28.5 ΑΓΙΑ ΕΛΙΚΩΝΙΔΑ.

                                                           28.5  ΑΓΙΑ  ΕΛΙΚΩΝΙΔΑ.

     

Βλάστημα της Θεσσαλονίκης και καύχημα της Κορίνθου η Ελικωνίδα, αφού τόπος μαρτυρίου  της αναδείχθηκε.

          Περίνιος  ο άρχοντας  υπεράνθρωπα  προσπαθεί  για  την  άρνηση  του  πιστεύω της.

Ανυποχώρητη αγωνίστρια, αντιστασιακή ηρωϊδα, μηδενοποιεί τη δόξα, κιβδηλο- ποιεί τον  πλούτο  και  προχωρεί αγέρωχα  προς την άληκτη δόξα τ' Ουρανού.

         Βασανίζεται  φρικτά  στη  πύρινη άσφαλτο, στην  αδηφάγο  φωτιά, στα  άγρια θηρία, αλλά η Θεία  Χάρη  τη  διαφυλάσσει.

          Αποκεφαλίζεται τελικά και εισέρχεται θριαμβευτικά στα Ουράνια Σκηνώματα.-

Από  το  βιβλίο ΄΄ΙΧΝΗΛΑΣΙΕΣ΄΄ Ελ. Α. Κλ.

Πέμπτη 26 Μαΐου 2022

Ας έχουμε πάντοτε στον νου μας...

 

΄΄Ας έχουμε πάντοτε στον νου μας

τα λόγια του Αποστόλου:

«Ο  δοκών  εστάναι  βλεπέτω  μη  πέση».

Γιατί είναι άγνωστο

πόσο καιρό θα μπορέσουμε

να παραμείνουμε στην αρετή.΄΄

ΟΣΙΟΣ   ΣΕΡΑΦΕΙΜ  του Σαρώφ

ΟΣΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ο Ρώσσος.


                                                 ΟΣΙΟΣ   ΙΩΑΝΝΗΣ  ο Ρώσσος.

 


Ο σ ι ο ς    Ι Ω Α Ν Ν Η Σ!    Ο  ένθεος  θεράποντας  Χριστού.

Ο σ ι ο ς  Ι Ω Α Ν Ν Η Σ !  Το σκεύος της Θείας Χάριτος.

Ο σ ι ο ς   Ι Ω Α Ν Ν Η Σ ! Το βλάστημα της Ρωσίας.

Ο σ ι ο ς  Ι Ω Α Ν Ν Η Σ !Το καύχημα

Ο σ ι ο ς   Ι Ω Α Ν Ν ΗΣ ! Των Αγγέλων ο συμπολίτης.

Ο σ ι ο ς  Ι Ω Α Ν Ν Η Σ ! Των ανθρώπων ο προστάτης.

 

Ας ενσκύψουμε ευλαβικά στη βιοτή του, αντλώντας σωστικά μηνύματα.Γεννιέται το 1690 στη Ρωσία από ευσεβείς χριστιανούς γονείς, οι οποίοι ενσταλάζουν στη ψυχή του τη πίστη στον Θεό και ανάβουν τη φλόγα της αγάπης σ’ Εκείνον.

20χρονο παλικάρι, παίρνει μέρος  στον πόλεμο των Ρώσων κατά των Τούρκων. Εκεί συλλαμβάνεται αιχμάλωτος πολέμου και πωλείται  δούλος  σε Οθωμανό Ίππαρχο,  στο Προκόπι της Μ. Ασίας.

          Είναι σκλάβος στο σώμα, αλλά ελεύθερος στη ψυχή. Η καρδιά του συντονισμένη στο ρυθμό της αγάπης του Θεού, τον καθιστά  πανευτυχή.

     Περιποιείται ευδιάθετα τα ζώα στο στάβλο του Αγά και εδραιώνει τη ταπεινοφροσύνη. Εκεί, στ’ άχυρο, γονατίζει και στέλνει πύρινες προσευχές στον Θεό. Εκεί τρέφεται λιτότατα, αγρυπνεί και ζει οσιακά.

       Καθυποτάσσει τη σάρκα στο πνεύμα και αισθάνεται απελεύθερος, δέσμιος Χριστού.

          Ζεί για τον Χριστό, με τον Χριστό  και δίνει τη μαρτυρία του Χριστού.

          40 ετών, το 1730, στις 27 Μαίου, ασθενεί και παραδίδει ειρηνικά τη ψυχή του στα χέρια του Πλάστη, για αιώνιες  απολαύσεις.

          Το σώμα του, άφθαρτο, σκορπίζει ευωδία και θαυματουργική Χάρη.Τοποθετείται  σε  λάρνακα  στον  Ιερό Ναό Αγίου Γεωργίου.

Το 1832, σε μία τουρκική επίθεση στρατιώτες το ρίχνουν στη φωτιά, αλλά παραμένει ανέγγιχτο και ανακινείται μέσα στις φλόγες. Οι Τούρκοι έντρομοι φεύγουν.

Οι Χριστιανοί, το 1924 με την ανταλλαγή των πληθυσμών, φέρουν τον Άγιο στο Ν. Προκόπι Εύβοιας, όπου  σκορπίζει τη θαυματουργική του Χάρη, σ’ όσους  με  πίστη  την  επικαλεσθούν.

Ο Όσιος Ιωάννης ζει στη γη σαν Όσιος, κακοπαθεί σαν καλός στρατιώτης Χριστού και αξιώνεται του αφθάρτου στεφάνου της δόξης και της Επουρανίου Βασιλείας.

Πρότυπο ζωής για μας, προβάλλει μπροστά μας και μας προσκαλεί να τον μιμηθούμε. Μας καλεί σε εγρήγορση, για αγώνες νικηφόρους.

Μας αναμένει εναγώνια στον Ουρανό, για να συνευφρανθούμε αιώνια, αναφαίρετες χαρές.

Η μίμησή του θα είναι η μεγαλύτερη τιμή, από όσες του αποδίδουμε κάθε χρόνο στη μνήμη του. Μακάρι! -

ΑΠΟΛΥΤΙΚΙΟΝ

          Εκ γης ο καλέσας σε, προς Ουρανίους Μονάς, τηρεί και μετά θάνατον αδιαλώβητον, το σκήνος σου Όσιε. Συ γαρ εν τη Ασία, ως αιχμάλωτος ήχθης, ένθα και ωκειώθης,τω Χριστώ, Ιωάννη. Αυτόν ουν ικέτευε, σωθήναι τας ψυχάς ημών.-

 

 

Η κατάκριση φέρνει την εγκατάλειψη του Θεού.

 

΄΄Η κατάκριση φέρνει την εγκατάλειψη του Θεού.

Κι  όταν  ο  Θεός  εγκαταλείψει τον άνθρωπο

στις δικές του μόνο δυνάμεις,

ο διάβολος είναι έτοιμος

να τον συνθλίψει,

όπως η μυλόπετρα αλέθει το σιτάρι.΄΄

       
ΟΣΙΟΣ   ΣΕΡΑΦΕΙΜ  του Σαρώφ

Τετάρτη 25 Μαΐου 2022

6.5 ΑΓΙΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΚΑΡΠΟΣ.

                                             26.5  ΑΓΙΟΣ  ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ  ΚΑΡΠΟΣ.

                                                               

      Γνωρίζει τον Χριστό και συνοδοιπορεί  μαζί Του ο Κάρπος,  ανάμεσα  στον                   Εβδομηκονταμελή  Αποστολικό Χορό.

       Συναντά τον πυρφόρο Απόστολο Παύλο και προσφέρει τη πολύτιμη συνεργασία  του.

       Αναδεικνύεται Επίσκοπος Βάρνας της Θράκης και ακτινοβολεί  με  την αγία ζωή του.

       Πειρασμοί  τον  κυκλώνουν και θλίψεις  τον επισκέπτονται, αλλ'  υπομένει γενναία.

       Κακοπαθεί και μάχεται δυναμικά. Διδάσκει  εμπειρικά  και  παραδειγματίζει καθολικά.

       Εκδημεί ειρηνικά και ευφραίνεται άληκτα.

       Είναι ήδη Κάρπος ο ΄Αγιος.-

Από  το  βιβλίο ΄΄ΙΧΝΗΛΑΣΙΕΣ΄΄ Ελ. Α. Κλ.

Τρίτη 24 Μαΐου 2022

Όταν κατακρίνεις τον πλησίον,....

 



΄΄Όταν κατακρίνεις τον πλησίον
,

διδάσκει ο όσιος Αντίοχος,

τότε  κρίνεσαι μαζί του κι εσύ

γι’ αυτό, που τον κρίνεις.

Η κρίση και η κατάκριση

δεν ανήκουν σ’ εμάς,

αλλά μόνο στον Θεό,

τον μεγάλο Κριτή,

που γνωρίζει τη καρδιά μας και

τα κρυφά πάθη της φύσεώς μας΄΄. 

        ΟΣΙΟΣ  ΣΕΡΑΦΕΙΜ  του Σαρώφ

 

25.5 ΑΓΙΟΣ ΚΕΛΕΣΤΙΝΟΣ.

                                                     25.5  ΑΓΙΟΣ   ΚΕΛΕΣΤΙΝΟΣ.

 

          ΄Εμποθος και έμπονος ο αγώνας του Κελεστίνου  για  τη  σωτηρία ψυχών.

Διαπρύσιος  κήρυκας του Ευαγγελίου διδάσκει και προσκαλεί  στη πίστη του Χριστού τους απίστους.

Εναγώνια προσπαθεί, αλλά και θαρρετά ομολογεί.

Συλλαμβάνεται για τη πολύπλευρη δράση του και επιχειρείται η φρονηματική του αλλαγή. Θερμός υποστηρικτής της Αλήθειας αναδεικνύεται και ανένδοτος Ομολογητής Χριστού.

Βασανίζεται ανήλεα και τερματίζει μαρτυρικά τη  γήϊνη  πορεία του. Συναριθμείται  στη  χορεία  των Μαρτύρων.-

Από  το  βιβλίο ΄΄ΙΧΝΗΛΑΣΙΕΣ΄΄ Ελ. Α. Κλ.

 

Δευτέρα 23 Μαΐου 2022

΄΄Συμβαίνει κάποτε να μας φαίνεται,...

 

΄΄Συμβαίνει κάποτε να μας φαίνεται,

ότι  ο  άλλος  κάνει  μια  κακή πράξη.

Στη πραγματικότητα όμως

η πράξη αυτή μπορεί να είναι καλή,

επειδή γίνεται με αγαθή πρόθεση.

Η θύρα της μετανοίας είναι ανοικτή για όλους,

και δεν γνωρίζουμε ποιός θα τη διαβεί πρώτος,

εσύ ή αυτός, που κατακρίνεις.΄΄

        ΟΣΙΟΣ  ΣΕΡΑΦΕΙΜ  του Σαρώφ

 

 

24.5 ΟΣΙΟΣ ΣΥΜΕΩΝ.

                                                         24.5   ΟΣΙΟΣ  ΣΥΜΕΩΝ.

          Μονάκριβο  παιδί  του  Ιωάννη και της Μάρθας ο  Συμεών.

5χρονος  χάνει τον πατέρα του σ' ένα σεισμό.

Διαπαιδαγωγείται ένζηλα και θεόφρονα.

Μεγαλώνει και επιλέγει την ισάγγελη πολιτεία. Εισέρχεται σε Μοναστική αρένα της Σελεύκειας και  μαθητεύει  κοντά στον ξακουστό Ασκητή Ιωάννη.

Οι επιδόσεις του θεαματικές. Ο Διάβολος ωχριά. Ο φθόνος έκδηλος. Απόπειρα εξόντωσής του επιχειρείται από συμμοναστή του, αλλ' αποτυγχάνει και επέρχεται  παράλυση του δράστη. Η  προσευχητική  ικεσία  του  Συμεών  επιφέρει τη θεραπεία.

Η έντονη πίστη του και η διάπυρη αγάπη του  επιβραβεύονται  με τη θαυματουργική Χάρη.-

Από  το  βιβλίο ΄΄ΙΧΝΗΛΑΣΙΕΣ΄΄ Ελ. Α. Κλ.

  

Κυριακή 22 Μαΐου 2022

Γιατί κρίνουμε τους αδελφούς μας;

 

΄΄Γιατί κρίνουμε τους αδελφούς μας;

Διότι δε προσπαθούμε

να γνωρίσουμε τον εαυτό μας.

Όποιος καταγίνεται

με τη γνώση του εαυτού του

δε  προλαβαίνει

να παρατηρεί τους άλλους.

Κατάκρινε τον εαυτό σου

και θα παύσεις

να κατακρίνεις τους άλλους.΄΄
 

ΟΣΙΟΣ   ΣΕΡΑΦΕΙΜ  του Σαρώφ

 

23.5 ΟΣΙΟΣ ΜΙΧΑΗΛ.

                                                             23.5  ΟΣΙΟΣ  ΜΙΧΑΗΛ.

    

         Μονάκριβος  καρπός   προσευχής πλουσίων  και  ευλαβών  γονέων ο Αγγελώνυμος Μιχαήλ και σκεύος εκλογής του Θεού.

Με τη γονική φροντίδα και τη γνήσια προσωπική επιλογή και μεθοδική  κατάρτιση πορεύεται προς τον Ουρανό. Με την ευφυϊα έμφυτη, με τη σοφία επίκτητη, με τη σύνεση εμφανή,με την αρετή προφανή, ακτινοβολεί και θαυμάζεται και δοξάζεται.

          Αποκολλάται όμως από τη γήϊνη δόξα  και προσκολλάται στη κτήση της Ουράνιας δόξας.

         Η γνωριμία του με τον θεοφιλή Θεοφύλακτο τον ενισχύει. Ο Πατριάρχης Ταράσιος  τους επισημαίνει  και τους χειροτονεί Επισκόπους.

      Ο Μιχαήλ  στη  πατρίδα του Σύναδα  επισκοπεί άψογα. Πράος  και  μακρόθυμος, φιλάνθρωπος  και  ταπεινός διδάσκει έμπρακτα, ενισχύει,  παρηγορεί, κατευθύνει.

        Ανεγείρει επάλξεις  και  ιδρύει καταφυγές, ορφανοτροφεία.

       Ορθοτομεί την Ορθόδοξη  Αλήθεια  ανένδοτα,  θαυματουργεί  πολλαπλά, εξορίζεται πυκνά, κακοπαθεί και εκδημεί και ενδημεί στη ποθεινή  χώρα  του  αείφωτου  Φωτός.-

Από  το  βιβλίο ΄΄ΙΧΝΗΛΑΣΙΕΣ΄΄ Ελ. Α. Κλ.

  

 

 

Σάββατο 21 Μαΐου 2022

ΚΥΡ. ΣΑΜΑΡΕΙΤΙΔΟΣ. (Ιωαν. δ΄,5 – 42) ΥΔΩΡ ΖΩΗΣ.

                     ΚΥΡ. ΣΑΜΑΡΕΙΤΙΔΟΣ. (Ιωαν. δ΄,5 – 42)  ΥΔΩΡ  ΖΩΗΣ. 

«ος  δ’ αν πίη εκ του ύδατος ου εγώ δώσω αυτώ, ου μη διψήση εις τον αιώνα, αλλά το ύδωρ ο εγώ δώσω αυτώ, γενήσεται εν αυτώ πηγή ύδατος αλλομένου εις ζωήν αιώνιον».( Ιωαν. δ.΄, 14 ).

Ο άνθρωπος είναι πλασμένος για τη ζωή και αυτή αναζητεί. Διψάει να πιεί νερό αθανασίας. Οι πηγές όμως στις οποίες ανατρέχει για κατάσβεση της δίψας, είναι οικτρά απατηλές. Η προσφορά τους είναι φαινομενική. Τα αποτελέσματα απελπιστικά. Η προσπάθεια άκαρπη. Η αποτυχία εμφανής.

Το «ύδωρ  το ζων» το παρέχει Εκείνος, που είναι η ΖΩΗ. «Εγώ ειμι η ΟΔΟΣ και η ΑΛΗΘΕΙΑ και η ΖΩΗ»(Ιωαν. ιδ΄,6). Η  Συνάντηση με τον Χριστό, λοιπόν, προσφέρει και την παροχή «ύδατος». Το νερό, που ο Χριστός δίνει  εξασφαλίζει αιώνια κάλυψη. Η δίψα παύει να είναι σημείο αναφοράς του ανθρώπου.

         Η κοινωνία με τον Χριστό, επιλύει τις μεταφυσικές αναζητήσεις. Ο Θεός, που είναι το ζητούμενο, ενοικεί στον άνθρωπο, που Του προσφέρεται και κάνει θρόνο τη καρδιά του. Τοιουτοτρόπως ο άνθρωπος ειρηνεύει και ειρηνοποιεί.

         Η Γνωριμία με τον Χριστό απαντά θετικά και στις λυτρωτικές αναζητήσεις. Η δίψα για λύτρωση από τα δεινά δεσμά της αμαρτίας κατασβήνει οριστικά.

     Ο Χριστός παρέχει το«ύδωρ»,που αστείρευτα παρέχει πληρότητα, συγχωρητι
κότητα, ευφροσύνη.

         Το «ύδωρ», που ο Ιησούς δίνει είναι ζωηφόρο, φέρει ζωή αιώνια.

          Το «ύδωρ  το  ζων» είναι ο Ίδιος ο Χριστός, ο Θεός και είναι ό,τι πολυτιμότερο για την ανθρώπινη ύπαρξη.

     Αυτό το «ύδωρ» πρόσφερε και στη Σαμαρείτιδα και άρδευσε το είναι της και πυροδότησε ο λόγος του Λόγου τη καρδιά της και αναδείχθηκε πυρφόρος Ιεραπόστολος, η Ισαπόστολος Αγία Φωτεινή.

        Αυτό το «ύδωρ» διαθέτει και επιδίδει αφειδώλευτα και παντοτινά οΧριστός.Όποιος δεχθεί τη προσφορά ζωοποιείται και αθανατοποιείται, εφ’ όσον το «ύδωρ  το  ζων» είναι ο Χριστός και ο Χριστός είναι η Ζωή η αιώνια.-

Από το βιβλίο ΄΄ΖΩΗΦΟΡΑ  ΡΗΜΑΤΑ΄΄ Ελ. Α. ΚΛ.