ΚΥΡ. ΙΕ΄ ΛΟΥΚΑ (Λουκ. ιθ΄,1–10)
Προσωπική ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ με
τον ΧΡΙΣΤΟ.
«Ζακχαίε,
σπεύσας κατάβηθι. »( Λουκ. ι΄, 5
).Η Ενανθρώπηση του Υιού Λόγου αποτελεί μία κορυφαία αγαπητική εκδήλωση του
Τριαδικού Θεού προς τον άνθρωπο. Ο Υιός του Θεού κατεβαίνει από τον Ουρανό στη
γη, για να συναντήσει προσωπικά τον άνθρωπο και να πετύχει την σωτηρία του.
Και ο Ζακχαίος, πρόσωπο ανήσυχο, με μεταφυσικές αναζητήσεις, ανεβαίνει
από την γη στο δένδρο, για να αντικρίσει το πρόσωπο του Χριστού και ν’ακούσει
τον Θείο Λόγο Του. Ενδόμυχα ο Ζακχαίος επιθυμεί
μια προσωπική συνάντηση με τον Ιησού.
Ο Χριστός
είναι Πρόσωπο και διαλέγεται προσωπικά με τον κάθε άνθρωπο.
Η γνωριμία με τον Θεάνθρωπο βιώνεται στα όρια της προσωπικής σχέσης.
Έκφραση
αυτής της προσωπικής κοινωνίας και η χρήση του ονόματος του προσώπου : «Ζακχαίε, σπεύσας κατάβηθι.» Καλείται ο Ζακχαίος με τ’ όνομά του να κάνει
άλμα κατάβασης, για να πραγματοποιηθεί η «συνάντηση» και κατά συνέπεια η
σωτηρία του.
Η
συνάντηση και γνωριμία με τον Κύριο
είναι γεγονός απολύτως προσωπικό. Για την επίτευξή του απαιτείται μία
προσωπική , ηρωϊκή έξοδος. Για μια
ενσυνείδητη προσέγγιση του Κυρίου
χρειάζεται ο άνθρωπος να απαγκιστρωθεί από τα γρανάζια της καθημερινότητας, να
αφανίσει την ψευδαίσθηση της πληρότητας, να αποβάλλει την αυτάρκεια, να
υπερνικήσει την στάση του κοινωνικού χώρου, που κυκλώνει ασφυκτικά, να υπερβεί
τον εγωκεντρισμό. Η αλματώδης αυτή κίνηση προϋποθέτει τόλμη και
αποφασιστικότητα.
Η
«μεγάλη Συνάντηση» με τον Χριστό διεξάγεται στον χώρο της Εκκλησίας, που είναι
το Σώμα Του και κοινωνία προσώπων. Εκεί, η Θεία Χάρη μας ενώνει με τον Χριστό,
σηματοδοτεί την μεταστροφή μας, με μία ισόβια κίνηση μετανοίας, υπαρξιακής
αλλαγής, ανακαίνισης του είναι και εξασφαλίζει την σωτηρία.
Η Εκκλησία, κιβωτός σωτηρίας για μας, μας αναμένει για να αρχίσουμε την προσωπική Γνωριμία με τον Κύριο, να αγωνισθούμέ ανένδοτα και ισόβια, για την επέκτασή της, ώστε με την Χάρη του Θεού να βρεθούμε στην μερίδα των «σεσωσμένων», στην Χορεία των εκλεκτών και Αγίων του Θεού και να γευόμαστε άληκτη ευφροσύνη, στο ανέσπερο Φως της Παρουσίας του Τριαδικού Θεού.-
Από το βιβλίο ΖΩΗΦΟΡΑ ΡΗΜΑΤΑ Ελ. Α. Κλ.