ΚΥΡ. ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗΣ.(Ιωαν. ζ΄, 37–52,η΄,12) ΠΗΓΗ ΖΩΗΣ.
«Εάν τις διψά, ερχέσθω προς με και πινέτω» .Η προτροπή του Χριστού προς τον άνθρωπο είναι σαφής: Εάν κάποιος διψάει, ας έρχεται προς εμένα και ας πίνει.
Ο Κύριος είναι η Πέτρα της Ζωής, απ’ όπου αναβλύζει το «ύδωρ το ζων», που είναι το Άγιο Πνεύμα.Ο Χριστός προσφέρει στον άνθρωπο «ύδωρ» αείζωο. Είναι ο Ζωοδότης Κύριος.
Ο
Χριστός ικανοποιεί την μεταφυσική δίψα του ανθρώπου αναλογικά της προσωπικής
εκζήτησης.
Ο
Χριστός εξασφαλίζει την καταλλαγή του ανθρώπου με τον Θεό.
Ο
Χριστός ανακαινίζει και μεταμορφώνει τον άνθρωπο σε πρόσωπο, με επιλογές ελευθερίας.
Το
Άγιο Πνεύμα, ως«ύδωρ ζωής»,επιτελεί την κάθαρση της καρδιάς, παρέχει τον
φωτισμό του νού και οδηγεί τον άνθρωπο στην Θέωση.
Το Άγιο Πνεύμα εκπορεύεται από τον
Πατέρα και αναπαύεται στον Υιό. Και ο
Λόγος και ο Παράκλητος δρούν σωστικά και απεργάζονται την Θέωση του ανθρώπου. Τοιουτοτρόπως
συντελούν στην μεταμόρφωση του κόσμου.
Το
Άγιο Πνεύμα αρδεύει την καρδιά του ανθρώπου, ζωοποιεί την ύπαρξή του και τον
καθιστά μέτοχο της Θεοποιού ενέργειάς
Του.
Η διασύνδεση του ανθρώπου με την πηγή
της Ζωής, τον Χριστό και η αποδοχή του «ύδατος
του Παναγίου Πνεύματος», προκαλούν την εσωτερική αλλοίωση του ανθρώπου,
η οποία αντικατοπτρίζεται εξωτερικά.
Ο
κορεσμός της δίψας του ανθρώπου, για ζωή, ειρήνη, χαρά, Αιωνιότητα,
επιτυγχάνεται με την καταφυγή στην Τριαδική Θεότητα.
Πριν
την Ανάληψή Του ο Κύριος
έδωκε σαφή επαγγελία στους Μαθητές Του, ότι θα λάβουν την φώτιση του Αγίου Πνεύματος. «Γιατί αν φύγω», λέγει, «θα σας στείλω άλλον
Παράκλητο και δεν θα σας αφήσω ορφανούς» .Έτσι και έγινε. Πενήντα μέρες
μετά το Πάσχα και δέκα μέρες μετά την Ανάληψη, πραγματοποιήθηκε η επαγγελία. η
υπόσχεσις του Κυρίου εις τους Αποστόλους, περί αποστολής του Αγίου Πνεύματος,
της «δυνάμεως εξ ύψους».
Η κάθοδος του Αγίου Πνεύματος έγινε
ημέρα Κυριακή. Ο ‘Αγιος Νικόδημος
Αγιορείτης σημειώνει: «Κυριακή άρχισε η δημιουργία της κτίσεως.
Κυριακή άρχισε η ανακαίνιση της κτίσεως, με την Ανάσταση του Χριστού. Κυριακή
έγινε και η τελείωση της κτίσεως, με την κάθοδο του Αγίου Πνεύματος»
Η
εορτή της Πεντηκοστής είναι εορτή του Τριαδικού Θεού: Πατέρα - Υιού - Αγίου Πνεύματος.
Με
την κάθοδον του Αγίου Πνεύματος, κατά την Πεντηκοστήν, ενεφανίσθη επισήμως εις
τον κόσμον η Εκκλησία, η οποία συνεχίζει το έργον του Κυρίου επί της γης.
Η
Εκκλησία του Χριστού
δεν έζησε το Μυστήριο της Πεντηκοστής σε μία στιγμή χρόνου τότε, αλλά το ζει καθημερινά, διαρκώς, σε κάθε στιγμή
χρόνου, από την ημέρα εκείνη την γενέθλιο μέχρι της συντελείας του αιώνα. Γιατί
το Πνεύμα το Άγιον ήλθε τότε και έκτοτε
μένει και θα μένη εις τον αιώνα στον κόσμο, για να συγκροτή την Εκκλησία. Πνεύμα
και Εκκλησία είναι αδιασπάστως ενωμένα. Το
Άγιον Πνεύμα είναι η ψυχή, η ζωή, η ύπαρξη της Εκκλησίας. Σ' αυτό οφείλεται η
ενότητα, η αγιότητα, η καθολικότητα της Εκκλησίας. Από αυτό πηγάζουν τα
χαρίσματα, οι θεσμοί, η πίστη και η θεολογία της Εκκλησίας.
Κατά την Πεντηκοστή καλούμεθα να
κλίνουμε τα γόνατα ταπεινά και να
προσκυνήσουμε και να δοξολογήσουμε την Αγία Τριάδα, που φωτίζει και αγιάζει τις
ψυχές μας και τοιου-τοτρόπως να υποδεχθούμε την Χάρη του Παρακλήτου, να
ανανεώσουμε την φλόγα Του, ώστε να μας θεοποιήσει.
Η Πεντηκοστή επαναλαμβάνεται στην ζωή των Αγίων.
Ας ευχηθούμε να πραγματωθεί και η δική
μας Πεντηκοστή.-
Από το βιβλίο’’ΕΟΡΤΙΕΣ ΑΝΑΦΟΡΕΣ΄΄ Ελ. Α. Κλ.