Κ Υ Ρ Ι Ε    Ι Η Σ Ο Υ    Χ Ρ Ι Σ Τ Ε    Υ Ι Ε    Τ Ο Υ    Θ Ε Ο Υ    Ε Λ Ε Η Σ Ο Ν    Μ Ε.

ΣΤΟΧΟΣ ΜΑΣ


Η έμφλογη, κάθετη αγάπη προς το Θεό εκφράζεται με μία έμπρακτη, διάπυρη, οριζόντια αγάπη προς τον "πλησίον".Προορισμός του ανθρώπου η Θ έ ω σ η . Μία προσφορά δυνατότητας Θεϊκή, με την Ενανθρώπηση, Σταυρική Θυσία και Ανάσταση του Λόγου.Η Θ έ ω σ η, ενέργεια Θεού, αλλά και συνέργεια ανθρώπου.Σ’ αυτή την ανθρώπινη προσπάθεια επιποθούμε να συμβάλλομε γνωστοποιώντας ό,τι΄΄εφώτισε ο Θεός΄΄, προς δόξα Του και σωτηρία του λαού Του.Το site αυτό είναι μία ελάχιστη προσπάθεια, ανιδιοτελής, ένας αντίλαλος Ορθοδοξίας, μία ορθόδοξη μαρτυρία στο διαδικτυακό χώρο, για προβολή προτύπων, παροχή εμπειριών και προσφορά ελπίδας στον αόρατο πόλεμο κάθε αγωνιζομένου προσώπου.-

Τετάρτη, 13 Απριλίου 2016

Ο.Π. ΜΑΡΤ. ΑΠΡ. 2016 Αρ.Φ. 72

                                              
       ΟΡΘΟΔΟΞΗ                                          ΠΑΡΕΜΒΟΛΗ                                                                                     
***************************************************************
ΔΙΜΗΝΙΑΙΑ   ΕΚΔΟΣΗ   ΑΡ.Φ. 72  ΜΑΡΤ. – ΑΠΡ.  2016/  Διανέμεται  δωρεάν.
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΥΡΣΟΣ.Γράφει και επιμελείται (Δυνάμει Θεού) ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Α.ΚΛΕΙΔΩΝΙΑΡΗ Εκπ/κος 
ΤΗΛ.-FAX: 22210-29549  Κ.Τ. 6936773200
 e-maileklidoniari@gmail. com    καί    elklidon@otenet.gr
ἱστοσελίδα μου: www.antilaloiorthodoxias. blogspot. .com Βίντεο: Youtube Eleftheria Kleidoniari
***************************************************************
Ζ Ω Η Φ Ο Ρ Α   Ρ Η Μ Α ΤΑ
ΠΑΡΑΛΥΣΙΑ  και ΥΓΕΙΑ. ( Μαρκ. β ,1 – 12 )

        <<Και έρχονται προς αυτόν παραλυτικόν φέροντες, αιρόμενον υπό τεσσάρων..»    ( Μαρκ. β , 3 ).Καπερναούμ! Ο Ιησούς βρίσκεται μέσα σ’ ένα  σπίτι. Η άφιξη γνωστοποιείται αστραπιαία. Πάραυτα «συνήχθησαν πολλοί, ώστε μηκέτι χωρείν τα προς την θύραν και ελάλει αυτοίς τον λόγον.»
            Ασφυκτιούν εσωτερικά και αποδρούν εξωτερικά.
         Προστρέχουν στην  « πηγή   της ζωής  » να ακούσουν, να ρουφήξουν τον λόγο του Κυρίου, για να κατασβήσουν τη δίψα τους.
Πολλοί οι ακροατές. Ολίγοι οι ποιητές. Πλείστοι οι φιλήκοοι, οι φιλοθεάμονες. Ελάχιστοι οι φιλάρετοι.
Η γνώση της αλήθειας, η ανεύρεση τρόπου σωτηρίας, απαιτούν την εφαρμογή.
Η απαρέγκλιτη τήρηση των Θεϊκών εντολών είναι σωστική ενέργεια, αλλά συνεπάγεται ανένδοτο αγώνα, για την επίτευξή της.
Ο άνθρωπος, που κινείται ανάμεσα στη φιλοδοξία, στη φιλαργυρία, στη φιληδονία, διαθέτει παράλυτη ψυχή. Η φιλαυτία επιφέρει την παραλυσία, την καθήλωση της ψυχής σ’ ένα σώμα, που υπηρετεί τις ηδονές, που ρέπει ακατάσχετα προς την αμαρτία.
Η παράλυτη, αμαυρωμένη ψυχή , ποθεί κάποτε τη σωτηρία της.
«..αιρόμενος υπό τεσσάρων» φθάνει ο παραλυτικός στο χώρο, που βρί-σκεται ο Κύριος. Έρχεται εκεί, και επιζητεί τη θεραπεία του.
Ο Αγ. Γρηγόριος Παλαμάς τονίζει χαρακτηριστικά τις τέσσερις προϋποθετικές κινήσεις για θεραπεία : Την αυτομεμψία, την εξομολόγηση, την υπόσχεση διόρθωσης και την προσευχή.
Όλα  αυτά,  βέβαια,  αφού   πρωταρχικά σημειωθεί απαλλαγή του λογισμού από γήϊνους περισπασμούς και κάθαρση της καρδιάς από τα πάθη.
           Τότε επέρχεται η υψοποιός ταπείνωση και σηματοδοτείται η προσέγγιση του Χριστού.
            Ο νους υγιής πλέον διευθύνει το σώμα σε μεταστροφικές πράξεις και δεν διευθύνεται από αυτό καταστροφικά.
Η ψυχή, λουσμένη στο Φως της αναστάσεώς της, κοινωνεί με τον Χριστό, ζει για τον Χριστό και πορεύεται ακάθεκτα προς την ποθητή Συνάντηση με Εκείνον, στα δώματα της Βασιλείας των ουρανών.  -
                                               


                
ΠΟΡΤΡΑΙΤΑ  ΑΓΙΟΛΟΓΙΚΗΣ   ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗΣ
2/3  ΑΓ. Ν Ι Κ Ο Λ Α Ο Σ, ο Πλανάς.
«Μακάριοι οι καθαροί τη καρδία, ότι αυτοί τον Θεόν όψονται»(Ματθ. ε , 8). Προϋπόθεση της θεωρίας του Θεού η καθαρότητα της καρδιάς. Σε μία εποχή υλιστική και πολυπράγμονα, σ’ έναν κόσμο εναγώνιο και ανειρήνευτο, με ανθρώπους, που κυκλοφορούν με προσωπεία και διαθέτουν αμβλυμένα αισθητήρια και καθημερινά αποστασιοποιούνται από τις ρίζες τους, την Ορθόδοξη Παράδοση, η εμφάνιση προσώπων,που πυκτεύουν για την αγιότητα είναι σημείο ενθαρρυντικό. Είναι οι άνθρωποι εκείνοι, που συλλαμβάνουν το νόημα της εύσημης ερώτησης του Κυρίου: «τι γαρ ωφελείται άνθρωπος εάν τον κόσμον όλον κερδίσει, την δε ψυχήν αυτού ζημιωθεί; Η τι δώσει άνθρωπος αντάλλαγμα της ψυχής αυτού;» (Ματθ. ιστ , 26) και  επικεντρώνουν το ενδιαφέρον τους στα ουράνια αγαθά και μοχθούν επίπονα για την απόκτησή τους. Με απλότητα και σταθερότητα, με φλόγα και ζήλο, με ζέση και πίστη, αιωνοποιούν την καθημερινότητα και αξιοποιούν τη χρονικότητα. Ζουν υπερβατικά και εκπέμπουν μηνύματα διαχρονικά. Είναι οι αγωνιστές της γης και οι Άγιοι τ’ Ουρανού.
Νεοφανής Άγιος και ο παπα – Νικόλας  Πλανάς. Μια μορφή απλή και ταπεινή, που άφησε ανεξίτηλα ίχνη από το πέρασμά της στη γη και καταυγάζει σήμερα στο στερέωμα τ’ Ουρανού. Είναι ο απλός ιερέας του Υψίστου από τη Νάξο. Είναι ο πάμπτωχος σε χρήματα, αλλά πάμπλουτος σε χαρίσματα. Είναι ο άσοφος σε γνώσεις του κόσμου, αλλά σοφός σε γνώση Θεού. Είναι ο δούλος Κυρίου, αλλά ελεύθερος αληθινά. Η ζωή του συντονισμένη στη συχνότητα τ’ Ουρανού εκτυλίσσεται αληθινά. Οι σκέψεις του εμποτισμένες με τη μνήμη του θανάτου μεταφράζονται σε πράξεις, που ζυγίζουν Αιωνιότητα. Ιερουργεί και υπερίπταται. Λειτουργεί και διακονείται αγγελικά. Για 52 έτη και σε καθημερινή βάση προσφέρει τη λατρεία στον Κύριο και ζει τη μέθεξη της Αγ. Τριάδας. Διάκονος από το 1879 και Ιερέας από 2 Μαρτίου 1884, είναι γνήσια επιστολή Χριστού και αποπνέει το άρωμα της αγιωσύνης. Έγγαμος αρχικά με την Ελένη Προβελεγγίου, από τα Κύθηρα, αποκτά τον Ιωάννη και η συμβία του εκδημεί. Ελεύθερος πλέον αφοσιώνεται στο λατρευτό Νυμφίο της ψυχής του. Νηπιάζει στην κακία, καθώς προχωρεί στην ηλικία. Απλός στους τρόπους, πράος στη συμπεριφορά, ακέραιος στο χαρακτήρα, απόνηρος στους λογισμούς, αόργητος στις εκδηλώσεις, αμνησίκακος στους εχθρούς, ευπροσήγορος στους θλιμμένους, αφιλάργυρος και φιλόπτωχος, ιλαρός και προσιτός, ταπεινός και αγαπητός, δίνει το   παρών   στὸν ανθρώπινο πόνο. Δυσεπίλυτα προβλήματα αντιμετωπίζει διεξοδικά. Ασθένειες σοβαρές θεραπεύει αποτελεσματικά. Αδύνατους στηρίζει. Πλανεμένους επαναφέρει. Αγωνιστές ενισχύει. Ο έμπρα-κτος λόγος του και η ασύνορη αγάπη του καλύπτουν καθολικά τους πολυπληθείς πιστούς στην καρδιά της Αθήνας, στον Ι. Ναό Αγίου Ιωάννη του Κυνηγού. Ο Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης και ο Αλέξανδρος Μωραϊτίδης, σύγχρονοί του, τον θαυμάζουν και τον μιμούνται. Οι άνθρωποι έχουν ένα ζωντανό παράδειγμα και χαίρονται. Ο Κύριος έχει έναν αφοσιωμένο Ιερέα Ασκητή και αγάλλεται. Ζει στα θαύματα και κάνει θαύματα. Δοξάζει το Θεό και αντιδοξάζεται από το Θεό. Στις 2 Μαρτίου 1932, ύστερα από 81 χρόνια επίγειας πορείας, εισέρχεται ειρηνικά και νικηφόρα στα Ουράνια Σκηνώματα για ν’ απολαμβάνει άληκτα το αϊδιο Φως της Παρουσίας του Θεού. Εμείς θαυμαστές της ζωής του τον τιμάμε στις 2 Μαρτίου και επιζητούμε τις πρεσβείες του για να γίνουμε και  μιμητές του. ΝΙΚΟΛΑΟΣ Πλανάς! Ένας ακόμη Άγιος σύγχρονος, που πρόσφατα(1992) αγιοκατατάχθηκε στο Ορθόδοξο Αγιολόγιο. Ένα αληθινό πρότυπο ζωής για όλους μας.-
 
Από την ποιητική Συλλογή   ΔΡΟΣΟΣΤΑΛΙΔΕΣ   Ελ.Α.Κλ.

        ΑΛΛΟΘΙ;
Οδοιπόρος  της  γης.
Κινούμαι  χωρίς  πλάνο.
Η  ύλη  με  ελκύει.
Η  απόλαυση  με  σαγηνεύει.
Η  φιληδονία  σε  έξαρση.
Η  βουλημία  ενεργοποιημένη.

Ο  χρόνος  περνά  ανεπιστρεπτί.
Η  αυτοσυνειδησία  δραστηριοποιείται.
Αναζητείται  άλλοθι για  τις πτώσεις.

ΣΤΟΠ ! Επιστροφή στον προορισμό μου.
Αγωνιστική  η  πορεία μου, εφ’ εξής.-
                                
                                 
ΧΡΙΣΤΟΚΕΝΤΡΙΚΕΣ  ΑΦΟΡΜΗΣΕΙΣ
     ΓΙΑ  ΣΩΣΤΙΚΕΣ  ΕΞΟΡΜΗΣΕΙΣ
v  Στην  τ α ρ α χ ή  της  κ α ρ δ ι ά ς  α ν τ ί δ ο τ ο  πανίσχυρο
η  ε π α ν ά λ η ψ η  του γλυκύτατου  Ο ν ό μ α τ ο ς  του  Ι Η Σ Ο Υ.
 Η  δοκιμή  θα  σε  πείσει .-
v  Δ ι α κ η ρ ύ τ τ  ε ι   την  α λ ή θ ε ι α και  ο μ ι λ ε ί  το  ψ ε ύ δ ο ς. Κραυγαλέα  αντίφαση  λόγου  και  έργου .-
v  Επιζητούμε  να  μας  σ υ γ χ ω ρ ο  ύ ν, αλλά  αρνούμαστε
να   σ υ γ χ ω ρ η σ ο ύ μ ε. Πόση  φ ι λ α υ τ ί α !
Κ ά ν ε   ό, τ ι  θ έ λ ε ι ς   ν α  σ ο υ  κ ά ν ο υ ν  καί οι  διαπροσωπικές   σου  σχέσεις  θα  είναι  αρμονικές .-
v  Η  ν η σ τ ε ί α   α σ θ εν ο κ τ ό ν ο ς  και   π α θ ο κ τ ό ν ο ς .
Κι  εμείς  δυσανασχετούμε για την  τήρησή  της.-
v  Πένθος  για  τον  σωματικό  θάνατο . Για τον  ψυχοπνευματικό  θάνατο  ποιός πενθεί ;  Ελάχιστοι .
Κι είναι τόσο  ψ υ χ ω φ ε λ έ ς  τούτο  το  π έ ν θ ο ς.-
v  Ο  ά ν θ ρ ω π ο ς   ζ ώ ο   Θ ε ο ύ μ ε ν ο , έμψυχο  και  έλλογο . Αβυσσαλέα  ειδοποιός διαφορά από τα άλογα ζώα και τον πίθηκο, βέβαια.-
v  Α ν α ζ η τ ώ  ν τ α ς  το  χ α μ έ ν ο  Π α ρ ά δ ε ι σ ο  του  ε α υ τ ο ύ 
σου, οδηγείσαι  αλάθητα  στην  α ν α κ ά λ υ ψ η  του   ε α υ τ ο ύ  σου. 
Κι είναι αυτό πολύ σημαντικό .-
                          
                                ΦΙΛΟΚΑΛΙΚΕΣ   ΡΗΣΕΙΣ

Αδιαφόρησε για τις ανέσεις και τότε θα αποκτήσεις άνεση, αδιαφόρησε για τα υλικά αγαθά και τότε θα τα πάρεις, για να τα πάρεις όχι σαν δέσμιος αυτών, ούτε σαν δούλος, αλλά ως ελεύθερος.
                                                             ΑΓ.ΙΩΑΝΝΗΣ  ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ
Αφού είσαι φιλομαθής, γίνε και φιλόπονος. Διότι η γνώση από μόνη της, κάνει τον άνθρωπο να φουσκώνει από μεγάλη ιδέα για τον εαυτό του.
                                                ΟΣΙΟΣ  ΗΣΥΧΙΟΣ  Ο  ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΣ
Ο Θεός, όταν δει ότι εμείς δεν ενδιαφερόμαστε πλέον για τα υλικά αγαθά, τότε μας επιτρέπει να τα αποκτήσουμε και να τα χρησιμοποιούμε. Διότι τότε πλέον τα κατέχουμε σαν ελεύθεροι άνθρωποι και όχι όπως έχουν τα παιδιά τα παιχνίδια τους.
                                                         ΑΓ. ΙΩΑΝΝΗΣ  ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ
Άνθρωπος είσαι, μη γίνεσαι θηρίο. Γι’ αυτό σου δόθηκε το στόμα από τον Θεό, όχι για να δαγκώνεις, αλλά για να παρηγορείς με τα λόγια σου.
                                                         ΑΓ. ΙΩΑΝΝΗΣ  ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ
Ο Θεός δεν βλέπει στο πρόσωπο, ούτε στην εξωτερική μόνο εμφάνιση των ηθών, ούτε στις κραυγές μας, αδελφοί, αλλά στην συντριμμένη και ταπει-νωμένη καρδιά.
                                               ΟΣΙΟΣ  ΣΥΜΕΩΝ  ΝΕΟΣ  ΘΕΟΛΟΓΟΣ
Αν καλοταξιδεύεις, μην πεις μεγάλο λόγο προτού να δέσεις. Κοντά στο λιμάνι βούλιαξε καλοτάξιδο πλεούμενο και άλλοι σώθηκαν περνώντας μεγάλη τρικυμία. Να μια ασφάλεια: Μην περιγελάς τις τύχες των άλλων!
                                                       ΑΓ.  ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ   ΘΕΟΛΟΓΟΣ
Ευσυνείδητε χριστιανέ, πρόσεχε! Και το μικρότερο παράπτωμά σου φαίνεται επάνω σου μεγάλο. Διότι οι λεκέδες είναι τόσο πιο εμφανείς όσο πιο καθαρό είναι το φόρεμα.
                                                           ΑΓ. ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ  ΘΕΟΛΟΓΟΣ
Απόφευγε να μιλάς αυστηρά και μεγαλόφωνα. Διότι και τα δύο είναι πολύ μισητά και δίνουν υποψία, πως είσαι μάταιος και έχεις μεγάλη υπόληψη για τον εαυτό σου.
                                                                      ΑΓ. ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ  ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ
Χωρίς νερό είναι αδύνατο να πλυθεί το λερωμένο ρούχο, και χωρίς δάκρυα μετανοίας είναι πολύ πιο αδύνατο να πλυθεί και να καθαριστεί από τις κηλίδες και τους μολυσμούς η ψυχή.
                                          ΟΣΙΟΣ   ΣΥΜΕΩΝ   ΝΕΟΣ   ΘΕΟΛΟΓΟΣ
Εάν δεν δέχεσαι τον ξένο όπως θα δεχόσουν τον Χριστό, καλύτερα να μη τον δεχθείς καθόλου. Εάν όμως τον δέχεσαι σαν τον Χριστό, τότε μη ντραπείς να πλύνεις τα πόδια του Χριστού.
                                                  ΑΓ. ΙΩΑΝΝΗΣ  ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ
Μην περιμένεις την ημέρα του θανάτου σου για να μάθεις την αδυναμία σου. Διερεύνησε τον εαυτό σου όσο ακόμα ζει, προχώρησε με τη σκέψη σου στο εσωτερικό του και τότε θα δεις όλη τη μηδαμινότητά του.
                                                                 ΑΓ. ΙΩΑΝΝΗΣ  ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ