Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2019

25/11 ΑΓΙΑ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ



25/11  ΑΓΙΑ   ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ


    «Μνήμη Ἁγίου, μίμησις Ἁγίου». Ο γιοι, φωτειν παραδείγματα, γι μίμηση. ζω τους δαπανται στν σκηση κα στ θυσία, στ φιλανθρωπία κα στν εραπο­στολή, στν οκογένεια κα στν κοινωνία, στ Μοναστήρι κα στν ρημο. Τ ργα τους, λάθητα ρόσημα πορείας. Τ φρόνημά τους, γερτήριο σάλπισμα. Ο ποφάσεις τους, παντοτιν πίκαιρες. Τιμμε τν γιο, ταν εμαστε ποφασισμένοι ν τν μιμηθομε, ν γκολπωθοῦμε τ πιστεύω του, ν βιώσουμε τ ζωή του, ν νστερνισθομε τς ποφάσεις του. Ατ ζητ π' λους μας πρωταθλήτρια το στίβου Ἁγία  ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
    Ἡ λεξάνδρεια εἶναι πατρίδα της. Κατάγεται π πλούσια, περιφανή, εδω-λολατρικ οκογένεια. Μορφώνεται ριστα. Πλάτωνας καί ὁ ριστοτέλης κατα­κτον τ σκέψη της. Εναι μία ξιοζήλευτη νέα. Πολ πλούσια, πολ ραία, πολ σοφή. σύγκριτη σ' λα. Συνειδητο­ποιε τ προσόντα της καί πορρίπτει τς προτάσεις γάμου. Μόνο νώτερό της δέχεται, γι σύζυγο, δηλώνει πίσημα κα κατηγορηματικά. Ο γονες ματαιοπονον.  πελπίζο­νται κα τ στέλνουν σὲ Ἀσκητφιλόσοφο γι πολύτιμες συμβουλές. σκητς τς ποδεικνύει να νέο, μοναδικ καί νεπανάληπτο, νυπέρβλητο καί σύγκριτο. Ἡ Ακατερίνη δημονε ν τν γνωρίσει. κτελε παρέγκλιτα τν πόδειξη το σκητ. Μ τν εκόνα τς Θεοτόκου στ χέρια κετεύει ν τς φανερώσει τὸν Υό της. Παρουσιάζεται, λοι­πόν, στν πνο της Παναγία Βρεφοκρατοῦσα, μ τ πρό­σωπο το Χριστο πεστραμμένο π τν Ακατερίνη. Κα  διευκρινίζει τν πέχθειά του κα διατυπώνει τν προτροπή,ν πακούσει στς συμβουλς το σκητ. Συγκλονισμένη Ακατερίνη διηγεται τ ραμα στν σεβάσμιο Γέροντα. Τν κατηχε κα τ βαπτίζει. Τότε βλέπει πάλι τν Παναγία μ τ Χριστ ν τν τενίζει γλυκύτατα κα ν τς δωρίζει δακτύλιο ρραβώνα. πό τν ρα κείνη Ακατερίνη μ­φορεται π φλογερ Θεο ρωτα. νήκει στ Χριστό. Ε­ναι δική Του. Διατίθεται στν πηρεσία κείνου. Διδάσκει κα συμβουλεύει, διεγείρει κα μεταστρέφει.
     Ὁ ρχοντας τς λεξανδρείας τν καλε ν μονομαχήσει μ 150 σοφούς. Μ καταμάχητα πιχειρήματα τος φήνει ναυδους.  μολογοῦν  τν  ττα τους κα προσέρχο­νται στ Χριστό. Διακηρύττουν τν πίστη τους κα γίνονται Μάρτυρες. γία συλλαμβάνεται, βασανίζεται κα φυλα­κίζεται. Ἐκεῖ τν πισκέπτεται κρυφ ἡ Αγούστα, μ τν στρατηλάτη Πορφυρίωνα κα 200 στρατιτες. κοῦνε γι τ Χριστό, θαυμάζουν τ Χριστό, πιστεύουν στ Χριστ κα πεθαίνουν γι τ Χριστό. γία εναι πεύθυνη. Δένεται σ τροχ μ κοφτερ μαχαίρια. λλ Κύριος τν λευθε­ρώνει, τ δ μαχαίρια διασκορπίζονται κα σφάζουν τος πίστους. γία προσεύχεται. λας θαυμάζει. ρχο­ντας ρύεται. Κα ο δήμιοι τν ποκεφαλίζουν. Τ σεπτό της σκήνωμα μεταφέρουν γιοι γγελοι στ ρος Σινᾶ. Ἡ ψυχή της ζε πανευφρόσυνα στν Ορά­νιο Νυμφώνα. Τιμμε τ Μεγαλομάρτυρα, στς 25 Νοεμβρίου.

ΑΠΟΛΥΤΙΚΙΟΝ. χος πλ. Α΄  (Τὸν  συνάναρχον Λόγον.)

            Τν πανεύφημον νύμφην Χριστοῦ μνήσωμεν, Ακατερίναν τν θείαν κα πολιοῦχον Σινᾶ, τν βοήθειαν μν κα ντίληψιν, ὅτι φίμωσε λαμπρς, τος κομψος τν ἀσεβῶν, το Πνεύματος τ μαχαίρα· κα νν ς Μάρτυς στεφθεῖσα, ατεῖ­ται πᾶσι τ μέγα λεος.

ΜΕΓΑΛΥΝΑΡΙΟΝ.

            Νύμφη το Σωτρος πανευκλεή, αἴγλη παρθενίας, κα σοφίας τὴν καλλονή, κα Μαρτύρων θλοις, λαμπρς πεποικιλμένη, Ακατερίνα φθης, ς καλλιπάρθενος.







25/11  ΑΓ.  Α Ι ΚΑ Τ Ε Ρ Ι Ν Η.

    «Μνήμη Ἁγίου, μίμησις Ἁγίου». Ο γιοι, φωτειν παραδείγματα, γι μίμηση. ζω τους δαπανται στν σκηση κα στ θυσία, στ φιλανθρωπία κα στν εραπο­στολή, στν οκογένεια κα στν κοινωνία, στ Μοναστήρι κα στν ρημο. Τ ργα τους, λάθητα ρόσημα πορείας. Τ φρόνημά τους, γερ-τήριο σάλπισμα. Ο ποφάσεις τους, παντοτιν πίκαιρες. Τιμμε τν γιο, ταν εμαστε ποφασισμένοι ν τν μιμηθομε, ν γκολπωθοῦμε τ πιστεύω του, ν βιώσουμε τ ζωή του, ν νστερνισθομε τς ποφάσεις του. Ατ ζητ π' λους μας πρωταθλήτρια το στίβου Ἁγία  ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
    Ἡ λεξάνδρεια εἶναι πατρίδα της. Κατάγεται π πλούσια, περιφανή, εδωλολατρικ οκογένεια. Μορφώνεται ριστα. Πλάτωνας καί ὁ ριστο-τέλης κατα­κτον τ σκέψη της. Εναι μία ξιοζήλευτη νέα. Πολ πλούσια, πολ ραία, πολ σοφή. σύγκριτη σ' λα. Συνειδητο­ποιε τ προσόντα της καί πορρίπτει τς προτάσεις γάμου. Μόνο νώτερό της δέχεται, γι σύζυγο, δη-λώνει πίσημα κα κατηγορηματικά. Ο γονες ματαιοπονον.πελπίζο­νται κα τ στέλνουν σὲ Ἀσκητφιλόσοφο γι πολύτιμες συμβουλές. σκητς τς ποδεικνύει να νέο, μοναδικ καί νεπανάληπτο, νυπέρβλητο καί σύγκρι-το. Ἡ Ακατερίνη δημονε ν τν γνωρίσει. κτελε παρέγκλιτα τν πό-δειξη το σκητ. Μ τν εκόνα τς Θεοτόκου στ χέρια κετεύει ν τς φανερώσει τὸν Υό της. Παρουσιάζεται, λοι­πόν, στν πνο της Παναγία Βρε-φοκρατοῦσα, μ τ πρό­σωπο το Χριστο πεστραμμένο π τν Ακατερίνη. Κα  διευκρινίζει τν πέχθειά του κα διατυπώνει τν προτροπή,ν πακούσει στς συμβουλς το σκητ. Συγκλονισμένη Ακατερίνη διηγεται τ ραμα στν σεβάσμιο Γέροντα. Τν κατηχε κα τ βαπτίζει. Τότε βλέπει πάλι τν Παναγία μ τ Χριστ ν τν τενίζει γλυκύτατα κα ν τς δωρίζει δακτύλιο ρραβώνα. πό τν ρα κείνη Ακατερίνη μ­φορεται π φλογερ Θεο ρωτα. νήκει στ Χριστό. Ε­ναι δική Του. Διατίθεται στν πηρεσία κεί-νου. Διδάσκει κα συμβουλεύει, διεγείρει κα μεταστρέφει.
     Ὁ ρχοντας τς λεξανδρείας τν καλε ν μονομαχήσει μ 150 σοφούς. Μ καταμάχητα πιχειρήματα τος φήνει ναυδους. μολογοῦν τν ττα τους κα προσέρχο­νται στ Χριστό. Διακηρύττουν τν πίστη τους κα γίνονται Μάρτυρες. γία συλλαμβάνεται, βασανίζεται κα φυλα­κίζεται. Ἐκεῖ τν πισκέπτεται κρυφ ἡ Αγούστα, μ τν στρατηλάτη Πορφυρίωνα κα 200 στρατιτες. κοῦνε γι τ Χριστό, θαυμάζουν τ Χριστό, πιστεύουν στ Χριστ κα πεθαίνουν γι τ Χριστό. γία εναι πεύθυνη. Δένεται σ τροχ μ κοφτερ μαχαίρια. λλ Κύριος τν λευθε­ρώνει, τ δ μαχαίρια διασκορπίζονται κα σφάζουν τος πίστους. γία προσεύχεται. λας θαυμάζει. ρχο­ντας ρύεται. Κα ο δήμιοι τν ποκεφαλίζουν.Τ σεπτό της σκήνωμα μεταφέρουν γιοι γγελοι στ ρος Σινᾶ. Ἡ ψυχή της ζε πανευ-φρόσυνα στν Ορά­νιο Νυμφώνα. Τιμμε τ Μεγαλομάρτυρα, στς 25 Νοεμ-βρίου.







ΑΠΟΛΥΤΙΚΙΟΝ. χος πλ. Α΄  (Τὸν  συνάναρχον Λόγον.)

            Τν πανεύφημον νύμφην Χριστοῦ μνήσωμεν, Ακατερίναν τν θείαν κα πολιοῦχον Σινᾶ, τν βοήθειαν μν κα ντίληψιν, ὅτι φίμωσε λαμπρς, τος κομψος τν ἀσεβῶν, το Πνεύματος τ μαχαίρα· κα νν ς Μάρτυς στεφθεῖσα, ατεῖ­ται πᾶσι τ μέγα λεος.

ΜΕΓΑΛΥΝΑΡΙΟΝ.

            Νύμφη το Σωτρος πανευκλεή, αἴγλη παρθενίας, κα σοφίας τὴν καλ-λονή, κα Μαρτύρων θλοις, λαμπρς πεποικιλμένη, Ακατερίνα φθης, ς καλλιπάρθενος.



















30. ΟΣΙΟΣ  ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ  ὁ Καυσοκαλυβίτης
                                     
           
            Τή Θριαμβεύουσα Ἐκκλησία συγκροτοῦν ὅλοι οἱ πιστοί Ἀκό-λουθοι τοῦ Ἰησοῦ, οἱ ἀνένδοτοι Ἀγωνιστές τῆς Ἀλήθειας, οἱ ἀναρίθμητοι Μάρτυρες, οἱ πολυάριθμοι Ὁμολογητές, οἱ Ὅσιοι καί οἱ Δίκαιοι, ὅσοι ἐδόξασαν καί εὐαρέστησαν μέ τή βιοτή τους τόν Κύριο.
Στὴ Χορεία τῶν  Ὁσίων συναριθμήθηκε καὶ ὁ Ὅσιος Πορφύριος ὁ Καυσοκαλυβίτης. Στὶς 27 Νοεμβρίου 2013 ἔγινε ἡ κατάταξή του στὸ  Ἁγιολόγιο  τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας μας.
            Τέκνο τῆς Εὐβοϊκῆς γῆς, ἐφ’ ὅσον γεννήθηκε στὶς 7 Φεβρουαρίου 1906 στὸν Ἅγιο Ἰωάννη Καρυστίας  Εὔβοιας, ὁ Εὐάγγελος.
            Οἱ  γονεῖς του φτωχοὶ μέν, ἀλλὰ καὶ πιστοὶ Χριστιανοὶ ἐνστάλ-λαξαν στὴν ἄδολη καρδιὰ του τὴν ἀγάπη στὸ Χριστό. 8χρονο παιδὶ βγῆκε στὴ βιοπάλη, ὡς τσοπανόπουλο καὶ ὡς βοηθὸς σὲ παντοπωλεῖο.
Ἡ φοίτησή του στὸ Σχολεῖο ἐλάχιστη. Ἡ καρδιὰ του ὅμως ἁγνὴ δέχτηκε τὸ μήνυμα ἀπὸ τὸ βίο τοῦ Ὁσίου Ἰωάννη Καλυβίτη. Ἡ μίμησή του πάραυτα πόθος διακαὴς ἔγινε.
12χρονος ἀναχωρεῖ γιὰ τὸ ἍγιοὌρος. Ἐκεῖ στὴ Σκήτη Καυσο-καλυβίων συναντᾷ τὸν Ἱερομόναχο Γέροντα Παντελεήμονα καὶ τὸν αὐτὰδελφό του Μοναχὸ Ἰωαννίκιο. Ἔμπειροι ἀθλητὲς τοῦ πνεύματος, ἀνένδοτοι ἀγωνιστὲς  στὴ  μοναχικὴ ἀρένα ἔδωσαν τὸ  ἔναυσμα στὸν δόκιμο. Ὁ ἀγώνας τώρα ἀρχίζει δυναμικὰ καὶ δυνάμει Θεοῦ σημειώνει ἁλματώδη πρόοδο.
Θεοχαρίτωτος πλέον κείρεται Μοναχὸς Νικήτας. Τὸ ὄνομά του θυμίζει τὸ στόχο του, τὴ νίκη! Ὄντως ἐπιδίδεται μεθοδικὰ στὴν ἄσκηση, στὴν ἀδιάλειπτη προσευχή, στὴν ἀναντίρρητη ὑπακοή, στὴν ἀπόλυτη ἐγκράτεια, στὴ βαθιὰ ταπείνωση. Γεμάτος φλόγα καὶ ζῆλο, ἀφιερω-μένος χωρὶς ὅρους στὸν Κύριο, προσελκύει τὴ  Θεία Χάρη καὶ ἀποκτᾷ ὑπερφυσικὰ χαρίσματα, ὅπως τὴ διόραση.
Ἡ ἀναχώρησή του ὅμως ἀπὸ τὸ Ἅγιο Ὄρος τώρα ἐπιβάλλεται, ἐφ’ ὅσον ἀρρώστησε βαριά. Ἔτσι 19χρονο παλλικάρι ἔρχεται στὴν Ἱερὰ Μονὴ Ἁγίου ΧαραλάμπουςΛευκῶν, κοντὰ στὸ Αὐλωνάρι Εὔβοιας. Ἐκεῖ τὸν γνωρίζει ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Σινὰ Πορφύριος ὁ Γ΄, ὁ ὁποῖος ἐκτίμησε τὰ πολλαπλὰ  χαρίσματα καὶ τὸν χειροτόνησε Διάκονο καὶ σὲ λίγο Πρε-σβύτερο Πορφύριο. Εἶναι μόλις 21 ἐτῶν. Πολὺ σύντομα ὁ Μητροπολίτης Καρυστίας Παντελεήμων τὸν χειροθετεῖ Πνευματικὸ - Ἐξομολόγο, δίδοντάς του καὶ τὸ ὀφφίκιο τοῦ Ἀρχιμανδρίτη.
Ἡ μορφή του, ἀλλὰ καὶ ἡ βιοτὴ του γίνονται πόλοι ἕλξης τῶν πιστῶν. Καθοδηγεῖ θεόσοφα. Συμβουλεύει ἀποτελεσματικά. Στηρίζει δυ-ναμικά. Ὁδηγεῖ  στὴ  μετάνοια ἁμαρτωλούς. Σῴζει ψυχὲς καὶ τὶς προσφέ-ρει στὸ Θεό.
Κατ’ αὐτὸ τὸ χρονικὸ  διάστημα ἐφημε-ρεύει καὶ στὸ χωριὸ Τσα-καίοι, γιὰ νὰ ἀναχωρήσει στὴ συνέχεια στὴν Ἱερὰ Μονὴ Ἁγίου Νικο-λάου Ἄνω Βάθειας.
Ὁ στρατιώτης τοῦ Χριστοῦ  ἐγκαταλείπει τὴ Θαβώρεια  ἠρεμία  καὶ ἀπόλαυση γιὰ νὰ διακονήσει τὸν Ἱερὸ Ναὸ Ἁγίου Γερασίμου τῆς Πολυ-κλινικῆς Ἀθηνῶν. Ἐπὶ 33 χρόνια ὁ ταπεινὸς Λευΐτης λειτουργεῖ εὐλαβικά, ἐξομολογεῖ θεοφοβα, νουθετεῖ Χριστοκεντρικά, διασῴζει ἀπολωλότα, θερα-πεύει ψυχικὰ καὶ ἐνίοτε σωματικά.
Τὸ 1950 συνταξιοδοτεῖται καὶ λειτουργεῖ  καὶ ἐξομολογεῖ στὸ ἐρημικὸ ἐκκλησάκι τοῦ Ἁγίου Νικολάου Καλλισίων Πεντέλης ἕως τὸ 1978, ὁπότε ἀποσύρεται στὸ Μήλεσι Ὠρωποῦ ἱδρύοντας τὸ Ἱερὸ Ἡσυχα-στήριο Μεταμόρφωσης τοῦ Κυρίου. Ὁ τόπος πλέον αὐτὸς κατακλύζεται ἀπὸ πολυπληθῆ λαὸ τοῦ Θεοῦ γιὰ νὰ ἀναπαυθεῖ ψυχικά, νὰ ἐξοπλισθεῖ πνευματικά, νὰ θεραπευθεῖ σωματικά, νὰ νιώσει ἔμπρακτα τὴν ἀγάπη τοῦ Θεοῦ στὸ  πρόσωπο τοῦ δούλου Του Πορφυρίου. Ἡ προόραση, ἡ διόραση καθοδηγοῦν τὸν ταπεινὸ Γέροντα καὶ προσφέρει ὅ,τι ὁ Θεὸς φωτίσει γιὰ ὄφελος σωτηρίας τῶν  παρόντων, ἀλλὰ καὶ ὅσων τηλεφω-νικὰ, ἀνά τὴν ὑφήλιο, ἐπικοινωνοῦν.
1991! Ἡ Θεϊκὴ κλήση φθάνει. Ἡ ἐπίγεια ἀποστολὴ ἔφθασε σὲ αἴσιο τέλος. Ἀναχωρεῖ γιὰ τὸ ἍγιοὌρος, ἀπὸ ἐκεῖ ἀπ’ ὅπου ξεκίνησε ἡ μοναχική του πορεία.Ταπεινὰ καὶ ἀθόρυβα μεταβαίνει πρὸς τὴν ποθητὴ Συνάντηση μὲ τὸν Λατρευτό του Νυμφίο.Τὸ σῶμα του ἐνταφιάζεται ἐκεῖ, στὴν ἀφάνεια, ἐνῷ ἡ ψυχὴ του νικηφόρα προσέρχεται στὰ Οὐράνια Σκη-νώματα γιὰ ἀπολαύσεις ἀτέρμονες.
Οἱ πρεσβεῖες ὅμως τοῦ Ὁσίου μας συνεχίζονται ἀκατάπαυστα καὶ γιὰ τὴ  δική μας σωτηρία.Τὸν τιμᾶμε στὶς 2 Δεκεμβρίου.-

ΜΕΓΑΛΥΝΑΡΙΟΝ
Χαίροις τῶν ὁσίων ἡ καλλονὴ, καὶ τῶν ἀσκουμένων ὁδηγὸς καὶ ὑπογραμμός. Χαίροις ἱερέων τὸ στέφος καὶ ἡ δόξα, Πορφύριε τρισμάκαρ, Ἄθωνος καύχημα.-   

                 
  

25/11  ΑΓ.  Α Ι ΚΑ Τ Ε Ρ Ι Ν Η.

    «Μνήμη Ἁγίου, μίμησις Ἁγίου». Ο γιοι, φωτειν παραδείγματα, γι μίμηση. ζω τους δαπανται στν σκηση κα στ θυσία, στ φιλανθρωπία κα στν εραπο­στολή, στν οκογένεια κα στν κοινωνία, στ Μοναστήρι κα στν ρημο. Τ ργα τους, λάθητα ρόσημα πορείας. Τ φρόνημά τους, γερ-τήριο σάλπισμα. Ο ποφάσεις τους, παντοτιν πίκαιρες. Τιμμε τν γιο, ταν εμαστε ποφασισμένοι ν τν μιμηθομε, ν γκολπωθοῦμε τ πιστεύω του, ν βιώσουμε τ ζωή του, ν νστερνισθομε τς ποφάσεις του. Ατ ζητ π' λους μας πρωταθλήτρια το στίβου Ἁγία  ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
    Ἡ λεξάνδρεια εἶναι πατρίδα της. Κατάγεται π πλούσια, περιφανή, εδωλολατρικ οκογένεια. Μορφώνεται ριστα. Πλάτωνας καί ὁ ριστο-τέλης κατα­κτον τ σκέψη της. Εναι μία ξιοζήλευτη νέα. Πολ πλούσια, πολ ραία, πολ σοφή. σύγκριτη σ' λα. Συνειδητο­ποιε τ προσόντα της καί πορρίπτει τς προτάσεις γάμου. Μόνο νώτερό της δέχεται, γι σύζυγο, δη-λώνει πίσημα κα κατηγορηματικά. Ο γονες ματαιοπονον.πελπίζο­νται κα τ στέλνουν σὲ Ἀσκητφιλόσοφο γι πολύτιμες συμβουλές. σκητς τς ποδεικνύει να νέο, μοναδικ καί νεπανάληπτο, νυπέρβλητο καί σύγκρι-το. Ἡ Ακατερίνη δημονε ν τν γνωρίσει. κτελε παρέγκλιτα τν πό-δειξη το σκητ. Μ τν εκόνα τς Θεοτόκου στ χέρια κετεύει ν τς φανερώσει τὸν Υό της. Παρουσιάζεται, λοι­πόν, στν πνο της Παναγία Βρε-φοκρατοῦσα, μ τ πρό­σωπο το Χριστο πεστραμμένο π τν Ακατερίνη. Κα  διευκρινίζει τν πέχθειά του κα διατυπώνει τν προτροπή,ν πακούσει στς συμβουλς το σκητ. Συγκλονισμένη Ακατερίνη διηγεται τ ραμα στν σεβάσμιο Γέροντα. Τν κατηχε κα τ βαπτίζει. Τότε βλέπει πάλι τν Παναγία μ τ Χριστ ν τν τενίζει γλυκύτατα κα ν τς δωρίζει δακτύλιο ρραβώνα. πό τν ρα κείνη Ακατερίνη μ­φορεται π φλογερ Θεο ρωτα. νήκει στ Χριστό. Ε­ναι δική Του. Διατίθεται στν πηρεσία κεί-νου. Διδάσκει κα συμβουλεύει, διεγείρει κα μεταστρέφει.
     Ὁ ρχοντας τς λεξανδρείας τν καλε ν μονομαχήσει μ 150 σοφούς. Μ καταμάχητα πιχειρήματα τος φήνει ναυδους. μολογοῦν τν ττα τους κα προσέρχο­νται στ Χριστό. Διακηρύττουν τν πίστη τους κα γίνονται Μάρτυρες. γία συλλαμβάνεται, βασανίζεται κα φυλα­κίζεται. Ἐκεῖ τν πισκέπτεται κρυφ ἡ Αγούστα, μ τν στρατηλάτη Πορφυρίωνα κα 200 στρατιτες. κοῦνε γι τ Χριστό, θαυμάζουν τ Χριστό, πιστεύουν στ Χριστ κα πεθαίνουν γι τ Χριστό. γία εναι πεύθυνη. Δένεται σ τροχ μ κοφτερ μαχαίρια. λλ Κύριος τν λευθε­ρώνει, τ δ μαχαίρια διασκορπίζονται κα σφάζουν τος πίστους. γία προσεύχεται. λας θαυμάζει. ρχο­ντας ρύεται. Κα ο δήμιοι τν ποκεφαλίζουν.Τ σεπτό της σκήνωμα μεταφέρουν γιοι γγελοι στ ρος Σινᾶ. Ἡ ψυχή της ζε πανευ-φρόσυνα στν Ορά­νιο Νυμφώνα. Τιμμε τ Μεγαλομάρτυρα, στς 25 Νοεμ-βρίου.







ΑΠΟΛΥΤΙΚΙΟΝ. χος πλ. Α΄  (Τὸν  συνάναρχον Λόγον.)

            Τν πανεύφημον νύμφην Χριστοῦ μνήσωμεν, Ακατερίναν τν θείαν κα πολιοῦχον Σινᾶ, τν βοήθειαν μν κα ντίληψιν, ὅτι φίμωσε λαμπρς, τος κομψος τν ἀσεβῶν, το Πνεύματος τ μαχαίρα· κα νν ς Μάρτυς στεφθεῖσα, ατεῖ­ται πᾶσι τ μέγα λεος.

ΜΕΓΑΛΥΝΑΡΙΟΝ.

            Νύμφη το Σωτρος πανευκλεή, αἴγλη παρθενίας, κα σοφίας τὴν καλ-λονή, κα Μαρτύρων θλοις, λαμπρς πεποικιλμένη, Ακατερίνα φθης, ς καλλιπάρθενος.



















30. ΟΣΙΟΣ  ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ  ὁ Καυσοκαλυβίτης
                                     
           
            Τή Θριαμβεύουσα Ἐκκλησία συγκροτοῦν ὅλοι οἱ πιστοί Ἀκό-λουθοι τοῦ Ἰησοῦ, οἱ ἀνένδοτοι Ἀγωνιστές τῆς Ἀλήθειας, οἱ ἀναρίθμητοι Μάρτυρες, οἱ πολυάριθμοι Ὁμολογητές, οἱ Ὅσιοι καί οἱ Δίκαιοι, ὅσοι ἐδόξασαν καί εὐαρέστησαν μέ τή βιοτή τους τόν Κύριο.
Στὴ Χορεία τῶν  Ὁσίων συναριθμήθηκε καὶ ὁ Ὅσιος Πορφύριος ὁ Καυσοκαλυβίτης. Στὶς 27 Νοεμβρίου 2013 ἔγινε ἡ κατάταξή του στὸ  Ἁγιολόγιο  τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας μας.
            Τέκνο τῆς Εὐβοϊκῆς γῆς, ἐφ’ ὅσον γεννήθηκε στὶς 7 Φεβρουαρίου 1906 στὸν Ἅγιο Ἰωάννη Καρυστίας  Εὔβοιας, ὁ Εὐάγγελος.
            Οἱ  γονεῖς του φτωχοὶ μέν, ἀλλὰ καὶ πιστοὶ Χριστιανοὶ ἐνστάλ-λαξαν στὴν ἄδολη καρδιὰ του τὴν ἀγάπη στὸ Χριστό. 8χρονο παιδὶ βγῆκε στὴ βιοπάλη, ὡς τσοπανόπουλο καὶ ὡς βοηθὸς σὲ παντοπωλεῖο.
Ἡ φοίτησή του στὸ Σχολεῖο ἐλάχιστη. Ἡ καρδιὰ του ὅμως ἁγνὴ δέχτηκε τὸ μήνυμα ἀπὸ τὸ βίο τοῦ Ὁσίου Ἰωάννη Καλυβίτη. Ἡ μίμησή του πάραυτα πόθος διακαὴς ἔγινε.
12χρονος ἀναχωρεῖ γιὰ τὸ ἍγιοὌρος. Ἐκεῖ στὴ Σκήτη Καυσο-καλυβίων συναντᾷ τὸν Ἱερομόναχο Γέροντα Παντελεήμονα καὶ τὸν αὐτὰδελφό του Μοναχὸ Ἰωαννίκιο. Ἔμπειροι ἀθλητὲς τοῦ πνεύματος, ἀνένδοτοι ἀγωνιστὲς  στὴ  μοναχικὴ ἀρένα ἔδωσαν τὸ  ἔναυσμα στὸν δόκιμο. Ὁ ἀγώνας τώρα ἀρχίζει δυναμικὰ καὶ δυνάμει Θεοῦ σημειώνει ἁλματώδη πρόοδο.
Θεοχαρίτωτος πλέον κείρεται Μοναχὸς Νικήτας. Τὸ ὄνομά του θυμίζει τὸ στόχο του, τὴ νίκη! Ὄντως ἐπιδίδεται μεθοδικὰ στὴν ἄσκηση, στὴν ἀδιάλειπτη προσευχή, στὴν ἀναντίρρητη ὑπακοή, στὴν ἀπόλυτη ἐγκράτεια, στὴ βαθιὰ ταπείνωση. Γεμάτος φλόγα καὶ ζῆλο, ἀφιερω-μένος χωρὶς ὅρους στὸν Κύριο, προσελκύει τὴ  Θεία Χάρη καὶ ἀποκτᾷ ὑπερφυσικὰ χαρίσματα, ὅπως τὴ διόραση.
Ἡ ἀναχώρησή του ὅμως ἀπὸ τὸ Ἅγιο Ὄρος τώρα ἐπιβάλλεται, ἐφ’ ὅσον ἀρρώστησε βαριά. Ἔτσι 19χρονο παλλικάρι ἔρχεται στὴν Ἱερὰ Μονὴ Ἁγίου ΧαραλάμπουςΛευκῶν, κοντὰ στὸ Αὐλωνάρι Εὔβοιας. Ἐκεῖ τὸν γνωρίζει ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Σινὰ Πορφύριος ὁ Γ΄, ὁ ὁποῖος ἐκτίμησε τὰ πολλαπλὰ  χαρίσματα καὶ τὸν χειροτόνησε Διάκονο καὶ σὲ λίγο Πρε-σβύτερο Πορφύριο. Εἶναι μόλις 21 ἐτῶν. Πολὺ σύντομα ὁ Μητροπολίτης Καρυστίας Παντελεήμων τὸν χειροθετεῖ Πνευματικὸ - Ἐξομολόγο, δίδοντάς του καὶ τὸ ὀφφίκιο τοῦ Ἀρχιμανδρίτη.
Ἡ μορφή του, ἀλλὰ καὶ ἡ βιοτὴ του γίνονται πόλοι ἕλξης τῶν πιστῶν. Καθοδηγεῖ θεόσοφα. Συμβουλεύει ἀποτελεσματικά. Στηρίζει δυ-ναμικά. Ὁδηγεῖ  στὴ  μετάνοια ἁμαρτωλούς. Σῴζει ψυχὲς καὶ τὶς προσφέ-ρει στὸ Θεό.
Κατ’ αὐτὸ τὸ χρονικὸ  διάστημα ἐφημε-ρεύει καὶ στὸ χωριὸ Τσα-καίοι, γιὰ νὰ ἀναχωρήσει στὴ συνέχεια στὴν Ἱερὰ Μονὴ Ἁγίου Νικο-λάου Ἄνω Βάθειας.
Ὁ στρατιώτης τοῦ Χριστοῦ  ἐγκαταλείπει τὴ Θαβώρεια  ἠρεμία  καὶ ἀπόλαυση γιὰ νὰ διακονήσει τὸν Ἱερὸ Ναὸ Ἁγίου Γερασίμου τῆς Πολυ-κλινικῆς Ἀθηνῶν. Ἐπὶ 33 χρόνια ὁ ταπεινὸς Λευΐτης λειτουργεῖ εὐλαβικά, ἐξομολογεῖ θεοφοβα, νουθετεῖ Χριστοκεντρικά, διασῴζει ἀπολωλότα, θερα-πεύει ψυχικὰ καὶ ἐνίοτε σωματικά.
Τὸ 1950 συνταξιοδοτεῖται καὶ λειτουργεῖ  καὶ ἐξομολογεῖ στὸ ἐρημικὸ ἐκκλησάκι τοῦ Ἁγίου Νικολάου Καλλισίων Πεντέλης ἕως τὸ 1978, ὁπότε ἀποσύρεται στὸ Μήλεσι Ὠρωποῦ ἱδρύοντας τὸ Ἱερὸ Ἡσυχα-στήριο Μεταμόρφωσης τοῦ Κυρίου. Ὁ τόπος πλέον αὐτὸς κατακλύζεται ἀπὸ πολυπληθῆ λαὸ τοῦ Θεοῦ γιὰ νὰ ἀναπαυθεῖ ψυχικά, νὰ ἐξοπλισθεῖ πνευματικά, νὰ θεραπευθεῖ σωματικά, νὰ νιώσει ἔμπρακτα τὴν ἀγάπη τοῦ Θεοῦ στὸ  πρόσωπο τοῦ δούλου Του Πορφυρίου. Ἡ προόραση, ἡ διόραση καθοδηγοῦν τὸν ταπεινὸ Γέροντα καὶ προσφέρει ὅ,τι ὁ Θεὸς φωτίσει γιὰ ὄφελος σωτηρίας τῶν  παρόντων, ἀλλὰ καὶ ὅσων τηλεφω-νικὰ, ἀνά τὴν ὑφήλιο, ἐπικοινωνοῦν.
1991! Ἡ Θεϊκὴ κλήση φθάνει. Ἡ ἐπίγεια ἀποστολὴ ἔφθασε σὲ αἴσιο τέλος. Ἀναχωρεῖ γιὰ τὸ ἍγιοὌρος, ἀπὸ ἐκεῖ ἀπ’ ὅπου ξεκίνησε ἡ μοναχική του πορεία.Ταπεινὰ καὶ ἀθόρυβα μεταβαίνει πρὸς τὴν ποθητὴ Συνάντηση μὲ τὸν Λατρευτό του Νυμφίο.Τὸ σῶμα του ἐνταφιάζεται ἐκεῖ, στὴν ἀφάνεια, ἐνῷ ἡ ψυχὴ του νικηφόρα προσέρχεται στὰ Οὐράνια Σκη-νώματα γιὰ ἀπολαύσεις ἀτέρμονες.
Οἱ πρεσβεῖες ὅμως τοῦ Ὁσίου μας συνεχίζονται ἀκατάπαυστα καὶ γιὰ τὴ  δική μας σωτηρία.Τὸν τιμᾶμε στὶς 2 Δεκεμβρίου.-

ΜΕΓΑΛΥΝΑΡΙΟΝ
Χαίροις τῶν ὁσίων ἡ καλλονὴ, καὶ τῶν ἀσκουμένων ὁδηγὸς καὶ ὑπογραμμός. Χαίροις ἱερέων τὸ στέφος καὶ ἡ δόξα, Πορφύριε τρισμάκαρ, Ἄθωνος καύχημα.-