Κ Υ Ρ Ι Ε    Ι Η Σ Ο Υ    Χ Ρ Ι Σ Τ Ε    Υ Ι Ε    Τ Ο Υ    Θ Ε Ο Υ    Ε Λ Ε Η Σ Ο Ν    Μ Ε.

ΣΤΟΧΟΣ ΜΑΣ


Η έμφλογη, κάθετη αγάπη προς το Θεό εκφράζεται με μία έμπρακτη, διάπυρη, οριζόντια αγάπη προς τον "πλησίον".Προορισμός του ανθρώπου η Θ έ ω σ η . Μία προσφορά δυνατότητας Θεϊκή, με την Ενανθρώπηση, Σταυρική Θυσία και Ανάσταση του Λόγου.Η Θ έ ω σ η, ενέργεια Θεού, αλλά και συνέργεια ανθρώπου.Σ’ αυτή την ανθρώπινη προσπάθεια επιποθούμε να συμβάλλομε γνωστοποιώντας ό,τι΄΄εφώτισε ο Θεός΄΄, προς δόξα Του και σωτηρία του λαού Του.Το site αυτό είναι μία ελάχιστη προσπάθεια, ανιδιοτελής, ένας αντίλαλος Ορθοδοξίας, μία ορθόδοξη μαρτυρία στο διαδικτυακό χώρο, για προβολή προτύπων, παροχή εμπειριών και προσφορά ελπίδας στον αόρατο πόλεμο κάθε αγωνιζομένου προσώπου.-

Σάββατο 17 Φεβρουαρίου 2024

ΚΥΡ. ΙΖ΄ ΜΑΤΘΑΙΟΥ. ( Ματθ. ιε΄, 21 – 28 ) Η ΥΨΙΚΑΜΙΝΟΣ

                     ΚΥΡ.  ΙΖ΄ ΜΑΤΘΑΙΟΥ. ( Ματθ. ιε΄, 21 – 28 )  Η   ΥΨΙΚΑΜΙΝΟΣ

«Eλέησόν με, Κύριε, υιέ Δαυϊδ` η  θυγάτηρ μου κακώς δαιμονίζεται.»(Ματθ. ιε΄, 22 ).

  Οι προπτωτικοί  άνθρωποι  είχαν εύσημο  γνώρισμα  την  ενότητα  με  τον Θεό, τον εαυτό τους, τους συνανθρώπους τους, την δημιουργία καθολικά.

            Η πτώση των Πρωτοπλάστων σηματοδότησε την διάσπαση της ενότητας. Έκτοτε οι πτωτικές τάσεις, με την διάπραξη της αμαρτίας επέφεραν την αλλοίωση του ανθρώπου, την απώλεια της «αγαπητικής κοινωνίας», την ανάπτυξη της «αυτονομημένης ατομικότητας».

            Η   ενανθρώπηση   του  Υιού  του Θεού, με την κένωση και την Θυσιαστική αγάπη, έδωκε την δυνατότητα της ανάδειξης του ανθρώπου - ατόμου σε πρόσωπο. Τοιουτοτρόπως οι Χριστοποιημένοι άνθρωποι, που βίωσαν την κάθαρση της καρδιάς, δέχτηκαν τον φωτισμό του νού και είναι Θεωμένοι, ζούν το παναν-θρώπινο δράμα. Η προσωπική τους αμαρτία προκαλεί πόνο προσωπικό, αλλά και κατ’ επέκταση βαρύνει την ζωή όλης της ανθρωπότητας.

           Με την έξοδο από τον κλοιό του ατομισμού οι αμαρτίες όλων των ανθρώπων της γης βιώνονται σε προσωπικό επίπεδο και δημιουργούν πόνο αφόρητο.

         Και η Χαναναία του Ευαγγελίου κραυγάζει ικετευτικά, για την σωτηρία του παιδιού της, που είναι και δικός της πόνο  : «Ελέησόν με,  Κύριε, Υιέ Δαυιδ, η θυγάτηρ  μου κακώς δαιμονίζεται.». Ζητά επίμονα το έλεος του Κυρίου. Ο πόνος της δίνει την ευκαιρία να γνωρίσει τον Ιησού. Η θλίψη γίνεται ο κρίκος, που την συνδέει με τον Κύριο, το χωνευτήρι,  απ’  όπου  αναπηδά  η  πίστη  στον Χριστό. Ο ανήφορος του πόνου έγινε το μονοπάτι, που την οδήγησε κοντά στον Θεό. Η κάμινος του πόνου έγινε υψικάμινος, που πρόσφερε μία καρτερία αξιοθαύμαστη.

Στην πάλη της με τον Ιησού η Χαναναία υπομένει, όταν ο Διδάσκαλος κωφεύει στην παράκλησή της.Επιμένει, όταν η αίτησή της απορρίπτεται. Καρτερεί, όταν παρομοιάζεται με «κυνάριον» και απαντά στον εξευτελιστικό χαρακτηρισμό με μια ικεσία, που κα-ταρρίπτει την άρνηση του Ιησού.«Δος μου, Κύριε, τα ψιχία, που δικαιούνται τα κυνάρια. Ένας λόγος Σου, μια κίνησή Σου, με καλύ-πτουν και κατασβήνουν το καμίνι του πόνου, επιλύουν το πρόβλημά μου.»

Οι μεγαλειώδεις, πίστη και καρτερία της, αποσπούν την θριαμβευτική επιβράβευση του Κυρίου : «Ω γύναι, μεγάλη σου η πίστις ! Γενηθήτω σοι ως θέλεις. Και ιάθη η θυγάτηρ αυτής από της ώρας εκείνης.»( Ματθ. ιε.΄, 28 ).

Η θλίψη τροφοδοτεί την πίστη και την υπομονή και αιωνοποιεί τις κινήσεις μας. Η υψικάμινος του πόνου προσφέρει τα όπλα της πίστης και της καρτερίας, με τα οποία οι αγωνιστές μάχονται ηρωϊκά και νικούν τρισένδοξα.-

 

               Από το βιβλίο  ''ΖΩΗΦΟΡΑ ΡΗΜΑΤΑ'' Ελ. Α. Κλ.