Η
εορτή της Πεντηκοστής είναι εορτή του Τριαδικού Θεού: Πατέρα - Υιού - Αγίου Πνεύματος.
Ο άνθρωπος, που δέχεται την Χάρη του
Τριαδικού Θεού καθίσταται μέλος του Σώματος του Χριστού ,
Κατοικητήριο του Θεού Πατέρα
και Ναός του Αγίου Πνεύματος.
Αυτό
ακριβώς έγινε στους Αποστόλους κατά την ημέρα της Πεντηκοστής, δηλαδή έγιναν
μέλη του Σώματος του Χριστού και τοιου-τοτρόπως ιδρύθηκε η Εκκλησία. Δηλαδή η Εκκλησία δεν
είναι θρησκευτική οργάνωση , αλλά το
Σώμα του Χριστού.
Με την κάθοδον του Αγίου Πνεύματος
κατά την Πεντηκοστή εμφανίσθηκε
επίσημα στον κόσμον η Εκκλησία, η οποία συνεχίζει το έργον του Κυρίου επί της
γης.
Η κάθοδος του Αγίου Πνεύματος έγινε
ημέρα Κυριακή. Ο Άγιος Νικόδημος
Αγιορείτης σημειώνει: «Κυριακή άρχισε η δημιουργία της κτίσεως.
Κυριακή άρχισε η ανακαίνιση της κτίσεως, με την Ανάσταση του Χριστού. Κυριακή
έγινε και η τελείωση της κτίσεως, με την κάθοδο του Αγίου Πνεύματος» . Έκτοτε το Άγιον Πνεύμα
διαμένει εις την Εκκλησίαν και είναι η δύναμις και η ψυχή της.
Κατά την Πεντηκοστή καλούμεθα να
κλίνουμε τα γόνατα ταπεινά και να προσκυνήσουμε και να δοξολογήσουμε την Αγία
Τριάδα, που φωτίζει και αγιάζει τις ψυχές μας και τοιουτοτρόπως να υποδεχθούμε
τη Χάρη του Παρακλήτου, να ανανεώσουμε την φλόγα Του, ώστε να μας θεοποιήσει.
«Ο
κάθε πιστός δέχεται την ενέργεια του
Αγίου Πνεύματος ανάλογα με την πίστη και την κατάσταση της ψυχής του» , κατά
τον Άγιο Μάξιμο Ομο-λογητή.
Το Άγιο Πνεύμα ενεργεί σ’ όλη την κτίση και σ’ όλους τους ανθρώπους,
αλλά κάθε άνθρωπος λαμβάνει τα χαρίσματά Του,
ανάλογα με την δεκτικότητά του.
Επομένως η Πεντηκοστή επαναλαμβάνεται στη ζωή των Αγίων.
Ας ευχηθούμε να πραγματωθεί και η δική
μας Πεντηκοστή.
Ο Χριστός ο Θεός ημών,«ο πανσόφους τους αλιείς αναδείξας», είναι «χθες και σήμερον ο αυτός και εις τους αιώνας»(Εβρ.ιγ,΄8) Γι’ αυτό πρέπει στην προσευχή μας να Τον παρακαλούμε να μας φωτίζει και αγιάζει με το Άγιον Πνεύμα, που είναι «ο φρουρός και αγιοποιός της Εκκλησίας, ο διοικητής των ψυχών, ο κυβερνήτης των χειμαζομένων, ο φωταγωγός των πεπλανημένων και αθλοθέτης των αγωνιζομένων και στεφανωτής των νενικηκότων».- (Κυρίλλου Ἱεροσολύμων, Κατήχησις 17, 3)
Από το βιβλίο ΕΟΡΤΙΕΣ ΑΝΑΦΟΡΕΣ Ελ. Α. Κλ.