Κ Υ Ρ Ι Ε    Ι Η Σ Ο Υ    Χ Ρ Ι Σ Τ Ε    Υ Ι Ε    Τ Ο Υ    Θ Ε Ο Υ    Ε Λ Ε Η Σ Ο Ν    Μ Ε.

ΣΤΟΧΟΣ ΜΑΣ


Η έμφλογη, κάθετη αγάπη προς το Θεό εκφράζεται με μία έμπρακτη, διάπυρη, οριζόντια αγάπη προς τον "πλησίον".Προορισμός του ανθρώπου η Θ έ ω σ η . Μία προσφορά δυνατότητας Θεϊκή, με την Ενανθρώπηση, Σταυρική Θυσία και Ανάσταση του Λόγου.Η Θ έ ω σ η, ενέργεια Θεού, αλλά και συνέργεια ανθρώπου.Σ’ αυτή την ανθρώπινη προσπάθεια επιποθούμε να συμβάλλομε γνωστοποιώντας ό,τι΄΄εφώτισε ο Θεός΄΄, προς δόξα Του και σωτηρία του λαού Του.Το site αυτό είναι μία ελάχιστη προσπάθεια, ανιδιοτελής, ένας αντίλαλος Ορθοδοξίας, μία ορθόδοξη μαρτυρία στο διαδικτυακό χώρο, για προβολή προτύπων, παροχή εμπειριών και προσφορά ελπίδας στον αόρατο πόλεμο κάθε αγωνιζομένου προσώπου.-

Κυριακή 31 Μαρτίου 2024

«ΚΥΡΙΕ και ΔΕΣΠΟΤΑ της ζωής μου...» «Πνεύμα αγάπης...χάρισαί μοι τω σω δούλω...»

                «ΚΥΡΙΕ  και   ΔΕΣΠΟΤΑ της ζωής μου...»
                       «Πνεύμα  αγάπης...χάρισαί  μοι  τω  σω  δούλω...»

 


          Αγάπη ! Το κριτήριο της σωτηρίας μας.

         Η κάθετη αγάπη προς τον Θεό και η οριζόντια αγάπη προς τον «πλησίον» θα καθορίσουν την δυνατότητα της εισόδου στην Βασιλεία του Θεού.

   Η σωστική αγάπη προϋποθέτει πίστη στον Θεό και συνεπάγεται αυτοθυσιαστική προσφορά, υπέρβαση της φιλαυτίας, κορύφωση της φιλαλληλίας.

          Αυτή την αγάπη , ας μου χαρίσει ο Κύριος.-

                                                               Ελ. Α. Κλ.

 

1.4 ΟΣΙΑ ΜΑΡΙΑ η Αιγυπτία.

                                              1.4    ΟΣΙΑ   ΜΑΡΙΑ η  Αιγυπτία.

Αιχμάλωτη  στης  σάρκας  την αμαρτία η Μαρία  η Αιγυπτία, 17 χρόνια συμπαρασύρει στην καταστροφή ψυχές, που την πλησιάζουν.

Ο Θείος  Κυνηγός  όμως  παρακολουθεί το πλάσμα Του και  καταστρώνει σωστικό σχέδιο. Στους Αγίους Τόπους επισκέπτρια  η  Μαρία  καθηλώνεται στην πόρτα του Ναού. Η παρεμπόδιση της προσκύνησης του  Τιμίου Σταυρού σηματοδοτεί την μεταστροφή της. Η Θεοτόκος προστρέχει στις επικλήσεις της, εισέρχεται, προσκυνεί και εξέρχεται αλλοιωμένη ριζικά και αποφασισμένη αμετάκλητα.

Η έρημος του Ιορδάνη την υποδέχεται και 47 χρόνια καταναλίσκεται στην άσκηση και βιώνει την  μετάνοια. Η κάθαρση επέρχεται και στην  Θέωση εισέρχεται.

    Η μετάνοια της Μαρίας και η βοήθεια  της  Υπεραγίας  Θεοτόκου αναδεικνύουν  μια πολύ αμαρτωλή αληθινή Αγία.-


Ελ. Α. Κλ.

Σάββατο 30 Μαρτίου 2024

ΚΥΡ. Β΄ ΝΗΣΤΕΙΩΝ.(Μαρκ. β΄,1 – 12) ΠΑΡΑΛΥΣΙΑ και ΥΓΕΙΑ.

            ΚΥΡ. Β΄ ΝΗΣΤΕΙΩΝ.(Μαρκ. β΄,1 – 12) ΠΑΡΑΛΥΣΙΑ και ΥΓΕΙΑ.

    «Και έρχονται προς αυτόν παραλυτικόν φέροντες, αιρόμενον υπό τεσσάρων..»( Μαρκ. β΄, 3 ).

    Καπερναούμ! Ο Ιησούς βρίσκεται μέσα σ’ ένα  σπίτι. Η άφιξη γνωστοποιείται αστραπιαία. Πάραυτα «συνήχθησαν πολλοί, ώστε μηκέτι χωρείν τα προς την θύραν και ελάλει αυτοίς τον λόγον.» Ασφυκτιούν εσωτερικά και αποδρούν εξωτερικά. Προστρέχουν    στην  «  πηγή   της  ζωής  » να ακούσουν, να ρουφήξουν τον λόγο του Κυρίου, για να κατασβήσουν την δίψα τους. Πολλοί οι ακροατές. Ολίγοι οι ποιητές. Πλείστοι οι φιλήκοοι, οι φιλοθεάμονες. Ελάχιστοι οι φιλάρετοι.

        Η γνώση της αλήθειας, η ανεύρεση τρόπου σωτηρίας, απαιτούν την εφαρμογή.Η απαρέγκλιτη τήρηση των Θεϊκών εντολών είναι σωστική ενέργεια, αλλά συνεπάγεται ανένδοτο αγώνα, για την επίτευξή της. Ο άνθρωπος, που κινείται ανάμεσα στην φιλοδοξία, στην φιλαργυρία, στην φιληδονία, διαθέτει παράλυτη ψυχή. Η φιλαυτία επιφέρει την παραλυσία, την καθήλωση της ψυχής σ’ ένα σώμα, που υπηρετεί τις ηδονές, που ρέπει ακατάσχετα προς την αμαρτία. Η παράλυτη, αμαυρωμένη ψυχή , ποθεί κάποτε την σωτηρία της.

«..αιρόμενος υπό τεσσάρων» φθάνει ο παραλυτικός στον χώρο, που βρίσκεται ο Κύριος. Έρχεται εκεί, και επιζητεί την θεραπεία του. Ο ΄Αγιος Γρηγόριος Παλαμάς τονίζει χαρακτηριστικά τις τέσσερις προϋποθετικές κινήσεις για θεραπεία : Την αυτομεμψία, την εξομολόγηση, την υπόσχεση διόρθωσης και την προσευχή. Όλα  αυτά,  βέβαια,  αφού   πρωταρχικά σημειωθεί απαλλαγή του λογισμού από γήϊνους περισπασμούς και κάθαρση της καρδιάς από τα πάθη. Τότε επέρχεται η υψοποιός ταπείνωση και σηματοδοτείται η προσέγγιση του Χριστού. Ο νούς υγιής πλέον διευθύνει το σώμα    σε   μεταστροφικές    πράξεις     και    δεν     διευθύνεται     από   αυτό  καταστροφικά. Η ψυχή, λουσμένη στο Φως της αναστάσεώς της, κοινωνεί με τον Χριστό, ζει για τον Χριστό και πορεύεται ακάθεκτα προς την ποθητή Συνάντηση με Εκείνον, στα δώματα της Βασιλείας των Ουρανών.-

         Από το βιβλίο ‘’ΖΩΗΦΟΡΑ  ΡΗΜΑΤΑ’’ Ελ. Α. Κλ.                                                                                                                            

ΜΕΓΑΛΥΝΑΡΙΟΝ ‘’Παντάνασσα....

 


ΜΕΓΑΛΥΝΑΡΙΟΝ 

‘’Παντάνασσα και
Μήτερ Χριστιανών, Κυρία των
Αγγέλων και ανθρώπων η χαρμονή.
Ελπίς και προστασία, και στήριγμα
αδυνάτων, ημάς τους αναξίους, σκέπε
και φύλαττε.’’
 

Ελ. Α. Κλ

31.3 ΑΓΙΟΣ ΥΠΑΤΙΟΣ

                                                           31.3  ΑΓΙΟΣ   ΥΠΑΤΙΟΣ

 

          Μορφή  αγωνιστική  ο  Επίσκοπος Γαγγρών  Υπάτιος. Ποιμαίνει  Θεάρεστα. Διδάσκει εμπειρικά. Αγωνίζεται  δυναμικά. Μάχεται αντιαιρετικά. Πέφτει  ηρωϊκά. Η  αλήθεια  πλήττει το ψεύδος. Οι εχθροί του Χριστού ύπουλα τον χτυπούν και θανάσιμα.

΄Ενας ήρωας φεύγει από την  γη. Ένας Άγιος φθάνει στον Ουρανό. ΄Ενας Αθλητής προβάλλει προκλητικά και προσκλητικά.-

Ελ. Α. ΚΛ.

 

Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024

«Χαίρε, αοράτων εχθρών αμυντήριον· Χαίρε, παραδείσου θυρών ανοικτήριον». ( Στάσις Β΄ Η2 )

 

                 «Χαίρε, αοράτων  εχθρών  αμυντήριον·
                               Χαίρε, παραδείσου θυρών ανοικτήριον».

                                    ( Στάσις Β΄ Η2 )

 

Ο Χριστιανός, πολιτογραφείται, κατά το Βάπτισμα, στον Ουρανό. Από εκείνη την εύσημη μέρα εισέρχεται ο πιστός στην μάχη. Ο αόρατος πόλεμος τότε αρχίζει, κατά των δυνάμεων του σκότους. Μάχεται με όπλα ακαταμάχητα, τα οποία διαθέτει το οπλοστάσιο της Θεοτόκου. Αμύνεται ο Αγωνιστής με όπλο, που είναι η ίδια η Παναγία και μόνο έτσι κατατροπώνει τούς δαίμονες, τους πρωταρχικούς εχθρούς.

Η Υπέρμαχος Στρατηγός σημειώνει περιφανείς  νίκες  και  τις  παραδίδει  σ’ εκείνον, ο οποίος Την εμπιστεύεται.

Η πίστη στον Χριστό, η εμπιστοσύνη στην Μητέρα Του εξασφαλίζουν μετάλλια ανδρείας.

Ο Μαχητής είναι και νικητής και τροπαιοφόρος και προσεγγίζει τα κράσπεδα τ’ Ουρανού.

Το κλειδί για την είσοδο στον Παράδεισο είναι η Παναγία. Εκείνη ανοίγει την θύρα της πανευφροσύνης του Παραδείσου.

Η Θεοτόκος επιποθεί την σωτηρία όλων των ανθρώπων και δραστηριοποιείται έντονα προς αυτήν την κατεύθυνση. Από τον άνθρωπο εξαρτάται, εάν θα αποδεχθεί την προσφορά και θα συνεργήσει θετικά.

Η Παναγία πονάει για τις πτώσεις μας, τις παλινδρομήσεις και τις αποστασίες. Μας συντρέχει δυναμικά, με στόχο την νίκη. Μας βοηθάει αποτελεσματικά. Τον αμαρτωλό συμπονεί και προσπαθεί για την επίτευξη της μετανοίας, εφ’ όσον είναι προϋπόθεση της εισόδου στη Βασιλεία του Θεού.

 

΄΄Χαίρε, λοιπόν, σύ, που είσαι το όπλο, με το οποίο αμυνόμασθε κατά των αοράτων εχθρών, των δαιμόνων· χαίρε, συ, που είσαι το κλειδί, με το οποίο ανοίγονται οι θύρες του Παραδείσου΄΄. -

                               Ελ. Α. Κλ.

 

 

«Χαίρε, αοράτων  εχθρών  αμυντήριον·

                  Χαίρε, παραδείσου θυρών ανοικτήριον».

 

                              ( Στάσις Β΄ Η2 )

 

Ο Χριστιανός, πολιτογραφείται, κατά το Βάπτισμα, στον Ουρανό. Από εκείνη την εύσημη μέρα εισέρχεται ο πιστός στην μάχη. Ο αόρατος πόλεμος τότε αρχίζει, κατά των δυνάμεων του σκότους. Μάχεται με όπλα ακαταμάχητα, τα οποία διαθέτει το οπλοστάσιο της Θεοτόκου. Αμύνεται ο Αγωνιστής με όπλο, που είναι η ίδια η Παναγία και μόνο έτσι κατατροπώνει τούς δαίμονες, τους πρωταρχικούς εχθρούς.

Η Υπέρμαχος Στρατηγός σημειώνει περιφανείς  νίκες  και  τις  παραδίδει  σ’ εκείνον, ο οποίος Την εμπιστεύεται.

Η πίστη στον Χριστό, η εμπιστοσύνη στην Μητέρα Του εξασφαλίζουν μετάλλια ανδρείας.

Ο Μαχητής είναι και νικητής και τροπαιοφόρος και προσεγγίζει τα κράσπεδα τ’ Ουρανού.

Το κλειδί για την είσοδο στον Παράδεισο είναι η Παναγία. Εκείνη ανοίγει την θύρα της πανευφροσύνης του Παραδείσου.

Η Θεοτόκος επιποθεί την σωτηρία όλων των ανθρώπων και δραστηριοποιείται έντονα προς αυτήν την κατεύθυνση. Από τον άνθρωπο εξαρτάται, εάν θα αποδεχθεί την προσφορά και θα συνεργήσει θετικά.

Η Παναγία πονάει για τις πτώσεις μας, τις παλινδρομήσεις και τις αποστασίες. Μας συντρέχει δυναμικά, με στόχο την νίκη. Μας βοηθάει αποτελεσματικά. Τον αμαρτωλό συμπονεί και προσπαθεί για την επίτευξη της μετανοίας, εφ’ όσον είναι προϋπόθεση της εισόδου στη Βασιλεία του Θεού.

 

΄΄Χαίρε, λοιπόν, σύ, που είσαι το όπλο, με το οποίο αμυνόμασθε κατά των αοράτων εχθρών, των δαιμόνων· χαίρε, συ, που είσαι το κλειδί, με το οποίο ανοίγονται οι θύρες του Παραδείσου΄΄. -

                               Ελ. Α. Κλ.

 

 

30.3 ΟΣΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ, ο της Κλίμακος συγγραφέας.

                       30.3   ΟΣΙΟΣ   ΙΩΑΝΝΗΣ,   ο της Κλίμακος συγγραφέας.

Βλαστός  ευσεβών  γονέων ο  Ιωάννης, πλούσιος σε υλικά, αλλά βαθύπλουτος σε ψυχικά. Μορφώνει το πνεύμα πλατιά, αλλά καλλιεργεί και την ψυχή βαθιά. Κυρίαρχος στον εαυτό του υποτάσσει τήν σάρκα  στο  πνεύμα  και  απελευθερώνεται.

        Επιλέγει  την  άσκηση  στο  Σινά και στοχεύει σε  αναβάσεις  υψηλές. Βιώνει  την κάθαρση της καρδιάς, προχωρεί στον  φωτισμό  του  νού  και  φθάνει  στην Θέωση.

         Συγγράφει  τις  βιωματικές  εμπειρίες του και καθοδηγεί αλάθητα στην  σωτηρία.

         Και  ως  Ηγούμενος  χειραγωγεί   σωστικά.

       Εκφραστής της Ορθόδοξης Παράδοσης  διδάσκει διαχρονικά. Είναι  ο   ακριβής  δείκτης  των  Ουρανοδρόμων.-

                                      Ελ. Α. Κλ.

Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024

«ΚΥΡΙΕ και ΔΕΣΠΟΤΑ της ζωής μου...» «Πνεύμα υπομονής...χάρισαί μοι τω σω δούλω...»

                                        «ΚΥΡΙΕ  και  ΔΕΣΠΟΤΑ  της ζωής μου...»

                              «Πνεύμα  υπομονής...χάρισαί  μοι τω  σω δούλω...»

                Η υπομονή προϋποθέτει πίστη και κατεργάζεται την σωτηρία.

               «Υπομονής  χρείαν έχομεν», για τον πνευματικό αγώνα.

    Με την υπομονή οι δυσκολίες διαλύονται,τα εμπόδια υπερπηδούνται, οι θλίψεις  αξιοποιούνται.

               Υπομονή, ας χαρίσει ο Κύριος.

                                                                                Ελ. Α. Κλ.

29/3 ΑΓΙΟΣ ΔΙΑΔΟΧΟΣ, Επίσκοπος Φωτικής.

29/3  ΑΓΙΟΣ   ΔΙΑΔΟΧΟΣ,  Επίσκοπος Φωτικής.

 


          Ο Διάδοχος αναδεικνύεται Επίσκοπος  Φωτικής της Ηπείρου.

Ζεί  τον 5ο μ.Χ.  αιώνα. Χαρισματούχος  Επίσκοπος  κηρύττει  εύγλωττα  και σαγηνεύει ψυχές.

     Συγγράφει γλαφυρά και συναρπάζει τους μελετητές. Εκατό γνωστικά ασκητικά κεφάλαια αποτελούν, εσαεί, προσφιλές και ψυχωφελέςανάγνωσμα των υποψηφίων Αγγέλων, των Μοναχών.

          Η εκδημία του είναι ειρηνική.

Η είσοδός του στον Ουρανό αθόρυβη, αλλά νικηφόρα.-

Ελ. Α. ΚΛ.

 

 

Τετάρτη 27 Μαρτίου 2024

«ΚΥΡΙΕ και ΔΕΣΠΟΤΑ της ζωής μου...»«Πνεύμα ταπεινοφροσύνης...χάρισαί μοι τω σω δούλω...»

                                 «ΚΥΡΙΕ  και  ΔΕΣΠΟΤΑ   της ζωής μου...»

        «Πνεύμα ταπεινοφροσύνης...χάρισαί  μοι τω σω δούλω...»

 


          Η ταπεινοφροσύνη εγγυάται την υπακοή, εξασφαλίζει την μετάνοια, διασφαλίζει την αγάπη.

       Η ταπεινοφροσύνη κονιορτοποιεί την φιλαυτία και αναπτύσσει την φιλοθεϊα και φιλαλληλία.

             Η ταπεινοφροσύνη εχέγγυο σωτηρίας.

  Ας μου χαρισθεί από τον Θεό.-

                                                  Ελ. Α. Κλ.

 

28/3 ΟΣΙΟΣ ΙΛΑΡΙΩΝ, ο νέος.

                                               28/3   ΟΣΙΟΣ   ΙΛΑΡΙΩΝ, ο  νέος.

          Ασκητική μορφή ο Ιλαρίων βιώνει την ισάγγελη πολιτεία θεάρεστα.

          Αγωνίζεται ανένδοτα κατά των παθών και επιτυγχάνει την κάθαρση της καρδιάς και το φωτισμό του νού.

          Αναδεικνύεται Ηγούμενος της Ιεράς Μονής Πελεκητής, στην Τρίγλια.

          Αγρυπνεί για το ποίμνιο, που ο Κύριος του εμπιστεύεται και το οδηγεί σε νομές σωστικές.

       Σκεύος καθαρώτατο, Κατοικητήριο του Αγίου Πνεύματος,έσοπτρο της ένθεης βιοτής, αναδεικνύεται και απλανής οδηγός των Μοναχών.

          Η ειρηνική του εκδημία επισφράγισμα της ησυχαστικής ζωής του.

          Ένας ακόμη Όσιος στη Χορεία των Οσίων.-

Ελ. Α. ΚΛ.

 

 

Τρίτη 26 Μαρτίου 2024

ΚΥΡΙΕ και ΔΕΣΠΟΤΑ της ζωής μου...«Πνεύμα σωφροσύνης...χάρισαί μοι τω σω δούλω...»

                                    «ΚΥΡΙΕ  και  ΔΕΣΠΟΤΑ της ζωής μου...»

Ένθερμη παράκληση, Κύριε :

          «Πνεύμα  σωφροσύνης...χάρισαί  μοι τω  σω δούλω...»       

                                                

Η σωφροσύνη ασφαλίζει τον άνθρωπο από  θανάσιμες  πτώσεις, αποτρέπει την φιληδονία, προσφέρει σύνεση και οδηγεί  στην  σωτηρία.

          Η σωφροσύνη εξασφαλίζει την καθαρότητα του σώματος και της ψυχής.

          Η σωφροσύνη  συμβάλλει  στην  κάθαρση της καρδιάς.

         Ας μου δοθεί, Ιησού μου.-

 

                                                                   Ελ. Α. Κλ.

 

 

27.3 ΑΓΙΟΙ : ΦΙΛΗΤΟΣ Συγκλητικός, ΛΥΔΙΑ,....

                    27.3 ΑΓΙΟΙ : ΦΙΛΗΤΟΣ Συγκλητικός, ΛΥΔΙΑ,
                ΘΕΠΡΕΠΙΟΣ  και ΜΑΚΕΔΟΝΑΣ τα τέκνα.
                        ΑΜΦΙΛΟΧΙΟΣ Δούκας και ΚΡΟΝΙΔΗΣ Κομενταρήσιος.

Χριστιανική και αδιάσπαστη η οικογένεια του Συγκλητικού Φιλητού, με ακρογωνιαίο λίθο τον Ιησού και δεσμό άρρηκτο την αγάπη Του, ομολογεί θαρρετά  και  ομόφωνα  την Τριαδική  Θεότητα και δέχεται ομόψυχα τα βασανιστήρια.   

Καρπός  της  παρρησίας  και  της χαροποιού δοξολογίας η μεταστροφή του δούκα Αμφιλοχίου  και του διερμηνέα Κρονίδη

          Μία 6μελής ομάδα εισέρχεται τροπαιοφόρα στον Μαρτυρικό Χορό.-

Ελ. Α. ΚΛ.

 

Δευτέρα 25 Μαρτίου 2024

«ΚΥΡΙΕ και ΔΕΣΠΟΤΑ της ζωής μου...» «Πνεύμα αργολογίας...μη μοι δως...»

                                 «ΚΥΡΙΕ και  ΔΕΣΠΟΤΑ της ζωής μου...»

«Πνεύμα   αργολογίας...μη  μοι δως...»

          Η γλώσσα, δώρο Θεού. Η ομιλία, εργαλείο έκφρασης σωστικό. Αλλοίμονο! Το στόμα αργολογεί, ασχολείται  με ανωφελείς συζητήσεις, με εφάμαρτους λόγους. Ο λόγος  δεν είναι «άλατι  ηρτυμένος». Σαπρολογίες, χυδαιολογίες, πολυλογίες, κατακριτολογίες, αναδεικνύονται συχνά οι αργολογίες.

          Αργολογώ και διασκορπίζω τον νου μου και αποπροσανατολίζω την γλώσσα μου από τον δοξολογικό και τελωνικό λόγο προς τον Θεό.

          Αργολογώ και καταψύχω την αγάπη μου, κάθετα προς τον Θεό και οριζόντια προς τον «πλησίον».

          «Ο παροξυσμός της αγάπης», που συνιστά ο Απόστολος Παύλος γίνεται κατάψυξη καρδιάς.


          Πνεύμα, λοιπόν, αργολογίας, ας μη μου δοθεί, Χριστέ μου.

                                                                                                                           Ελ. Α. Κλ.

 

26.3 ΣΥΝΑΞΗ ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΥ ΓΑΒΡΙΗΛ.

                                     26.3   ΣΥΝΑΞΗ  ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΥ   ΓΑΒΡΙΗΛ.

          Ο Αρχάγγελος Γαβριήλ, που σημαίνει Θεός και άνθρωπος, διακόνησε την  ένσαρκη  οικονομία  του Θεανθρώπου Λόγου επάξια.

Κτιστό Πνεύμα ο ίδιος, συμπροεξάρχει των Αγγέλων και διακονεί  αναντίρρητα τα σχέδια του Θεού.

Υπόδειγμα υπακοής και τύπος διακονίας προβάλλει προσκλητικά  προς  όλους  μας. Ας τον  μιμηθούμε.-

Ελ. Α. ΚΛ.

Κυριακή 24 Μαρτίου 2024

Ευαγγελισμός + Ελληνισμός !!!


 

25.3 ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ της ΘΕΟΤΟΚΟΥ

                                     25.3  ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ  της  ΘΕΟΤΟΚΟΥ


          25 Μαρτίου ! Το  προαιώνιο Θεϊκό σχέδιο της σωτηρίας του ανθρώπου αρχίζει να εφαρμόζεται. Η ευαγγελία ανακοινώνεται  σ' Εκείνη, που  είχε την  Θεοποιό Χάρη κατά μετοχή, την Παναγία.

       Και  η  καταφατική της  απάντηση στο  άγγελμα του Αρχαγγέλου αποκαλύπτει  την  υπακοή της στον Θεό, μέσα από μια ελεύθερη επιλογή, την απάρνηση του ιδίου  θελήματος και την αποδοχή του θελήματος του Θεού. Περνάει  από  την  κάθαρση και τον φωτισμό με την ησυχαστική Θεοκοινωνία και φθάνει στην Θέωση, κατά τον Ευαγγελισμό.

Τοιουτοτρόπως  με  την  επίτευξη της ενανθρώπησης του Λόγου εξασφαλίζεται η δυνατότητα της Θέωσης κάθε ανθρώ
που  και  πραγματοποιείται ο σκοπός της δημιουργίας.-

Ελ. Α. ΚΛ.

 

Σάββατο 23 Μαρτίου 2024

ΚΥΡ. ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ( Ιωαν. α΄, 44 – 52 ) Η ΓΝΩΡΙΜΙΑ με τον ΧΡΙΣΤΟ.

 ΚΥΡ.  ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ( Ιωαν.  α΄, 44 – 52 )  Η   ΓΝΩΡΙΜΙΑ  με τον ΧΡΙΣΤΟ.

          <<ευρήκαμεν, Ιησούν…τον από Ναζαρέτ.»(Ιωαν. α.΄, 45).

          Ο άνθρωπος πλασμένος «κατ’ εικόνα» του Αρχέτυπου Λόγου επιποθεί τον Θεό. Η αναζήτηση του Θεού είναι πανανθρώπινη  διαδικασία. Η εκζήτηση του Τριαδικού Θεού, για τον Χριστιανό, αποτελεί κυρίαρχο στοιχείο στην πνευματική του πορεία. Η Γνωριμία μαζί Του σημείο ζωής. Η Συνάντηση με Εκείνον υπόθεση προσωπική και ταυτόχρονα σωστική.

        Πως θα επιτευχθούν, λοιπόν, η Υψηλή Γνωριμία και Συνάντηση με τον Ιησού ; 

          Η εκούσια κατάταξη στο στράτευμά Του και η  ένταξη  στην Εκκλησία Του, αποτελεί το πρώτο σημαντικό βήμα.

Με το Άγιο Βάπτισμα επιτελείται η πολιτογράφηση στην Βασιλεία του Θεού, απαραίτητη προϋπόθεση σωτηρίας.

          Η συμμετοχή στην Μυστηριακή ζωή της Εκκλησίας εναγιοποιεί τον άνθρωπο.

          Η Αγιογραφική και Αγιοπατερική  μελέτη εξασφαλίζουν την γνώση των εντολών του Θεού, ως θεωρία και πράξη και την αποτροπή των πτωτικών κινήσεων.

          Η έμπρακτη, θυσιαστική αγάπη προς τον αδελφό μας, ως ανταύγεια της φλογερής αγάπης προς τον Θεό, εγγύηση σωτηρίας, αλλά και γνωριμίας με τον Κύριο.

          Η βίωση της ασκητικής ζωής της Εκκλησίας, με τον ανένδοτο αγώνα της κάθαρσης της καρδιάς, συνεπάγεται τον φωτισμό του νού και κατ’ επέκταση την Θέωση.

         Θέωση σημαίνει θέα του Θεού,γνωριμία μαζί Του, κοινωνία με Εκείνον.

      Οι Άγιοι, με την απελευθέρωση από τα δεσμά των παθών και  την  μεταμόρφωσή τους, με την μη απολυτοποίηση της λογικής και την έντονη αίσθηση της Πρόνοιας του Θεού, πέτυχαν την αληθινή γνωριμία με τον Χριστό και την διαρκή κοινωνία μαζί Του.

          Ήταν ένα επίτευγμα ισόβιου, αδυσώπητου αγώνα.

Αυτόν και εμείς ας επιχειρήσουμε και θα τερματίσουμε νικηφόρα.-                                                                  Ελ. Α. Κλ.

«ΚΥΡΙΕ και ΔΕΣΠΟΤΑ της ζωής μου...» «Πνεύμα φιλαρχίας μη μοι δως...»

 



«ΚΥΡΙΕ  και  ΔΕΣΠΟΤΑ  της ζωής μου...»

«Πνεύμα  φιλαρχίας  μη  μοι  δως...»

            Η φιλαρχία έκφραση της φιλοδοξίας και καρπός  της φιλαυτίας.

         Φιλαρχώ, όταν καταδυναστεύω τον άλλον, όταν μηδενοποιώ το πρόσωπό του, όταν ενεργώ ανάλγητα και ιδιοτελικά.

          Τότε ο «αδελφός μου» γίνεται σκλάβος μου, δούλος μου, υπηρέτης μου και εγώ στυγνός αφέντης.

          «Ο πλησίον μου» γίνεται η «Κόλασή μου», αντί για «Παράδεισός μου», που ο Κύριος θέλει από μένα.

 

          Πνεύμα, λοιπόν, φιλαρχίας να μην μου δοθεί, Θεέ μου.-    

 

Ελ. Α. Κλ.

24.3 ΟΣΙΟΣ ΖΑΧΑΡΙΑΣ

                                                    24.3  ΟΣΙΟΣ  ΖΑΧΑΡΙΑΣ

Γυιός  Θεοχαρίτωτος   ο  Ζαχαρίας του αββά Καρίωνα. Σπείρεται ο λόγος του Θεού στην καρδιά του και παιδί, ενώ είναι, ακολουθεί τον πατέρα του στην Σκήτη. Σκεύος αγνό, καθώς  είναι, αναδεικνύεται σύντομα Κατοικητήριο του Αγίου Πνεύματος.

Η προσευχή και η  άσκηση του εξασφαλίζουν  την  αγάπη  και την ταπείνωση. Με  την σιωπή  αποφεύγει  την κριτική  και  επιδίδεται  στην αυτοκριτική. Επιτυγχάνει την αυτογνωσία και κερδίζει την Θεογνωσία.

       Ο  λόγος  του, άπόσταγμα  Θείας φώτισης  συλλέγεται  επιδιωκτικά.Οι αββάδες: Μακάριος  και  Μωϋσής  υποκλίνονται μπροστά του.

Συγκληρονόμος  Χριστού  βέβαιος εκδημεί  ειρηνικά.-


Ελ. Α. ΚΛ.