Σάββατο 1 Ιουνίου 2024

ΚΥΡ. ΣΑΜΑΡΕΙΤΙΔΟΣ.( Ιωαν. δ΄, 5 – 42 ) ΥΔΩΡ ΖΩΗΣ.

                           ΚΥΡ. ΣΑΜΑΡΕΙΤΙΔΟΣ.( Ιωαν. δ΄, 5 – 42 ) ΥΔΩΡ  ΖΩΗΣ.

          «ος  δ’ αν πίη εκ του ύδατος ου εγώ δώσω αυτώ, ου μη διψήση εις τον αιώνα, αλλά το ύδωρ ο εγώ δώσω αυτώ, γενήσεται εν αυτώ πηγή ύδατος αλλομένου εις ζωήν αιώνιον»(Ιωαν. δ΄, 14 ).

              Ο άνθρωπος είναι πλασμένος, για την ζωή και αυτή αναζητεί. Διψάει να πιεί νερό αθανασίας. Οι πηγές όμως στις οποίες ανατρέχει, για κατάσβεση της δίψας, είναι οικτρά απατηλές. Η προσφορά τους είναι φαινομενική. Τα αποτελέσματα απελπιστικά. Η προσπάθεια άκαρπη. Η αποτυχία εμφανής.

   Το «ύδωρ  το ζων» το παρέχει Εκείνος, που είναι η ΖΩΗ. «Εγώ ειμί η ΟΔΟΣ και η ΑΛΗΘΕΙΑ και η ΖΩΗ ( Ιωαν. ιδ΄, 6 ).

        Η  Συνάντηση με τον Χριστό, λοιπόν, προσφέρει και την παροχή «ύδατος». Το νερό, που ο Χριστός δίνει εξασφαλίζει αιώνια κάλυψη. Η δίψα παύει να είναι σημείο αναφοράς του ανθρώπου.

          Η κοινωνία με τον Χριστό,επιλύει τις μεταφυσικές αναζητήσεις.Ο Θεός, που είναι το ζητούμενο, ενοικεί στον άνθρωπο, που Του προσφέρεται και κάνει θρόνο την καρδιά του.Τοιουτοτρόπως ο άνθρωπος ειρηνεύει και ειρηνοποιεί.

      Η Γνωριμία με τον Χριστό απαντά θετικά και στις λυτρωτικές αναζητήσεις. Η δίψα, για λύτρωση από τα δεινά δεσμά της αμαρτίας, κατασβήνει οριστικά.

          Ο Χριστός παρέχει το «ύδωρ», που αστείρευτα παρέχει πληρότητα, συγχωρητικότητα, ευφροσύνη. Το «ύδωρ», που ο Ιησούς δίνει είναι ζωηφόρο, φέρει ζωή αιώνια. Το «ύδωρ  το  ζων» είναι ο Ίδιος ο Χριστός, ο Θεός και είναι ό,τι πολυτιμότερο για την ανθρώπινη ύπαρξη. Αυτό το «ύδωρ»πρόσφερε και στην Σαμαρείτιδα και άρδευσε το είναι της και πυροδότησε ο λόγος του Λόγου την καρδιά της και αναδείχθηκε πυρφόρος Ιεραπόστολος, η Ισαπόστολος Αγία Φωτεινή.

          Αυτό το «ύδωρ» διαθέτει και επιδίδει αφειδώλευτα και παντοτινά ο Χριστός. Όποιος δεχθεί την προσφορά ζωοποιείται  και  αθανατοποιείται, εφ’ όσον το «ύδωρ  το  ζων» είναι ο Χριστός και ο Χριστός είναι η Ζωή η αιώνια.-


Από το βιβλίο ‘’ΖΩΗΦΟΡΑ  ΡΗΜΑΤΑ’’ Ελ. Α. Κλ.