Πέμπτη 2 Φεβρουαρίου 2023

ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΑΡΕΜΒΟΛΗ Αρ. 113 ΙΑΝ.- ΦΕΒΡ.2023


ΟΡΘΟΔΟΞΗ  ΠΑΡΕΜΒΟΛΗ

ΔΙΜΗΝΙΑΙΑ   ΕΚΔΟΣΗ   ΑΡ.Φ.113 – ΦΕΒΡ..  2023  Διανέμεται  δωρεάν.                                               

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΥΡΣΟΣ.Γράφει και  επιμελείται (Δυνάμει Θεού)ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Α. ΚΛΕΙΔΩΝΙΑΡΗ   Εκπ/κος        

ΤΗΛ-FAX:22210-29549 Κ.Τ.6936773200 e-mail: eklidoniari@gmail. com  και elkl2015@hotmail.com                                 

Η  ιστοσελίδα μου: www.antilaloiorthodoxias.blogspot.com

******************************************************************************************

     

                        Ζωηφόρα Ρήματα: ΕΞΑΓΟΡΑ  του  ΧΡΟΝΟΥ  

        

Ο χρόνος είναι δημιούργημα του Θεού. Ο Θεός, ο «παλαιός των ημερών», υπήρχε προ του χρόνου, είναι υπέρ του χρόνου και αποτελεί τον αίτιο του χρόνου.Ο χρόνος είναι ευλογία του Θεού, διότι όταν αξιοποιηθεί από τον άνθρωπο εξασφαλίζει τη σωτηρία του. Ο χρόνος αξιοποιείται, όταν επιτευχθεί μέσα στο χρόνο η βίωση της ζωής και παρουσίας του Θεού. Τότε οι πράξεις αιωνοποιούνται, γιατί Αιωνιότητα δεν είναι η πέρα από το χρόνο ζωή, αλλά η μέσα στο χρόνο κοινωνία  του  ανθρώπου  με  τον  Θεό. Όταν ο άνθρω-πος βιώνει καθημερινά την Ορθόδοξη Ασκητική  και μετέχει της Μυστηριακής  ζωής  της  Εκκλησίας, επιτυγχάνει την κάθαρση της καρδιάς, τον φωτισμό του νου, τη θέωση. Τότε γίνεται πρόσωπο, υπερβαίνει το χρόνο και ζει το αιώνιο, τον Ίδιο τον Θεό.Η υπέρβαση του χρόνου επιτυγχάνεται με την ανάπτυξη επικοινωνιακής σχέσης ανθρώπου και Θεού, τη προσευχή. Η καρδιακή προ-σευχή σε συνάρτηση με την άσκηση και τη μετοχή στη Λατρευτική ζωή της Εκκλησίας, επιφέρει την ένωση με τον Θεό. Ο άνθρωπος της προσευχής  και της άσκησης, της λατρείας και της Μυστηριακής μετοχής είναι απελεύθερος των δεσμών του χρόνου, εξαγιάζει το χρόνο και εξαγιάζεται μέσα σ’ αυτόν. Ζει στιγμές αιωνιότητας από εδώ στη γη, εμπειρίες μοναδικές, πλήρεις ευλογιών.Η όλη ζωή στη γη, με τις ποικίλες εκφάνσεις και δραστηριότητες, απαιτείται να διαδραματίζεται κάτω από το πρίσμα της αιωνιότητας, για να είναι σωτήρια. Ο χρόνος της ζωής στη γη εξασφαλίζει τον Παράδεισο ή την Κόλαση.«Ποία γαρ η ζωή υμών; ατμίς γαρ έσται η προς ολίγον φαινομένη, έπειτα δε και αφανιζομένη.»(Ιακ. δ΄, 14), τονίζει ο Απ. Ιακωβος. Αυτό το παρόν πρέπει να επωφεληθούμε. Να το γεμίσουμε με  έργα θυσίας, με καλλιέργεια του εαυτού μας σε βάθος, με κινήσεις μεταστροφικές, για  μετάνοια, με  επενδύσεις  σωτήριες. Η δική μας βιοτή με την εξαγορά του χρόνου προκαλεί ανοίγματα προς τον Θεό  με  διηνεκείς  προεκτάσεις , ενώ η απώλεια του χρόνου προξενεί την αιώνια καταδίκη μας. Η  επιλογή  δική  μας. Η ανάγκη επείγουσα. Η ανα-βολή ολέθρια.

Προσοχή  και  εγρήγορση, λοιπόν. «Εξαγοραζόμενοι τον καιρόν, ότι αι ημέραι πονηραί εισι.»( Εφεσ. ε΄, 16) είναι  και  η Παύλεια προτροπή. –

               

ΠΟΡΤΡΕΤΑ  ΑΓΙΟΛΟΓΙΚΗΣ  ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗΣ

ΟΣΙΟΣ  ΒΗΣΣΑΡΙΩΝ ο Αγαθωνίτης. 

            Στον πανευκλεή Χορό των Οσίων ευδιάκριτος είναι και ο ΄Οσιος Βησσαρίων ο Αγαθωνίτης.Ας τον γνωρίσουμε αναλυτικά.

            Γεννήθηκε  στο  Πεταλίδι  της Μεσσηνίας το 1908 από γονείς ευλαβείς. Τον βάπτισαν  με το όνομα Ανδρέας και τον εγαλούχησαν με τα νάματα της πίστεως και της αγάπης στον Θεό και στους ανθρώπους.

            18χρονο παλικάρι, πηγαίνει στη Καλαμάτα, δέσμιος της Θεϊκής αγάπης και με πυρακτωμένη τη καρδιά σημειώνει μία αλματώδη κίνηση και πέφτει στην αγκαλιά του Θεού, με την ηρωϊκή απόφαση της ισόβιας Μοναχικής αφιερώσεως. Μοναχός Βησσαρίων μετονομάζεται και αρχίζει  τη διαρκή αγωνιστική πάλη, με στόχο τη Θέωση.

            Απόφοιτος  του  Σχολαρχείου, αλλά και αυτοδίδακτος, μελετητής της Αγίας Γραφής, των Βίων των Αγίων, για γνώση των εμπειριών τους και γενική θεολογική κατάρτιση.

            Εισήλθε στον Κλήρο, ως Διάκονος και ως Ιερέας Αρχιμανδρίτης, με θαυμαστές επιδόσεις.

Το 1935  τον προσκάλεσε ο Μεσσήνιος Μητροπολίτης Καρδίτσας Ιεζεκιήλ  και πήγε στην Καρδίτσα. Ασχολήθηκε διακονικά  με την φιλανθρω-πία και επέδειξε αμείωτο ζήλο προσφοράς οικονομικής, αλλά και πνευματικής στον λαό του Θεού. Με δικές του παρεμβάσεις διέσωσε Ελληνες από τη Γερμανική βία.

Μετά την απελευθέρωση από τους Γερμανούς ήλθε στη Ιερά Μονή Αγάθωνος στην Φθώτιδα. Η ασκητική του βιοτή και το πλούσιο πνευματικό και κοινωνικό έργο του βοήθησε στο να αναλάβει πάλι έργο κοινωνικό, πνευματικό, ιεραποστολικό.

Οι επισκέψεις του στο Νοσοκομείο χορηγούσαν  βάλσαμο παρηγοριάς, ενίσχυσης και εξομολόγησης  στους ασθενείς.

Η ακτίνα της δράσης του κάλυπτε όλους τους αδύνατους και τους στήριζε ποικιλότροπα.

Στο Μοναστήρι υποδεχόταν τους προσκυνητές με αγάπη, τους πρό-σφερε λόγους ψυχωφελείς και τους εξομολογούσε απλά, ταπεινά και με διάκριση.

Περιέφερε την εικόνα της Παναγίας στα σπίτια των Χριστιανών, ως ευλογία και τις υλικές αντιπροσφορές τους μοίραζε δίκαια και αφειδώλευτα  πάλι στους πτωχούς και στο Μοναστήρι.

Νουθετούσε, συμβούλευε πατρικά, διακονούσε πρόθυμα και ποικιλό-τροπα τον λαό του Θεού, ως καλός Ποιμήν, ιερουργούσε και ήταν ολό-λαμπρος!!!

Και το τέλος έφθασε. Ο Κύριος τον κάλεσε στα Ουράνια Σκηνώματα στις 22 Ιανουαρίου 1991, για να του προσφέρει τον στέφανον της νίκης.

Μετά 15 χρόνια έγινε η ανακομιδή των λειψάνων και ώ! του θαύματος, το  σώμα ήταν άφθαρτο και ευωδίαζε. Η αγιότητα εμφανής.

Στις 14 Ιουνίου 2022 το Οικουμενικό Πατριαρχείο τον αγιοκατάταξε στο Αγιολόγιο της Ορθόδοξης Εκκλησίας μας και τον τιμάμε στις 22 Ιανουαρίου επιζητώντας τις πρεσβείες του.-                      

ΝΥΞΕΙΣ

"Φθείρουσιν ήθη χρηστά ομιλίαι  κακαί."( Α΄  Κορ. ιε΄, 33 )

          Ο άνθρωπος μεταπτωτικά είναι επιρρεπής προς τις επιδράσεις.

            Η κοινωνία ποικιλότροπα προσφέρει δελεαστικές προτάσεις, αμφίβολες προσκλήσεις, κίβδηλες λύσεις. Η επικοινωνιακή σχέση με πρόσωπα, που δεν διαθέτουν ταυτόχρονα και προϋποθετικά ένθερμη αγαπητική σχέση με τον Θεό, οδηγούν σε καταληκτική φθορά του πνευματικού οικοδομήματος.

            Η ανορθόδοξη πρακτική ζωη καταλυτική για τα χρηστά ήθη.

            Το ομόδοξο και ομότροπο ορθόδοξο ύφος και ήθος φερεγγυάται την ορθή πορεία προς τον Ουρανό. Ας το  προσέξω,  λοιπόν.-

 «Έστω πας άνθρωπος ταχύς εις το ακούσαι, βραδύς εις το λαλήσαι, βραδύς εις οργήν.»( Καθ. Επ. Ιακ. α΄, 19 ).

            Ακούω πρόθυμα, σκέπτομαι προσεκτικά, αποφασίζω σωστά.

            Μιλώ φειδωλά,σιωπώ διακριτικά, μιλώ σιωπηλά.

            Υπομένω καρτερικά, αυτοκυριαρχώ εμφαντικά, οργίζομαι κατάλληλα.

            Οι προτροπές του Αποστόλου Ιακώβου καθοριστικές, αυθεντικές, προ-σκλητικές. Η αποδοχή  επιλογή  μου. Η ωφέλεια δική   μου.-


                                   Ε Ν Α Υ Σ Μ Α Τ Α

v Επιθυμείς την   ε λ ε υ θ ε ρ ί α

      κι επιδιώκεις τη δουλεία. Τι ειρωνεία ! 

                                      Θέλεις να  ‘σαι  π ρ ώ τ ο ς;

                                                                      Στάσου τ ε λ ε υ τ α ί ο ς.

v Οι  συντεταγμένες  της  α γ ά π η ς

                  ξεκινούν από το ΘΕΟ,

                  περνούν από τον ά ν θ ρ ω π ο

      και καταλήγουν  στο ΘΕΟ.     

      

 Από  την ποιητικὴ Συλλογὴ ΄ΨΗΦΙΔΕΣ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΩΝ΄΄ Ελ.Α.Κλ.

                Έχεις σωσίβιο;

 

Ένα ποντοπόρο ταξίδι άρχισε.

Μια κρουαζιέρα, όνειρο ζωής…

Η νηνεμία εναλλάσσεται με την τρικυμία.

Ο κίνδυνος προ των πυλών!

Συναγερμός…Σωσίβια…Πανικός…

Εγρήγορση!  Θάρρος!  Ελπίδα!

 

Στο  ταξίδι  της  γήϊνης  πορείας,

στη θύελλα των κυμάτων της ζωής,

έχεις σωσίβιο σωτηρίας;

 

Είναι η πίστη στον Παντοδύναμο Θεό.

Πίστευε και σώζου!-

                               Φιλοκαλικα  Ρηματα

ΑΓΙΟΥ  ΙΩΑΝΝΟΥ  ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ

Ø  Εάν δεν δέχεσαι τον ξένο, όπως θα δεχόσουν τον Χριστό, καλύτερα να μη τον δεχθείς καθόλου. Εάν όμως τον δέχεσαι σαν τον Χριστό, τότε μη ντραπείς να πλύνεις τα πόδια του Χριστού.

Ø  Ο φτωχός δεν επιθυμεί τόσο πολύ τα αναγκαία, όσο λαχταρά ο πλούσιος τα περιττά. Ούτε πάλι έχει ο φτωχός τόση ικανότητα στο να μεταχειριστεί την πονηριά, όση δύναμη έχει προς αυτό ο πλούσιος.

Ø  Αδιαφόρησε για τις ανέσεις και τότε θα αποκτήσεις άνεση, αδιαφόρησε για τα υλικά αγαθά και τότε θα τα πάρεις, για να τα πάρεις όχι σαν δέσμιος αυτών, ούτε σαν δούλος, αλλά ως ελεύθερος.

Ø  Ο Θεός, όταν δει ότι εμείς δεν ενδιαφερόμαστε πλέον για τα υλικά αγαθά, τότε μας επιτρέπει να τα αποκτήσουμε και να τα χρησιμοποιούμε. Διότι τότε πλέον τα κατέχουμε σαν  ελεύθεροι άνθρωποι και όχι όπως έχουν τα παιδιά τα παιχνίδια τους.       

Ø  Ανθρωπος είσαι, μη γίνεσαι θηρίο. Γι’ αυτό σου δόθηκε το στόμα από τον Θεό, όχι για να δαγκώνεις, αλλά για να παρηγορείς με τα λόγια σου.

Ø  Μην περιμένεις την ημέρα του θανάτου σου  για  να  μάθεις την αδυναμία σου. Διερεύνησε τον εαυτό σου όσο ακόμα  ζει, προχωρώντας με τη σκέψη σου στο εσωτερικό του και τότε θα δεις όλη τη μηδαμινότητά του.-                                                  

.