ΚΥΡ. ΑΠΟΚΡΕΩ. (Ματθ.κε΄,31 – 46)
Η ΑΙΩΝΙΟΣ
ΖΩΗ.
<<Δεύτε οι ευλογημένοι του πατρός μου, κληρονομήσατε την
ητοιμα-σμένην υμίν Βασιλείαν…»
Η Ευαγγελική
περικοπή της Κρίσεως τρομοκρατεί τους αμετανόητους αμαρτωλούς και χαροποιεί
τους μετανοούντες δικαίους.
Οι μεν πορεύονται εις Κόλαση αιώνιο, οι δε εισέρχονται
εις τον Παράδεισο, εις ζωή αιώνιο.
Και οι δυό κατηγορίες ανθρώπων ζουν ό,τι επέλεξαν από
την παρούσα ζωή, καθ’ ότι η αιώνιος ζωή
δεν είναι έξοδος από χρονικά όρια, δεν είναι μελλοντική κατάσταση, αλλά παρούσα
πραγματικότητα η «εν Χριστώ» ζωή. Ο Κύριος
καθορίζει εμφαντικά την αιώνιο ζωή : «Αύτή δε
εστιν η αιώνιος ζωή, ίνα γινώσκωσί
σε τον μόνον αληθινόν Θεόν
και ον
απέστειλας Ιησούν Χριστόν.»(Ιωαν.ιζ΄,3).Η
γνώση, λοιπόν, του Θεού συνίσταται στην προσωπική σχέση μαζί Του και προϋποθέτει
τη βίωση της αγάπης και στους εχθρούς, κατά τον Αγ. Σιλουανό.
Η
γνώση του Θεού είναι μία «πρόσωπο προς πρόσωπο» συνάντηση με τον Θεό, κατά τον
π. Σωφρόνιο του Έσσεξ.
Η
γνώση του Θεού ένωση του ανθρώπου με τον Χριστό, Θέωση, αιώνιος ζωή.
Η
ενανθρώπηση του Χριστού σηματοδότησε αιωνοποιητικά την ιστορία, ανακαινιστικά
την ανθρωπότητα και κατέστησε τη γη
Παράδεισο, πάραυτα.
Αιωνιότητα είναι η ζωή του Χριστού, είναι το
Σώμα Του, η Εκκλησία και συνεπώς κάθε μέλος της Εκκλησίας και μέσα στην Εκκλησία,
βιώνει το αιώνιο.
Οι
πιστοί δέχονται κύματα της Χάριτος του Χριστού
και απολαμβάνουν εμπειρίες
αιωνιότητας, κατά το Άγιο Βάπτισμα, κατά τη μετοχή στην Θεία Ευχαριστία, κατά
την προσευχητική επικοινωνία. Η μέθεξη των πιστών στην αφθαρσία και άκτιστη Θεία Χάρη προανάκρουσμα της άληκτης, αιώνιας απόλαυσης της παρουσίας και αγάπης του Θεού, ως άκτιστου Φωτός.
Η αιώνιος ζωή βιώνεται από την παρούσα ζωή. Η βίωση του αιωνίου συνεπάγεται την ορθή επίλυση του παρόντος.
Η απόλαυση της αγάπης του Θεού ως Φωτός, που ευφραίνει, ή ως Φωτός, που κατακαίει ατελεύτητα, αμφότερα, είναι επιλογή προσωπική με συνέργεια Θεϊκή.-