Κ Υ Ρ Ι Ε    Ι Η Σ Ο Υ    Χ Ρ Ι Σ Τ Ε    Υ Ι Ε    Τ Ο Υ    Θ Ε Ο Υ    Ε Λ Ε Η Σ Ο Ν    Μ Ε.

ΣΤΟΧΟΣ ΜΑΣ


Η έμφλογη, κάθετη αγάπη προς το Θεό εκφράζεται με μία έμπρακτη, διάπυρη, οριζόντια αγάπη προς τον "πλησίον".Προορισμός του ανθρώπου η Θ έ ω σ η . Μία προσφορά δυνατότητας Θεϊκή, με την Ενανθρώπηση, Σταυρική Θυσία και Ανάσταση του Λόγου.Η Θ έ ω σ η, ενέργεια Θεού, αλλά και συνέργεια ανθρώπου.Σ’ αυτή την ανθρώπινη προσπάθεια επιποθούμε να συμβάλλομε γνωστοποιώντας ό,τι΄΄εφώτισε ο Θεός΄΄, προς δόξα Του και σωτηρία του λαού Του.Το site αυτό είναι μία ελάχιστη προσπάθεια, ανιδιοτελής, ένας αντίλαλος Ορθοδοξίας, μία ορθόδοξη μαρτυρία στο διαδικτυακό χώρο, για προβολή προτύπων, παροχή εμπειριών και προσφορά ελπίδας στον αόρατο πόλεμο κάθε αγωνιζομένου προσώπου.-

Δευτέρα 11 Νοεμβρίου 2019

11/1 ΑΓΙΟΣ ΜΗΝΑΣ, ὁ στρατιωτικὸς.



11/1 ΑΓΙΟΣ  ΜΗΝΑΣ, στρατιωτικς.


 «…μ συσχηματίζεσθαι τ αῶνι τούτω…» (Ρωμ. ιβ΄,2) εναι Παύλεια προτροπ κα συμβουλ πρς Ρωμαίους κα κατ’ πέκταση πρς κάθε Χριστιανό, κάθε ποχς. συσχηματισμς  πρς τς  ἀντιλήψεις το κόσμου, συμβιβασμς πρός τς παιτήσεις τν καιρν εναι μία ποχώρηση, εναι μία ττα. Καί Χριστιανς, πρωτοπόρος μις νέας ζως «ν Χριστ», δν εναι δυνατν κα ν εναι οραγς μις λαθεμένης πορείας. Ζώντας στ πλετο φς το Χριστο  εναι ἀδιανόητη συμμε-τοχ στς κδηλώσεις το σκότους.
Κρατώντας τ διαυγή λήθεια το Εαγγελίου εναι παράδεκτη παραδοχ το κοσμικο ψεύδους.«…μ   συσχηματίζεσθαι  τ  αῶνι τούτω», εναι τ μήνυμα το π. Παύλου κα βρίσκει τν πόλυτη κφρασή του στν διάβλητη ζω γίων κα γωνιστν τς πίστεως.
Κα  νά,  μπροστά   μας   νας   ἄτεγκτος   στρατιώτης   Χριστο,  ὁ γιος Μηνς, στρατιωτικός, πο τιμμε στς 11 Νοεμβρίου. Μία  μορφ ρωϊκή.  Μία παρξη γενναία. Μία προσωπικότητα γωνιστική. Μία φυσιογνωμία δυναμική. Μία παρουσία νένδοτη. Μία ψυχ συμβί-βαστη. Μία μαρτυρία Χριστο ζωντανή. γιος Μηνς πέρμαχος Ἀγωνιστής το καλο, καταμάχητος περασπιστής τς λήθειας, νυποχώρητος Μαχητς το δικαίου, γνήσιος στρατιώτης ησο.

          Πατρίδα του εναι Αγυπτος. Ζεῖ τν 3ο μ.Χ. αώνα, στος χρόνους τν βασιλέων Μαξιμιανο κα Διοκλητιανοῦ. Ο γονες του εναι εδωλολάτρες. Τ χρόνια τς φηβείας στέκονται σταθμς στ ζωή του. γνωριμία του μ τν Κύριο σφραγίζει νεξίτηλα τν πορεία του. κατάταξή του στ θελοντικ στράτευμα το ησο αθόρμητη. Παράλληλα νήκει κα στ στρατ το γήϊνου βασιλιᾶ. Εναι στρατιω-τικς τ πάγγελμα. Τ προσόντα του ξιόλογα, προοπτικ ξελίξεως λαμπρή. σύγκρουση μως καθηκόντων ναπόφευκτη. Χριστιανς νέος δν συσχηματίζεται  μ τν κόσμο, δν συμβιβάζεται μ τ ψεδος, δν νέχεται τν πλάνη. Ζε τ πιστεύω του μ συνέπεια κα παραμένει συνειδησιακ λεύθερος, ψυχικ διάβρωτος.
πόθος  του  μως  γιατοσυγκέντρωση   κα  ἀφοσίωση στ Λατρεία το Θεο σβεστος. στρατιωτικ ζω δν προσφέρεται, γι τέτοιες προσβάσεις. ρημικ ζω νδείκνυται, γι ποθητς ναβάσεις. Καί Μηνς παίρνει τ μεγάλη πόφαση τς γκαταλείψεως τς κοινωνικς τύρβης. Τ Κοτυάειο ρος τς Φρυγίας εναι τόπος τς γωνιστικς του ναθλήσεως. κεῖ, μόνος μ μόνο τ Μόνο Θεὸ, πιδίδεται σ πνευματικ γωνίσματα κι πολαμβάνει νεπανάληπτες στιγμές. σκεται αστηρά, προσεύχεται θερμά, νηστεύει ξαντλητικά, ποκαθαίρεται σωτε-ρικά. Ο σωτερικς διασυνδέσεις του μ τν Οραν λειτουργον ριστα. Καί νδόμυχη πληροφορία, γι πιστροφ στν κοινωνία συλλαμβάνεται. Μ καρδι πυρακτωμένη π νθεο ζλο, μ φρόνημα κμαο, μ πίστη θερμουργό, μ μαχητι-κότητα ἔντονη, μ παλμ παράμιλλο, μ πόφαση ταλάντευτη παίρνει τ δρόμο τς πιστροφς.
ρχεται    στιγμ  τς ναμετρήσεως μ τ σκοτάδι κα τ φαυλότητα. Πλησιάζει ρα τς παρρησιακς μολογίας. Βρίσκεται  σ πανηγυρικ  συγκέντρωση  εἰδω-λολατρῶν κα προβαίνει σ βαρυσήμαντες δηλώσεις πρ το ληθινο Θεο, σ δριμύτατο λεγχο το ψεύδους τν εδώλων, σ νθερμες προσκλήσεις στν ληθιν πίστη. τόλμη του προκλητική,   καταδίκη του  μυριόστοστομη καί σύλληψη με-ση. δικαστς Πύρρος ναλαμβάνει τν κδίκαση τς ποθέσεως μ λλεπάλληλα ρωτήματα. Μηνς  πτόητος κα  θαρραλέος παραμένει ἑδραῖος στν πίστη, πέρμαχος τς λήθειας, στηλιτευτής τς δι-κίας.περασπίζεται μ πάθος τ δίκαιο, διακηρύττει μ φλόγα τ Θεότητα το Χριστο, ς μόνη ληθινή, διασαλπίζει περίτρανα τ μετάκλητο τοῦ πιστεύω του. δικαστς κατάπληκτος π τν ετολμία τοΜηνᾶ προβαίνει σ μία στατη προσπάθεια διαφυγς το θανάτου. φοσιωμένος μως λάτρης το Χριστο παραμένει γι πάντα δέσμιος της γάπης Του καί πορρίπτει τελεσίδικα δελεαστικς προτάσεις.  πόφαση  κδίδεται  καταδι-καστική. Τ μαρτύρια πακολουθον φρικιαστικά. σάρκα κατασχίζεται μ σιδε-ρένιους νυχες. Ο πληγς προστρίβονται μ τρίχινους σάκκους. Τ σμα κατακαίεται κα κτυπται μ κανθωτος ράβδους. Τ αμα κατάσχετο. Ο πόνοι φόρητοι. ψυχ ρθια. Τ θικ κμαο. Ο μνοι στ χείλη. καρτερία θαυμαστή. Καί σπάθη το δημίου τερματίζει τν πίγεια ζω το Μάρτυρα καί νοίγει διάπλατα τν πόρτα τς Αωνιότητας. γιος Μηνς  τροπαιοχος εἰσέρχεται στς αώνιες Μονς το Θεο γι νά πολαμβάνει ληκτα τν νυπέρβλητη θέα το Προσώπου Του. π κε, π τ χώρα το ϊδίου Φωτός, παρακολουθε τος γωνιστς τς στρατευομένης κκλησίας, πρεσβεύει κατάπαυστα πρς τν Κύριο κα στέλνει δαψιλή τ θαυ-ματουργό του Χάρη, στος χοντες νάγκη, πρς δόξαν το Τριαδικο Θεο.
  λαός  μας ναγνωρίζει τν παρρησία το Μεγαλομάρτυρα γίου Μην στ Θεό, δοκιμάζει τς κδηλώσεις τς γάπης του στν νθρωπο, σεμνύνεται τν πανίερη μνήμη του κα δοξολογε τν Δοτήρα Κύριο κα Θεό μας.-

ΜΕΓΑΛΥΝΑΡΙΟΝ.

 Μεγαλομαρτύρων   χαρμονή, ΜΗΝΑΣ   θεοφόρος  και  Αγύπτου σεμνς βλαστός. θλητς γενναος, μαρτυρικο τοῦ στίβου, κα λάτρις το Κυρίου, δείχθη λβιος.-