Σάββατο 6 Ιουλίου 2019

ΟΣΙΟΣ Σ Ι Σ Ω Η Σ ὁ Μέγας.


  ΟΣΙΟΣ    Σ Ι Σ Ω Η Σ     Μέγας.
-Ὁ πίγειος γγελος.-



Στ χρο τς σιακῆς ζως προσέρχονται σοι ἀγαποῦν πολ τν Κύριο. Ατο παντον καταφατικ στν πρόσκληση το ησο: «στις θέλει πίσω μου ἐλθεῖν, ἀπαρνησάσθω ἑαυτόν, κα ράτω τν σταυρν ατο, κα ἀκολουθείτω μοι» (Μαρκ. η΄, 34). Λένε «ΝΑΙ» κα ρίχνονται σ' ναν δυσώπητο γώνα κατ το αυτο τους, κατ το κόσμου, κατ το σαταν. Πολεμονται κα πολεμον. Πληγώνονται, λλ δν πτοονται. Δίνουν μάχες κα σημειώνουν νίκες. Μ θώρακα τν πίστη, μ γκυρα τν λπίδα, μ πλα τν γάπη κα τν ταπείνωση, τν προσευχ κα τ νηστεία, ντιμάχονται τς σκοτεινς δυνάμεις, «δίνουν αμα κα παίρνουν πνεμα», νέρχονται τς βαθμίδες τς τελειότητας κι πιτυγχάνουν τ «καθ' μοίωσιν» σιοι, μεσοι κοινωνο Χριστο, θεοποιημένες εκόνες Θεο. Στν τέλειωτη στρατι τους ο «Μεγάλοι» διακρίνονται. κενοι, πο δωσαν πολλ κα πραν πολλά. κενοι, πο πρόσφεραν τ πάντα κα κατέκτησαν τ πάντα. «Ο μηδν χοντες κα τ πάντα κατέχοντες» (Β΄ Κορ. στ΄ 10) κατ τν Ἀπ. Παλο.

σιος Σ Ι Σ Ω Η Σ   Μέγας,  στ προσκήνιο. Τ καύχημα τν Μοναζόντων, τ γλάϊσμα τν γγέλων. χαρμον το Θεο. γγελος πίγειος. νθρωπος Οράνιος. Ταπείνωσης πόδειγμα. γκρατείας πογραμμός. σκησης πέρμαχος. γάπης κφραστής.
π μικρς λικίας δείχνει γαπητική διάθεση πρς τ Θεό. Τ χωράφι τς ψυχς του ρδεύεται πό τ θεία Χάρη. γάπη στν νθρωπο αξάνεται. γάπη στ Θε κορυφώνεται. πόθος τς ρημικς ζως κδηλώνεται. Ο δυνάμεις σφυγμομετρονται. πίστη θερμομετρεῖται. λαχτάρα γι κοινωνία μ τΘε ποκαλύπτεται. ξόρμηση γι τν ναζήτηση το Νυμφίου τς ψυχς πραγματοποιεται. τερπνότητα το κόσμου γκαταλείπεται. Τ θέλγητρα τς ματαιότητας μηδενίζονται. φυγ πιτελεται. αὔλιση   συντελεται.
Σισώης, πολίτης τς ρήμου, ποψήφιος οκιστής το Παραδείσου. γγελικ ζω ρχίζει στ γ γι ν συνεχισθε στν Ορανό. στίβος τς ἀσκητικς ζως νοίγεται. περφυσικ ζω πιδιώκεται. Ο γνες ρχίζουν. Ο προσπάθειες τιτάνιες. Ο μάχες σκληρές. Τ σμα κυριαρχεται. Τ πνεμα κυριαρχε. διαρκς πίκληση το νόματος το 'Ιησοῦ μαστίζει τος δαίμονες, ξαγιάζει τ στόμα, καθαρίζει  τν ψυχή, φωτίζει τ νο, λκύει τ λεος το Θεοῦ. γκράτεια τεγκτη. νηστεία αστηρή. γρυπνία συνεχής. μνήμη το Θεοῦ νελλιπής. Χαρακτηριστικ στάση του μπροστ στν τάφο το Μ. λεξάνδρου, το νδόξου βασιλιᾶ. Φρίττει στν ναλογισμό τῆς παροδικότητας το χρόνου, τς προσκαιρότητας τς δόξας. Λυπται βαθιά, θρηνε ελικρινά, δύρεται γοερά κα συλλογίζεται:«Σ ντικρίζω, τάφε κα δειλιάζω κα χύνω καυτά, καρδιακ δάκρυα. Σκέφτομαι τ χρέος, τν κοιν φειλή μας». Κι ναφωνε: «Θάνατε, πς μπορ ν σ' ποφύγω;»
Ζε σοφς Γέροντας σ μελλοθάνατος κι τοιμάζεται σν αώνιος. παρουσία το Θεοῦ ντονη στ ζωή του. ποταγὴ του στ θέλημα τοῦ Κυρίου, καθολική. μπιστοσύνη του, παιδική. θωότητά του, χαρακτηριστική. πραότητά του, φανερή. πομον του, κδηλη. διάκριση, ρυθμιστική. προόραση, χάρισμα Οράνιο. Καθοδηγε κα συμβουλεύει, νθαρρύνει κα παρηγορε, σους τν πλησιάζουν. Ο σθενες βρίσκουν τ θεραπεία. Ο νεκρο δέχονται τν νάσταση. Ο πλανεμένοι τν δηγό. Ο λιγόπιστοι τ στήριγμα. Ο γωνιστς τ βοηθό. «πεσες; Σήκω, πάλι κα πάλι», λεγε.
Στν αυτ του, αστηρός. Στος λλους, πιεικής. Στν Κύριο, κέτης θερμός. Στν εσπλαχνία Του, λπίζει. Στ δικαιοσύνη Του, χριᾶ. Τν ψυχ του πιμελεται, σχολαστικά. νδοσκοπεῖ πίμονα κι πίπονα. Τ σάρκα καθυποτάσσει στ λογισμὸ, σταθερά. Τν ψυχὴ,  στ  δουλεία τν παθν, διατηρε  ἀταπείνωτη.
χνηλάτης Χριστο εναι. ναβάτης Ορανο γίνεται. παθείας χιτώνα νδύεται. ρετν στολισμος δέχεται.
γάπη του δολη. ταπείνωση πανίσχυρη. στοργ πρς  τ Χριστ  νθερμη.
Τ τέλος τς πίγειας γωνιστικς του πορείας ερηνικό, λλ κα θαυμαστό. Τ πρόσωπό του παστράπτει. Παρόντες Μ. Ἀντώνιος, Χορς τν Προφητν, Χορς τν ποστόλων, Χορς τν γγέλων.
παράκλησή του θερμ πρς τος γγέλους ν τν φήσουν λίγο ν μετανοήσει. «Πραγματικ δν χω τ συνείδηση, τι στω κανα ρχ μετανοίας» παντᾶ σ ρώτηση τν Γερόντων.
Σ λίγο βλέπει τν Κύριο ν ρχεται κα ν το λέει: «Φέρετέ μου τ σκεος τς ρήμου». μέσως τ πνεμα παραδίδεται στ χέρια το γωνοθέτη Ἰησοῦ. στραπ πακολουθε κα εωδία κχύνεται.
σιος Σισώης κοσμε τ Χορ τν σίων, μεγαλύνει τν Ἁγία Τριάδα, μεσιτεύει γι λους μας. Τν τιμμε ελαβικ στς 6 ουλίου.-