Κ Υ Ρ Ι Ε    Ι Η Σ Ο Υ    Χ Ρ Ι Σ Τ Ε    Υ Ι Ε    Τ Ο Υ    Θ Ε Ο Υ    Ε Λ Ε Η Σ Ο Ν    Μ Ε.

ΣΤΟΧΟΣ ΜΑΣ


Η έμφλογη, κάθετη αγάπη προς το Θεό εκφράζεται με μία έμπρακτη, διάπυρη, οριζόντια αγάπη προς τον "πλησίον".Προορισμός του ανθρώπου η Θ έ ω σ η . Μία προσφορά δυνατότητας Θεϊκή, με την Ενανθρώπηση, Σταυρική Θυσία και Ανάσταση του Λόγου.Η Θ έ ω σ η, ενέργεια Θεού, αλλά και συνέργεια ανθρώπου.Σ’ αυτή την ανθρώπινη προσπάθεια επιποθούμε να συμβάλλομε γνωστοποιώντας ό,τι΄΄εφώτισε ο Θεός΄΄, προς δόξα Του και σωτηρία του λαού Του.Το site αυτό είναι μία ελάχιστη προσπάθεια, ανιδιοτελής, ένας αντίλαλος Ορθοδοξίας, μία ορθόδοξη μαρτυρία στο διαδικτυακό χώρο, για προβολή προτύπων, παροχή εμπειριών και προσφορά ελπίδας στον αόρατο πόλεμο κάθε αγωνιζομένου προσώπου.-

Δευτέρα 26 Ιουνίου 2023

ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΑΡΕΜΒΟΛΗ Αρ. Φ.116/ ΙΟΥΛ. - ΑΥΓ. 2023

ΟΡΘΟΔΟΞΗ     ΠΑΡΕΜΒΟΛΗ       

  ΔΙΜΗΝΙΑΙΑ   ΕΚΔΟΣΗ ΑΡ.Φ. 116/ΙΟΥΛ. – ΑΥΓ. 2023/  Διανέμεται  δωρεάν.

  Ἐπιμέλεια Συντάξεως (Δυνάμει Θεοῦ): ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Α.  ΚΛΕΙΔΩΝΙΑΡΗ Εκπαιδευτικός

ΤΗΛ.-FAX: 22210-29549  Κ.Τ. 6936773200  e-mail:  eklidoniari@. gmail.com

elkl2015@hotmail.com   Η  ιστοσελίδα μου: www.antilaloiorthodoxias.blogspot.com

******************************************************************************************             

ΖΩΗΦΟΡΑ  ΡΗΜΑΤΑ

Η  ΓΕΦΥΡΑ

Υπάρχει μία γέφυρα μοναδική και ανεπανάληπτη στην υφήλιο. Μια γέφυρα υπερκόσμια, που ένωσε γη με ουρανό. Και είναι η γέφυρα αυτή η Παναγία μας. Ναί, η αγνή κόρη της Ναζαρέτ, που με την αγνότητά της διέγειρε το ενδιαφέρον του Θεού. Με τη βαθειά ταπείνωσή της προσείλκυσε τη Θεϊκη Χάρη. Με την άσπιλη καθαρότητά της έγινε το σκεύος εκλογής του Πατέρα. Έρριξε μια ματιά ο Πλάστης στον πλανήτη μας, τη διέκρινε, την επεσήμανε, την εξέλεξε ανάμεσα στους ανθρώπους όλης της γης. Βρήκε τη γυναίκα Εκείνη, που θα γινόταν πολύτιμο όργανο στο σωτήριο σχέδιό Του. Και έστειλε επίσημο αγγελιοφόρο στη Μαρία και μετέφερε το χαρμόσυνο άγγελμα, τη πρόσκληση για συμμετοχή στο «λυτρωτικό πλαίσιο», που η αγάπη του Θεού Πατέρα επενόησε για να σώσει τον άνθρωπο. Και η σεμνή Κόρη έντρομη, κατάπληκτη μπροστά στην πρωτάκουστη αγγελία, υπάκουσε ταπεινά, αποδέχτηκε τη πρόταση κι αποκρίθηκε καταφατικά: «Ιδού η δούλη Κυρίου· γένοιτό μοι κατά το ρήμα σου»(Λουκ. α΄ 38), Στην απάντησή της στηριζόταν η σωτηρία του ανθρώπινου γένους. Από την απάντησή της εξαρτιόταν η εκπλήρωση του Θεϊκού σχεδίου. Από τη στιγμή, που ακούστηκε το «ναί» της νεαρής Κόρης,  υπογράφτηκε το συμβόλαιο συνεργασίας Θεού και ανθρώπων. Γιατί για τη σωτηρία των ανθρώπων έπρεπε να συμμετέχει και ο παράγων  άνθρωπος Από τη πρώτη γυναίκα, την Εύα, επήλθε η πτώση των ανθρώπων. Από τη πρώτη γυναίκα, την Παναγία, ήλθε η σωτηρία του ανθρώπου. Η γυναίκα από την οποία «έρρευσαν τα φαύλα», από τη γυναίκα «πήγασαν τα κρείττονα». Η προσφορά της Μαρίας να γίνει Θεοτόκος, να γίνει συμμέτοχος στην ανθρώπινη ενσάρκωση του Λόγου του Θεού, ήταν το αντίλυτρο για το θανατηφόρο παράπτωμα του γυναικείου φύλου. Το πρόθυμο και ολοκληρωτικό δόσιμό της στον Θεό αποτέλεσε εξυψωτικό μέσο για τη γυναίκα. Η Παναγία Μητέρα του Γυιού του Θεού με υπερφυσικό τρόπο. Η Θεοτόκος η γέφυρα, που ένωσε γη με ουρανό, που συνέδεσε τα «διεστώτα». Η Παρθένος το πολύτιμο δοχείο, που δέχτηκε στα σπλάχνα της το Παιδί του Θεού. Η Αμόλυντη Κόρη ο συνδετικός κρίκος του Θεού Πατέρα και του παραστρατημένου παιδιού. Η Άχραντη Μαρία η αρχή της σωτηρίας μας, το πρώτο βήμα για τη λύτρωσή μας.Πρωτεύοντας ο ρόλος της. Πολυσήμαντη η προσφορά της. Η Παναγία μας μοναδικός φορέας της ασφαλούς μεταβάσεως του Ιησού στον πλανήτη μας.Η Παναγία μας παραμένει η μοναδική γέφυρα, που μεταφέρει και τον άνθρωπο από την γη στον Ουρανό. Με την Παναγία μας και διά της Παναγίας μας, ανερχόμαστε στα Ουράνια Σκηνώματα. Οι μεσιτείες της ακατάπαυστες. Οι προσευχές της αδιάλειπτες. Η προστασία της συνεχής. Το ενδιαφέρον της αδιάπτωτο. Η αγάπη της διακαής. Ο πόθος της για τη σωτηρία μας άσβεστος. Ποιος θα διστάσει να διαβεί τη γέφυρα αυτή, που οδηγεί με βεβαιότητα και ασφάλεια στην Ποθητή Πατρίδα; Ποιος δεν καταφεύγει στη θερμή αγκαλιά της; Όλοι μας, γιατί είναι η Μάννα όλων μας. Όλοι μας, γιατί είναι το καταφύγιο όλων μας. Όλοι μας, γιατί είναι η Μεγάλη Μεσίτρια όλων μας. Της χρωστούμε άπειρες ευχαριστίες, απέραντη ευγνωμοσύνη, γιατί έγινε η Μητέρα του Θεού μας και δική μας Μητέρα. Σ' Εκείνη, λοιπόν, ας προστρέχουμε. Σ' Εκείνη, ας καταφεύγουμε. Σ' Εκείνη, ας ελπίζουμε.Σ’ Εκείνη, ας στηριχθούμε για να δια-βούμε στην Αιωνιότητα, αφού είναι η υπερκόσμια γέφυρα «η μετάγουσα από γης προς Ουρανό». Ας το επιχειρήσουμε. Είναι η μόνη διάβαση.-                        

                                         ΠΟΡΤΡΕΤΑ  ΑΓΙΟΛΟΓΙΚΗΣ  ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗΣ

Ο  ΟΣΙΟΣ    ΙΩΣΗΦ   Ο   ΗΣΥΧΑΣΤΗΣ 

 

Στον πάνσεπτο Χορό των Οσίων συναριθμήθηκε πρόσφατα και ο Όσιος Ιωσήφ    ο  Ησυχαστής.Το υπόδειγμα των Μοναχών. Το στήριγμα των πιστών.Το καύχημα της Πάρου. Γεννήθηκε το1897 στις Λεύκες της Πάρου, από φτωχούς, απλοϊκούς και ευσεβείς γονείς, τον Γεώργιο και την Μαρία. Ο πατέρας του εξεδήμησε νωρίς και η μητέρα του ανέλαβε την προστασία των επτά παιδιών της. Η μητέρα του ενστάλαξε τα νάματα της πίστεως στα βλαστάρια της. Ο μικρός Φραγκίσκος, ως την εφηβική του ηλικία παρέμεινε στο χωριό, βοηθώντας τη μητέρα του. Φοίτησε ως τη Β' Δημοτικού. Υπηρέτησε τη θητεία του στο Πολεμικό Ναυτικό και έπειτα, σε ηλικία 23 ετών, αναχώρησε από την Πάρο για τον Πειραιά, όπου εργάστηκε ως μικροπωλητής. Η ελλιπής μόρφωσής του, τον ανάγκασε από μόνος του να διαβάζει βίους Αγίων και Ασκητών, που του προκάλεσαν ιδιαίτερο ενθουσιασμό. Ξενυχτούσε με προσευχή, στα βουνά της Πεντέλης, σε σπηλιές ή και πάνω σε δένδρα, όπως συνήθιζαν οι παλαιοί Ασκητές, σαν στυλίτης. Η φλόγα της αγάπης στον Ιησού είχε θεριέψει. Παίρνει την ηρωϊκή απόφαση να κατευθυνθεί προς το Άγιον Όρος, στο περιώνυμο Περιβόλι της Παναγίας, ποθώντας να ζήσει αυστηρή ασκητική ζωή.   

           Ο πρώτος σταθμός του, το έτος 1921, ήταν η περιοχή Κατουνάκια του Αγίου Όρους. Γνώρισε την αδελφότητα των Δανιηλαίων και έμεινε για ένα διάστημα στη Σκήτη τους, υπό την πνευματική καθοδήγηση του Γέροντος Δανιήλ Κατουνακιώτη του Σμυρναίου, που ήταν και ο ιδρυτής της Συνοδείας των Δανιηλαίων. Αποχώρησε με την ευχή του Γέροντος Δανιήλ, διότι επιθυ-μούσε την υπέρμετρη άσκηση, τον ησυχασμό και την απομόνωση, με σκοπό τη νοερά προσευχή.

Έναν χρόνο αφ’ ότου ήρθε στο Άγιον Όρος, την ημέρα της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος, που γιορτάζεται στην κορυφή του όρους Άθω, στο ομώνυμο εκκλησάκι, γνώρισε τον μετέπειτα πιστό συνασκητή του, τον πατέρα Αρσένιο, που ήταν ήδη μεγαλόσχημος Μοναχός της Μονής Σταυρονικήτα.

Ψάχνοντας για αυστηρό και διακριτικό νηπτικό Γέροντα, που θα τον βοηθούσε να ανακαλύψει την ασκητική Χριστιανική ζωή, μετέβη με τον π. Αρσένιο στο Ιερό κελί του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου στα Κατουνάκια, το έτος 1924, για να γίνουν υποτακτικοί σε δύο ηλικιωμένους Γέροντες, τον πατέρα Εφραίμ και Ιωσήφ, που ήταν κατά σάρκα αδέλφια.

Στις 31 Αυγούστου 1925 σε ηλικία 28 ετών έλαβε το μοναχικό σχήμα. Η κουρά του έγινε στη Βίγλα, στο σπήλαιο του Αγίου Αθανασίου, παίρνοντας το όνομα Ιωσήφ.

Στα μέσα του 1928 αποφάσισαν να μεταβούν σε πιο ορεινή και απομακρυσμένη περιοχή στην Σκήτη του Αγίου Βασιλείου.

 Έπειτα από δέκα περίπου χρόνια σκληρής πνευματικής άσκησης, νη-στείας και προσευχής με τον π. Αρσένιο, καθώς και με πολλές εμπειρίες της θείας Χάριτος, ο Μοναχός Ιωσήφ δέχτηκε να αναλάβει συνοδεία και να γίνει πνευματικός οδηγός, όποιων Μοναχών θα τον ακολουθούσαν.Τότε άρχισε τους μεγάλους ασκητικούς αγώνες. Άσκησε στο έπακρο τη νηστεία, την αγρυπνία και τη προσευχή. Κύριο έργο του αποτελούσε η νήψη, η τήρηση του νου. Συχνές και προσφιλείς πνευματικές καταστάσεις, για τον Γέροντα ήταν η αρπαγή του νου, η θεωρία και η θέα του ακτίστου Φωτός. Ο όσιος Γέροντας ήταν άνθρωπος της προσευχής. Είχε το χάρισμα της αδιάλειπτης νοεράς προσευχής, που  του δόθηκε από την Παναγία, όταν ήταν ακόμη δόκιμος μοναχός. Έγινε ο έμπειρος, διακριτικός και απλανής οδηγός στους δρόμους της πνευματικής ζωής. Ανένδοτος Μαχητής στον αόρατο πόλεμο. Ασυμβίβαστος Αγωνιστής της τη-ρησης των Ευαγγελικών εντολών.

Το 1938, μαζί με τον π. Αρσένιο μετακόμισαν στις απόκρημνες σπηλιές της Μικρής Αγίας Άννας.

Το 1951 μεταφέρθηκαν στη Νέα Σκήτη, στην καλύβη του Ευαγγε-λισμού της Θεοτόκου. Πρώτος υποτακτικός του ήταν ο Κύπριος Μοναχός Σωφρόνιος, ο οποίος κατά τη μεγαλόσχημη κουρά του πήρε το όνομα Ιωσήφ και διετέλεσε αργότερα Γέροντας της Ιεράς Μονής Βατοπαιδίου Αγίου Όρους, μέχρι και την κοίμησή του, την 1η Ιουλίου 2009.Επίσης, μέλος της συνοδείας ήταν ο πατήρ Εφραίμ, ο μετέπειτα Γέροντας Εφραίμ και Ηγούμενος της Ιεράς Μονής Φιλοθέου Αγίου Όρους και νυν ιδρυτής άνω των 19 μοναστηριών στις Η.Π.Α. και στον Καναδά.

          Το 1953, η συνοδεία του μακαριστού Γέροντα Ιωσήφ εγκαταστάθηκε στη Νέα Σκήτη του Άθω, η οποία αποτέλεσε και τον τελευταίο σταθμό της επίγειας ζωής του. Ο Γέροντας έζησε σε μία περίοδο παρακμής του αγιορείτικου μοναχισμού και γενικότερα του ορθοδόξου μοναχισμού, ο οποίος είχε επηρεασθεί από τη κοινωνική δράση του Ρωμαιοκαθολικισμού και τον ευρω-παϊκό Διαφωτισμό. Εισήγαγε, με τον εμπειρικό τρόπο ζωής του, ξανά τη διδασκαλία του Αγίου Γρηγορίου Παλαμά στον Αγιορείτικο Μοναχισμό. Η παρουσία του, ως γνησίου εκφραστή της νηπτικής Πατερικής παραδόσεως, δημιούργησε ρεύμα προσελεύσεως στο σύγχρονο Ορθόδοξο Μοναχισμό. Στον μακάριο Γέροντα Ιωσήφ τον Ησυχαστή ανάγεται σήμερα η πνευματική πατρό-τητα έξι Ιερών Μονών του Αγίου Όρους και πολλών άλλων εντός και εκτός Ελλάδας.

           Ο Γέροντας Ιωσήφ κοιμήθηκε στις 15 Αυγούστου του 1959, στη Νέα Σκήτη του Άθω, στην Ιερά καλύβη Ευαγγελισμού της Θεοτόκου. Η υγεία του κλονισμένη από τους υπεράνθρωπους αγώνες και την υπέρμετρη άσκηση, οδήγησε σε καρδιακή ανεπάρκεια. Έναν μήνα πριν την κοίμησή του, είχε πληροφορηθεί τον ακριβή χρόνο από την ίδια την Παναγία. Στις 14 Αυγούστου παρακολούθησε την ιερή αγρυπνία προς τιμήν της Κοιμήσεως της Θεοτόκου, μετέλαβε τα Άχραντα Μυστήρια και μετά το τέλος της ακολουθίας άφησε την τελευταία του πνοή. Το σκήνωμά του βρίσκεται ενταφιασμένο σε εκκλησάκι στη Νέα Σκήτη Αγίου Όρους, κοντά στον Πύργο της Σκήτης. Τα λείψανά του φυλάσσονται στη Μονή Βατοπεδίου.

          Στις 9 Μαρτίου 2020, η Αγία και Ιερά Σύνοδος του Οικουμενικού Πατριαρχείου, με Πατριαρχική και Συνοδική Πράξη, προέβη στην αναγραφή του Γέροντος Ιωσήφ στο Αγιολόγιο της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Τον τιμάμε στις 16 Αυγούστου.-                         

                                     ΕΝΑΥΣΜΑΤΑ

v Η  α υ τ ο γ ν ω σ ί α   οδηγεί    στην  α υ τ ο μ ε μ ψ ί α   και   καταλήγει   στη   τ α π ε ί ν ω σ η.-

v Η α υ τ ο ε ξ ο υ θ έ ν ω σ η   αντικρούει  την  ε τ ε ρ ο ε ξ ο υ θ έ ν ω σ η.-

v Π ρ ο σ ε υ χ ή    με   τ α π ε ί ν ω σ η   συνεπάγεται    τ α π ε ί ν ω σ η    με   την   π ρ ο σ ε υ χ ή.-

v Η   κ α τ α φ υ γ ή  στη  Θ ε ϊ κ ή   β ο ή θ ε ι α   σηματοδοτεί   την   α π ο φ υ γ ή  της  α υ τ ο π ε- π ο ί θ η σ η ς  και   εξασφαλίζει  τη   τ α π ε ί ν ω σ η .-

ΦΙΛΟΚΑΛΙΚΑ  ΡΗΜΑΤΑ

Ø  Ο Θεός  δεν βλέπει  στο  πρόσωπο,  ούτε  στην  εξωτερική μόνο εμφάνιση των ηθών, ούτε στις κραυγές μας, αδελφοί, αλλά στη συντριμμένη και ταπεινωμένη καρδιά.                 

                                                                      ΟΣΙΟΣ  ΣΥΜΕΩΝ  Ν.  ΘΕΟΛΟΓΟΣ.

       Ευσυνείδητε  χριστιανέ,  πρόσεχε!   Και  το  μικρότερο παράπτωμά    σου  φαίνεται  επάνω 

      σου μεγάλο. Διότι οι λεκέδες είναι τόσο πιο εμφανείς όσο πιο καθαρό είναι το φόρεμα.

                                                    ΑΓΙΟΣ  ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ   ΘΕΟΛΟΓΟΣ.

Ø  Αν καλοταξιδεύεις,μην πεις μεγάλο λόγο προτού να δέσεις. Κοντά στο λιμάνι βούλιαξε καλοτάξιδο πλεούμενο και άλλοι σώθηκαν περνώντας μεγάλη τρικυμία. 

      Να μια ασφάλεια:  Μην περιγελάς τις τύχες των άλλων!

                                                    ΑΓΙΟΣ   ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ   ΘΕΟΛΟΓΟΣ

                                                      

Φανέρωνε νοερά τον εαυτό σου στον Κύριο,

 


‘’Φανέρωνε νοερά τον εαυτό σου στον Κύριο,

γιατί ο άνθρωπος βλέπει στο πρόσωπο,

ενώ ο Θεός στην καρδιά.’’


Άγιος Μάρκος ο Ασκητής

27.6 ΟΣΙΟΣ ΣΑΜΨΩΝ ο ξενοδόχος.

27.6  ΟΣΙΟΣ  ΣΑΜΨΩΝ   ο ξενοδόχος.


Ρωμαίος, ευσεβής, ευφυής και πλούσιος ο Σαμψών. Φιλόλογος,  φιλόσοφος, ιατρός στη γνώση, αλλά εντρυφητής  των  Γραφών, για την κατοχή της Θείας γνώσεως.

Θέτει  τον  εαυτό του στη διάθεση των αδελφών του  Κυρίου. 

Θεραπεύει   σώματα, στηρίζει  ψυχές, επιδοτεί  φτωχούς.

       Η αγάπη διάχυτη στην πράξη. Πανδοχείο και νοσοκομείο αγάπης το σπίτι του.

        ΄Ερχεται στην Κωνσταντινούπολη και οργώνει την πόλη. Ο Πατριάρχης τον επισημαίνει και τον χειροτονεί  Ιερέα. Τότε  κτίζει  σταθμό αγάπης ασθενών. Εκεί προσφέρεται  μέχρι την ειρηνική εκδημία του.

΄Αγιος  της  προσφοράς  ο  Σαμψών.-

Από το βιβλίο ΙΧΝΗΛΑΣΙΕΣ  Ελ. Α. Κλ.

 

 

Κυριακή 25 Ιουνίου 2023

Ταπεινοφροσύνη δείχνει όχι αυτός,...

 

‘’Ταπεινοφροσύνη δείχνει όχι αυτός,
που ξευτελίζει και κατηγορεί μόνος τον εαυτό του.
Γιατί πώς να μην αντέξει κάποιος
αυτά που ο ίδιος κάνει;
Αντίθετα ταπεινόφρων είναι εκείνος,
που υβρίσθηκε από κάποιον άλλον
και ωστόσο  δεν  ελάττωσε
καθόλου την αγάπη του γι’ αυτόν.’’



ΑΓΙΟΣ  ΙΩΑΝΝΗΣ  ΤΗΣ  ΚΛΙΜΑΚΟΣ

26.6 ΟΣΙΟΣ ΔΑΒΙΔ ο εν Θεσσαλονίκη.

 


26.6  ΟΣΙΟΣ    ΔΑΒΙΔ  ο  εν  Θεσσαλονίκη.

Βλαστός    της   Θεσσαλονίκης  ο Δαβίδ   βιώνει  την  πίστη του. Αγαπά  πολύ τον  Θεό και προσφέρεται στον άνθρωπο με μία διακονία αγάπης. Βοηθεί  υλικά  και  ηθικά  τους αδελφούς  του  Κυρίου. Διαφωτίζει  με  τη ζωή του.

Η ψυχή του ποθεί  υψηλές αναβάσεις. Πωλεί  τα πάντα  για  να κατέχει τα πάντα.

Αναχωρητής  αγωνίζεται ανένδοτα. Η τριετής παραμονή του επάνω σ' ένα δένδρο εξασφαλίζει  τη  δουλαγωγία της σάρκας  και την ελευθερία του πνεύματος. ΄Ενσαρκος ΄Αγγελος  πλέον εισέρχεται στον Ουράνιο  Νυμφώνα  για  απολαύσεις  ατέρμονες.-

Από το βιβλίο ΙΧΝΗΛΑΣΙΕΣ  Ελ. Α. Κλ.

 

Σάββατο 10 Ιουνίου 2023

ΚΥΡ. ΑΓΙΩΝ ΠΑΝΤΩΝ. (Ματθ. ι΄,32–33,37–38, ιθ΄,27–30)ΟΜΟΛΟΓΙΑ.

                              ΚΥΡ. ΑΓΙΩΝ   ΠΑΝΤΩΝ. (Ματθ. ι΄,32–33,37–38, ιθ΄,27–30)

                                                          Ο Μ Ο Λ Ο Γ Ι Α.

«Πας ούν όστις ομολογήσει εν εμοί έμπροσθεν των ανθρώπων, ομολογήσω καγώ εν αυτώ έμπροσθεν του πατρός μου του εν ουρανοίς».(Ματθ.ι΄,32).

Όλοι οι Άγιοι έχουν κοινό σημείο αναφοράς τον Χριστό και Εκείνον βιώνουν «εν Αγίω Πνεύματι».Η βίωση αυτή συνεπάγεται την ομολογία. Ομολογία «διά Χριστού»και «εν Χριστώ». Ομολογία ύστερα από την κοινωνία με τον Χριστό και με τη δύναμή Του.

Η ομολογία των Αγίων απαύγασμα της  Χριστοποίησή τους. Δέκτες οι ίδιοι  του  Θεού Λόγου, αναδεικνύονται και προβολείς του Θείου Φωτός.

Οι Άγιοι ομολόγησαν Χριστόν και τούτον Εσταυρωμένον και Αναστημένον. Με την πίστη εδραία, με την καρδιά πυρα-κτωμένη έδιναν  τη μαρτυρία του Χριστού ακατάπαυστα.

Οι Μάρτυρες με την παρρησιακή ομολογία τους, προκαλούσαν τα ανήλεα μαρτύρια και σφράγιζαν με το αίμα τους την αγωνιστική τους πορεία. Η ομολογία τους θα εξασφαλίσει και την ομολογία του Χριστού. Η ενοίκηση του Χριστού εντός τους θα δώσει τη μαρτυρία της γνησιότητας στον Πατέρα. Ο Θεός Πατέρας, που αγαπά τον Υιό θα επιδείξει αγάπη και στον άνθρωπο, που συνδέεται με τον Χριστό. Δηλαδή η ένωσή μας με τον Χριστό εχέγγυο και της απόδοσης της πατρικής αγάπης, ένεκεν του Υιού. Συνεπώς κατά την Δευτέρα Παρουσία ο Λόγος θα μαρτυρήσει για τους Αγίους.

Η ομολογία μας στη γήϊνη ζωή θα διασφαλίσει  την  ομολογία του Κυρίου,  για την κληρονομία της αιώνιας ζωής.

Ανένδοτος αγώνας, λοιπόν, για Χριστοποίηση και ομολογία.-

Από το βιβλίο  ΖΩΗΦΟΡΑ  ΡΗΜΑΤΑ  ΕΛ. Α. ΚΛ.

 

Εύχομαι να είναι η ζωή μας εν Αγίω Πνεύματι,...

 

''Εύχομαι να είναι η  ζωή μας εν  Αγίω  Πνεύματι,

να μας ζωοποιεί, να ζει μέσα μας ο Χριστός

και να ζούμε εμείς εν Χριστώ.

Να  ζούμε  έτσι, ώστε να είμαστε

σκεύη καθαρά, κατάλληλα προετοιμασμένα,

για να δεχτούμε την Χάρη του Θεού.’’

ΑΓΙΟΣ  ΛΟΥΚΑΣ  ΚΡΙΜΑΙΑΣ

 

11.6 ΑΓΙΟΣ ΛΟΥΚΑΣ ΚΡΙΜΑΙΑΣ

                                             11.6  ΑΓΙΟΣ  ΛΟΥΚΑΣ  ΚΡΙΜΑΙΑΣ

Η Ορθοδοξία είναι οικουμενική και διαθέτει Αγίους ανά την υφήλιο. Ο Χριστός κατέβηκε στη γη για να ανεβάσει τον άνθρωπο στον Ουρανό, αναδεικνύοντάς  τον «κατά χάριν» Θεό. Όλοι οι άνθρωποι έχουν τη δυνατότητα να μεταμορφώσουν τό «κατ’ εικόνα» σε «καθ’ ομοίωσιν»,  αρκεί   να   διαθέτουν  πίστη   στον    Ενανθρωπήσαντα  Κύριο  και  αγάπη  πολυδιάστατη, σ’ Εκείνον, αλλά κατ’ επέκταση και στον «πλησίον».

Μία τέτοια πολυτάλαντη, αγωνιστική και νεοφανής    μορφή είναι ο Άγιος Λουκάς Αρχιεπίσκοπος Συμφερουπόλεως καί Κριμαίας. Ο Άγιος Λουκάς, Βαλεντίν Βόινο Γιασενέτσκι, γεννήθηκε το 1877 στο Ποντικάπαιο (Κέρτς) της Κριμαίας από θεοσεβείς και φιλάνθρωπους γονείς. Δέχτηκε τα νάματα της πίστεως και της αγάπης στον Θεό και στον άνθρωπο από νηπιακή ηλικία. Με την ευφυϊα έμφυτη επιλέγει για σπουδή την ιατρική σχολή, έτσι ώστε να θεραπεύει σώματα και ψυχές. Αναδείχθηκε άριστος επιστήμων στην οφθαλμολογία, με έντονη συμμετοχή σε ιατρικά συνέδρια, με σημαντικές έρευνες, με πλούσιο συγγραφικό έργο, αφειδώλευτη προσφορά στους  συνανθρώπους  του, αλλά και ανελλιπή συμμετοχή στην Λατρευτική και Μυστηριακή ζωή της Εκκλησίας.

Το 1921, ιατρός διάσημος, Καθηγητής του Πανεπιστημίου της Τασκένδης, χειροτονείται Ιερέας του Υψίστου, εκπληρώνοντας τόν ενδόμυχο πόθο του. Και απ’ αυτή την θέση, ρασοφόρος, εύτολμα διδάσκει και χειρουργεί.

Το 1923 κείρεται Μοναχός, μετονομάζεται Λουκάς, προς τιμήν του Ευαγγελιστή Λουκά και χειροτονείται Αρχιερέας. Δυναμικός και τολμηρός δεν διστάζει να συγκρουσθεί με την σκληρή εξουσία, όταν η Εκκλησία διώκεται και διατάσσεται η απομάκρυνση των εικόνων από το χώρο του χειρουργείου. Η άρνησή του όμως να χειρουργήσει συγγενή κομματικού στελέχους επαναφέρει την εικόνα της Παναγίας στην θέση της.

Ως Επίσκοπος Τασκένδης και Τουρκεστάν, διακρίνεται γιά τη δράση του και την άγρυπνη φροντίδα του για το ποίμνιό του. Στόχος του να μη χαθεί καμιά ψυχή, να αναδείξει την ποίμνη, που ο Κύριος του εμπιστεύθηκε «γωνιά του Παραδείσου», με τους πιστούς Ουρανοπολίτες σεσωσμένους.

Τοιουτοτρόπως, όταν συλλαμβάνεται μέσα στο σπίτι του και εξορίζεται, αφήνοντας τα 4 απορφανισθέντα παιδιά του και φυλακίζεται, επί 10 έτη στη Σιβηρία, υπομένει βασανιστήρια, μαρτυρικές ανακρίσεις, αλλά και ενημερώνει συμβουλευτικά τους Χριστιανούς, αποστέλλοντας αντίγραφα σχετικά, ώστε να αγρυπνούν, διαφυλάσσοντας αλώβητη την πίστη τους και αδιάπτωτη την αγάπη τους στον Κύριο. Υποφέρει τα πάνδεινα για την πίστη του στον Χριστό, αλλά ευφραίνεται εσωτερικά.

Ως   Αρχιεπίσκοπος  Κρασνογιάρσκ  με δυσκολία ανοίγει Ναό, καθώς και στο Ταμπώφ, όπου από 110 Εκκλησίες το 1944 είχε μείνει 1 Εκκλησία. Στην Κριμαία το 1946 συναντά μια υποτονική πνευματική ζωή και συγκρούεται και πάλι με την εξουσία, στην προσπάθεια ανύψωσης του εκκλησιαστικού φρονήματος. Τότε εγκαταλείπει και την ιατρική δραστηριότητα, διότι χάνει την όρασή του, αλλά συνεχίζει να δοξολογεί τον Θεό. Στα χρόνια του πολέμου (1940-1945) υπηρετεί ως αρχιχειρουργός του Κόκκινου Στρατού.Ο Σοβιετικός χειρουργός, Λουκάς, δόκτορας πανεπιστημιακός λαμβάνει πολλές τιμητικές διακρίσεις, για το πλούσιο επιστημονικό του έργο, καθώς και το βραβείο Στάλιν, το1946, 200.000 ρούβλια, τα οποία διέθεσε για τα ορφανά του πολέμου. Η φήμη του απλώνεται και στο εξωτερικό.

Τα Χριστούγεννα του 1960 λειτουργεί για τελευταία φορά, αλλά συνεχίζει το πύρινο αφυπνιστικό κήρυγμα. Νιώθει όμως, ότι πλησιάζει το τέλος της γήϊνης πορείας του και αδημονεί, εάν θα επιτραπεί να ψαλεί το «Άγιος ο Θεός» κατά την ταφή του. 11 Ιουνίου 1961. Πανέτοιμος ο Αθλητής μαρτυρικός Αρχιεπίσκοπος  παραδίδει  την  ψυχή  του πάλλευκη στα Χέρια του Αγωνοθέτη Κυρίου για να λάβει τον άφθαρτο στέφανο της νίκης και να ευφραίνεται ατελεύτητα. Ο λαός του Θεού πάντως ενταφίασε τον πνευματικό του Πατέρα με κάθε τιμή, άφοβα. Και ο Κύριος τον ετίμησε δίδοντάς του τη θαυματουργική Χάρη. Το ορθόδοξο πλήρωμα της Εκκλησίας τον τιμά στις 11 Ιουνίου και επικαλείται την αδιάλειπτη πρεσβεία του.-

Από το βιβλίο  ΝΕΟΦΑΝΕΙΣ  ΑΣΤΕΡΕΣ  Ελ. Α. Κλ.

11.6 ΑΓΙΟΙ ΑΠΟΣΤΟΛΟΙ: ΒΑΡΝΑΒΑΣ και ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ.

                                                    11.6 ΑΓΙΟΙ  ΑΠΟΣΤΟΛΟΙ:

ΒΑΡΝΑΒΑΣ   και  ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ.

          Βαρθολομαίος ! Απόστολος  από το 12μελές  επιτελείο του Ιησού. Κήρυκας του λόγου ευθαρσής, διαδίδει την Θεότητα  του  Λόγου  στην Ινδία και τερματίζει  την ευαγγελική του πορεία σταυρικά.

Βαρνάβας!Συνεργάτης  στενός του Αποστόλου τωνΕθνών,  αλλά και κήρυκας  φλογερός  στα  Ιεροσόλυμα και  στην  Ρώμη,  στην Αλεξάνδρεια και στην Κύπρο. Εκεί αρχίζει την γήϊνη πορεία του και εκεί την τερματίζει.

Λιθοβολείται και πυρπολείται, απέρχεται από την γη και εισέρχεται νικηφόρα στον Ουρανό.

Βαρθολομαίος και Βαρνάβας  : Δύο στόματα  Χριστού. Δύο  αστέρια  του Θεού.-

Από το βιβλίο ΙΧΝΗΛΑΣΙΕΣ  Ελ. Α. Κλ.

Παρασκευή 9 Ιουνίου 2023

Δεν υπάρχει άλλη επιλογή....

 


''Δεν υπάρχει άλλη επιλογή.
Ή θα είσαι με την θερμή πίστη
ενωμένος με τον Θεό και θα χαίρεσαι ή,
αν η καρδιά σου είναι μακριά απ' Αυτόν
και δεν είσαι ενωμένος μαζί Σου,
θα τρομάζεις και θα πονάς.
Αυτός είναι ο νόμος του Θεού.
Το έχουμε δοκιμάσει πολλές φορές.
Πνεύμα Άγιο! Παράκλητε και Χαρά μας!
Μη μας αφήνεις...΄΄
 

ΑΓΙΟΣ  ΙΩΑΝΝΗΣ της Κροστάνδης

10.6 ΟΣΙΟΙ : ΘΕΟΦΑΝΗΣ και ΠΑΝΣΕΜΝΗ.

                                     10.6 ΟΣΙΟΙ : ΘΕΟΦΑΝΗΣ  και  ΠΑΝΣΕΜΝΗ.

          Στην Αντιόχεια γεννιέται ο Θεοφάνης και 15χρονος εισέρχεται στην έγγαμη ζωή. Τριετής  ο  αγώνας  του  απ'αυτό το κάστρο και η σύζυγος εκδημεί. 

Ο καλοπροαίρετος αγωνιστής κατηχείται και βαπτίζεται Χριστιανός και ζει οσιακά. Βιαστής της φύσεως, βιάζει και την Βασιλεία του Θεού. Επιζητητής της σωτηρίας  του αναδεικνύεται  και  αναζητητής της σωτηρίας άλλων.

Η  Πανσέμνη    παρασύρεται στο  βόρβορο  και  συμπαρασύρει   ψυχές στην αμαρτία. Η ευαίσθητη ψυχή  του αντιδρά  δυναμικά, σωστικά. Εξασφαλίζει πατρική  χορηγία, λαμπροφορεί και οδηγείται μπροστά της  με την πρόταση γάμου,  αλλά  ταυτόχρονα  και   την  είσοδό της στο χώρο της Εκκλησίας.

          Το εγχείρημα  επιτυγχάνει. Και  οι δύο  ομοφωνούν  και  ζούν 15μηνα  οσιακά. Η Θεϊκή ευαρέσκεια εκδηλώνεται  με την συνεκδημία τους.-

Από το βιβλίο ΙΧΝΗΛΑΣΙΕΣ  Ελ. Α. Κλ.

 

 

Πέμπτη 8 Ιουνίου 2023

Αδιαφόρησε για τις ανέσεις και τότε θα αποκτήσεις άνεση.

 

΄΄Αδιαφόρησε για τις ανέσεις και τότε θα αποκτήσεις άνεση.

Αδιαφόρησε για τα υλικά αγαθά και τότε θα τα πάρεις,

για να τα πάρεις όχι σαν δέσμιος αυτών, ούτε σαν δούλος,

αλλά ως ελεύθερος.

Ο Θεός, όταν ιδεί, ότι εμείς δεν ενδιαφερόμαστε πλέον

για τα υλικά αγαθά, τότε μας επιτρέπει να τα αποκτήσουμε

και να τα χρησιμοποιούμε.

Διότι τότε πλέον τα κατέχουμε σαν ελεύθεροι άνθρωποι

και όχι όπως έχουν τα παιδιά τα παιχνίδια τους.΄΄

               ΑΓΙΟΣ  ΙΩΑΝΝΗΣ  ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ


9.6 ΑΓΙΟΣ ΚΥΡΙΛΛΟΣ ο Αλεξανδρείας.

                                       9.6  ΑΓΙΟΣ   ΚΥΡΙΛΛΟΣ   ο Αλεξανδρείας. 

      ΄Εμφυτα χαρίσματα πολλά,επίκτητες αρετές αρκετές,μόρφωση Θεολογική πλούσια, γνώση Θεϊκή  πολλή  διαθέτει  ο Κύριλλος, όταν ανέρχεται στον 'Αρχιεπισκοπικό Θρόνο της Αλεξάνδρειας.

    Με ύφος επιβλητικό, αλλά ταπεινό, προεδρεύει στην Γ΄ Οικουμενική  Σύνοδο και  υπεραμύνεται  της  Ορθόδοξης Αλήθειας  για  το  πρόσωπο  της  Υπεραγίας Θεοτόκου  και  κατατροπώνει  τις  Νεστοριανές  κακοδοξίες.

      Θεοχαρίτωτος ο σεμνός Ιεράρχης ειρηνικά εκδημεί  προς τον Κύριο   και συναριθμείται στην Αγιόλεκτη Χορεία.-

Από το βιβλίο ΙΧΝΗΛΑΣΙΕΣ  Ελ. Α. Κλ.

 

Κυριακή 4 Ιουνίου 2023

Αγαπάς τους άλλους...


 

Εορτή του ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ

                                                Εορτή  του  ΑΓΙΟΥ  ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ

Το Άγιο Πνεύμα, ως«ύδωρ ζωής», επιτελεί την κάθαρση της καρδιάς, παρέχει τον φωτισμό του νού και οδηγεί τον άνθρωπο στην Θέωση.

Το Άγιο Πνεύμα εκπορεύεται από τον Πατέρα και αναπαύεται στον Υιό.

Και ο Λόγος και ο Παράκλητος δρούν σωστικά και απεργάζονται την Θέωση του ανθρώπου.

Τοιουτοτρόπως συντελούν στη μεταμόρφωση του κόσμου.

Το Άγιο Πνεύμα αρδεύει την καρδιά του ανθρώπου, ζωοποιεί την ύπαρξή του και τον καθιστά μέτοχο της Θεοποιού  ενέργειάς Του.

Η διασύνδεση του ανθρώπου με την πηγή της Ζωής, τον Χριστό και η αποδοχή του «ύδατος  του Παναγίου Πνεύματος», προκαλούν την εσωτερική αλλοίωση του ανθρώπου, η οποία αντικατοπτρίζεται εξωτερικά.

Ο κορεσμός της δίψας του ανθρώπου για ζωή, ειρήνη, χαρά, Αιωνιότητα, επιτυγχάνεται με την καταφυγή στην Τριαδική Θεότητα.

Η Χριστοποίηση και Αγιοπνευματική Ναοποίηση του ανθρώπου, συνεπάγονται και την Αγιοποίησή του.

 Αυτήν, ας ποθούμε και ας αγωνιζόμαστε  να πετύχουμε.-

Από το βιβλίο ΕΟΡΤΙΕΣ  ΑΝΑΦΟΡΕΣ  Ελ. Α. Κλ.

5.6 ΑΓΙΟΣ ΔΩΡΟΘΕΟΣ Επίσκοπος Τύρου.

                               5.6  ΑΓΙΟΣ    ΔΩΡΟΘΕΟΣ   Επίσκοπος Τύρου.

Εκφραστής του μυστηρίου της παρουσίας του Χριστού στη γη ο Επίσκοπος Τύρου  Δωρόθεος. Βαθύς  εντρυφητής  της  Αγίας Γραφής, ένθερμος κήρυκας της ευαγγελικής Αλήθειας εδραιώνει την πίστη  του  ποιμνίου του, οδηγεί μεθοδικά, κατευθύνει δυναμικά, ενισχύει αποτελεσματικά, παρηγορεί στοργικά, κερδίζει τις καρδιές των πιστών.

Στους  διωγμούς του Διοκλητιανού πείθεται  από τις παρακλητικές παρεμβάσεις  του  ποιμνίου  του  να  φύγει  για τη Δυσσό της Θράκης.

Επανέρχεται  κοντά  στην  ποίμνη του, όταν επεκράτησε  γαλήνη  και  η παρουσία του είναι δυναμική. Αμέριστη βοήθεια  προσφέρει, πλούσια  Θεϊκή  ευλογία δέχονται.

          Επί  Ιουλιανού Παραβάτη συλλαμβάνεται, βασανίζεται και φονεύεται.

107 χρονών  ο σοφός, ηρωϊκός  και μαρτυρικός Επίσκοπος περνάει στην Αιωνιότητα.-

Από το βιβλίο  ΙΧΝΗΛΑΣΙΕΣ   Ελ.Α.Κλ.