************************************************************************************************************
ΔΙΜΗΝΙΑΙΑ ΕΚΔΟΣΗ
ΑΡ.Φ. 84 ΜΑΡΤ. –ΑΠΡ.
2018 / Διανέμεται δωρεάν.
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΥΡΣΟΣ. Γράφει καί ἐπιμελεῖται (Δυνάμει Θεοῦ)
ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Α.ΚΛΕΙΔΩΝΙΑΡΗ Εκπ/κός
ΤΗΛ.-FAX:
22210-29549 Κ.Τ.
6936773200
Ἡ ἱστοσελίδα μου: www.antilaloiorthodoxias.
blogspot. .com και Βίντεο: Youtube Eleftheria Kleidoniari
******************************************************************************
ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΑ ΕΝΑΥΣΜΑΤΑ
ΚΥΡ. ΑΠΟΚΡΕΩ (
Α. Κορ. η , - θ , 2 )
Η
εν ΧΡΙΣΤΩ ελευθερία.
<<Ουκ ειμί ελεύθερος; ουχί Ιησούν Χριστόν τον Κύριον
ημών εώρακα ; » (Α΄ Κορ. θ΄,1)
Ο
άνθρωπος είναι πλασμένος «κατ’ εικόνα» με προορισμό το «καθ’ ομοίωσιν.»Η πτώση
των Πρωτοπλάστων επέφερε την φθαρτότητα, την θνητότητα στον άνθρωπο. Η πτωτική
τάση του μεταπτωτικού ανθρώπου είχε ως αποτέλεσμα και τη μετάπτωση του ανθρώπου
– πρόσωπο, σε άνθρωπο - άτομο.
Η
ποικιλόμορφη υποδούλωση του ανθρώπου είναι πλέον γεγονός αναμφισβήτητο. Η
έντονη αναζήτηση της ελευθερίας πόθος διακαής και αγώνας εκτενής.
Η μαζοποίηση του ανθρώπου, η νουμεροποίησή του, η
υπαγωγή του στον όχλο, η μηδενοποίηση της ανθρώπινης αξίας του, η υποτίμηση της
προσωπικότητάς του, η φιληδονική αντικειμενοποίησή του, η υποδούλωσή
του στο φάσμα του θανάτου, η περικύκλωσή του από τα πάθη, είναι εκφράσεις
δουλείας.
Δούλος
ο άνθρωπος, δούλος ανελεύθερος. Αναζητεί την ελευθερία του. Επιζητεί την
αποδέσμευσή του. Επιθυμεί την αποκάλυψη του προσώπου του. Θέλει να βιώσει την
ελευθερία του προσώπου. Η εκπλήρωση αυτού του ενδόμυχου πόθου βρίσκεται στην
ένωση με τον Χριστό.
Ο
Απ. Παύλος δηλώνει ελεύθερος μετά την θέα του Χριστού και την κοινωνία μαζί Του.
Η
βίωση της ασκητικής και Μυστηριακής ζωής της Εκκλησίας επιφέρει την κάθαρση της
καρδιάς. Εκεί σ’ αυτόν τον χώρο εδρεύει η Παναγία Τριάδα και καθιστά τον
άνθρωπο πρόσωπο αληθινά ελεύθερο. Τότε νιώθει ελεύθερος, όταν βιώσει την
υπέρβαση του θανάτου, όταν αιωνοποιήσει τον χρόνο, όταν διαρρήξει τον ασφυκτικό
κλοιό της ατομικότητας, όταν απαρνηθεί την φιλαυτία και βιώσει την φιλοθεϊα και
φιλαλληλία.
Η
ελευθερία εκφράζεται ως αγάπη και η αγάπη σέβεται την ελευθερία.
Η
ελευθερία, λοιπόν, καρπός άσκησης, για απελευθέρωση από τυρρανίες, για
αποτίναξη ζυγών δουλείας, για επίτευξη ελευθερίας προσώπου.
Η
«εν Χριστώ» ελευθερία, εκφράζεται στην απάθεια και στην αγάπη και επιτυγχάνεται
με την επίτευξη του «καθ’ ομοίωσιν».
Η αληθινή
ελευθερία του ανθρώπου – προσώπου ενυπάρχει στην «εν Χριστώ» ελευθερία.-
ΑΣΤΕΡΕΣ
ΝΕΟΦΑΝΕΙΣ
2/3. ΟΣΙΟΣ ΙΩΑΚΕΙΜ ὁ Ἰθακήσιος
Οι γνήσιοι
ακόλουθοι του Ιησού εφαρμόζουν επακριβώς
τις εντολές του Κυρίου τους, ομο-λογούν
θαρσαλέως την πίστη τους σ'Εκείνον,
βιώνουν καθημερινά το
μαρτύριο και θυσιάζονται στο βωμό της αγάπης προς Εκείνον. Όλοι αγωνίζονται ακάθεκτα,
σημειώνουν υπέρβαση της γήϊνης ματαιότητας, στοχεύουν την ατέρμονη Αιωνιότητα και απέρχονται στάΟυράνια Σκηνώματα νικητές και τροπαιούχοι.
Ανάμεσα στον Αγιόλεκτο
Χορό και ο Όσιος
Ιωακείμ ο Ιθακήσιος.
Ας τον γνωρίσουμε
εκτενέστερα. Γεννήθηκε στον
οικισμό Καλύβια της Ιθάκης ο Ιωάννης
Πατρίκιος από ευσεβείς και ενάρετους
γονείς, τον Άγγελο και την Αγνή.Φροντίδα τους αμέριστη η ενστάλλαξη της
πίστεως στον νεαρό βλαστό τους. Η εκδημία όμως της μητέρας επήλθε πολύ
νωρίς, τότε που ο Ιωάννης
ήταν μικρός. Ο πατέρας του νυμφεύθηκε
και πάλι, αλλά η συμπεριφορά της
μητριάς ήταν βάναυση. Ο Ιωάννης επωφελείται
την ευκαιρία και ασκείται στην υπομονή και
στην ταπείνωση. Καταφύγιό του
η προσευχή. Όπλο του η
μελέτη ιερών βιβλίων.
Έφηβος, όταν είναι, εργάζεται, ως ναυτικός, στο καΐκι του
πατέρα του. Δια- κρίνεται για
την εντιμότητα, την εργατικότητα, τις αρετές και
το ήθος του. Εμπνέει σεβασμό και προκαλεί την αγάπη, την οποία, βέβαια, προσφέρει και ο ίδιος.
Σε κάποιο ταξίδι
διέφυγε και κατέφυγε στο Άγιο Όρος,
στην Ιερά Μονή Βατοπαιδίου.
Δηλώνει τον μοναχικό του πόθο και κείρεται Μοναχός Ιωακείμ. Επιδίδεται
με ζήλο στα
παλαίσματα της ισάγγελης πολιτείας
και σημειώνει πρόοδο.Ο Ηγούμενος
διακατέχεται και από
ιεραποστο- λικό ζήλο. Η Ελληνική
Επανάσταση έχει αρχίσει. Επιλέγει,
λοιπόν,τον Ιωακείμ να μεταβεί στην
Πελοπόννησο, ως Ιεροκήρυκας. Η υπακοή
άμεση και αναντίρρητη. Ενδιάθετος διδάσκει, καθοδηγεί, στηρίζει και ενθαρρύνει τους Έλληνες.Ηφροντίδα του
προεκτείνεται και στην σωματική
ασφάλεια των ηλικιωμένων, των γυναικών, των παιδιών,τους οποίους αποστέλλει
με καΐκι στα Επτάνησα, ώστε να
διασωθούν από τις επιδρομές
του Ιμπραήμ.