Κ Υ Ρ Ι Ε    Ι Η Σ Ο Υ    Χ Ρ Ι Σ Τ Ε    Υ Ι Ε    Τ Ο Υ    Θ Ε Ο Υ    Ε Λ Ε Η Σ Ο Ν    Μ Ε.

ΣΤΟΧΟΣ ΜΑΣ


Η έμφλογη, κάθετη αγάπη προς το Θεό εκφράζεται με μία έμπρακτη, διάπυρη, οριζόντια αγάπη προς τον "πλησίον".Προορισμός του ανθρώπου η Θ έ ω σ η . Μία προσφορά δυνατότητας Θεϊκή, με την Ενανθρώπηση, Σταυρική Θυσία και Ανάσταση του Λόγου.Η Θ έ ω σ η, ενέργεια Θεού, αλλά και συνέργεια ανθρώπου.Σ’ αυτή την ανθρώπινη προσπάθεια επιποθούμε να συμβάλλομε γνωστοποιώντας ό,τι΄΄εφώτισε ο Θεός΄΄, προς δόξα Του και σωτηρία του λαού Του.Το site αυτό είναι μία ελάχιστη προσπάθεια, ανιδιοτελής, ένας αντίλαλος Ορθοδοξίας, μία ορθόδοξη μαρτυρία στο διαδικτυακό χώρο, για προβολή προτύπων, παροχή εμπειριών και προσφορά ελπίδας στον αόρατο πόλεμο κάθε αγωνιζομένου προσώπου.-

Παρασκευή, 15 Ιουλίου 2016

Ο. Π. ΙΟΥΛ.- ΑΥΓ. 2016 Αρ. Φ. 74

 



                                              ΟΡΘΟΔΟΞΗ    ΠΑΡΕΜΒΟΛΗ                                                                                                                                                                                                                                                                                                                
ΔΙΜΗΝΙΑΙΑ ΕΚΔΟΣΗ ΑΡ.Φ.74 ΙΟΥΛ.–ΑΥΓ. 2016 /Διανέμεται δωρεάν. 
ΕΚΔΟΣΕΙΣ  ΠΥΡΣΟΣ. Γράφει και επιμελείται(Δυνάμει Θεού)ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Α. ΚΛΕΙΔΩΝΙΑΡΗ Εκπ/κός 
ΤΗΛ.-FAX: 22210-29549  Κ.Τ. 6936773200 
e-maileklidoniari@gmail. com    καί    elk2015@hotmail.com
H  iστοσελίδα μου: www.antilaloiorthodoxias.blogspot.com καιΒίντεο:YoutubeEleftheria Kleidoniari
*********************************************************************
Ζ Ω Η Φ Ο Ρ Α   Ρ Η Μ Α Τ Α
    ΤΕΚΝΑ  ΘΕΟΥ ( Ιωαν.  α΄ , 1 – 17)

<<Όσοι  δε  έλαβον αυτόν, έδωκεν αυτοίς εξουσίαν τέκνα Θεού γενέσθαι, τοις  πιστεύουσιν  εις  το  όνομα  αυτού».( Ιωαν.  α΄ ,12 ).
            Ο άνθρωπος, αποτελεί το τελειότερο δημιούργημα το Τριαδικού Θεού, πλασμένος «κατ’ εικόνα» του Αρχέτυπου Λόγου, αλλά και προορισμένος για το «καθ’ ομοίωσιν».
            Ο δρόμος προς τη Θέωση ανοίγεται προϋποθετικά. Η παραδοχή του Χριστού, ως ενανθρωπήσαντα, Σταυρωθέντα και Αναστηθέντα και η αποδοχή Του ως Σωτήρα πανανθρώπινο, αλλά και προσωπικό, όρος απαρέγκλιτος.
            Ο άνθρωπος με το Άγιο Βάπτισμα συντάσσεται με τον Χριστό και εντάσσεται στο εθελοντικό στράτευμά Του. Η Θεία Χάρη επενεργεί και απαλλάσσει τον άνθρωπο από την αμαρτία, αποκαθιστώντας τον στο αρχικό κάλλος.
 Η πορεία προς την αγιότητα διαγράφεται κάτω από τη Θεία Χάρη, η οποία είναι το άκτιστο Φως του Κυρίου, το ανέσπερο Φως της Μεταμορφώσεως, η άκτιστη δόξα της Αναστάσεως, η πνοή της Πεντηκοστής.
Η Θεία Χάρη είναι η άκτιστη ενέργεια του Χριστού, ο Ίδιος ο Χριστός, που πρωτοστατεί στο θέμα της σωτηρίας μας. 
Η Θεία Χάρη συνεργάζεται με τον άνθρωπο στην υπόθεση της Θέωσης και ενοικεί  ο Κύριος εντός μας.
Η Θεία Χάρη κατακαίει τα πάθη στον αδυσώπητο αγώνα της κάθαρσης της καρδιάς.
Η Θεία Χάρη οδηγεί στη μετάνοια, φωτοδοτεί το νου, πυρπολεί την καρδιά, πυροδοτεί το είναι μας.
Η αναγνώριση του Κυρίου ως Λυτρωτή  διασφαλίζει τη γήϊνη πορεία μας και εξασφαλίζει την πατρική υιοθεσία.
Ο άνθρωπος ζώντας την ασκητική ζωή της  Εκκλησίας και τη μετοχή στη Λατρευτική και Μυστηριακή ζωή της, βιώνει την παρουσία του Χριστού και γεύεται τη ζεστασιά, την παρηγοριά, την παράκληση και την πρόγευση της ευφροσύνης του Παραδείσου.
Ο Αναστημένος Κύριος, συνανασταίνει και μας και ζούμε την αναφαίρετη ειρήνη, την αδιάψευστη ελπίδα, την άληκτη χαρά της Βασιλείας του Θεού.
Η κοινωνία με τον Χριστό σηματοδοτεί και την συγκληρονομία της Βασιλείας Του. Κοινωνοί Χριστού, λοιπόν και τέκνα Θεού πάραυτα.-


                                     
ΠΟΡΤΡΑΙΤΑ  ΑΓΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗΣ
                    ΑΓΙΟΣ  ΛΟΥΚΑΣ  ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ  ΚΡΙΜΑΙΑΣ

      Η Ορθοδοξία είναι οικουμενική και  διαθέτει Αγίους  ανά την υφήλιο. Ο Χριστός  κατέβηκε στη γη για να  ανεβάσει τον άνθρωπο στον Ουρανό,αναδεικνύοντας τον  "κατά χάριν " Θεό. Όλοι οι άνθρωποι έχουν  τη   δυνατότητα  να  μεταμορφώσουν το "κατ' εικόνα" σε "καθ' ομοίωσιν", αρκεί να διαθέτουν πίστη στον ενανθρωπήσαντα  Κύριο και αγάπη  πολυδιάστατη, σ' Εκείνον, αλλά  κατ'   επέκταση  και στον "πλησίον".
    Μια τέτοια πολυτάλαντη, αγωνιστική και νεοφανή μορφή  είναι ο Άγιος Λουκάς Αρχιεπίσκοπος  Συμφερουπόλεως  και  Κριμαίας. Ο Άγιος Λουκάς, Βαλεντίν  Βόϊνο Γιασενέτσκι, γεννήθηκε  το 1877 στο Ποντικάπαιο (Κέρτς) της Κριμαίας από θεοσεβείς και  φιλάνθρωπους γονείς. Δέχτηκε τα νάματα της πίστεως και της αγάπης στο  Θεό και στον άνθρωπο από νηπιακή ηλικία.Με την ευφυΐα έμφυτη επιλέγει για σπουδή την ιατρική σχολή, έτσι ώστε να θεραπεύει σώματα  και ψυχές. Αναδείχθηκε άριστος επιστήμων  στην οφθαλμολογία, με  έντονη συμμετοχή σε ιατρικά  συνέδρια, με  σημαντικές έρευνες, με  πλούσιο  συγγραφικό έργο, αφειδώλευτη  προσφορά  στους  συνανθρώπους  του,  αλλά και ανελλιπή συμμετοχή στη Λατρευτική και Μυστηριακή ζωή της Εκκλησίας.
      Το 1921, ιατρός διάσημος, Καθηγητής του Πανεπιστημίου της Τασκένδης,χειροτονείται Ιερέας του Υψίστου, εκπληρώνοντας τον ενδόμυχο πόθο του. Κι' απ' αυτή τη θέση, ρασοφόρος, εύτολμα διδάσκει  και  χειρουργεί. Το 1923 κείρεται Μοναχός, μετονομάζεται Λουκάς,προς τιμή του Ευαγγελιστή  Λουκά και χειροτονείται Αρχιερέας.Δυναμικός και τολμηρός δε διστάζει να συγκρουστεί  με τη σκληρή εξουσία,όταν η  Εκκλησία διώκεται και διατάσσεται η απομάκρυνση των  εικόνων  από  το  χώρο του  χειρουργείου. Η άρνησή του όμως να χειρουργήσει συγγενή κομματικού  στελέχους  επαναφέρει την εικόνα  της Παναγίας στη  θέση της.
          Ως Επίσκοπος Τασκένδης και Τουρκεστάν, διακρίνεται  για  τη  δράση του και την άγρυπνη φροντίδα του για το ποίμνιό του. Στόχος του να μη χαθεί καμιά ψυχή, να αναδείξει  την ποίμνη, που  ο Κύριος του  εμπιστεύθηκε "γωνιά  του Παραδείσου",με τους πιστούς Ουρανοπολίτες σεσωσμένους.Τοιουτοτρόπωςόταν συλλαμβάνεται μέσα στο σπίτι του  και εξορίζεται, αφήνοντας τα 4 απορφανισθέντα  παιδιά  του  και  φυλακίζεται, επί 10  έτη στη Σιβηρία,  υπομένει  βασανιστήρια, μαρτυρικές  ανακρίσεις,  αλλά και  ενημερώνει  συμβουλευτικά τους Χριστιανούς, αποστέλλοντας  αντίγραφα σχετικά, ώστε να αγρυπνούν,     διαφυλάσσοντας αλώβητη την πίστη τους και αδιάπτωτη  την αγάπη τους στονΚύριο.Υποφέρει τα πάνδεινα για την πίστη του στο Χριστό,αλλά  ευφραίνεται εσωτερικά.
         Ως Αρχιεπίσκοπος Κρασνογιάρσκ με δυσκολία ανοίγει Ναό,καθώς και στο Ταμπώφ, όπου από 110 Εκκλησίες το 1944 είχε μείνει 1. Στην  Κριμαία  το  1946  συναντά  μια υποτονική  πνευματική ζωή  και  συγκρούεται και πάλι με  την εξουσία  στην προσπάθεια ανύψωσης του εκκλησιαστικού φρονήματος. Τότε εγκαταλείπει και την ιατρική δραστηριότητα, διότι χάνει την όρασή του,αλλά συνεχίζει να δοξολογεί το  Θεό.Στα χρόνια του πολέμου (1940-1945)υπηρετεί ως αρχιχειρουργός του Κόκκινου Στρατού.
         Ο Σοβιετικός χειρουργός, Λουκάς, δόκτορας πανεπιστημιακός λαμβάνει  πολλές  τιμητικές διακρίσεις, για το πλούσιο επιστημονικό του έργο, καθώς και  το  βραβείο Στάλιν, το 1946, 200.000 ρούβλια,τα οποία  διέθεσε για τα ορφανά του πολέμου. Η  φήμη του απλώνεται και  στο  εξωτερικό.
          Τα Χριστούγεννα του 1960 λειτουργεί  για  τελευταία φορά,αλλά συνεχίζει  το πύρινο  αφυπνιστικό κήρυγμα.Νιώθει όμως,ότι πλησιάζει το τέλος της γήϊνης πορείας του και αδημονεί,εάν θα επιτραπεί να ψαλλεί το "Άγιος ο Θεός" κατά την ταφή του.
           11 Ιουνίου 1961, πανέτοιμος ο Αθλητής  μαρτυρικός   Αρχιεπίσκοπος παραδίδει την ψυχή του πάλλευκη στα Χέρια του Αγωνοθέτη Κυρίου για να λάβει τον  άφθαρτο στέφανο της νίκης και να ευφραίνεται ατελεύτητα.Ο λαός του  Θεού πάντως  ενταφίασε τον πνευματικό του Πατέρα με κάθε τιμή, άφοβα. Και ο Κύριος τον  τίμησε δίδοντάς του τη θαυματουργική Χάρη.Το ορθόδοξο πλήρωμα της Εκκλησίας τον τιμά στις 11 Ιουνίου και επικαλείται  την αδιάλειπτη πρεσβεία του, εφ’ όσον  αγιοκατάχθηκε στις 25 /5 1996.-
  
                     
Από την ποιητική Συλλογή   ΔΡΟΣΟΣΤΑΛΙΔΕΣ   Ελ.Α.Κλ.

Η  ΜΑΝΑ.
Πρόσωπο  ιερό.                    
Συνδημιουργός  του  Θεού.
Σύμβολο  αυτοθυσίας.
Πρότυπο  αγάπης.

Χέρια  θυσιαστικά.                             Είναι η  Μάνα,
Καρδιά  πυρακτωμένη.                              η  Μητέρα,
Ύπαρξη  φλεγομένη.                                              η  Μαμά!!!
 Δάδα  άσβεστη.      

ΧΡΙΣΤΟΚΕΝΤΡΙΚΕΣ  ΑΦΟΡΜΗΣΕΙΣ  
 ΓΙΑ  ΣΩΣΤΙΚΕΣ  ΑΦΟΡΜΗΣΕΙΣ

v  Πλούσιος   χωρίς  Θεό  πάμπτωχος.                                                    
Πτωχός  με  το  Θεό  πάμπλουτος.-

v  Η Θεοποίηση  της ύλης  οδηγεί στην  εκμετάλλευση  του  συνανθρώπου.-

v   Αν  δεν  υποχωρείς , ποτέ  δεν  προχωρείς.-

v  Σκύψε  για να  ανεβείς.-

v  Ο εξαγιασμός  της  ύλης  οδηγεί στη  βοήθεια  του  συνανθρώπου.-
ΦΙΛΟΚΑΛΙΚΕΣ    ΡΗΣΕΙΣ

Όταν το βράδυ, με ευχάριστη καρδιά φτάσεις στο κρεβάτι σου για ύπνο, φέρνε στο νου σου τις ευεργεσίες και την πρόνοια του Θεού. Θα γεμίσεις τότε από αγαθές σκέψεις και θα ευφρανθεί πιο πολύ η ψυχή σου. Τότε ο ύπνος του σώματος γίνεται ξύπνημα πνευματικό της ψυχής •  και το κλείσιμο των ματιών σου θα γίνεται αληθινή όραση του Θεού • και η σιωπή σου, γεμάτη από τα αγαθά αυτά δώρα, θα σου επιτρέψει με όλη τη δύναμη της ψυχής σου να προσφέρεις στο Θεό των όλων δυνατή και βαθιά δοξολογία. Διότι, όταν απουσιάζει η κακία από τον άνθρωπο, και μόνη η ευχαριστία και ευγνωμοσύνη αρέσει στο Θεό περισσότερο από οποιαδήποτε πολυτελή εξωτερική θυσία. Σ’ Αυτόν ανήκει η δόξα εις τους αιώνας των αιώνων. Αμήν.-
ΜΕΓΑΣ   ΑΝΤΩΝΙΟΣ
Είναι μερικοί, που δεν παίρνουν το ξένο πράγμα, αλλά όμως αγαπούν με υπερβολή το δικό τους.-
ΑΓ. ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ  ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ
Δεν έλαβες εντολή να κατηγορείς τον τεμπέλη, ούτε να ελέγχεις την κακία, ούτε να ονειδίζεις την οκνηρία, αλλά να ανακουφίζεις την πτωχεία, να ιατρεύεις την συμφορά, να απλώνεις το χέρι σου και να σηκώνεις εκείνους που έχουν πέσει.-
ΑΓ. ΙΩΑΝΝΗΣ  ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ
Μη νομίζεις, ότι τις προσευχές, τη Θεία Μετάληψη και τους άλλους πνευματικούς σου αγώνες, τα χρησιμοποιείς για να πετάξεις το σταυρό από πάνω σου, αλλά για να τον σηκώνεις με περισσότερη δύναμη και για μεγαλύτερη δόξα του Χριστού.-
ΑΓ. ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ  ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ
Η αγάπη της ατομικής φύσης μας είναι πολύ λεπτή και γι αυτό σε λίγους γνωστή. Αυτή, λοιπόν, ζητάει κρυφά τα του εαυτού της και εμείς νομίζουμε, ότι αρέσουν  στον Θεό, η αλήθεια όμως  δεν  είναι  έτσι.-
ΑΓ. ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ  ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ
Χωρίς νερό είναι αδύνατο να πλυθεί το λερωμένο ρούχο, και χωρίς δάκρυα μετανοίας είναι πολύ πιο αδύνατο να πλυθεί και να καθαριστεί από τις κηλίδες και  τους  μολυσμούς η ψυχή.-
ΟΣΙΟΣ  ΣΥΜΕΩΝ  ΝΕΟΣ  ΘΕΟΛΟΓΟΣ