Σάββατο 19 Σεπτεμβρίου 2015

Ο.Π. Αρ.Φ. 69 Σεπτ.- Οκτ. 2015

                                               
                                                           ΟΡΘΟΔΟΞΗ                                                                              
                                                                                                                                                  ΠΑΡΕΜΒΟΛΗ                                                                                                                                                                                                                                   
*********************************************************************************
ΔΙΜΗΝΙΑΙΑ ΕΚΔΟΣΗ  ΑΡ.Φ.  69 ΣΕΠΤ. – ΟΚΤ.  2015 / Διανέμεται  δωρεάν. 
ΕΚΔΟΣΕΙΣ  ΠΥΡΣΟΣ. Γράφει και  ἐπιμελείται (Δυνάμει Θεού) ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Α. ΚΛΕΙΔΩΝΙΑΡΗ  Εκπ/κός  
ΤΗΛ.-FAX: 22210-29549  Κ.Τ. 6936773200  
e-mail:  eklidoniari@gmail. com    καί    elklidon@otenet.gr
Η ιστοσελίδα μου: www.antilaloiorthodoxias. blogspot. .com και Βίντεο: Youtube Eleftheria Kleidoniari
*********************************************************************************
Ζ Ω Η Φ Ο Ρ Α    Ρ Η Μ Α Τ Α
ΚΥΡ. Ι΄  ΛΟΥΚΑ  ( Λουκ.  ιγ΄ , 10 – 17 )
ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ  και  ΠΡΟΣΩΠΕΙΟ

«Υποκριτά, έκαστος υμών τω σαββάτω ου λύει τον βουν αυτού ή τον όνον από της φάτνης και απαγαγών ποτίζει ; » ( Λουκ. ιγ΄, 15 ).
«Υποκρισία είναι η εχθρότητα, που ενεργεί με το προσωπείο της συμπάθειας. Ή φθόνος, που μιμείται τα χαρακτηριστικά της αγάπης. Ή προσποίηση φιλίας.», κατά τον Άγ. Μάξιμο Ομολογητή.
Η υποκρισία, που επιδείχθηκε από τον αρχισυνάγωγο και επισημάνθηκε από τον Ιησού, είναι φαινόμενο και σημερινό και καθημερινό.
Η υποκρισία έκφραση εγωϊσμού.«Η γαρ υπόκρισις εξ οιήσεως γεννάται.», δηλώνει ο Άγ. Γρηγόριος Παλαμάς.
«Η υποκρισία ίδιον της κενοδοξίας.», σημειώνει ο Όσ.  Θαλάσσιος.
«Η υποκρισία έχει ως αιτία την φιλαργυρία.», παρατηρεί ο Άγ. Μάρκος ο Ασκητής.
Η υποκρισία πηγάζει από τη φιλαυτία, όταν προβάλλεται η ευσεβοφάνεια και επιδιώκεται η επίδειξη, ο εντυπωσιασμός, ο έπαινος, η ικανοποίηση της κενοδοξίας.
Η αληθινή ευσέβεια εκπορεύεται από την αγάπη προς τον Θεό και αποβλέπει στη δόξα Του.
Η υποκρισία επιφέρει τον εσωτερικό διχασμό του ανθρώπου, τον εκθέτει και τον γελοιοποιεί, με την αναπόφευκτη αποβολή του προσωπείου.
Ο άνθρωπος είναι πρόσωπο και το προσωπείο της υποκρισίας τον καθιστά αναξιόπιστο, του αλλοιώνει το φρόνημα, διαστρέφει τα κριτήριά του, ακυρώνει τα επιτεύγματά του, ανατρέπει τον στόχο της Χριστοποίησής του.
Η υποκρισία εμφανίζεται απροκάλυπτα, παρρησιακά, επικαλυπτικά των παθών, προκλητικά. 
Η υποκρισία ασθένεια της ψυχής.
Επιτακτική, λοιπόν, η ανάγκη της ειλικρίνειας και εντιμότητας, της αυστηρότητας στον εαυτό μας και της επιείκειας στους  άλλους.
Όλα για τη δόξα του Τριαδικού Θεού.
Όλα για την αγάπη των αδελφών μας. Η βιοτή μας, καθολικά, ανυπόκριτη, ας είναι.-   
                      
                                                                    *  *  *

ΠΟΡΤΡΑΙΤΑ  ΑΓΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗΣ
16/9  Η  ΑΓΙΑ   ΕΥΦΗΜΙΑ.

     Οι Χριστιανοί, των πρώτων χρόνων του Χριστιανισμού, γεμάτοι φλόγα και ζήλο, αντιμετωπίζουν θαρραλέα κάθε διωγμό. Οι δήμιοι χρησιμοποιούν τα πιο σκληρά βασανιστήρια, για να δαμάσουν τις ανυπότακτες χριστιανικές ψυχές, αλλά συναντούν ατσάλινες καρδιές, πύρινα στήθη, αγέρωχα κορμιά. Η ιστορία της Χριστιανοσύνης έχει να επιδείξει αναρίθμητα πλήθη Μαρτύρων, που θυσιάζονται για την πίστη και την αγάπη του Χριστού.
      Και τ’ αγιασμένα χώματα της μαρτυρικής Μ. Ασίας, είναι ποτισμένα με το αίμα πολλών Μαρτύρων.
      Μία, από τις πολλές μαρτυρικές μορφές, είναι η Χριστιανή ηρωΐδα,  Αγία  Ευφημία. Γεννιέται, ζει και μαρτυρεί τον 3ο μ.Χ. αιώνα, στη Χαλκηδόνα της Μ. Ασίας. Ζει και δρα τότε, που ο αυτοκράτορας Διοκλητιανός έχει εξαπολύσει άγριο διωγμό κατά των Χριστιανών. Ο σκληρός αυτός αυτοκράτορας θέλει κι αποφασίζει να χτυπήσει ανελέητα το δένδρο του Χριστιανισμού, που απλώνεται επικίνδυνα. Καταστρώνει σατανικά σχέδια  και  χρησιμοποιεί  φοβερά μέσα, προκειμένου να πετύχει το σκοπό του.
     Εκεί, στη Χαλκηδόνα, στη φωτεινή εστία του Χριστιανισμού, φθάνει ο ίδιος ο αυτοκράτορας και δίνει αυστηρή διαταγή όλοι να προσκυνήσουν το άγαλμα του Θεού Άρη και να θυσιάσουν στα είδωλα. Για όσους αρνούνται, θα επιβάλλει φρικτά βασανιστήρια. Οι Χριστιανοί είναι προετοιμασμένοι. Η καλλιέργεια έχει γίνει συστηματικά. Έχουν χωρισθεί σε ομάδες. Πηγαίνουν κρυφά σε σπίτια κι εκεί μελετούν την Αγ. Γραφή. Προσεύχονται θερμά, από κοινού στον Κύριο, κοινωνούν Σώμα και Αίμα Χριστού κι ανάβει η φλόγα της πίστεως στην καρδιά τους. Εκεί εκπαιδεύονται οι στρατιώτες του Χριστού. Εκεί ανάβουν οι φωτιές στις ψυχές και δίνουν νικηφόρες μάχες κατά των ειδωλολατρών.
    Μία απ' αυτές τις ομάδες, που ξεχωρίζουν, η πιο εκλεκτή, είναι η ομάδα της  Αγίας Ευφημίας. Η Αγία, φλογερή κι ενθουσιώδης, έχει μεταλαμπαδεύσει το ζήλο της και στα μέλη της ομάδας της. Όλοι, στενά συνδεδεμένοι μεταξύ τους και με τον Κύριο, έχουν λάβει τη γενναία απόφαση να μαρτυρήσουν για το Χριστό. Και η ώρα δεν αργεί να έρθει. Τα γεράκια του αιμοβόρου τυράννου βρίσκουν την κρύπτη της ομάδας της Αγίας Ευφημίας. Όλοι, 49 λεβέντες συλλαμβάνονται και οδηγούνται μπροστά στο διοικητή της Χαλκηδόνας. Προχωρούν με θάρρος, καθώς βλέπουν την αρχηγό τους να προπορεύεται ηρωϊκά. Η άρνησή τους να θυσιάσουν στα είδωλα είναι κεραυνοβόλα. Ο κριτής μένει εμβρόντητος από την αγέρωχη στάση τους. Κανένας δεν υποχωρεί, κανένας δε δειλιάζει, όταν το μαστίγιο κατασχίζει τα κορμιά τους. Υμνούν το Θεό και παίρνουν θάρρος και δύναμη. Η φυλακή, που παραμένουν 20 μέρες, γίνεται τόπος δοξολογίας κι ανασυγκροτήσεως των δυνάμεων. Όταν διατάζει ο τύραννος να τους αποφυλακίσουν, το θαύμα φαίνεται. Τα πληγωμένα κορμιά όλων έχουν τελείως θεραπευθεί. Ο τύραννος εξοργίζεται και απειλεί να κάψει την αρχηγό. Η Αγία διακηρύττει με θάρρος και παρρησία την αφοβία της στην πρόσκαιρη φωτιά και τον τρόμο της στη φωτιά της Κολάσεως, αν προδώσει τον Κύριο. Ο τύραννος, αμέσως, διατάζει ν' ανάψουν φωτιά και να ρίξουν πάνω την Αγία. Ήρθε η στιγμή, που ποθεί η ηρωΐδα αρχηγός. Θα διδάξει έμπρακτα τους μαθητές της. Αλλ' Άγγελος Κυρίου απομακρύνει τις φλόγες από το σώμα της και κερδίζει τους δύο ειδωλολάτρες στρατιώτες, το Σωσθένη και το Βίκτωρα, οι οποίοι βλέπουν το θέαμα, θαυμάζουν και ομολογούν την πίστη τους. Το συνεχιζόμενο μαρτύριο της Αγίας, γίνεται πόλος έλξεως κι άλλων ειδωλολατρών. Η αγάπη και η πίστη της στο Χριστό διαλάμπει. Η υπομονή της ακτινοβολεί. Νέοι Ομολογητές γράφονται στην ομάδα της. Τα μέλη της αυξά-νονται. Ο Ιησούς νικά. Τα είδωλα κατατροπώνονται. Η ομάδα, αντί να διαλύεται, μεγαλώνει. Ο τύραννος αφρίζει από την οργή του. Το σχέδιο αποτυγχάνει κι ένα καινούργιο μπαίνει σ' εφαρμογή. Το μαρτυρικό τέλος της Αγίας πλησιάζει. Την ρίχνουν σε μια ομάδα πεινασμένων θηρίων. Στο πρώτο δάγκωμα μιας αρκούδας η ψυχή της Αγίας Ευφημίας εγκαταλείπει το σώμα και φτερουγίζει στην Ουράνια Πολιτεία, κοντά στο λατρευτό της καρδιάς της, τον Ιησού.
     Δρα αναλίσκοντας τον εαυτό της στη γη και κερδίζει πολλές ψυχές για το Χριστό. Οδηγεί μία ομάδα πολλών μελών στην ποθητή Πατρίδα. Αναδεικνύεται άξια και ιδανική αρχηγός. Τώρα χαίρεται μαζί τους την πανευφρόσυνη χαρά του Παραδείσου. -
                                  
                                                                            *  *  *
                                               
ΧΡΙΣΤΟΚΕΝΤΡΙΚΕΣ ΑΦΟΡΜΗΣΕΙΣ  
ΓΙΑ ΣΩΣΤΙΚΕΣ  ΕΞΟΡΜΗΣΕΙΣ

Πράττουμε  όχι  ό,τι κάνουν οι άλλοι ή  ό,τι  θέλουν οι άλλοι, αλλά  ό,τ ι  θέλει ο   Θεός.-
Ακουε  τη  συμβουλή  του  Θεού και  όχι  την  επιβουλή  του  Διαβόλου.-
Η νηστεία   υποβαθροδοτεί   την  προσευχή.                                  
        Η  προσευχή   νοηματοδοτεί   τη  νηστεία.-
Η γαστριμαργία  νεκροποιεί τον άνθρωπο.                                        
        Η νηστεία   ζωοποιεί  τον  άνθρωπο.-
Συγχωρώ  και  δε  ξεχνώ . Αμεταμέλειας   μικρότητα.            
        Συγχωρώ  και  ξεχνώ .  Μεταμέλειας   μεγαλωσύνη.-
                               
                                                         *  *  *
Από την ποιητική Συλλογή   ΔΡΟΣΟΣΤΑΛΙΔΕΣ   Ελ. Α. Κλ.

Στη  ΔΙΝΗ  της  ΚΡΙΣΗΣ.

Η  κρίση  ἐπὶ  θύραις  .
Η  φτώχεια  επισείεται.
Η  κοινωνία  σε  αναβρασμό.
Οι εκρήξεις  έντονες.
Κατάθλιψη, απόγνωση, αυτοκτονίες.
Η  οικονομική  κρίση συνέπεια
        πνευματικής  πενίας,
        ανθρώπινης  αλλοτρίωσης,
        προσώπων  αυτονομία,                
        απεμπόλησης  ιδανικών,
        αποστασιοποίησης  από  τον Θεό.
Αδιέξοδα  εμφανή.
Διέξοδος  η  επιστροφή
                             στην  θεϊκή αγκαλιά.
Η  μετάνοια!
Ας  τολμήσουμε!-
           
                                                       *  *  *
                                     
ΦΙΛΟΚΑΛΙΚΕΣ  ΡΗΣΕΙΣ  Γερ.  Παϊσίου

Οποιος κουράζεται για τον πλησίον του από καθαρή αγάπη,
                                                 ξεκουράζεται με την κούραση!
Αυτός που αγαπάει τον εαυτό του και τεμπελιάζει,
                                                   κουράζεται με το να κάθεται!-

Πνευματική πρόοδος υπάρχει, εκεί
που υπάρχει η αίσθηση ότι όλα είναι χάλια.-

Οσο ζει ο άνθρωπος έχει δικαίωμα να δίνει πνευματικές εξετάσεις.
                                                              Μετεξεταστέος δεν υπάρχει.
Ας αγωνιστούμε να πιάσουμε έστω την πνευματική βάση
                                                 για  να περάσουμε στον Παράδεισο.-

Μακάριοι είναι όσοι έχουν στην καρδιά τους άξονα τον Χριστό
 και περιστρέφονται χαρούμενοι γύρω από το  άγιο Όνομά του,
                                                                  νοερώς και αδιαλείπτως.-

Στον ουρανό δεν ανεβαίνει κανείς με το κοσμικό ανέβασμα,
                                          αλλά με το πνευματικό κατέβασμα.
Μόνο έτσι, βαδίζοντας "χαμηλά", χωράει από την στενή πύλη του Παραδείσου.-

Δεν μπορούν να μας συμφιλιώσουν με τον Θεό τόσο οι σωματικοί αγώνες
και  οι κόποι, όσο η συμπάθεια της ψυχής και  η φιλανθρωπία και η προς
                                                                                       τον πλησίον αγάπη.-

Η αγάπη μας πρέπει να είναι ίδια προς όλους. Μόνο τότε είναι αγάπη Θεού.
Κάτω από αυτήν τα πάντα λυγίζουν. Δίπλα της όλα λειώνουν.-

Οταν έχουμε αυτογνωσία, τότε γίνεται η πνευματική διάσπαση του ατόμου μας.
Έτσι απελευθερώνεται η ενέργεια και ξεπερνάμε την βαρύτητα της φύσεώς μας
                                                                   και διαγράφουμε πνευματική τροχιά.-

Στην εποχή μας, δυστυχώς η λογική κλόνισε την πίστη και γέμισε τις ψυχές με αμφιβολίες.
Έτσι, επόμενο είναι να στερούμαστε τα θαύματα, γιατί το θαύμα                        
                                                                                   ζείται  και δεν εξηγείται.-

Μην έχουμε εμπιστοσύνη στον εαυτό μας.
Η αυτοπεποίθηση είναι εμπόδιο στη Θεία Χάρη.
Όταν αναθέτουμε τα πάντα στο Θεό, αυτός "υποχρεώνεται" να μας βοηθήσει.-
       
                                          **********************************