Κ Υ Ρ Ι Ε    Ι Η Σ Ο Υ    Χ Ρ Ι Σ Τ Ε    Υ Ι Ε    Τ Ο Υ    Θ Ε Ο Υ    Ε Λ Ε Η Σ Ο Ν    Μ Ε.

ΣΤΟΧΟΣ ΜΑΣ


Η έμφλογη, κάθετη αγάπη προς το Θεό εκφράζεται με μία έμπρακτη, διάπυρη, οριζόντια αγάπη προς τον "πλησίον".Προορισμός του ανθρώπου η Θ έ ω σ η . Μία προσφορά δυνατότητας Θεϊκή, με την Ενανθρώπηση, Σταυρική Θυσία και Ανάσταση του Λόγου.Η Θ έ ω σ η, ενέργεια Θεού, αλλά και συνέργεια ανθρώπου.Σ’ αυτή την ανθρώπινη προσπάθεια επιποθούμε να συμβάλλομε γνωστοποιώντας ό,τι΄΄εφώτισε ο Θεός΄΄, προς δόξα Του και σωτηρία του λαού Του.Το site αυτό είναι μία ελάχιστη προσπάθεια, ανιδιοτελής, ένας αντίλαλος Ορθοδοξίας, μία ορθόδοξη μαρτυρία στο διαδικτυακό χώρο, για προβολή προτύπων, παροχή εμπειριών και προσφορά ελπίδας στον αόρατο πόλεμο κάθε αγωνιζομένου προσώπου.-

Σάββατο, 31 Μαρτίου 2018

ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΑΡΕΜΒΟΛΗ Αρ.Φ.84 ΜΑΡΤ.-ΑΠΡ. 2018




 

                             

                              ΟΡΘΟΔΟΞΗ   ΠΑΡΕΜΒΟΛΗ    
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    ************************************************************************************************************ 
ΔΙΜΗΝΙΑΙΑ ΕΚΔΟΣΗ  ΑΡ.Φ.  84  ΜΑΡΤ. –ΑΠΡ.  2018 / Διανέμεται  δωρεάν.
ΕΚΔΟΣΕΙΣ  ΠΥΡΣΟΣ. Γράφει καί ἐπιμελεῖται (Δυνάμει Θεοῦ) ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Α.ΚΛΕΙΔΩΝΙΑΡΗ Εκπ/κός 
ΤΗΛ.-FAX: 22210-29549  Κ.Τ. 6936773200 
e-mail:  eklidoniari@gmail. com    καί    elkl2015 @hotmail. com
ἱστοσελίδα μου: www.antilaloiorthodoxias. blogspot. .com και Βίντεο: Youtube Eleftheria Kleidoniari
******************************************************************************
ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΑ   ΕΝΑΥΣΜΑΤΑ

ΚΥΡ. ΑΠΟΚΡΕΩ  ( Α.  Κορ. η , - θ , 2 )
Η  εν  ΧΡΙΣΤΩ  ελευθερία.

<<Ουκ ειμί ελεύθερος; ουχί Ιησούν Χριστόν τον Κύριον ημών εώρακα ; » (Α΄ Κορ. θ΄,1)
            Ο άνθρωπος είναι πλασμένος «κατ’ εικόνα» με προορισμό το «καθ’ ομοίωσιν.»Η πτώση των Πρωτοπλάστων επέφερε την φθαρτότητα, την θνητότητα στον άνθρωπο. Η πτωτική τάση του μεταπτωτικού ανθρώπου είχε ως αποτέλεσμα και τη μετάπτωση του ανθρώπου – πρόσωπο, σε άνθρωπο - άτομο.
            Η ποικιλόμορφη υποδούλωση του ανθρώπου είναι πλέον γεγονός αναμφισβήτητο. Η έντονη αναζήτηση της ελευθερίας πόθος διακαής και αγώνας εκτενής.
            Η  μαζοποίηση του ανθρώπου, η νουμεροποίησή  του, η  υπαγωγή του στον  όχλο, η  μηδενοποίηση  της ανθρώπινης αξίας του, η υποτίμηση  της  προσωπικότητάς του, η φιληδονική αντικειμενοποίησή του, η υποδούλωσή του στο φάσμα του θανάτου, η περικύκλωσή του από τα πάθη, είναι εκφράσεις δουλείας.
            Δούλος ο άνθρωπος, δούλος ανελεύθερος. Αναζητεί την ελευθερία του. Επιζητεί την αποδέσμευσή του. Επιθυμεί την αποκάλυψη του προσώπου του. Θέλει να βιώσει την ελευθερία του προσώπου. Η εκπλήρωση αυτού του ενδόμυχου πόθου βρίσκεται στην ένωση με τον Χριστό.
            Ο Απ. Παύλος δηλώνει ελεύθερος μετά την θέα του Χριστού  και την κοινωνία  μαζί Του.
            Η βίωση της ασκητικής και Μυστηριακής ζωής της Εκκλησίας επιφέρει την κάθαρση της καρδιάς. Εκεί σ’ αυτόν τον χώρο εδρεύει η Παναγία Τριάδα και καθιστά τον άνθρωπο πρόσωπο αληθινά ελεύθερο. Τότε νιώθει ελεύθερος, όταν βιώσει την υπέρβαση του θανάτου, όταν αιωνοποιήσει τον χρόνο, όταν διαρρήξει τον ασφυκτικό κλοιό της ατομικότητας, όταν απαρνηθεί την φιλαυτία και βιώσει την φιλοθεϊα και φιλαλληλία.
            Η ελευθερία εκφράζεται ως αγάπη και η αγάπη σέβεται την ελευθερία.
            Η ελευθερία, λοιπόν, καρπός άσκησης, για απελευθέρωση από τυρρανίες, για αποτίναξη ζυγών δουλείας, για επίτευξη ελευθερίας προσώπου.
            Η «εν Χριστώ» ελευθερία, εκφράζεται στην απάθεια και στην αγάπη και επιτυγχάνεται με την επίτευξη του «καθ’ ομοίωσιν».
 Η αληθινή ελευθερία του ανθρώπου – προσώπου ενυπάρχει στην  «εν Χριστώ» ελευθερία.-      
              
                                      ΑΣΤΕΡΕΣ   ΝΕΟΦΑΝΕΙΣ

     2/3. ΟΣΙΟΣ  ΙΩΑΚΕΙΜ    Ἰθακήσιος
                                              
Οι  γνήσιοι ακόλουθοι  του Ιησού εφαρμόζουν επακριβώς τις εντολές του  Κυρίου τους, ομο-λογούν θαρσαλέως την πίστη  τους σ'Εκείνον, βιώνουν  καθημερινά  το  μαρτύριο  και θυσιάζονται  στο βωμό της αγάπης προς  Εκείνον. Όλοι αγωνίζονται  ακάθεκτα, σημειώνουν υπέρβαση  της γήϊνης ματαιότητας, στοχεύουν την  ατέρμονη Αιωνιότητα και απέρχονται  στάΟυράνια Σκηνώματα νικητές και τροπαιούχοι.
Ανάμεσα στον Αγιόλεκτο  Χορό  και  ο  Όσιος  Ιωακείμ  ο Ιθακήσιος.
Ας τον γνωρίσουμε  εκτενέστερα. Γεννήθηκε  στον οικισμό Καλύβια της Ιθάκης  ο  Ιωάννης  Πατρίκιος από ευσεβείς  και  ενάρετους  γονείς, τον  Άγγελο και  την Αγνή.Φροντίδα τους αμέριστη η ενστάλλαξη  της  πίστεως στον νεαρό  βλαστό  τους. Η εκδημία  όμως της μητέρας  επήλθε πολύ    νωρίς, τότε που  ο Ιωάννης ήταν  μικρός. Ο πατέρας του  νυμφεύθηκε  και πάλι, αλλά η συμπεριφορά της  μητριάς ήταν βάναυση. Ο  Ιωάννης  επωφελείται  την  ευκαιρία και  ασκείται στην υπομονή    και  στην ταπείνωση. Καταφύγιό  του η  προσευχή. Όπλο του  η  μελέτη  ιερών  βιβλίων.
Έφηβος, όταν είναι, εργάζεται, ως ναυτικός, στο καΐκι του πατέρα του. Δια-   κρίνεται  για  την εντιμότητα, την εργατικότητα, τις αρετές  και  το  ήθος του. Εμπνέει  σεβασμό και προκαλεί την αγάπη, την  οποία, βέβαια, προσφέρει και ο ίδιος.
Σε  κάποιο  ταξίδι  διέφυγε και  κατέφυγε στο Άγιο Όρος, στην Ιερά   Μονή   Βατοπαιδίου.    Δηλώνει  τον μοναχικό του  πόθο και κείρεται Μοναχός Ιωακείμ. Επιδίδεται  με  ζήλο  στα  παλαίσματα της  ισάγγελης  πολιτείας  και  σημειώνει πρόοδο.Ο Ηγούμενος διακατέχεται  και από  ιεραποστο- λικό  ζήλο. Η  Ελληνική  Επανάσταση έχει  αρχίσει. Επιλέγει, λοιπόν,τον Ιωακείμ  να μεταβεί  στην  Πελοπόννησο, ως  Ιεροκήρυκας. Η υπακοή  άμεση  και αναντίρρητη.  Ενδιάθετος  διδάσκει, καθοδηγεί, στηρίζει  και ενθαρρύνει τους Έλληνες.Ηφροντίδα του προεκτείνεται και  στην σωματική ασφάλεια  των ηλικιωμένων, των γυναικών, των παιδιών,τους οποίους αποστέλλει με καΐκι στα Επτάνησα, ώστε  να διασωθούν  από  τις επιδρομές  του  Ιμπραήμ.

1827 μ.Χ. ο   Όσιος Ιωακείμ φθάνει στην  αγγλοκρατούμενη  πατρίδα του Ιθάκη. Επί 49 χρό-νια  διακονεί   ακούραστα  και   προφυλάσσει  από  την  αμαρτία, από   την αίρεση, από  την  πλάνη  τους συμπατριώτες  του. Η ζωή του υποδειγματική  ακτινοβολεί. Προσεύχεται και υπερίπταται  πλημ-μυρισμένος  από ουράνιο  Φως. Ο Κύριος  ευαρεστείται και του χαρίζει το  διορατικό  χάρισμα. Παιδα-γωγεί  και θεραπεύει  τους  πιστούς.
1868 μ.Χ. Ο Όσιος Ιωακείμ  εκδημεί ειρηνικά. Προσέρχεται  στον  Κύριο  για  να  ευφραίνε- ται  ατελεύτητα.
Η Αγιοκατάταξή του στο Ορθόδοξο Αγιολόγιο της Εκκλησίας μας πραγματοποιήθηκε τονΜάρτιο του 1998 μ.Χ. Από τη Χώρα του  άκτιστου Φωτός  πρεσβεύει αδιάλειπτα  στον Κύριο  για  όλους       εμάς, που  τον  τιμάμε  στις  2 Μαρτίου.-

                                    ΜΕΓΑΛΥΝΑΡΙΟΝ

            Χαίροις, εγκαλλώπισμα μοναχών του Βατοπεδίου και Ιθάκης βλαστέ σεπτέ,   χαίροις,της αγάπης προς  πέλας μυροθήκη, Ιωακείμ θεόφρον, ιεραπόστολε.-
.-
                                     
                         
Ἀπό την ποιητική Συλλογή   ΔΡΟΣΟΣΤΑΛΙΔΕΣ   Ελ.Α.Κλ.

                                             ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ!!!
Αντίσταση!!!
Εγερτήριο  σάλπισμα…
Προσκλητήριο  νίκης!!!
Αντίσταση  στις  επιθέσεις.
Ανατροπή  επιθετικών  προσβολών.
Αντεπίθεση  μεθοδευμένη.
Υπέρβαση  δυνατοτήτων.
Αντίσταση…
Σημείο  εκκίνησης  νικηφόρο.-
                                     
ΕΝΑΥΣΜΑΤΑ

Ø  Η  απελευθέρωση  από τη δουλεία των παθών αποκλείει  σταυροφορικές   
παρεκκλίσεις.
Ø  Όταν  αγαπώ και   θέλω,  τότε  και  μπορώ.

Ø  Να  μην  παίρνεις  τη  θέση  του  άλλου, αλλά 
να  έρχεσαι  στη  θέση  του  άλλου.

Ø  Η  αγάπη   προς  τους   εχθρούς  εμπερικλείει  εμπειρία   αιωνιότητας.

Ø  Η  ευτυχία  υπάρχει  σε  στιγμές,  που  ευτυχοποιεί  ο ΙΗΣΟΥΣ.

Ø  Όταν το θέλημά  μας μηδενίζεται, τότε
το θέλημα του Θεού  αξιοποιείται  και  ωφελούμαστε.

                              
             
            ΦΙΛΟΚΑΛΙΚΑ   ΡΗΜΑΤΑ  ΑΓ. ΠΑΪΣΙΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ

Ρίξτε το μεγαλύτερο βάρος του αγώνα σας στην προσευχή, γιατί αυτή μας κρατάει σε επαφή με το Θεό. Και η επαφή αυτή πρέπει να είναι συνεχής. Η προσευχή είναι το οξυγόνο της ψυχής, είναι ανάγκη της ψυχής και δεν πρέπει να θεωρείται αγγαρία.
H προσευχή για να ακουστεί από το Θεό πρέπει να γίνεται με ταπείνωση, με βαθιά συναίσθηση της αμαρτωλότητάς μας και να είναι καρδιακή. Εάν δεν είναι καρδιακή, δεν ωφελεί. Ο Θεός ακούει πάντοτε την προσευχή του ανθρώπου που είναι πνευματικά ανεβασμένος.
Οταν προσεύχεσθε, οφείλετε να στέκεσθε με ταπείνωση και απλότητα μικρού παιδιού για ν’ αξιωθείτε της πατρικής πρόνοιας. Να ομολογείτε την αδυναμία και τη μηδαμινότητά σας για να σας επισκιάσει το έλεος του Θεού, γιατί όπως η σκιά ακολουθεί το σώμα, έτσι και την απλότητα και ταπεινοφροσύνη ακολουθεί το έλεος του Θεού.
Οποιος αισθάνεται την αμαρτωλότητά του και στενάζει από τα βάθη της ψυχής του, είναι ανώτερος από εκείνον που μπορεί ν’ αναστήσει νεκρόν ή να ωφελήσει όλον τον κόσμο με τη διδασκαλία του. Όποιος φτάσει στο σημείο να γνωρίσει την ψυχική του ασθένεια, αυτός έχει φτάσει σε τέλεια ταπείνωση. Η νυχτερινή ήσυχη προσευχή πολύ βοηθάει με την ηρεμία της και είναι πιο αποτελεσματική και για την δική μας πνευματική ανάπτυξη, όπως και η σιωπηλή νυκτερινή βροχή πολύ ωφελεί στην ανάπτυξη των φυτών.
Θέλεις η προσευχή σου να γίνει καρδιακή για να είναι ευπρόσδεκτη στο Θεό; Κάνε τον πόνο του συνανθρώπου σου δικό σου πόνο. Και μόνο ένας καρδιακός αναστεναγμός για τον πλησίον σου φέρει θετικά αποτελέσματα. Η θεϊκή πληροφορία της ευπρόσδεκτης προσευχής είναι η θεία παρηγοριά που νιώθει μετά την προσευχή ο άνθρωπος.
Για ν' απαντήσει ο Θεός στο αίτημά μας και να μας δώσει ό,τι του ζητάμε, πρέπει πρώτα απ' όλα να έχουμε ταπείνωση, Την Οποία Εμείς δεν έχουμε.
Ο Θεός λοιπόν, αλλά και οι Άγιοι για να βοηθήσουν ,πρέπει ο ίδιος ο άνθρωπος να το θέλει και να το ζητά ,αλλιώς δεν επεμβαίνουν. Αν δεν θέλη ο άνθρωπος, το σέβεται ο Θεός. Ζητά κανείς βοήθεια  και ο  Θεός και οι Άγιοι την δίνουν. « Αιτείτε και δοθήσεται » , λέει η Γραφή. Αν δεν ζητάμε βοήθεια από τον Θεό , θα σπάζουμε τα μούτρα μας. Ενώ, όταν ζητάμε την θεία βοήθεια , ο Χριστός μας δένει με ένα σχοινάκι και μας συγκρατεί. Φυσάει ο αέρας από εδώ-εκεί, αλλά, επειδή είμαστε δεμένοι, δεν κινδυνεύουμε. Όταν όμως ο άνθρωπος δεν καταλαβαίνει, ότι ο Χριστός είναι, που τον κρατάει, λύνεται πλέον από το σχοινάκι και τον χτυπούν οι άνεμοι από δω κι από κει και ταλαιπωρείται.-