ΚΥΡ. Ε΄, ΛΟΥΚΑ ( Γαλ. στ΄,11 –18 )
Το ΚΑΥΧΗΜΑ του ΣΤΑΥΡΟΥ.
«Εμοί
δε μη γένοιτο καυχάσθαι ει μη εν
τω σταυρώ του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, δι’ ου εμοί κόσμος εσταύρωται καγώ τω
κόσμω.»(Γαλ. στ΄,14).
Ο
πυρφόρος Απ. των Εθνών Παύλος δηλώνει επίσημα και εκφραστικά : Το καύχημά του είναι ο Σταυρός του Χριστού.
Ναι, ο Σταυρός του Κυρίου και όχι η θεωρία του Χριστού, που έζησε, ούτε η
ανάβαση μέχρι τρίτου ουρανού, που εβίωσε.
Ο Σταυρός, το μυστήριο του σταυρού είναι
το μυστήριο της σωτηρίας μας, είναι
η χαρά η
παγκόσμια, είναι έκφραση του μυστηρίου της αγάπης του Τριαδικού Θεού.
Ο Σταυρός είναι η αποκάλυψη του τρόπου
ζωής των Προσώπων
της Παναγίας Τριάδας, είναι η
άκτιστη ενέργεια του Θεού, που με την αυτοθυσιαστική της αγάπη
κατεργάζεται εσαεί τη σωτηρία του ανθρωπίνου γένους.
Διά
του Σταυρού, λοιπόν, «εμοί κόσμος
εσταύρωται, καγώ τω κόσμω.», τονίζει ο Απ. Παύλος.
Κόσμος : Η κτίση μεν, αλλά και παγίδα
σατανική ταυτόχρονα, με όλες τις εκδηλώσεις : ( Παράχρηση δημιουργίας,
εμπαθής ατμόσφαιρα, με επιθυμίες σαρκός και οφθαλμών και αλαζονεία ζωής κ.λ.π.
). Κόσμος αδικίας και παθών, με
κοσμοκράτορα τον σατανά.
Ο
Αγ. Μάξιμος γράφει : « Το μυστήριο του
Σταυρού είναι ο φόβος του Θεού και η μνήμη των άνω και η κυριότης κατά των
παθών και η αλλοτρίωσις από της αγάπης των συγγενών και φίλων διά τον προς Θεόν
έρωτα ».
Το
μυστήριο του Σταυρού ενεργεί σωστικά:
α)
Με την απομάκρυνση ( τροπική και τοπική ) από την αμαρτία, οπότε «
κόσμος εσταύρωται ».
β)
Με την απομάκρυνση και μεταμόρφωση των παθών
στόν εσωτερικό χώρο, οπότε
πραγματοποιείται το « καγώ τω κόσμω » και
η απελευθέρωση από τα δεσμά της αμαρτίας.
γ
) Η θεωρία της δόξας του Θεού.
Συμπερασματικά: Είμαστε ελεύθεροι,
όταν είμαστε και παραμένουμε ποικιλότροπα εσταυρωμένοι.
Η πορεία μας είναι σταυρική. Η σωτηρία
μας περνάει αναπόφευκτα μέσα από τον Σταυρό. Η συστράτευση με τον Ιησού, ο αγώνας τήρησης των εντολών Του, η πορεία
μέσα από το κανάλι της αυτοθυσιαστικής αγάπης για τον «πλησίον», της κένωσης
και της αλλοτρίωσης από την αμαρτία, συνεπάγονται αναμφίβολα τη σωτηρία και τη συγκληρονομία της Βασιλείας Του.-