Κ Υ Ρ Ι Ε    Ι Η Σ Ο Υ    Χ Ρ Ι Σ Τ Ε    Υ Ι Ε    Τ Ο Υ    Θ Ε Ο Υ    Ε Λ Ε Η Σ Ο Ν    Μ Ε.

ΣΤΟΧΟΣ ΜΑΣ


Η έμφλογη, κάθετη αγάπη προς το Θεό εκφράζεται με μία έμπρακτη, διάπυρη, οριζόντια αγάπη προς τον "πλησίον".Προορισμός του ανθρώπου η Θ έ ω σ η . Μία προσφορά δυνατότητας Θεϊκή, με την Ενανθρώπηση, Σταυρική Θυσία και Ανάσταση του Λόγου.Η Θ έ ω σ η, ενέργεια Θεού, αλλά και συνέργεια ανθρώπου.Σ’ αυτή την ανθρώπινη προσπάθεια επιποθούμε να συμβάλλομε γνωστοποιώντας ό,τι΄΄εφώτισε ο Θεός΄΄, προς δόξα Του και σωτηρία του λαού Του.Το site αυτό είναι μία ελάχιστη προσπάθεια, ανιδιοτελής, ένας αντίλαλος Ορθοδοξίας, μία ορθόδοξη μαρτυρία στο διαδικτυακό χώρο, για προβολή προτύπων, παροχή εμπειριών και προσφορά ελπίδας στον αόρατο πόλεμο κάθε αγωνιζομένου προσώπου.-

Παρασκευή 19 Ιουλίου 2019

ΟΣΙΑ Μ Α Κ Ρ Ι Ν Α, ἡ καλλιπάρθενος.



ΟΣΙΑ   Μ Α Κ Ρ Ι Ν Α, καλλιπάρθενος.


«γαπήσεις Κύριον τν Θεόν σου ξ λης τῆς καρδίας σου κα ξ ὅλης τς ψυχς σου κα ξ ὅλης τς διανοίας σου κα ξ ὅλης τς σχύος σου... γαπή­σεις τν πλησίον σου ς σεαυτόν» (Μαρκ. ιβ΄, 30-31) εναι ο προτρεπτικο  λόγοι το Κυρίου μας. Σ' ατ τ διπολικ ξονα περιστρέφεται ὁ γώ­νας τν γνησίων παδν το Χριστοῦ. Ατ τ μήνυμα γκολπώνονται κα λοποιον ο γωνιστς τς πί­στεως,  ο σημερινο Οκήτορες το Παραδείσου.
Ατ τν Κυριακ ντολ βιώνει σόβια κα τέ­λεια κα Ὁσία ΜΑΚΡΙΝΑ. ς γνωρίσουμε, λοιπόν, τς πιδόσεις της, πως τς ποδίδει ἡ αθεντικ σκιαγράφηση το δελφο της, Γρηγορίου το Νύσσης.
Πρωτότοκη κόρη το Βασιλείου κα τς μμελείας ἡ Μακρίνα, ποτελε να π τ 10 θεοχαρίτωτα παιδιά τους. Γεννιέται προικισμένη μ σωματικ μορφιά, εστροφο νο, πιδεκτικ ψυχή. Δέχεται παι­δεία κα νουθεσία Κυρίου κα ναδεικνύεται ψυχ χα­ριτωμένη, ξαίσια. προσωπική της συμβολ εναι καθοριστική. Ἡ ντρύφησή της στ σοφία Σολομώντα κα τ Ψαλτήρι καθημερινή της νασχόληση.   μύη­ση   στ  γιογραφικ  πνεμα δραιωτική γι τν πί­στη της. Ἡ φιλακολουθητικ της διάθεση, μ τ ζων­τανή πικοινωνία της μ τ Θε καλλιεργον τέλεια τ περιβόλι τς ψυχς της.

Παράλληλα διεκπεραιώνει ριστα κα τς οκιακς ργασίες. Μακρίνα εναι μία νέα μ λοκληρωμένη προσωπικότητα, θαυμαστ πνευματικότητα, ξέχωρη ­μορφιά, οκιακ δεξιοτεχνία, ρτια μόρφωση. Ο μ­φανίσεις μνηστήρων πυκνς κι ο προτάσεις δελεαστι­κές. Ο γονες της μως προτιμον ν νυμφεύσουν τν κόρη τους μ νέο, πο διαθέτει χριστιανικς ρχές, ψηλ θος, κοινωνικ εαισθησία, σύνεση κα σω­φροσύνη.
Καί εναι ατς μ τν ποῖο τ μνηστεύουν. Ο προοπτικς εναι εοίωνες, λλά ο βουλς το Θεοῦ νεξερεύνητες. Μετ πό μικρ χρονικ διάστημα μνηστήρας προσέρχεται στν Κύριο. θλίψη τν γονέων μεγάλη. πόνος τς Μακρίνας πολύς. Κα πόφασή της γι παρθενικ ζω μετάκλητη. Ο γο­νες σέβονται τν ερό της πόθο κα δν τν νοχλον.
κτοτε Μακρίνα καλλιεργεται βαθύτερα, πνευματικότερα. ριμότητα εναι εδιάκριτη κα ο με­ταφυσικς ναζητήσεις κδηλες. φοσίωσή της στν Κύριο νοίγει πλατες ρίζοντες δράσεως. πο­λυμελς οκογένειά της, λλά κα ο ναρίθμητοι ­δελφο το Χριστοῦ κα ο δικοί της δελφο χρειά­ζονται τν παρουσία της. Κα Μακρίνα ατοπροσφέρεται διακονικά, νακουφιστικά, δυναμικά.  Ο πτω­χο νισχύονται. Ο θλιμμένοι παρηγορονται. Ο δύ­νατοι στηρίζονται. Καί ταν ὁ πατέρας της ναχωρε γι τν Οραν Μακρίνα γίνεται βακτηρία τς  μη­τέρας της. Ἡ δυναμικ της παρουσία μβλύνει τ θλίψη, σκορπίζει τν παρηγοριά, δίνει τ συμπαράστα­ση στν πληγωμένη μητρικ καρδιά.
φροντίδα της πεκτείνεται σ' λη τν οκογέ­νεια. Καλύπτει σωματικς νάγκες, κατευθύνει δελφι­κς ψυχές, ατοπροσφέρεται στβωμ τς γάπης.
Εναι γι λους παράμιλλη παιδαγωγς κα χειραγωγός.
Ὁ Μ. Βασίλειος δέχεται τν εεργετική της πί­δραση, τ συνετή της πιρροή. Στς παροτρύνσεις τς Μακρίνας, στς σοφς συμβουλές της, στς θεοκεντρικς κατευθύνσεις της, φείλει τν ερατική του σταδιοδρόμηση.
διορατικότητα τς θεοσεβος κόρης διαβλέπει τν εὔσημη προσφορ το Βασιλείου στ χρο τς Στρατευομένης κκλησίας, σν γετικ μορφή.
Ἀλλά κα δεύτερος δελφός, Ναυκράτιος, πο­βοηθεται στ μοναχική του κλήση κα πιλογή. Ἀ­ναδεικνύεται νας ταπεινός, συνειδητός, φιλεύσπλα­χνος κα καλοκάγαθος Μοναχός. Ἡ πρόωρη κι προσ­δόκητη κδημία του συγκλονίζει σφοδρ τ μητέρα του. Μακρίνα κα πάλι τ στηρίζει στοργικά, συνε­τά, σημαντικ κα ποτελεσματικά. νέα δοκιμασία τν προσκολλ στν Κύριο.
Μακρίνα κυρίαρχη τν ασθημάτων της, ­δραία στν φιερωτική της πόφαση, προτείνει στ μητέρα της ν' ποσυρθον σ κτμα τους στν Πόντο. κεῖ συγκροτεται δελφότητα π εσεβες γυναῖ­κες, φιερωμένες στ λατρεία το Θεοῦ.
θερμότητα τς πίστεως, φιλαδελφία, ἡ σχυ­ρή θέληση κα ταπεινοφροσύνη τν ναδεικνύουν  ριστη  χειραγωγό.
Στ συχαστήριο καταφεύγουν ο θλιμμένοι, γι παρηγοριά, ο δοκιμαζόμενοι, γι νίσχυση, ο πτωχοὶ, γι βοήθεια, ο πεινασμένοι, γι τροφή, ο γυμνοὶ, γι ροχα. λοι προστρέχουν μ μπιστοσύνη καί ναχω­ρον μ εχαρίστηση.
Συμπαραστάτης στ θεάρεστο ργο κι ὁ μικρότε­ρος γυις τς οκογένειας, Πέτρος. Γαλουχημένος πό τ Μακρίνα μ τ νάματα τς πίστεως ναδεικνύεται νθερμος κόλουθος το Χριστο, σπλάχνα οκτιρμῶν γι τν πλησίον, μελλοντικς πίσκοπος Σεβαστείας.
Μπροστ  στν  πρωτότοκη Μακρίνα καί στόν  ὑστερότοκο  Πέτρο, μετ  πό ρκετ χρόνια, παραδίδει τν ψυχή της ρωΐδα μητέρα μμέλεια κα δίνει τν ελογία της.
Ἡ Μακρίνα κα πάλι παίζει τν παρηγορητικό της ρόλο. Ζε τν Αωνιότητα κα προσδοκε τ μεγά­λη συνάντηση μ τ Θε κα τος δικούς της.
λλά κα ἡ μετέπειτα πρόωρη κδημία τοῦ Μ. Βασιλείου τ βρίσκει ρθια μ κράδαντη τν πίστη στ Θε κα δηλωτικ τ χαρὰ, γι τν γιότητα τν μελν τς οκογενείας της.
Συνεχίζει τος σκητικούς της γνες μ μείωτη νταση. θέωση εναι στόχος της κι ατν πι­διώκει.
ννέα μνες ργότερα βρίσκεται στν πιθανάτια κλίνη. Ἐκεῖ τ συναντ δελφός της Γρηγόριος, πίσκοπος Νύσσης, μετ π Σύνοδο στν ντιό­χεια. χαρ της εναι κδηλη κα ἡ συζήτηση, παρ' λη τν μπύρετη κατάστασή της, ψυχωφελεστάτη. Μ τ νο διαυγέστατο, φιλοσοφε κα μβαθύνει σ θέματα μεταφυσικά. ψυχή διατηρε τ σφρίγος της, κεκαθαρμένη, λουσμένη στ Φς το Παναγίου Πνεύ­ματος, ν τ σμα καταναλίσκεται στ δοκιμασία το πυρετο. πικοινωνία μ τν Οραν συνεχίζεται διάπτωτα κα κορυφώνεται μ μία δοξολογική, κετευ­τικ προσευχή, πο ψελλίζει.
Κα σφράγισή της μ τ ήττητο πλο το Σταυρο εναι τελευταία κινητική της κδήλωση, πρν παραδώσει τ πνεμα στ Στεφοδότη Κύριο.
Ὁ Γρηγόριος, ἡ δελφότητα σύσσωμη, θρηνον τ φιλόστοργη δελφ κα μητέρα, τν ριστη χειραγωγό, τν κούραστη ργάτρια το καλοῦ.Ὁ λας περίλυπος συνοδεύει τ ερ της λείψανο, πο νταφιάζεται κοντ στς μητέρας της. τῆς θαυμα­τουργίας Χάρη κδηλώνεται  φειδώλευτα. παρ­ρησία της στν Κύριο εναι δεδομένη.19 ουλίου! Μία κόμη σία προστίθεται στν σιακό Χορό.-
                                                                                                                          Ελ. Α. Κλ.