ΚΥΡ. ΑΓ. ΠΑΝΤΩΝ.(Ματθ. ι΄,32–33,37–38, ιθ΄,27–30)
ΟΜΟΛΟΓΙΑ
«Πας ούν όστις ομολογήσει εν εμοί
έμπροσθεν των ανθρώπων, ομολογήσω κα’γώ εν αυτώ έμπροσθεν του πατρός μου του εν
ουρανοίς». (Ματθ.ι΄,32).
Όλοι οι Άγιοι έχουν κοινό σημείο αναφοράς
τον Χριστό και Εκείνον βιώνουν «εν Αγίω Πνεύματι». Η βίωση αυτή συνεπάγεται την
ομολογία. Ομολογία «διά Χριστού» και «εν Χριστώ». Ομολογία ύστερα από την κοινωνία
με τον Χριστό και με τη δύναμή Του.
Η ομολογία των Αγίων απαύγασμα της Χριστοποίησή τους. Δέκτες οι ίδιοι του Θεού
Λόγου, αναδεικνύονται και προβολείς του Θείου Φωτός.
Οι
Άγιοι ομολόγησαν Χριστόν και τούτον Εσταυρωμένον και Αναστημένον. Με την πίστη
εδραία, με τη καρδιά πυρακτωμένη έδιναν τη μαρτυρία του Χριστού ακα-τάπαυστα.
Οι Μάρτυρες με την παρρησιακή ομολογία τους, προκαλούσαν τα ανήλεα μαρτύρια και σφράγιζαν με το αίμα τους την αγωνιστική τους πορεία. Η ομολογία τους θα εξασφαλίσει και την ομολογία του Χριστού.
Η ενοίκηση του Χριστού εντός τους θα δώσει τη μαρτυρία της γνησιότητας στον Πατέρα. Ο Θεός Πατέρας, που αγαπά τον Υιό θα επιδείξει αγάπη και στον άνθρωπο, που συνδέεται με τον Χριστό. Δηλαδή η ένωσή μας με τον Χριστό εχέγγυο και της απόδοσης της πατρικής αγάπης, ένεκεν του Υιού.
Συνεπώς κατά τη Δευτέρα Παρουσία ο Λόγος
θα μαρτυρήσει για τους Αγίους. Η ομολογία μας στη γήινη ζωή θα διασφαλίσει την ομολογία του Κυρίου, για τη κληρονομία της αιώνιας ζωής.
Ανένδοτος αγώνας, λοιπόν, για Χριστοποίηση και ομολογία.-
Από το βιβλίο
΄΄ΖΩΗΦΟΡΑ ΡΗΜΑΤΑ΄΄ Ελ. Α. Κλ.