Τρίτη 31 Δεκεμβρίου 2019

1/1 ΑΓΙΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ὁ Μέγας


1/1 ΑΓΙΟΣ   ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ὁ Μέγας


            Γόνος  τοῦ Πόντου ἐκλεκτός. Δοῦλος Κυρίου ταπεινός.
            Ἄνθρωπος τοῦ πνεύματος βαθύς καί χαρισματοῦχος, ὁ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ.
            Τέκνο πλουσίων, ἀλλά πανευσεβῶν γονέων, τοῦ Βασιλείου καί τῆς Ἐμμέλειας. Δέχεται τή μεταλαμπάδευση τῆς πίστεως στόν Τριαδικό Θεό, ἐφόδιο πολύτιμο.
            Εὔστροφος  καί  εὐφυέστατος   σπουδάζει  φιλοσοφία,   ρητορική,   ἀστρονομία, ἰατρική στό  Βυζάντιο καί στήν Ἀθήνα καί ἀναδεικνύεται   πανεπιστήμονας. 
            ΣτήνἈθήνα συμπορεύεται καί συμφοιτᾶ μέ τόν Ἅγιο Γρηγόριο τόν θεολόγο.
            Στήν Καισάρεια διδάσκει ρητορική τέχνη.
              Μοναχική ὅμως ζωή τόν θέλγει. Ἐπισκέπτεται ἀξιόλογες ἀσκητικές παλαίστρες στήν Αἴγυπτο, στήν Παλαιστίνη, στή Συρία καί στή Μεσοποταμία. Τελική ἐπιλογή του ὁ Πόντος. Ἐκεῖ εἰσέρχεται στή Μοναχική  ἀρένα,  για   ἀνένδοτους ἀσκητικούς ἀγῶνες.
            Σύντομα ἀνέρχεται τίς βαθμίδες τῆς ἱερωσύνης καί ποιμαίνει  ἀρχιερατικά  τήν Καισάρεια. Ἡ   διαποίμανση   πανθεάρεστη.
            Οἱ ἀγῶνες του γιά τήνὈρθοδοξία ἀνυποχώρητοι.
            Τούς κακοδόξους κατακεραυνώνει. Τούς ἀρειανούς κατατροπώνει.
            Στίς  ἀπειλές ἀπτόητος. Φλογερός Ἱεράρχης. Ἀκατάβλητος  Ἀγωνιστής.
Ἀκαταπόνητος Μαχητής.Θαρραλέος Κήρυκας τῆςἈλήθειας.Ἄτεγκτος ἐλεγκτής
τῆς παρανομίας.Ἔμπρακτος Δάσκαλος τῆς Ἀσκητικῆς Φιλοσοφίας.
            Ἡ μορφή του ἐπιβάλλεται. Ἡ ἀσκητικότητά του ἐμπνέει.Ἡ πραότητά του διδάσκει.  Ἡ ἀγάπη του θαυμάζεται.
            Ἀγκαλιάζει ἀγαπητικά καί ἔνσοφα ὅλες τίς ἀνθρώπινες ὑπάρξεις καί ἰδιαιτερότητες. Ἡ ΄΄Βασιλειάδα΄΄ ἔκφραση  ἀγάπης  στόν ἄνθρωπο  καί  προέκταση ἀγάπης στό Θεό.
            Ἡ ἁγιότητά του ἀκτινοβολεῖ. Ἐναγιοποιεῖται νεώτατος ὁ Ἀσκητής   Ἐπίσκοπος.
            Μετά ἀπό 50χρονη γήϊνη ἀγωνιστική πορεία τερματίζει νικηφόρα. Ὁ Οὐρανός κερδίζει ἕναν Μεγάλο Ἅγιο. Ἡ γῆ ἀποκτᾶ ἕναν ἔξοχο πρεσβευτῆ.-

Μεγαλυνριον

           Τ
ν ορανοφάντορα το Χριστο, μύστην το Δεσπότου, τν φωστρα τν φαεινόν, τν κ Καισαρείας, κα Καππαδόκων χώρας, Βασίλειον τν μέγαν, πάντες τιμήσωμεν.

1/1 ΠΕΡΙΤΟΜΗ τοῦ ΚΥΡΙΟΥ



1/1  ΠΕΡΙΤΟΜΗ  τοῦ  ΚΥΡΙΟΥ



            Ἡ Ἐνανθρώπηση τοῦ Υἱοῦ, μέ τήν εὐδοκία τοῦ Πατέρα καί τήν συνέργεια τοῦ Ἁγίου  Πνεύματος, σηματοδοτεῖ τήν ἀνάβαση τοῦ ἀνθρώπου, τή δυνατότητα τῆς θέωσης.
            Ἡ Ἐνανθρώπηση τοῦ Λόγου κίνηση συγκατάβασης, πράξη ταπείνωσης.
          Ἡ ἀπαρχή τῆς κένωσης μέ τή γέννηση τοῦ Χριστοῦ προχωρεῖ καί ἀποκαλύπτεται μέ τήν ἀποδοχή τῆς σαρκικῆς χειροποίητης περιτομῆς τοῦ Χριστοῦ.
Ἡ περιτομή τοῦ Χριστοῦ τήρηση τοῦ Μωσαϊκοῦ νόμου, ἀπόδειξη τῆς πρόσληψης ἀνθρώπινης φύσεως κτιστῆς, προτύπωση περιτομῆς τῆς καρδιᾶς.
Τό Ἅγιο Βάπτισμα εἶναι ἀχειροποίητη περιτομή καί μέ τό Ἅγιο Βάπτισμα ἀποβάλλεται ἡ ἁμαρτία καί κάθε  ἀνώφελη  ἐπιθυμία.
            Ἡ Ἀσκητική ζωή τῆς 'Εκκλησίας ἀπελευθερώνει τόν ἄνθρωπο ἀπό τήν κυριαρχία τῶν παθῶν, ἐπιφέρει τήν κάθαρση καί διανοίγει τό δρόμο γιά τόν φωτισμό τοῦ νοῦ καί τήν θέωση.
            Ἡ Μυστηριακή ζωή τῆς 'Εκκλησίας μᾶς καθιστᾶ μέλη τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ.
         Ἡ κοινωνία τοῦ ἀνθρώπου προσώπου μέ τό πρόσωπο τοῦ Χριστοῦ,  ἡ πίστη  σ' 'Εκεῖνον καί ἡ ἀπαρέγκλιτη τήρηση τῶν ἐντολῶν Του, δραστηριοποιοῦν τήν καθαρτική, φωτιστική καί θεοποιό ἐνέργεια τοῦ Θεοῦ.
            Ὁ ἄνθρωπος, πού βιώνει τήν Ἀσκητική καί Μυστηριακή ζωή τῆς 'Εκκλησίας γίνεται δεκτικός τῶν ἐνεργειῶν τῆς Χάριτος τοῦ Θεοῦ καί θεώνεται.
Ὁ πάροικος τῆς γῆς γίνεται κάτοικος τ' Οὐρανοῦ, οἰκιστής τοῦ Παραδείσου, συγκληρονόμος Χριστοῦ.
Ἡ προσωπική σχέση μας μέ τόν Χριστό, ἐξασφαλίζει τήν πνευματική γέννηση, τή διαρκῆ ἀναγέννηση καί τήν ἀληθινή  υἱοθεσία.
            Ἡ περιτομή, λοιπόν, τοῦ Χριστοῦ, ἄς ἔχει ὡς συνέπεια τήν προσωπική περιτομή τῶν παθῶν, ὥστε ἡ Θεία συγκατάβαση νά ἀποβεῖ γιά μᾶς σωτήρια ἀνάβαση.-


31/12 ΟΣΙΑ ΜΕΛΑΝΗ, ἡ Ρωμαία.




31/12  ΟΣΙΑ  ΜΕΛΑΝΗ, ἡ  Ρωμαία.


       Ἁγιότητα εναι κοινς στόχος τν Χριστιανν. Πολ­λο δρόμοι δηγον σ' ατήν. Κα οκογένεια δν ποτελε τροχοπέδη στν πορεία πρς τν γιότητα. Εναι νας δρό­μος, πο δηγε ναμφισβήτητα στν Ορανό. Εναι νας στίβος μ θαυμαστς πιδόσεις. Πιστς πάρξεις, ρμονικ ζευγάρια, γωνιστικς ψυχές, δίνουν τ μάχη μέσα στν οκογένεια, ξαγιάζονται, γίνονται Ορανοπολίτες. προσφορ τους νυπολόγιστη. Τ ργο τους Θεάρεστο. Τ παράδειγμά τους φάρος τηλαυγής. Ἡ πίστη τους μεταφρασμένη σ ργα. Ἡ κτινοβολία τους πλετη. Ἡ γάπη διάχυτη. γώνας δυσώπητος. Τ τρόπαια περιφανή.
Μία τέτοια ρωΐδα χει ν παρουσιάσει Ρώμη, τν Ὁσία ΜΕΛΑΝΗ. Γεννιέται πό γονες πολ πλούσιους κα ρκετ εσε­βες. Μεγαλώνει κα μορφώνεται πνευματικ κα ψυχικά.
Δεκατεσσάρων τν τν παντρεύουν μ τ 17ετή νέο, πελιανό. Ἡ Μελάνη ποθε ν ζήσει μ σωφροσύνη. νδρας της διαφωνε. πόσχεται ν συμφωνήσει μετ τν ἀπόκτηση κληρονόμου. ποκτον να κορίτσι, λλ ὁ Ἀπελιανς θετε τ λόγο του κα πιζητε κα δεύτερο παιδί. Γεννιέται να γόρι, βαπτίζεται κα πεθαίνει, ν κινδυνεύει ζω τς Μελάνης.Ὁ πελιανός ντρομος  νανεώνει  τν  ὑπόσχεσή του κα ἡ Μελάνη σώζεται.  Πεθαίνει  κα  τ  κορίτσι  τους  καί  πο­φασίζουν ν μονάσουν. Ο γονες τους ντιδρον. Μετ τ θάνατο το πατέρα της, νενόχλητοι κτελον τν πόφασή τους.

Δευτέρα 30 Δεκεμβρίου 2019

30/12 ΟΣΙΑ Θ Ε Ο Δ Ω Ρ Α


30/12   ΟΣΙΑ   Θ Ε Ο Δ Ω Ρ Α

Ἡ Θεοδώρα ζεῖ στούς χρόνους τοῦ βασιλιᾶ Λέοντα Ἰσαύρου. Γόνος λαμπρῆς  οἰκογένειας, ἐφ’ ὅσον ὁ πατέρας της Θεόφιλος εἶναι πατρίκιος. Ἡ μητέρα της Θεοδώρα εἶναι εὐσεβής, ἀλλά βιώνει μέ θλίψη τό πρόβλημα τῆς στειρότητας. Οἱ ἐπίμονες καί ἔνθερμες ἱκεσίες τοῦ πανευλαβοῦς ζεύγους εἰσακούονται καί ἕνα χαριτωμένο κορίτσι εἶναι τό Θεϊκό δῶρο. Καρπός προσευχητικῶν γονικῶν ἐντεύξεων ἡ Θεοδώρα ἐμφορεῖται ἀπό ἐμφανή εὐσέβεια, φόβο Θεοῦ, πίστη ἀκράδαντη καί ἀγάπη στό Θεό ἔμφλογη.
Ἡ ἐνηλικίωσή της δίνει τό ἔναυσμα, γιά μία ἁλματώδη κίνηση ἑκούσιας ἀφιέρωσης στό Θεό. Ἡ Ι. Μ. Ἁγ. Ἄννας Ριγιδίου δέχεται τήν ὑποψήφια ἀγγελική ὕπαρξη. Ἐκεῖ ἀσκεῖται καί ἀγωνίζεται στόν πνευματικό στίβο. Ὁ σατανάς βλέπει τήν πρόοδό της καί προσπαθεῖ νά τήν παγιδεύσει.Ὁ βασιλιάς Λέων ἀπαγάγει ἀπό τή Μονή τή Θεοδώρα, γιά νά τή δώσει σύζυγο στό γυιό του Χριστόφορο.
Ὁ Κύριος παρακολουθεῖ τά δρώμενα.Τοιουτοτρόπως τήν ἡμέρα τοῦ γάμου ὁ Χριστόφορος καλεῖται νά λάβει μέρος σέ ἐκστρατεία  κατά τῶν Σκυθῶν. Ἐκεῖ στή μάχη σκοτώνεται ὁ Χριστόφορος. Ὁ Θεός ἐπεμβαίνει καί ἀπελευθερώνει τή Θεοδώρα.Ἐπιστρέφει ἄμεσα στή Μονή καί κείρεται Μοναχή.Ἡ βιοτή της ὁσιακή, ὅπως καί ἡ ἐκδημία της.
Μία ἀκόμη Νύμφη Χριστοῦ στά Οὐράνια Δώματα. Μία ὕπαρξη θεοδώρητη, γιά τήν Αἰωνιότητα.-

30/12 ΑΓΙΑ Α Ν Υ Σ Ι Α




30/12   ΑΓΙΑ  Α Ν Υ Σ Ι Α

            Γόνος τῆς Θεσσαλονίκης  πανευκλεής ἡ  Α Ν Υ Σ Ι Α. Τέκνο εὐσεβῶν, ἀλλά καί πλουσίων γονέων. Τῆς  μεταδίδουν τήν πίστη καί τήν ἀφήνουν κληρονόμο τεράστιας περιουσίας, ὅταν ἐκδημοῦν. Εκείνη μηδενοποιεῖ  τά  φθαρτά καί  στοχεύει  στά ἄφθαρτα. Στήν προτεραιότητά της ἡ Θεαρέσκεια. Εἶναι ὁ γνώμονας τῶν πράξεών της. Ζεῖ καθημερινά μέ τό Χριστό καί γιά τό Χριστό.
            Ὁμολογεῖ εὐθαρσῶς τήν πίστη της καί ἐλέγχει δριμύτατα τίς  βλασφημικές  ἐκστομήσεις κατά τοῦ Θεοῦ. Δέχεται θανάσιμο κτύπημα ἀπό τό σπαθί  τοῦ  μανιακοῦ  εἰδωλολάτρη στρατιώτη  καί  εἰσέρχεται στόν Οὐράνιο Νυμφώνα  νικήτρια.-
                                                                                 Ελ. Α. Κλ.
                                                                                                

Κυριακή 29 Δεκεμβρίου 2019

29/12 ΑΓΙΑ ΝΗΠΙΑ



29/12   ΑΓΙΑ    ΝΗΠΙΑ


          14.000 Νήπια, δύο ἐτῶν καί κάτω, οἱ πρῶτοι   Μάρτυρες  Χριστοῦ.  Τά ἱεράσφάγια τῆς μανιακῆς κρίσης τοῦ ῾Ηρώδη.῾Η πρώτη θυσιαστική προσφορά τῆς παιδικῆς  ἀθωότητας  πρός  τό  Θεῖο  Παιδί.  ῾Η προσφορά  τους,  προσφορά κάλυψης τοῦ ᾿Ιησοῦ.
             ῾Ο ῾Ηρώδης ἐφησυχάζει  καί  ἐκτονώνεται. ῾Ο ΧΡΙΣΤΟΣ   διαφεύγει   τῆς διωκτικῆς   μανίας  του,  ἀφοῦ    βρίσκεται ἀσφαλής  στήν  Αἴγυπτο.
            Τά  Νήπια  φεύγουν  βίαια  ἀπό  τή μητρική ἀγκαλιά, ἀλλά πέφτουν μέ ἀσφάλεια στήν ἀγκαλιά τοῦ Θεοῦ Πατέρα.
            Εἶναι   οἱ   Πρωτομάρτυρες  τῆς  ᾿Εκκλησίας  τοῦ  Χριστοῦ.-
                                                                                                                     Ελ. Α. Κλ.

Πέμπτη 26 Δεκεμβρίου 2019

27/12 ΑΓΙΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ ὁ Πρωτομάρτυρας



27/12   ΑΓΙΟΣ  ΣΤΕΦΑΝΟΣ  ὁ Πρωτομάρτυρας


        Στέφανος! Πρῶτος μεταξύ ἑπτά Διακόνων! Πρῶτος  καί  στό  μαρτύριο !
            Δυναμικός  καί ἀεικίνητος  ἐπιστατεῖ  τή  διακονική  προσφορά  τῆς ᾿Εκκλησίας.Πανέξυπνος  καί πανεύγλωττος,καταπλήσσει  τά  πλήθη, ἀφοπλίζει   τούς ᾿Ιουδαίους.
             ῾Η δράση του ἐνοχλεῖ  καί  ἐξοργίζει. ῾Η βλασφημική συκοφαντία  τόν  καθιστᾶ  ὑπόδικο  στό  ᾿Ιουδαϊκό  Συνέδριο.  ῾Η ἐλεγκτική  του  τόλμη   τόν   ἀναδεικνύει δεινό κατήγορο. ῾Η  θαρραλέα  ἀπολογία του συνεπάγεται τήν ἀπόφαση τῆς καταδίκης.
             Λιθοβολεῖται καί ταυτόχρονα συγχωρεῖ  τούς  ἐχθρούς  του. 
            ῾Η   ἀγάπη στήν πλέον μεγαλειώδη της ἔκφραση.
            Στέφανος! Ο Πρωτομάρτυρας ! –
                                                                                    Ελ.Α. Κλ.

πολυτκιον  χος δ΄. Ταχ προκατλαβε.

             Βασίλειον διάδημα,
στέφθη σ κορυφή, ξ θλων ν πέμεινας, πρ Χριστο το Θεο, Μαρτύρων Πρωτόαθλε· σ γρ τν ουδαίων, πελέγξας μανίαν, εδες σου τν Σωτρα, το Πατρς δεξιόθεν. Ατν ον κδυσώπει εί, πρ τν ψυχν μν.-



26/12 ΦΥΓΗ στήν ΑΙΓΥΠΤΟ



26/12   ΦΥΓΗ  στήν  ΑΙΓΥΠΤΟ



        ῾Ο  Γυιός  τοῦ  Θεοῦ, ὁ  ΚΥΡΙΟΣ, ὁ κυρίαρχος οὐρανοῦ καί γῆς ξένος φιλοξενεῖται  στή γῆ. Ξένος φεύγει γιά τήν Αἴγυπτο, μετά  τήν  κρυφή  ἀναχώρηση τῶν Μάγων  καί  τήν  προειδοποιητική  κίνηση τοῦ ᾿Αγγέλου πρός τόν ᾿Ιωσήφ.
            Στήν  καταδιωκτική   μανία τοῦ  ῾Ηρώδη κατά τῶν διετῶν  παιδιῶν,    Οὐρανός καλύπτει  τό  Θεῖο Παιδί. ῾Η  Αἴγυπτος προσφέρεται γιά τήν κάλυψη τοῦ Θεοῦ.
            Ξένος   σέ   ξένη  χώρα    'Ιησοῦς, βιώνει  τή  ξενιτεία καί διαφεύγει  τήν ἀνθρώπινη  κακία.
        Καί  μόνο  ὁ θάνατος τοῦ θηριώδη᾿Ηρώδη  σηματοδοτεῖ  τήν ἐπιστροφή στή Ναζαρέτ  καί τερματίζει τόν κόπο καί τόν πόνο τῆς Αἰγυπτιακῆς ξενιτείας.
            Τό  σχέδιο τοῦ Θεοῦ προχωρεῖ καί ἐκτελεῖται  ἀπαρέγκλιτα.-
                                                                                                                    Ελ. Α. Κλ.

Τρίτη 24 Δεκεμβρίου 2019

25/12 Η ΓΕΝΝΗΣΗ του ΧΡΙΣΤΟΥ



25/12   Η  ΓΕΝΝΗΣΗ  του   ΧΡΙΣΤΟΥ



          ΧΡΙΣΤΟΣ    ΓΕΝΝΑΤΑΙ !   ῾Η προσδοκία τῶν ᾿Εθνῶν πραγματώνεται. ῾Η λυτρωτική  ἐπαγγελία τοῦ Θεοῦ  ἐκτελεῖται.
             ῾Ο  Θεός γίνεται ἄνθρωπος γιά νά γίνει ὁ ἄνθρωπος «κατά  χάριν» Θεός.
            ῾Ο Θεός  κατέρχεται στή γῆ γιά νά δώσει τή  δυνατότητα  στόν ἄνθρωπο νά ἀνέβει στόν Οὐρανὀ.
            ῾Ο  Χριστός μέ τήν καταφατική ἀπάντηση τῆς πάναγνης καί  ταπεινῆς Κόρης  τῆς  Ναζαρέτ, ΜΑΡΙΑΜ, δέχεται τήν  ἀνθρώπινη φύση, γιά νά τήν συνυφάνει μέ τήν θεϊκή καί νά τήν θεώσει.
            ῎Ερχεται στή  γῆ  καί  ἐπιτυγχάνει τήν  καταλλαγή  τοῦ   ἀνθρώπου  μέ  τόν Θεό.
            ῾Ο  ΚΥΡΙΟΣ   εἶναι    Λυτρωτής.  ῾Η  ΘΕΟΤΟΚΟΣ     Μεσίτρια, ἡ  Μητέρα  τοῦ Γυιοῦ τοῦ Θεοῦ, ἀλλά καί δική μας Μάνα.
            ΧΡΙΣΤΟΣ    ἐπί  γῆς !   Οὐρανός καί  γῆ  πανηγυρίζουν.-
                                                                                                            Ελ. Α. Κλ.

πολυτκιον   χος δ’.

             γέννησίς σου Χριστ Θες μν, νέτειλε τ κόσμ, τ φς τ τς γνώσεως· ν ατ γρ ο τος στροις λατρεύοντες, π στέρος διδάσκοντο, σ προσκυνεν, τν λιον τς δικαιοσύνης, κα σ γινώσκειν ξ ψους νατολήν, Κύριε δόξα σοι.


Κοντκιον χος γ΄. Ατόμελον.
Ποίημα ωμανο το Μελδο

             Παρθένος σήμερον, τν περούσιον τίκτει, κα γ τ Σπήλαιον, τ προσίτ προσάγει. γγελοι μετ Ποιμένων δοξολογοσι· Μάγοι δ, μετ στέρος δοιποροσι· δι μς γρ γεννήθη, Παιδίον νέον, πρ αώνων Θεός.