ΚΥΡ. Η΄ ΜΑΤΘΑΙΟΥ.( Χορτασμού πεντακισχιλίων).
( Ματθ. ιδ΄, 14 – 22 ).
Η ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΤΡΟΦΗ.
«Και έφαγον πάντες και εχορτάσθησαν».( Ματθ. ιδ΄,
20 ).
Πέντε
ψωμιά και δυό ψάρια κάλυψαν τη διατροφική ανάγκη πέντε χιλιάδων ανθρώπων και
πλέον.
Μπροστά
σ’ αυτό το θαύμα η λογική αντιτάσσεται στην πίστη.
Η
λογική δηλώνει αδυναμία χορτασμού τόσων ανθρώπων με τόσο λίγη τροφή.
Η
πίστη προσφέρει την επίτευξη. Η πίστη είναι στον Παντοδύναμο Θεό και δεν
επιδέχεται ερευνητικές αμφισβητήσεις, παρά ολόθυμες αποδοχές.
Το
θαύμα του πολλαπλασιασμού των άρτων και ιχθύων αποτελεί προτύπωση του Μυστηρίου
της Θ.Ευχαριστίας.
Εκεί,
δόθηκε υλική τροφή, αλλά αργότερα επήλθε ο θάνατος.
Στο
Μυστήριο της Θ. Ευχαριστίας τρέφεται η ψυχή του ανθρώπου, με το Σώμα και το
Αίμα του Κυρίου, αθανατοποιείται ο άνθρωπος, ενώ ταυτόχρονα διοχετεύεται η Θεία Χάρη και στο σώμα.
Η
ουράνια αυτή τροφή προσφέρεται
αφειδώλευτα, παραμένει αδαπάνητη και καθαγιάζει τα μέλη της Εκκλησίας εσαεί.
Η
Θ. Κοινωνία δώρο πολύτιμο του Θεανθρώπου στον άνθρωπο, ο οποίος, αν και ανάξιος
καταξιώνεται από την αγάπη και φιλανθρωπία του Τριαδικού Θεού.
Ο
Χριστός, «ο άρτος της Ζωής», είναι η
Μοναδική Τροφή του πιστού μέλους της Εκκλησίας. Η Θ. Κοινωνία τροφοδοτεί
ζωογόνα τον άνθρωπο και συνεπάγεται την κοινωνία του με τον Θεό.
Το
Μυστήριο της Θ. Ευχαριστίας είναι το Μυστήριο της Ζωής.
Το
Βάπτισμα επιφέρει την κάθαρση του «κατ’
εικόνα».
Το
Μυστήριο της Θ. Ευχαριστίας απεργάζεται την επίτευξη του «καθ’ ομοίωσιν».
Η
Θ. Κοινωνία ενώνει τον, άνθρωπο με τον Χριστό, τον Χριστοποιεί, εφ’ όσον
αποτελεί μέλος της Εκκλησίας.
Με
κέντρο την Θ. Ευχαριστία όλες οι δραστηριοποιήσεις του ανθρώπου στην περιφέρεια
αξιοποιούνται, νοηματοδοτούνται και δεν αυτονομούνται διασπαστικά.
Ζούμε
κοινωνικά, ενωτικά, αν ζούμε Ευχαριστιακά. Αυτό, ας επιτελούμε συνειδητά.-