Τετάρτη 5 Αυγούστου 2020

6/8 Ἡ Μεταμόρφωση τοῦ ΧΡΙΣΤΟΥ.


6/8      Μεταμόρφωση  τοῦ  ΧΡΙΣΤΟΥ.

 

            Ὁ Κύριος, 40 ἡμέρες πρό τοῦ Πάθους Του πραγματοποιεῖ  μία ἀνάβαση στήν κορυφή τοῦ ὄρους Θαβώρ. Ἀνεβαίνει μέ μία ἐπίλεκτη συνοδεία Μαθητῶν Του: Τόν Πέτρο, διά ΄΄τοῦ σφόδρα φιλεῖν τόν Χριστόν καί διά τήν θερμότητα τῆς πίστεως΄΄, τόν Ἰωάννην διά ΄΄τοῦ  σφόδρα φιλεῖσθαι ὑπό τοῦ Χριστοῦ καί δι’ ὑπερβολήν ἀρετῶν.΄΄ καί τόν Ἰάκωβον διά΄΄τοῦ σφόδρα βαρύς εἶναι καί ἐνοχλητικόςτοῖς Ἰουδαίοις΄΄, κατά τούς Ἁγίους Πατέρες.

            Ἀνέρχεται, λοιπόν, ὁ Χριστός εἰς τό Θαβώριον ὄρος, γιά ἐνίσχυση τοῦ φρονήματος τῶν Μαθητῶν, γιά ἐμπέδωση τῆς πίστεως στήν Θεότητά Του, ἐν ὄψει τοῦ  ἐπερχομένου Πάθους Του.

            Τότε, ἐκτυλίσσεται ἕνα ἐξαίσιο θέαμα. Σημειώνεται Μεταμόρφωση τοῦ Χριστοῦ, ὅπου τό Πρόσωπό Του διαλάμπει ὡς ἥλιος, τά δέ ἱμάτιά Του γίνονται πάλλευκα  ὡς τό φῶς.

            Ὁ Ἰησοῦς ἀφήνει νά φανεῖ ἕνα μέρος τῆς Θεϊκῆς δόξας Του, μία ἔλλαμψη τοῦ ἄκτιστου Φωτός Του, ἡ  ὑπέρφωτη  λαμπρότητα τοῦ  ἀρχέτυπου  κάλλους.

            Μία δέ ΄΄νεφέλη φωτεινή΄΄, ἡ παρουσία  καί  ἐνέργεια τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, ἐπισκιάζει τούς Μαθητές, τούς ἀγκαλιάζει καί  τούς θέτει ὑπό  τήν  προστασία  της.

            Ἡ παράσταση, ἀκόμη, τοῦ Μωϋσῆ, ὡς ἐκπροσώπου τῆς Π. Διαθήκης, πού προεῖπε γιά τό ἔργο τοῦ Μεσσία, καθώς καί τοῦ Προφήτη Ἠλία, πού προεφήτευσε τή ζωή καί τόν  θάνατο τοῦ Χριστοῦ, ὑποβοηθοῦν  σημαντικά τούς  Μαθητές, γιά τήν ἀληθινότητα τοῦ Μεσσία καί τό      ἑκούσιο Πάθος Του

            Ἐδῶ, τώρα,  ἐνεργεῖ τό Ἅγιο Πνεῦμα καί πληροῖ ἀγάπης Θεοῦ τούς Μαθητές, ὥστε νά σημειώσουν μία ἡρωϊκή ἔξοδο  ἀπό τό κέλυφος τοῦ  ἐγωκεντρισμοῦ  τους. Καί ὄντως  ἐπιδεικνύουν  ἐνδιαφέρον γιά τήν κατασκευή  τριῶν  σκηνῶν: Διά τόν Ἰησοῦ, τόν Μωϋσῆ καί τόν Προφήτη Ἠλία.

            Ἡ ὑπέρβαση αὐτή τοῦ ΄΄ἐγώ΄΄ ἐναυσματοδοτεῖ τήν ἀποκάλυψη τοῦ Μυστηρίου τῆς Ἁγίας Τριάδος, τῆς σωτηριώδους πηγῆς, γιά τόν ἄνθρωπο.΄΄Οὗτός ἐστιν ὁ Υἱός μου ὁ ἀγαπητός ἐν ὧ  εὐδόκησα · αὐτοῦ ἀκούετε.΄΄, βεβαιώνει ὁ Θεός Πατέρας, γιά  τόν Υἱό  Λόγο.

            Τοιουτοτρόπως,  κατά  τήν  Θαβώριο Μεταμόρφωση τοῦ Χριστοῦ ἐμφαίνονται, διά τῆς φωνῆς, ὁ Θεός Πατέρας, διά  τῆς  παρουσίας, ὁ  Θεός Υἱός καί διά τῆς νεφέλης,ὁ Θεός, Ἅγιο Πνεῦμα.

            Οἱ Μαθητές βιώνουν προκαταβολικά τό μυστήριο τῆς ὄγδοης ἡμέρας, τῆς Βασιλείας τοῦ Θεοῦ, γεύονται τῆς ἐμπειρίας τῆς δόξας τοῦ Χριστοῦ καί διδάσκονται τήν προπόρευση τοῦ μυστηρίου τῆς ἄρσεως  τοῦ  σταυροῦ.

            Ἡ ἀγάπη  τοῦ Ἰησοῦ  βεβαιώνει  τόν κάθε ἄνθρωπο, γιά τή δυνατότητα  μέθεξης  τοῦ  ἀϊδίου, ἀκτίστου, Θείου Φωτός Του, ἀρκεῖ νά ὁμολογεῖ τήν ἁμαρτωλότητά του καί νά  σημειώνει κίνηση ὑπέρβασής της, μέ τήν καθημερινή βίωση  τῆς  μετανοίας.-

             Από το βιβλίο΄΄ΑΓΙΟΛΟΓΙΚΗ  ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ΄΄ Ελ. Α. Κλ.