Κ Υ Ρ Ι Ε    Ι Η Σ Ο Υ    Χ Ρ Ι Σ Τ Ε    Υ Ι Ε    Τ Ο Υ    Θ Ε Ο Υ    Ε Λ Ε Η Σ Ο Ν    Μ Ε.

ΣΤΟΧΟΣ ΜΑΣ


Η έμφλογη, κάθετη αγάπη προς το Θεό εκφράζεται με μία έμπρακτη, διάπυρη, οριζόντια αγάπη προς τον "πλησίον".Προορισμός του ανθρώπου η Θ έ ω σ η . Μία προσφορά δυνατότητας Θεϊκή, με την Ενανθρώπηση, Σταυρική Θυσία και Ανάσταση του Λόγου.Η Θ έ ω σ η, ενέργεια Θεού, αλλά και συνέργεια ανθρώπου.Σ’ αυτή την ανθρώπινη προσπάθεια επιποθούμε να συμβάλλομε γνωστοποιώντας ό,τι΄΄εφώτισε ο Θεός΄΄, προς δόξα Του και σωτηρία του λαού Του.Το site αυτό είναι μία ελάχιστη προσπάθεια, ανιδιοτελής, ένας αντίλαλος Ορθοδοξίας, μία ορθόδοξη μαρτυρία στο διαδικτυακό χώρο, για προβολή προτύπων, παροχή εμπειριών και προσφορά ελπίδας στον αόρατο πόλεμο κάθε αγωνιζομένου προσώπου.-

Παρασκευή 22 Μαΐου 2020

ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΑΡΕΜΒΟΛΗ Αρ. Φ. 97 5-6/2020




                        ΟΡΘΟΔΟΞΗ   ΠΑΡΕΜΒΟΛΗ




            
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 
******************************************************************************
ΔΙΜΗΝΙΑΙΑ ΕΚΔΟΣΗ  ΑΡ.Φ. 97  ΜΑΊΟΣ – ΙΟΥΝ..  2020 / Διανέμεται  δωρεάν.
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΥΡΣΟΣ.Γράφει και επιμελείται (Δυνάμει Θεού) ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Α.ΚΛΕΙΔΩΝΙΑΡΗ Εκπ/κος 
ΤΗΛ.-FAX: 22210-29549  Κ.Τ. 6936773200      e-mail:  eklidoniari@gmail. com   
ἱστοσελίδα μου: www.antilaloiorthodoxias. blogspot. .com και Βίντεο: Youtube Eleftheria Kleidoniari
******************************************************************************

ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΑ   ΕΝΑΥΣΜΑΤΑ
ΚΥΡ.  ΠΑΣΧΑ. ( Πραξ. α΄, 1 – 8 )
ΤΕΚΜΗΡΙΑ   ΑΝΑΣΤΑΣΕΩΣ   του  ΧΡΙΣΤΟΥ.
 Παρέστησεν ἑαυτόν ζῶντα μετά το παθεῖν  αὐτόν ἐν πολλοῖς  τεκμηρίοις, δι’ ἡμερῶν τεσσαράκοντα ὀπτανόμενος αὐτοῖς.»( Πραξ. α.΄, 3 ).
            Ἡ Ἀνάσταση τοῦ Χριστοῦ εἶναι ἕνα ἀναμφίβολο ἱστορικό γεγονός, ἐφ’ ὅσον   πραγματοποιήθηκε   σέ   ὡρισμένο χρόνο καί τόπο.
Ἡ Ἀνάσταση τοῦ Χριστοῦ ὅμως ἀποτελεῖ καί ἕνα ἀδιαμφισβήτητο καινό γεγονός, ἕνα μυστήριο, τό ὁποῖο ὑπερβαίνει τόν χρόνο καί βιώνεται μέσα στόν χρόνο.
Σέ κάθε Θεία Λειτουργία πραγματοποιεῖται μυστηριακή βίωση τοῦ Πάσχα. Βιώνουμε τότε τήν παρουσία τοῦ Ἀναστημένου Χριστοῦ.
Οἱ Ἀπόστολοι εἶναι αὐτόπτες καί αὐτήκοοι Μάρτυρες τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Χριστοῦ. Οἱ ἀλλεπάλληλες ἐμφανίσεις τοῦ Χριστοῦ στούς Μαθητές Του, ἐπί σαράντα ἡμέρες, σέ διαφόρους τόπους, μέ πολυποίκιλες προσεγγίσεις, ἀποτελοῦν ἀναμφισβήτητα τεκμήρια τῆς Ἀναστάσεώς Του.
Οἱ Ἀπόστολοι Μάρτυρες τῆς Ἀναστάσεως, ἀφοῦ μετά τήν Πεντηκοστή καταθέτουν καί μαρτυρία ἐσωτερικῆς ὑπαρξιακῆς βιώσεως τοῦ Ἀναστημένου Χριστοῦ.
Μάρτυρες τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Κυρίου καί ὅλοι οἱ Ἅγιοι, οἱ ὁποῖοι μετά τήν προσωπική Πεντηκοστή τους, βιώνουν πασχάλιες ἐμπειρίες καί δίνουν τή μαρτυρία τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Χριστοῦ.
Μάρτυρες τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Ἰησοῦ καί ἡ χορεία τῶν  Μαρτύρων, οἱ ὁποῖοι ὁδηγήθηκαν στόν θάνατο περνώντας μέσα ἀπό μιά ὑπαρξιακή ἀνακαίνιση καί ζοῦν τώρα ἀτελεύτητα καί πρεσβεύουν ἀδιάλειπτα καί βοηθοῦν ἄμεσα ἐμᾶς, τούς πολίτες τῆς Στρατευομένης Ἐκκλησίας.
Μάρτυρες τῆς Ἀναστάσεως νά γίνουμε ὅλοι οἱ πιστοί, ἀφοῦ γκρεμίσουμε τά κάστρα τῆς ἁμαρτίας καί τοῦ διαβόλου καί ζήσουμε μιά ζωή ἀναστημένη, ἀναγεννημένη, ἀπαλλαγμένη ἀπό τά πάθη.
Μάρτυρες τῆς Ἀναστάσεως ὅλοι μέ τόν φλογερό καί τεκμηριωμένο λόγο μας, ὡσάν προβολέα, πού θά περιλούει στό Φῶς τῆς Ἀναστάσεως τά πάντα καί θά ἑδραιώνει τή χαρά καί τήν εἰρήνη.-


                                  
ΑΣΤΕΡΕΣ   ΝΕΟΦΑΝΕΙΣ

  5/5  ΟΣ.  ΕΦΡΑΙΜ, ὁ νεοφανής.
                                        


Στό πολύφωτο στερέωμα τῆς ἄνω Ἱερουσαλήμ λάμπουν πολυειδεῖς ἀστέρες. Τά τάγματα τῶν Ἀγγέλων, ἡ παράταξη τῶν Ἁγίων, ὁ Χορός τῶν Προφητῶν, ἡ φάλαγγα τῶν Ὁσίων, τό νέφος τῶν Μαρτύρων.
Ὅλοι πολίτες τῆς γῆς, ἀλλά καί νοσταλγοί Οὐρανοπολίτες ταυτόχρονα.
Ὁδοιπόροι τοῦ πλανήτη μας, ἀλλά καί τ’ Οὐρανοῦ ἐραστές συγχρόνως.
Κινοῦνται ἐπίγεια, ἀλλά στοχεύουν οὐράνια.
Βαδίζουν τή στενή καί τεθλιμμένη ὁδό τοῦ Χριστοῦ, ἐναρμονίζουν τά βήματά τους στά ἴχνη Του καί ὁδηγοῦνται ἀλάθητα πρός τίς κορφές.
Σταυροφόροι τῆς γῆς, ἀναδεικνύονται στεφανηφόροι τ’ Οὐρανοῦ.
Δίνουν τή μαρτυρία τοῦ Χριστοῦ μέ τό ἑκούσιο καθημερινό μαρτύριό τους, μέ τό ἀγωνιστικό ΄΄παρών΄΄ τους, στό προσκλητήριο  τῆς Ἀγάπης Του.
Προσφέρουν τά σώματά τους θυσία εὐάρεστη  στό Θεό, θυσιάζουν τή ζωή τους πρόθυμα στό βωμό τῆς Μοναδικῆς Ἀγάπης καί πολιτογραφοῦνται στήν Οὐράνια Βασιλεία τοῦ Θεοῦ.
Ἀνάμεσά  στούς ἐκλεκτούς Του ὁ Ἰησοῦς ἔχει νά παρουσιάσει καί τόν Ὁσιομάρτυρα  Ἐφραίμ.
Τόν ἐπίγειο Ἄγγελο, τόν ἰσάγγελο πολίτη, τόν Ἀθλητή τοῦ Πνεύματος,τόν Ἀγωνιστή τῆς ἀρετῆς, τον Μαχητή τῶν παθῶν,τό γενναῖοΜάρτυρα.
Ἐφραίμ Ὁσιομάρτυρας!
Ἕνα ἐκλεκτό σκεῦος  τοῦ Θεοῦ, ἕνα δοχεῖο τῆς θείας Χάριτος, ἕνα Κατοικητήριο τοῦ Ἁγίου Πνεύματος.
Ἕνας Ἅγιος τῆς Οὐράνιας Βασιλείας ἀποκαλύπτεται μέ τή δράση τῆς θαυματουργίας καί κάνει ἔντονη τήν παρουσία του ἀνάμεσα στό λαό τοῦΘεοῦ.
Ἕνας νεοφανής θαυματουργός Ἅγιος ἐπεμβαίνει ἄμεσα, προστρέχει πάραυτα σέ κάθε ἱκετευτική κραυγή δοκιμαζομένου ἀδελφοῦ, γίνεται φορέας τῆς παντοδυναμίας  τοῦ Θεοῦ καί ἐνεργεῖ  πρός δόξαν Ἐκείνου.
ἝναςἍγιος τῆς ΘριαμβεύουσαςἘκκλησίας,πού κάνει αἰσθητή τήν παρουσία του στους πιστούς τό1950,μετά524 χρόνια ἀπό τή μαρτυρική  κοίμησή του.
Ὁ Μεγαλομάρτυρας Ὅσιος Ἐφραίμ  γεννιέται  στίς  14 Σεπτεμβρίου 1384 μ.Χ. Ἡμέρα σημαντική γιά τήν χριστιανοσύνη, καθ’ ὅσον πανηγυρίζεται ἡ Ὕψωση τοῦ Τιμίου Σταυροῦ. Αὐτή τήν ἡμέρα βλέπει τό φῶς τοῦ ἥλιου καί ὁ Ἐφραίμ.Ἕνα χαριτωμένο  ἀγόρι, εὐλογία Θεοῦ στούς εὐσεβεῖς γονεῖς του. Μεγαλώνει μαζί μέ τά ἄλλα ἕξι ἀδέλφια του καί σκορπίζει εὐτυχία στό σπίτι.
Ὁ Θεός ἐπιτρέπει πολύ σύντομα τήν ἀναχώρηση τοῦ πατέρα του γιά τόν Οὐρανό. Ὁ Ἐφραίμ σέ μικρή ἡλικία ὀρφανός ἀπό πατέρα. Τώρα τήν πατρική προστασία ἀναλαμβάνει ὁ Μεγάλος Πατέρας, ὁ Θεός, μέ περίσσια στοργή.
Ἡ εὐσεβής μητέρα του σηκώνει ὑπομονετικά τό σταυρό τῆς χηρείας καί  ἐπωμίζεται ὁλοκληρωτικά τή φροντίδα ἀνατροφῆς τῶν ἑπτά παιδιῶν της.
Ἐνσπείρει τό σπόρο τῆς πίστεως στό Χριστό στίς παιδικές ψυχές. Ἀνά-βει τή φλόγα τῆς ἀγάπης στό Θεό στίς ἄδολες καρδιές. Κι  ὁ σπόρος βλαστάνει κι ἡ φλόγα φουντώνει καί τό εἶναι τοῦ 14χρονου Ἐφραίμ δονεῖται ἀπό τόν πόθο τῆς ἀφιερώσεως σ’ Ἐκεῖνον.Ἡ ἀπόφαση παίρνεται καί ἡ ἀναχώρηση πραγματοποιεῖται ἄμεσα. Ἐγκαταλείπει τό πατρικό,ἀπαρνεῖται τή μάταιη ἐγκοσμιότητα καί κατευθύνεται στό κατάφυτο ὄρος τῶν Ἀμώμων (Καθαρῶν) Ἀττικῆς, ἐκεῖ, πού πλῆθος Ἀσκητηρίων καί Κοινοβίων ὑπάρχει.
Ἡ Ἱερά Μονή Εὐαγγελισμοῦ τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου, ὄαση πνευματική, στήν ἀκμή της, προσελκύει τό νεαρό βλαστάρι. Ἀνακοινώνει στον Ἡγούμενο τό θεῖο πόθο του, γιά τή Μοναχική πολιτεία καί ζητεῖ ἐπίμονα νά τόν δεχθεῖ. Ἡ αἴτηση ἀποδεκτή. Ἡ χαρά ἀπερίγραπτη. Ἡ διάθεση ἄμετρη.
Ὁ Ἐφραίμ  ντύνεται τήν ἀγγελική ἐνδυμασία καί βιώνει τήν ἀγγελική πολιτεία. Ἐπιδίδεται ἔνζηλα καί ἀκάματα στόν πνευματικό ἀγώνα. Μάχεται γενναῖα στόν ἀόρατο πόλεμο, μέ ὅπλα τήν ἀδιάλειπτη προσευχή, τήν αὐστηρή νηστεία, τήν ἀπόλυτη ἐγκράτεια, τήν συνεχῆ ἀγρυπνία καί σημειώνει λαμπρές νίκες.
Τά πάθη νικῶνται καί ἀρετές ἀποκτῶνται. Ἡ ψυχή ἀποκαθαίρεται καί  ἡ θεία Χάρη προσελκύεται. Τό Ἅγιο Πνεῦμα ἐγκαταβιώνει μέσα του. Ἡ ἀσκητική μορφή του ἀκτινοβολεῖ. Οἱ καρποί τοῦ Ἁγίου Πνεύματος  ἔκδηλοι.
Καί ἡ  ἐπιλογή τοῦ Θεοῦ, γιά Λειτουργό του, τιμητική. Διακονεῖ  τό Ἅγιο Θυσιαστήριο ταπεινά. Ἱερουργεῖ  ἔμφοβα καί κατανυκτικά.
Ὁ Ἰησοῦς τόν εὐλογεῖ.
Ὁ σατανάς τόν φθονεῖ.
Οἱ ἄνθρωποι τόν θαυμάζουν. Οἱ ἐχθροί τόν  μισοῦν.
14 Σεπτεμβρίου 1425. Τή γενέθλια ἡμέρα του ὁ Ὅσιος Ἐφραίμ καλεῖται νά σηκώσει καί τό σταυρό τοῦ μαρτυρίου.
Συλλαμβάνεται ἀπό τούς Τούρκους καί βασανίζεται ἀνελέητα.
Κρεμᾶται ἀντεστραμμένα σέ δένδρο καί μαστιγώνεται.
Καρφώνονται τά χέρια, τά πόδια, ἡ κεφαλή καί διαπερνᾶται τό σῶμα μέ ἀναμμένο δαυλό. Οἱ πόνοι φρικτοί. Ἡ αἱμοραγία ἀκατάσχετη. Ἡ φλόγωση ὀδυνηρή. Ἡ ὑπομονή θαυμαστή. Ἡ προσευχή  συνεχής. Ἡ ἐνδυνάμωση φανερή. Ἡ ἀγάπη γιά τό Χριστό θριαμβεύει. Ὁ Μάρτυρας ἀγάλλεται.
Τρίτη 5 Μαϊου 1426, 9η πρωϊνή. Ἡ ψυχή τοῦ Μεγαλομάρτυρα Ἐφραίμ παραδίδεται στά χέρια τοῦ Ἀγωνοθέτη Κυρίου καί παίρνει τό ἄφθαρτο στεφάνι τῆς νίκης.
Ὁ Ἱερομάρτυρας Ἐφραίμ, τώρα, ἀπό τήν ἀείφωτη χώρα τῆς Ἐδέμ, πρεσβεύει γιά μᾶς στό Θεό καί ἐπιχέει τή Χάρη τῆς θαυματουργίας του, ἀφειδώλευτα, στούς ἀναξιοπαθοῦντας ἀγωνιζομένους καί πάλι γιά τή δόξα τοῦ Κυρίου. Τό ἅγιο λείψανό του βρίσκεται  ἐκεῖ, πού ἔζησε καί  μαρτύρησε στήν Ἱερά Μονή Εὐαγγελισμοῦ τῆς Θεοτόκου Ν. Μάκρης Ἀττικῆς.-

Μεγαλυνάριον 
Βίω διαλάμπων ἀσκητικῶ, ἐν ὄρει Ἀμώμων, ἠγωνίσω μαρτυρικῶς, καὶ θαυμάτων χάριν, θέοθεν  ἐκομίσω, Ἐφραὶμ Ὁσιομάρτυς, Ἀγγέλων σύσκηνε.-
                                    
Από την ποιητική Συλλογή
<<ΨΗΦΙΔΕΣ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΩΝ>>   Ελ.Α.Κλ.
Αυτονομία.
Αυτονομία!
Μια λέξη, που ηλεκτρίζει.
Μια έννοια, που πυροδοτεί.
Ένας στόχος, που αποπροσανατολίζει.
Αυτονομία!
Εκδήλωση εγωϊστική.
Καρπός φιλαυτίας.
Πόθος ανεξαρτησίας.
Αυτονομία!
Εξοστρακίζει τη σωστική εξάρτηση.
Δυναμιτίζει την φιλαλληλία.
Δολοφονεί την αγάπη.
Αυτονομία!
Εξάρτηση, η αντιπρόταση.
Εξάρτηση από τον
         Παντοδύναμο Κύριο,
ως εγγύηση για νικηφόρα πορεία.-

                    
ΕΝΑΥΣΜΑΤΑ

Ø  η ε π ί τ ε υ ξ η  της  α ρ ε τ ή ς  προϋποθέτει     σ ύ ζ ε υ ξ η   Θ ε ί ο υ  
 και    α ν θ ρ ω π ί ν ο υ    θ ε λ ή μ α τ ο ς.
Ø  Κ ά ν ε     ό, τ ι    μ π ο ρ ε ί ς.
Ά φ η ν ε    τα   πάντα στην Π ρ ό ν ο ι α   του Θ ε ο ύ.
Ø  Κ ά ν ε ι ς    ό, τ ι  θ έ λ ε ι ς , αν  δ ε ν  θ έ λ ε ι ς    ό, τ ι    θ έ λ ε ι ς.
                
ΦΙΛΟΚΑΛΙΚΑ   ΡΗΜΑΤΑ
Ø  Ο Χριστιανός χρειάζεται δύο φτερούγες για να πετάξει και να πάει στον Παράδεισο: την ταπείνωση και την αγάπη.    (ΑΓ. ΚΟΣΜΑΣ ο ΑΙΤΩΛΟΣ).
Ø  Όπως εκείνος που κρατάει αρώματα προδίδεται και χωρίς να το θέλει από την ευωδία, έτσι κι όποιος έχει μέσα του το Άγιο Πνεύμα προδίδεται από τα λόγια και την ταπείνωσή του.                                                                                (ΑΓ. ΙΩΑΝΝΗΣ   της  ΚΛΙΜΑΚΟΣ).