Τρίτη 22 Νοεμβρίου 2016

ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΑΡΕΜΒΟΛΗ Αρ.Φ.76 ΝΟΕΜ.-ΔΕΚ 2016








 


                                                                                              



 
    ΚΑΛΑ  ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ!!!
                                             ΟΡΘΟΔΟΞΗ    ΠΑΡΕΜΒΟΛΗ                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           

**********************************************************************************************************
ΔΙΜΗΝΙΑΙΑ ΕΚΔΟΣΗ  ΑΡ.Φ. 76 ΝΟΕΜ. –ΔΕΚ.  2016 / Διανέμεται  δωρεάν. ΕΚΔΟΣΕΙΣ  ΠΥΡΣΟΣ.
Γράφει και επιμελείται (Δυνάμει Θεού )ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Α. ΚΛΕΙΔΩΝΙΑΡΗ  Εκπ/κός 
ΤΗΛ.-FAX: 22210-29549  Κ.Τ. 6936773200 
e-mail:  eklidoniari@gmail.com    καί    elkl2015@hotmail.com
H iστοσελίδα μου: www.antilaloiorthodoxias. blogspot. .com και Βίντεο: Youtube Eleftheria Kleidoniari
********************************************************************************

Ζ Ω Η Φ Ο Ρ Α   Ρ Η Μ Α Τ Α

Η   ΕΝΑΝΘΡΩΠΗΣΗ  του  ΛΟΓΟΥ. ( Ματθ.  α , 1 – 25 )

            <<Βίβλος  γενέσεως Ιησού Χριστού, Υιού Αβραάμ…»( Ματθ. α΄ , 1 ).
            Η αναφορά στο γενεαλογικό δένδρο του Χριστού, από τον Ευαγγελιστή Ματθαίο, είναι μια ιστορία της αγάπης του Θεού για τη σωτηρία του ανθρώπου και στοχεύει την κατάληξή του, που είναι η ΜΑΡΙΑ, η «εκλελεγμένη  πασών των γενεών». Εκείνη, που με τον ελεύθερο αγώνα της, την ενέργεια του Παναγίου Πνεύματος και τη διαδοχική, εξαγνιστική διεργασία των Θεοπατόρων, έφθασε στη Θέωση.
 Η Γέννηση του Χριστού ήταν συνάρτηση της πίστεως και της θελήσεως της Παναγίας, καθώς και της μετοχής της Αγίας Τριάδος.
Ο Υιός ενανθρωπίζει, δηλ. ενώνει στο  Πρόσωπό Του υποστατικά την ανθρώπινη και την Θεία φύση, οπότε ενώνεται ο άνθρωπος με την Αγιοτριαδική Θεότητα.
Ο Πατέρας ευδοκεί, στην ενανθρώπηση του Υιού και το Άγιο Πνεύμα συνευδοκεί, συνεργεί.
Συνεπώς, η ενανθρώπηση του Χριστού δεν είναι μόνο λυτρωτική έκφραση ευσπλαχνίας, αλλά και ενωτική κίνηση. Η κένωση του Θεού σηματοδότησε την ανακαίνιση του ανθρώπου και το δικαίωμα της συγκληρονό-μησης της Βασιλείας Του.
Με την ενανθρώπηση αποκτήσαμε τη δυνατότητα να γίνουμε σύσσωμοι Χριστού, Αγιοτριαδικά Κατοικητήρια. Ο άνθρωπος δηλαδή γίνεται μέλος του Σώματος του Χριστού.
Ο Ιησούς, με την ενανθρώπησή Του οριοθέτησε την ιστορία. Είναι ο Σωτήρας του κόσμου. Ο Λυτρωτής της ανθρωπότητας.
Το όνομα  ΙΗΣΟΥΣ έγινε: Η χαρά των πονεμένων, η ελπίδα των θλιμμέ-νων, το καταφύγιο των διωγμένων, το φως των πλανεμένων, η ειρήνη των ανειρήνευτων, η αγάπη όλων των ανθρώπων.
            Ο   ΙΗΣΟΥΣ  είναι ο Σωτήρας και Λυτρωτής μας, ο Ελευθερωτής και η Ελπίδα μας.
 Δυστυχώς, πολλάκις, ο ΙΗΣΟΥΣ είναι ο Μεγάλος Απών. Άγνωστος και Λησμονημένος.
Γιορτάζουμε Χριστούγεννα χωρίς Χριστό. Αν θέλουμε να  νοηματοδοτήσουμε τα Χριστούγεννα, απαιτείται να Του παραδώσουμε ανεπιφύλακτα την καρδιά μας, πυρίφλεκτη από αγάπη για Εκείνον.
Να προφέρομε υμνολογικά και δοξολογικά, ικετευτικά και ομολογιακά το Όνομά Του.
Να σκέπτεται ο νους μας πρωταρχικά Εκείνον.
Να αποτελεί ο ΙΗΣΟΥΣ   τον Μοναδικό Οδηγό και Κυβερνήτη της ζωής μας, τον Εμπνευστή των πράξεών μας, το Μοναδικό Πρόσωπο άξιο άπειρης αγάπης και λατρείας.—
                     

ΠΟΡΤΡΑΙΤΑ  ΑΓΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗΣ
ΟΣΙΟΣ  ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ  ο Καυσοκαλυβίτης
            Στὴ Χορεία των  Οσίων συναριθμήθηκε και ο Όσιος Πορφύριος ο Καυσοκαλυβίτης. Στις 27 Νοεμβρίου 2013 έγινε η αγιοκατάταξή του στο  Αγιολόγιο  της Ορθόδοξης Εκκλησίας μας.
            Τέκνο της Ευβοϊκής γης, εφ’ όσον γεννήθηκε στις 7 Φεβρουαρίου 1906 στον Άγιο Ιωάννη Καρυστίας  Εύβοιας, ο  Ευάγγελος.
   Οι  γονείς του φτωχοί μεν, αλλά και πιστοί Χριστιανοί ενστάλλαξαν στην άδολη καρδιά του την αγάπη στο Χριστό. 8χρονο παιδί βγήκε στη βιοπάλη, ως τσοπανόπουλο και ως βοηθός σε παντοπωλείο.
Η φοίτησή του στο Σχολείο ελάχιστη. Η καρδιά του όμως αγνή δέχτηκε το μήνυμα από το βίο του Οσίου Ιωάννη Καλυβίτη. Η μίμησή του πάραυτα πόθος διακαής έγινε.
12χρονος αναχωρεί για το Άγιο Όρος. Εκεί στη Σκήτη Καυσοκαλυβίων συναντά τον Ιερομόναχο Γέροντα Παντελεήμονα και τον αυτάδελφό του Μοναχό Ιωαννίκιο. Έμπειροι αθλητές του πνεύματος, ανένδοτοι αγωνιστές  στη  μοναχική αρένα έδωσαν το  έναυσμα στον δόκιμο. Ο αγώνας τώρα αρχίζει δυναμικά και δυνάμει Θεού σημειώνει αλματώδη πρόοδο.
Θεοχαρίτωτος  πλέον κείρεται Μοναχός Νικήτας. Το όνομα του θυμίζει το στόχο του, τη νίκη! Όντως επιδίδεται μεθοδικά στην άσκηση, στην αδιάλειπτη προσευχή, στην αναντίρρητη υπακοή, στην απόλυτη εγκράτεια, στη βαθιά ταπείνωση. Γεμάτος φλόγα και ζήλο, αφιερωμένος χωρίς όρους στον Κύριο, προσελκύει τη  Θεία Χάρη και αποκτά υπερφυσικά χαρίσματα, όπως τη διόραση.
Η αναχώρησή του όμως από το Άγιο Όρος τώρα επιβάλλεται, εφ’ όσον αρρώστησε βαριά. Έτσι 19χρονο παλλικάρι έρχεται στην Ιερά Μονή Αγίου Χαραλάμπους Λευκών, κοντά στο Αυλωνάρι Εύβοιας. Εκεί τον  γνωρίζει ο Αρχιεπίσκοπος Σινά Πορφύριος ο Γ΄, ο οποίος εκτίμησε τα πολλαπλά  χαρίσματα και τον χειροτόνησε Διάκονο και σε λίγο Πρεσβύτερο Πορφύριο. Είναι μόλις 21 ετών. Πολύ σύντομα ο Μητροπολίτης Καρυστίας Παντελεήμων τον χειροθετεί Πνευματικό - Εξομολόγο, δίδοντάς του και το οφφίκιο του Αρχιμανδρίτη.
Η μορφή του, αλλά και η βιοτή του γίνονται πόλοι έλξης των πιστών. Καθοδηγεί θεόσοφα. Συμβουλεύει αποτελεσματικά. Στηρίζει δυναμικά. Οδηγεί  στη  μετάνοια αμαρτωλούς. Σώζει ψυχές και τις προσφέρει στο Θεό.
Κατ’ αυτό το χρονικό  διάστημα εφημερεύει και στο χωριό Τσακαίοι, για να αναχωρήσει στη συνέχεια στην Ιερά Μονή Αγίου Νικολάου Άνω Βάθειας.
Ο στρατιώτης του Χριστού  εγκαταλείπει τη Θαβώρεια  ηρεμία  και απόλαυση για να διακονήσει τον Ιερό Ναό Αγίου Γερασίμου της Πολυκλινικής Αθηνών. Επί 33 χρόνια ο ταπεινός Λευΐτης λειτουργεί ευλαβικά, εξομολογεί θεόφοβα, νουθετεί Χριστοκεντρικά, διασώζει απολωλότα, θεραπεύει ψυχικά και ενίοτε σωματικά.
Το 1950 συνταξιοδοτείται και λειτουργεί  και εξομολογεί στο ερημικό εκκλησάκι του Αγίου Νικολάου Καλλισίων Πεντέλης έως το 1978, οπότε αποσύρεται στο Μήλεσι Ωρωπού ιδρύοντας το Ιερό Ησυχαστήριο Μεταμόρ-φωσης του Κυρίου. Ο τόπος πλέον αυτός κατακλύζεται από πολυπληθή λαό του Θεού για να αναπαυθεί ψυχικά, να εξοπλισθεί πνευματικά, να θεραπευθεί σωματικά, να νιώσει έμπρακτα την αγάπη του Θεού στο  πρόσωπο του δούλου Του Πορφυρίου. Η προόραση, η διόραση καθοδηγούν τον ταπεινό Γέροντα και προσφέρει ό,τι ο Θεός φωτίσει, για όφελος σωτηρίας των  παρόντων, αλλά και όσων τηλεφωνικά από την υφήλιο επικοινωνούν.
1991! Η Θεϊκή κλήση φθάνει. Η επίγεια αποστολή έφθασε σε αίσιο τέλος. Αναχωρεί για το Άγιο Όρος, από εκεί απ’ όπου ξεκίνησε η μοναχική του πορεία.Ταπεινά και αθόρυβα μεταβαίνει προς την ποθητή Συνάντηση με τον Λατρευτό του Νυμφίο.Το σώμα του ενταφιάζεται εκεί, στην αφάνεια, ενώ η ψυχή του νικηφόρα προσέρχεται στα Ουράνια Σκηνώματα για απολαύσεις ατέρμονες.
Οι πρεσβείες όμως του Οσίου μας συνεχίζονται ακατάπαυστα και για τη  δική μας σωτηρία.
Τον τιμάμε στις 2 Δεκεμβρίου.-
    
Από την ποιητική Συλλογή   ΔΡΟΣΟΣΤΑΛΙΔΕΣ   Ελ.Α.Κλ.


ΑΝΤΙΔΟΤΑ

Εμπαθής  ο  μεταπτωτικός  άνθρωπος.              


Πάθη  κατακλύζουν  την  καρδιά.
Πτώσεις  αλλεπάλληλες  σημειώνονται.
Εμπλοκές  στον  αγώνα.
                                      
Τα  αντίδοτα  προβάλλουν  επιτακτικά.

 Συμβατικά  της  απεμπλοκής.
 Κυρίαρχα  της  ανατροπής.
 Στοιχεία  μεταμορφωτικά.


  Είναι  οι  αρετές.
  Ας τις  χρησιμοποιούμε  πλατιά.-
             
ΧΡΙΣΤΟΚΕΝΤΡΙΚΕΣ  ΑΦΟΡΜΗΣΕΙΣ
ΓΙΑ  ΣΩΣΤΙΚΕΣ  ΑΦΟΡΜΗΣΕΙΣ
v   Η αδιάλειπτη  μνήμη  του Θεού  επιβεβαίωση  της  εντριάδωσης  του                                ανθρώπου.-
v    Δε  σώζει  η  διανοητική  αποδοχή  της  Καινοδιαθητικής   αλήθειας,
 αλλά  η  μεταμορφωτική   κατάσταση  του  ανθρώπου.-
v   Η Θεοσκέψη   εξασφαλίζει   την  αφοβία.-
v  Βλέποντας   τούς  ανθρώπους  Αγίους, μιμείσαι   τους  Αγίους .

ΦΙΛΟΚΑΛΙΚΕΣ  ΡΗΣΕΙΣ
Προσοχή! Ο Διάβολος (για να σε παγιδέψει) άλλαξε την σειρά των πραγμάτων και έδωσε την ντροπή στη μετάνοια και την παρρησία στην αμαρτία.
                                                         ΑΓ. ΙΩΑΝΝΗΣ  ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ
Κάθε εξομολόγηση οδηγεί στην ταπείνωση την ψυχή, διδάσκοντάς την, ότι δικαιώθηκε με τη χάρη του Θεού, και η ταπείνωση την διδάσκει, ότι είναι ένοχη παραπτωμάτων, που διέπραξε, λόγω νωθρότητας.
                                                   ΟΣΙΟΣ  ΜΑΞΙΜΟΣ ΟΜΟΛΟΓΗΤΗΣ
Ψυχή και Χριστός σας χρειάζονται. Αυτά τα δύο όλος ο κόσμος να πέση, δεν ημπορεί να τα πάρη, εκτός και τα δώσετε με το θέλημά σας. Αυτά τα δύο να τα φυλάγετε, να μη τα χάσετε.
                                                                   ΑΓ. ΚΟΣΜΑΣ  Ο  ΑΙΤΩΛΟΣ
Η αγάπη αλλάζει θετικά την φύση των πραγμάτων.
                                                         ΑΓ. ΙΩΑΝΝΗΣ  ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ
Αν  έχεις πολλά πλούτη, τότε δεν  έχεις  αρκετή  αγάπη.
                                                                                     Μ. ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
Αυτός που αγαπά τον Θεό, πρώτα αγάπησε τον πλησίον. Διότι το δεύτερο είναι αναμφίβολα απόδειξη του πρώτου.
                                                        ΑΓ. ΙΩΑΝΝΗΣ  ΤΗΣ  ΚΛΙΜΑΚΟΣ
Θεέ μου μη με εγκαταλείπεις, κανένα καλό δεν έκανα ενώπιόν Σου, αλλά δος μου, για την ευσπλαχνία Σου, να βάλω αρχή  .
                                                  ΕΥΧΗ  ΤΟΥ  ΜΕΓΑΛΟΥ  ΑΡΣΕΝΙΟΥ
Όποιος αγαπά τον Θεό, δε λυπεί ούτε λυπάται από κανένα για πρόσκαιρα πράγματα.
                                                  ΟΣΙΟΣ   ΜΑΞΙΜΟΣ  ΟΜΟΛΟΓΗΤΗΣ
Εκείνος, που  πιστεύει  φοβάται  και  όποιος   φοβάται, ταπεινώνεται  και  όποιος ταπεινώνεται, γίνεται πράος, γιατί αποκτά συνήθεια να κρατεί ανενέργητες τις παραφύση κινήσεις του θυμού και της επιθυμίας. Ο πράος τηρεί τις εντολές και όποιος τηρεί τις εντολές, καθαρίζεται και όποιος καθαρίστηκε, φωτίζεται και εκείνος, που φωτίζεται, αξιώνεται να ενωθεί με τον ουράνιο Νυμφίο, τον Θεό Λόγο, στο νυμφώνα των Μυστηρίων.
                                                 ΟΣΙΟΣ   ΜΑΞΙΜΟΣ  ΟΜΟΛΟΓΗΤΗΣ