Κ Υ Ρ Ι Ε    Ι Η Σ Ο Υ    Χ Ρ Ι Σ Τ Ε    Υ Ι Ε    Τ Ο Υ    Θ Ε Ο Υ    Ε Λ Ε Η Σ Ο Ν    Μ Ε.

ΣΤΟΧΟΣ ΜΑΣ


Η έμφλογη, κάθετη αγάπη προς το Θεό εκφράζεται με μία έμπρακτη, διάπυρη, οριζόντια αγάπη προς τον "πλησίον".Προορισμός του ανθρώπου η Θ έ ω σ η . Μία προσφορά δυνατότητας Θεϊκή, με την Ενανθρώπηση, Σταυρική Θυσία και Ανάσταση του Λόγου.Η Θ έ ω σ η, ενέργεια Θεού, αλλά και συνέργεια ανθρώπου.Σ’ αυτή την ανθρώπινη προσπάθεια επιποθούμε να συμβάλλομε γνωστοποιώντας ό,τι΄΄εφώτισε ο Θεός΄΄, προς δόξα Του και σωτηρία του λαού Του.Το site αυτό είναι μία ελάχιστη προσπάθεια, ανιδιοτελής, ένας αντίλαλος Ορθοδοξίας, μία ορθόδοξη μαρτυρία στο διαδικτυακό χώρο, για προβολή προτύπων, παροχή εμπειριών και προσφορά ελπίδας στον αόρατο πόλεμο κάθε αγωνιζομένου προσώπου.-

Σάββατο 13 Ιουλίου 2019

ΟΣΙΟΣ ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ ο Αγιορείτης.





14/7 ΟΣ. Ν Ι Κ Ο Δ Η Μ Ο Σ, γιορείτης.
-Ὁ θεόσοφος ρήτορας.-


Στ Χορ τν σίων σιος ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ γιορείτης προβάλλει διακριτικά. μορφ του στύλος φωτοειδς καταυγάζει. διδασκαλα του κριβς κατευθύνει. Ο σκητικοί του γνες νένδοτοι νθαρρύνουν. νας φωστήρας λαμπρς τῆς κκλησίας.νας μύστης ριστος θεογνωσίας. νας δηγς τν πιστν θεοφόρος.

ς μελετήσουμε,λοιπόν, τν πολυδιάστατη φυσιογνωμία του. 1749 μ.Χ. Σ’ να Κυκλαδονήσι, τ Νάξο, γεννιέται αεθαλς βλαστς τς ρθοδοξίας, Νικόδημος. Γονες του ο φιλόθεοι ντώνιος κα ναστασία. Τν βαπτίζουν μ τ νομα Νικόλαος κα φροντίζουν γι τν πνευματική του μόρφωση, λλ κα τν ψυχική του κατάρτιση. Τν γαλουχον μ τς πίστεως τ νάματα. Τν διδάσκουν μ τν ποδειγματικ ζωή τους. Κα Νικόλαος κούει νδιάθετα τ λόγια τς λήθειας. παρουσία του στ Να εναι νελλιπής. προσοχ του γρυπνη. φοίτησή του στ σχολεο ριστη, προδιαγράφει τ περίλαμπρο μέλλον του. 16χρονο παλικάρι ρχεται στ Σμύρνη, γι τετραετή νώτερη σπουδή. Διακρίνεται γι τν πιμέλεια κα τν πιμονή, τν ξυδέρκεια κα τ μνήμη, τν εστροφία κα τν εφυϊα. Σ’ λα ριστος, σ’ λους βοηθς κα π’ λους γαπητός. Τ 1770 μ.Χ. πιβουλ τν Τούρκων κατ τν Χριστιανν τν ξαναγκάζει ν πιστρέψει στν πατρίδα του. Ο πιδόσεις του γνωστοποιονται. ρετ του διαλάμπει. Κα Μητροπολίτης Παροναξίας τν παραλαμβάνει στ συνοδεία του. Ο εκαιρίες τώρα γι μβαθυντικς πτήσεις πολλές. Ο γνωριμίες μ πολυσέβαστους γιορετες Πατέρες πολύτιμες. μύηση στ νοερ προσευχ κα στ θέλγητρα τς σάγγελης πολιτείας καθοριστική. πόθος του, γι τ δρόμο ατ πρς τ θέωση, φλογερός. Κα τ 1775 μ.Χ. ποφασίζει ν πάει στ γιον ρος. να καϊκι κατευθύνεται πρς τ κε κα τν μεταφέρει στ Μον γ. Διονυσίου. παραμον του κοντ στος νάρετους Ἀγωνιστς Πατέρες νισχύουν τ φρόνημα, αξάνουν τν γάπη στ Θεό. Μ ερ δέος κα μφανή λαχτάρα δέχεται τ μοναχικ Σχμα κα μετονομάζεται ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ. πιδίδεται μ νθεο ζλο στ μοναχικ ρένα κα σημειώνει λματώδη πρόοδο. ναλαμβάνει τ γραμματεία τς Μονς κα ντρυφε στ συγγράμματα τν Πατέρων.

1777μ.Χ. κι γιος Κορίνθου Μακάριος, πο γνωρίζει π τν δρα τ λόγιο Νικόδημο, τν πισκέπτεται κα το ναθέτει τ θεώρηση τς «Φιλοκαλίας» κα τ διόρθωση το «Εεργετινο».
Κα ταν πληροφορεται γι τ θεόσοφο χειραγωγ 1.000 Μοναχν, Παϊσιο, Ρσο, τν ξακουστ Δάσκαλο τς νοερς προσευχς, ποφασίζει ν τν πισκεφθε στ Ρουμανία. πιβιβάζεται μέσως σ καράβι. μεγάλη μως θαλασσοταραχ ξω π τν θωνα τν προσαράζει στ Θάσο κα τ ταξίδι ματαιώνεται. κε παραμένει ρκετ χρόνο κα καλλιγραφε κα στιχοποιε κα μελοποιε προσόμοια.
Κα ταν ρχεται στ Σκήτη Παντοκράτορος κάματος θλητς τς νοερς προσευχς κα γνωστός του Γέροντας ρσένιος, τρέχει κα γίνεται ποτακτικός του. Διακρίνεται γι τν γρήγορση στν παλαίστρα τν σκητικν γώνων. Κατατρυφ στ Πατερικ κείμενα κα μπλουτίζει τν ψυχ μ νεκτίμητους θησαυρος θεϊκν γνώσεων. πιδίδεται σ αστηρς νηστεες, λονύκτιες γρυπνίες, διάλειπτες προσευχές. Μέσα στν θεοποι συχία φθάνει στν πάθεια κα βιώνει τ θεοπτία. Μαζ μ τ Γέροντά του μετοικον στ Σκυροπούλα γι να χρόνο καί κε συγγράφει τ «Συμβουλευτικόν».
πανερχόμενοι τ 1778 μ.Χ. στ γιον ρος κείρεται Μεγαλόσχημος. νάρετη κα θεόσοφη βιοτ του προσελκύει κι λλους Μοναχος στς τριγύρω καλύβες. Κα αρα τν πνευματικν νουθεσιν ναπαύει τς φιλόθεες ψυχς τν συναθλητν του.
συγγραφική του δραστηριότητα συνεχίζεται μείωτη. «όρατος  πόλεμος», τ «Πνευματικ Γυμνάσματα», τ«Θεοτοκάριον», εναι μερικ π τ λοιπ ργα του.
14 ουλίου 1809μ.Χ. σιος Νικόδημος, τ φωτειν στέρι τς Στρατευομένης κκλησίας δύει γι ν’ νατείλει στ στερέωμα τς Θριαμβεύουσας κκλησίας. σιακ πορεία του λήγει μ σθένεια κα ρχίζει ληκτη εφροσύνη το Παραδείσου.-