Ο ΠΟΝΟΣ…
Ο πόνος…
Μαχαίρι δίκοπο.
Ρομφαία πύρινη.
Κεραυνός ΄΄ εν αιθρία΄΄.
Κι όμως είναι το αλέτρι του
Θεού.
Σκάβει βαθιά, για να
μεταμορφώσει,
γιατί σε προορίζει,
για
την αιώνια Βασιλεία Του.-
Από την ποιητική συλλογή’’ΔΡΟΣΟΣΤΑΛΙΔΕΣ’’
Ελ. Α. Κλ.
Ο ΠΟΝΟΣ…
Ο πόνος…
Μαχαίρι δίκοπο.
Ρομφαία πύρινη.
Κεραυνός ΄΄ εν αιθρία΄΄.
Κι όμως είναι το αλέτρι του
Θεού.
Σκάβει βαθιά, για να
μεταμορφώσει,
γιατί σε προορίζει,
για
την αιώνια Βασιλεία Του.-
Από την ποιητική συλλογή’’ΔΡΟΣΟΣΤΑΛΙΔΕΣ’’
Ελ. Α. Κλ.
9.7 ΑΓΙΟΣ ΠΑΓΚΡΑΤΙΟΣ, ο Επίσκοπος.
Προσκυνητής ταπεινός
των Θεοβάδιστων Αγίων Τόπων ο Παγκράτιος,
εκεί βαπτίζεται και εκεί φλογίζεται. Πόθος του
η αφιέρωση στον
Θεό, η συμβολή του στην εξάπλωση
της Βασιλείας του Θεού στην γη.
Και όταν οι γονείς του εκδημούν διαμοιράζει τα πλούτη στους πτωχούς και ακολουθεί τον Ιησού. Συνεργάτης του Αποστόλου Πέτρου συναντά και τον Απόστολο Παύλο και χειροτονείται Επίσκοπος Ταυρομενίου Σικελίας.
Η δράση του πλατιά. Η πατρική του καρδιά αγκαλιάζει το ποίμνιο καθολικά.Εκδαπανάται στο ποιμαντικό του έργο. Φθονείται. Δολοφονείται.
Αναδεικνύεται Μάρτυρας Επίσκοπος.-
Ελ. Α. ΚΛ.
ΚΥΜΑΤΟΘΡΑΥΣΤΗΣ.
8.7 ΑΓΙΑ ΘΕΟΔΟΣΙΑ
Θεοδοσία η μητέρα του ΑγίουΠροκοπίου,η ειδωλολάτρισσα. Είναι εκείνη, που τον προωθεί στο επίζηλο αξίωμα του Δούκα της Αλεξάνδρειας, αλλά και εκείνη, που αδίστακτα τον διαβάλλει στον Βασιλέα, για την πρόσφατη χριστιανική του ιδιότητα.
Ο Ιησούς
παρακολουθεί τα γεγονότα και επεμβαίνει έμμεσα. Η μεταστροφή των στρατηγών: Νικοστράτου και Αντιόχου
και δώδεκα Συγκλητικών γυναικών, στην θέα των Θεϊκών θαυματουργικών
επεμβάσεων κατά το μαρτύριο του γυιου της, την συγκλονίζουν. Πιστεύει,
ομολογεί, μαρτυρεί και σώζεται.
Μία φανατική ειδωλολάτρισσα
αναδεικνύεται φλογερή Χριστιανή και τελικά
Αγία.-
Ελ. Α. ΚΛ.
ΕΝΑ ΚΕΡΑΚΙ…
Από την ποιητική συλλογή’’ΔΡΟΣΟΣΤΑΛΙΔΕΣ’’
Ελ. Α. Κλ.
«Οι
δε ευθέως αφέντες το πλοίον και τον πατέρα αυτών ηκολούθησαν
αυτώ».(Ματθ.δ΄,22).
Ανδρέας
και Πέτρος, Ιάκωβος καί Ιωάννης. Δύο ζεύγη ομόφρονων και ομόψυχων αδελφών, που
δέχονται την Υψηλή κλήση του Ιησού και την αποδέχονται πάραυτα. Αφήνουν τα
πάντα, Τον ακολουθούν και βρίσκουν το παν. Αποφασίζουν αρχικά την αποταγή και
καταλήγουν στην υποταγή. Σημειώνουν την τέλεια υπακοή.
Η υπακοή, προϋπόθεση της σωτηρίας και
όρος απαρέγκλιτος της τελειότητας, όπως ο Κύριος την θέτει.
Η
υπακοή συνεπάγεται την κοινωνία του ανθρώπου με τον Θεό.
Η υπακοή προϋποθέτει ταπείνωση, εκκοπή
του ιδίου θελήματος και ενστέρνιση του θελήματος του Θεού, μέσα από την τήρηση
των εντολών Του.
Η υπακοή απαιτεί την μετατροπή του
εγωκεντρισμού σε Χριστοκεντρισμό.
Με
τον Χριστό στο επίκεντρο όλοι οι άλλοι στην περιφέρεια αξιοποιούνται και ο
ίδιος ο άνθρωπος επιτυγχάνει την κάθαρση της καρδιάς από τα πάθη.
Η υπακοή επιζητεί την αντικατάσταση
της φιλαυτίας με την αγάπη προς τους άλλους. Μια αγάπη, που μεταφράζεται σε
εμπειρία αλληλοπεριχώρησης αγαπωμένων προσώπων, με στόχο την σωτηρία.
Η υπακοή μεταμορφώνει τον άνθρωπο από
άτομο σε πρόσωπο, με προοτική πανανθρώπινης σχέσης.
«Η παρακοή θάνατος και η υπακοή ζωή». Η παρακοή του Αδάμ επέφερε την διαίρεση
και τον θάνατο. Η υπακοή του νέου Αδάμ, του
Χριστού, πρόσφερε την ενότητα και
την ζωή.
Η
υπακοή, λοιπόν, στο θέλημα του Θεού, ενοποιεί και ζωοποιεί τον άνθρωπο.
Η
υπακοή εξασφαλίζει την Αγιοτριαδική
ενοίκηση και την Χριστοποίηση του ανθρώπου.
Η υπακοή είναι προσωπική, ελεύθερη επιλογή του ανθρώπου, διαρκής θετική κίνηση, εκούσιος ζωοοποιός θάνατος. Μέσα από τον θάνατο εκπηγάζει η ανάσταση. Αυτή είναι η εμπειρία όλων των Αγίων και αυτή η συνεχής προτροπή τους, σ’ όλους τους αθλητές της Στρατευομένης Εκκλησίας.-
Από το βιβλίο ‘’ΖΩΗΦΟΡΑ ΡΗΜΑΤΑ’’ Ελ. Α. Κλ.
7.7 ΟΣΙΟΣ ΘΩΜΑΣ
Η αγάπη του στον Θεό πύρινη. Η αγάπη του στον άνθρωπο αφειδώλευτη. Η περιουσία του στην διάθεση της φιλανθρωπίας. Η εύσημη θέση του στην υπηρεσία της δικαιοσύνης.
Πυρίφλεκτος όμως από την αγάπη στον
Χριστό εγκαταλείπει τα πάντα
και ρίχνεται στην αγκαλιά του
Θεού, στο πεδίο της μάχης με τις δυνάμεις
του σκότους.
Στο
όρος Μαλεό
ασκητεύει, καθ' υπόδειξη του Προφήτου Ηλία. Με την προσευχή πυρπολεί
τον θρόνο του Θεού, μάχεται και
νικάει. Χαριτώνεται και θαυματουργεί ποικιλότροπα. Λυτρώνει από
πάθη και ασθένειες τους πιστούς
παντοτινά.-
Ελ. Α. ΚΛ.
ΕΧΕΓΓΥΑ ΝΙΚΗΣ.
6.7 ΟΣΙΟΣ ΣΙΣΩΗΣ ο Μέγας.
Σκεύος
εκλογής του Θεού ο
Σισώης
αγαπά πολύ τον Θεό και ακολουθεί
πιστά τον Χριστό.
Αναδεικνύεται αστέρας φαεινός της ασκήσεως και
δείκτης ασφαλής των Μοναστών.
Πρωταθλητής της προσευχής μάχεται γονατιστός και κατατροπώνει τον παμίαρο εχθρό,τον Διάβολο. Οι ικετευτικές του κραυγές αγκαλιάζουν την πανανθρωπότητα.
Η ταπείνωσή του βαθιά προσελκύει την Θεία Χάρη.Νεκροί ανασταίνονται με τον παρρησιακό
του λόγο
και ο Θεός δοξάζεται.
Χαλιναγωγεί την σάρκα
και απελευθερώνει το πνεύμα. Καθαίρεται, φωτίζεται, θεώνεται.
Πολιτεύεται,
ως ένσαρκος Άγγελος στην γη και ζει ως ΄Οσιος στον Ουρανό,
γευόμενος χαρές ανεκλάλητες.-
Ελ. Α. ΚΛ.
Ο ΚΥΡΙΟΣ ΜΟΥ ;
Από την ποιητική συλλογή’’ΔΡΟΣΟΣΤΑΛΙΔΕΣ’’
Ελ. Α. Κλ.
5.7 ΟΣΙΟΣ ΛΑΜΠΑΔΟΣ .
Πληγωμένος από τα βέλη της αγάπης του Θεού ο Λαμπαδός αγωνίζεται, για την βίωση του Ευαγγελικού Νόμου.
Νέος είναι και διακρίνεται, για την βαθιά ταπείνωση, την πλατιά αγάπη, την αυστηρή εγκράτεια, την θαυμαστή υπομονή, την μεγάλη μακροθυμία, την θαυμαστή πραότητα.
‘Εμφλογος από αγάπη,για τον Θεό,αφιερώνεται ολοκληρωτικά.Αγωνιστής ανένδοτος,Ασκητής αυστηρός,προχωρεί από την κάθαρση της καρδιάς στον φωτισμό του νού και καταλήγει στην Θέωση.
Οι
άνθρωποι δέχονται τις κατευθυντήριες συμβουλές του, τις θαυματουργικές
παρεμβάσεις του.
Η διάπυρη αγάπη του στον Θεό μεταφράζεται
σε μία διαρκή αφειδώλευτη αγάπη
προς τον άνθρωπο στην γη , αλλά
και από τον Ουρανό.-
Ελ. Α. ΚΛ.
Ο ΣΤΟΧΟΣ !
Από την ποιητική
συλλογή’’ΔΡΟΣΟΣΤΑΛΙΔΕΣ’’
Ελ. Α. Κλ.
4.7 ΑΓΙΕΣ : ΚΥΠΡΙΛΛΑ, ΛΟΥΚΙΑ και ΑΡΟΑ .
Κυρήνη η πατρίδα της Κυπρίλλας. Νύμφη γήϊνου νυμφίου επί δύο
χρόνια και με τον θάνατό του Νύμφη Χριστού για πάντα.
Ο
Ιησούς παρακολουθεί
την πορεία της και διά της στενής οδού της θλίψεως και της ασθενείας την οδηγεί
κοντά Του.
Προστρέχει
στον δεσμώτη Επίσκοπο Κυρήνης ‘Αγιο
Θεόδωρο και παίρνει την ίαση του
πονοκεφάλου. Παραμένει κοντά του, μαζί με την Λουκία και Αρόα και τον υπηρετούν.
Διαβάλλεται, συλλαμβάνεται, ομολογεί, βασανίζεται
σκληρά και εκδημεί, για την παραλαβή
του άφθαρτου στεφάνου.
Οι
συναγωνίστριές της ενταφιάζουν το λείψανό της και θαυματουργεί. Ομολογούν Χριστό
Θεόν αληθινό και οι ίδιες
θανατώνονται.
Και οι τρεις συγχορεύουν στα Ουράνια
Σκηνώματα.-
Ελ. Α. ΚΛ.
ΑΦΟΡΜΗΣΕΙΣ – ΕΞΟΡΜΗΣΕΙΣ.
Από την ποιητική συλλογή’’ΔΡΟΣΟΣΤΑΛΙΔΕΣ’’
Ελ. Α. Κλ.
3.7 ΑΓΙΟΣ ΥΑΚΙΝΘΟΣ.
Υπηρέτης πρόθυμος του βασιλιάΤραϊανού στην Καισάρεια οΥάκινθος,
αλλά και αφοσιωμένος
δούλος Χριστού πρώτιστα.
Η
χριστιανική του ιδιότητα
αποκαλύπτεται και η ομολογία του
ευθαρσής ακολουθεί .
Ο Χριστός δονεί το είναι του και σκυβαλοποιεί τα πάντα.
Φυλακίζεται
και καταδικάζεται σε ασιτία.
Περιφρονεί τα ειδωλόθυτα επί 40ημέρες.
Την 41η ημέρα εισέρχεται στον χώρο τ' Ουρανού και συγκαταλέγεται στην Χορεία των Μαρτύρων.-
Ελ. Α. ΚΛ.
ΚΑΤΑΔΥΣΕΙΣ
Η
θάλασσα πλανεύτρα.
Την
προσεγγίζεις και σε θέλγει.
Την
απολαμβάνεις και σε ηρεμεί.
Το
βάθος της άδυτο.
Πρόσκληση
για κατάδυση.
Το
άγνωστο προκαλεί.
Ανακαλύπτεις
τον πανέμορφο
κόσμο
της.
Και
οι καταδύσεις στο βάθος
του
είναι μας
αποκαλυπτικές
είναι.
Γνωρίζεις
τον άγνωστο εαυτό σου.
΄΄Επανάγαγε εις το βάθος΄΄, λοιπόν.-
Από
την ποιητικη συλλογή’’ΔΡΟΣΟΣΤΑΛΙΔΕΣ’’ Ελ. Α. Κλ.
2.7
ΑΓΙΟΣ ΚΟΪΝΤΟΣ
Ευσεβής και φιλόθεος βλαστός της
Φρυγίας ο Κοϊντός προσφέρει φιλανθρωπία
στους πτωχούς και
θεραπεία στους δαιμονισμένους.
Ο
ηγεμόνας Ρούφος
τον εξαναγκάζει σε
ειδωλοθυσία, δαιμονίζεται, θεραπεύεται
και τον απελευθερώνει.
Στην Πέργαμο συλλαμβάνεται, βασανίζεται, αλλά απελευθερώνεται με την σεισμική Θεϊκή παρέμβαση.
Επανασυλλαμβάνεται, κατασυντρίβονται
τα σκέλη, θεραπεύεται θαυματουργικά
και συνεχίζει την προσφορά αγάπης προς τους αδελφούς.
Εκδημεί ειρηνικά
και νικηφόρα.-
Ελ.
Α. Κλ.