1/1 ΠΕΡΙΤΟΜΗ του ΚΥΡΙΟΥ.
Η
Ενανθρώπηση του Υιού, με την ευδοκία του Πατέρα και την συνέργεια του
Αγίου Πνεύματος, σηματοδοτεί την ανάβαση
του ανθρώπου, τη δυνατότητα της θέωσης.
Η Ενανθρώπηση του Λόγου κίνηση
συγκατάβασης, πράξη ταπείνωσης.
Η απαρχή της κένωσης με τη γέννηση του Χριστού προχωρεί και αποκαλύπτεται με την αποδοχή της σαρκικής χειροποίητης περιτομής του Χριστού.
Η περιτομή του Χριστού τήρηση του Μωσαϊκού νόμου, απόδειξη της πρόσληψης ανθρώπινης φύσεως κτιστής, προτύπωση περιτομής της καρδιάς.
Το
ΆγιοΒάπτισμα είναι αχειροποίητη περιτομή και με το Άγιο Βάπτισμα αποβάλλεται η
αμαρτία και κάθε ανώφελη επιθυμία.
Η
Ασκητική ζωή της Εκκλησίας απελευθερώνει
τον άνθρωπο από τη κυριαρχία των παθών, επιφέρει τη κάθαρση και διανοίγει το
δρόμο για το φωτισμό του νού και τη θέωση.
Η Μυστηριακή ζωή της Εκκλησίας μας
καθιστά μέλη του Σώματος του Χριστού.
Η κοινωνία του ανθρώπου προσώπου με το πρόσωπο του Χριστού, η πίστη
σ''Εκείνον
και η απαρέγκλιτη τήρηση των εντολών Του, δραστηριοποιούν την καθαρτική,
φωτιστική και θεοποιό ενέργεια του Θεού.
Ο
άνθρωπος, που βιώνει την Ασκητική και Μυστηριακή ζωή της Εκκλησίας γίνεται
δεκτικός των ενεργειών της Χάριτος του Θεού και θεώνεται.
Ο πάροικος της γης γίνεται κάτοικος τ'
Ουρανού, οικιστής του Παραδείσου, συγκληρονόμος Χριστού.
Η
προσωπική σχέση μας με τον Χριστό, εξασφαλίζει τη πνευματική γέννηση, τη
διαρκή αναγέννηση και την αληθινή
υιοθεσία.
Η περιτομή, λοιπόν, του Χριστού, ας έχει ως συνέπεια τη προσωπική περιτομή των παθών, ώστε η Θεία συγκατάβαση να αποβεί για μας σωτήρια ανάβαση.-
Από το βιβλίο ΕΟΡΤΙΕΣ ΑΝΑΦΟΡΕΣ
Ελ. Α. Κλ.