Σάββατο 21 Σεπτεμβρίου 2024

ΚΥΡ. Α΄ ΛΟΥΚΑ. ( Λουκ. ε΄, 1 – 11 Η ΥΠΑΚΟΗ.

ΚΥΡ. Α΄ ΛΟΥΚΑ. ( Λουκ. ε΄, 1 – 11    Η   ΥΠΑΚΟΗ.

          «Επί  δε  τω  ρήματί σου χαλάσω το δίκτυον.»( Λουκ. ε΄, 5 ).

       Ο εγωισμός, το υπ’ αρ. 1 αίτιο κάθε πτωτικής ενέργειας. Το «εγώ», με όλες τις επιθυμητικές απαιτήσεις και τις  ποικιλόμορφες αντιδραστικές κινήσεις, ευθύνεται για αποτυχίες και καταστροφές. Η τιθάσευση του αχαλίνωτου εγωϊσμού και η μεταστροφή του σε ταπείνωση, εχέγγυο κάθε επιτυχίας.

Ο Σίμωνας Πέτρος, ένα  ηλιόλουστο πρωινό, κατάκοπος, μετά από ένα ολονύκτιο άκαρπο ψάρεμα, ακούει τον Ιησού να τον προτρέπει: «Επανάγαγε εις το βάθος…». «επί τω ρήματί σου χαλάσω το δίκτυον…», ήταν η άμεση απάντηση του Πέτρου. Η καταφατική αυτή απάντηση είναι κίνηση υπακοής και προϋποθέτει ταπείνωση.

          Ο Πέτρος διαγράφει την εμπειρία του και υποτάσσεται στον λόγο του Ιησού. Μηδενίζει τη λογική του και υπολογίζει την προτροπή του Χριστού. Απαρνείται το θέλημά του και ταυτοποιείται με το θέλημα του Διδασκάλου.

Η υπακοή σε όλο της το μεγαλείο. Η ταπείνωση στην πρακτική της μορφή.

Η ευλογία καρπός της εμφανής. Αυτή τη φορά ο Πέτρος επιτυγχάνει ό,τι δεν κατώρθωσε ολόκληρη τη νύκτα. «Πλήθος ιχθύων» συγκεντρώνεται.

Τώρα θα δείξει  την αγαπητική διάθεση. Θα καλέσει και «κοινωνούς» στην επιτυχία του. Ο ατομισμός στην μηδενική του μορφή. Η φιλαυτία ανύπαρκτη. Η απληστία αντικαθίσταται από την αυτάρκεια. Η φιλαδελφία πρακτικοποιείται.

Και η ευλογία κορυφώνεται. «αφέντες άπαντα ηκολούθησαν αυτώ.» Πλήρης αφιέρωση, ολοκληρωτικό δόσιμο σ’ Εκείνον, που είναι το παν.

Η υπακοή επιβραβεύεται. Η ταπείνωση επαυξάνεται, για  να  εκδηλωθεί αργότερα, ως πράξη μετάνοιας, ως ανοχή και μακροθυμία, ως αγάπη και συγχωρητικότητα, ως αοργησία και υποχωρητικότητα.

          Η συμπεριφορά του Πέτρου, ας γίνει τρόπος ζωής, για μας, για να ευαρεστούμε τον Κύριο και να λαμβάνουμε τις αφειδώλευτες ευλογίες Του.-


Από το βιβλίο ‘’ΖΩΗΦΟΡΑ  ΡΗΜΑΤΑ’’ Ελ. Α. Κλ.

Μακάριοι είναι όσοι έχουν στην καρδιά τους...

 

‘’Μακάριοι είναι όσοι έχουν στην καρδιά τους άξονα τον Χριστό και περιστρέφονται χαρούμενοι γύρω από το άγιο ‘Ονομά Του νοερώς και αδιαλείπτως.’’

ΑΓΙΟΣ  ΠΑ’ Ι’ΣΙΟΣ  Αγιορείτης

22.9 ΑΓΙΟΣ ΦΩΚΑΣ, ο κηπουρός.


22.9  ΑΓΙΟΣ   ΦΩΚΑΣ, ο  κηπουρός.

        Σινώπη του Πόντου ο τόπος, που ζει  ο Φωκάς. Ευσεβής  και ενάρετος, πράος  και    ταπεινός,  ενασχολείται   με έναν κήπο. 'Η καλλιέργειά του  τον  ευχαριστεί, αλλά και του υπενθυμίζει τον κήπο της  ψυχής  του. Ενσκύπτει  με  επιμέλεια τις ελεύθερες ώρες και τροφοδοτείται με τη μελέτη και την προσευχή.

          Η  ολιγάρκεια  και  η   φιλαδελφία του  δίνουν τη  δυνατότητα να ελεεί τους πτωχούς  από  την κηπευτική του σοδειά. Παράλληλα επωφελείται  κάθε  ευκαιρίας και  διδάσκει  και ενισχύει και κερδίζει ψυχες για τον Χριστό.

   Η δράση του  αθόρυβη, αλλά  ενοχλητική. Καταγγέλλεται, συλλαμβάνεται, βασανίζεται  και  αποκεφαλίζεται.

          ‘Ενας  κηπουρός   Μάρτυρας   Χριστού. 'Ο ‘Αγιος  Φωκάς .-

                                                   Ελ. Α. Κλ.

Δεν μπορούν να μας συμφιλιώσουν με τον Θεό...

 

‘’Δεν μπορούν να μας συμφιλιώσουν με τον Θεό

τόσο οι σωματικοί αγώνες και οι κόποι,

όσο η συμπάθεια της ψυχής και

η φιλανθρωπία και

η προς το πλησίον αγάπη.’’

 

                                              ΑΓΙΟΣ     ΠΑ’ Ι’ΣΙΟΣ  Αγιορείτης

21.9 ΑΓΙΟΣ ΚΟΔΡΑΤΟΣ, ο Απόστολος.


21.9  ΑΓΙΟΣ   ΚΟΔΡΑΤΟΣ, ο Απόστολος.

          Κοδράτος!  Ευσεβής,  ταπεινός,  ζηλωτής, δούλος  Χριστού, Απόστολος φλογερός. Η διαλεκτική και ρητορική του δεινότητα, η ευστροφία και ετοιμότητα, η πίστη και  η  πραότητα  άριστοι  συντελεστές επιτυχίας στο έργο του.

   Ως Επίσκοπος Αθηνών σημειώνει μεταστροφικές νίκες στον ειδωλολατρικό κόσμο. Οι απολογητικοί  του  λόγοι  κατατροπώνουν τους φιλοσόφους και δημιουργούν τάσεις  ανησυχίας  στους  κυβερνώντες.

           Η εκδίωξή  του  είναι  βίαιη. Παραμένει εδραίος στην πίστη, άκαμπτος  στο φρόνημα.

           Συνεχίζει το  κηρυκτικό  έργο στη Μαγνησία  της  Μ. Ασίας. Από  εκεί έγραψε και απολογία για τον   Χριστιανισμό στον  Ανδριανό. Εκείνος  εξοργίζεται και διατάζει τη δολοφονία του.

          Μάρτυρας  και  απολογητής ο ῞Αγιος  Κοδράτος .-

                                                      Ελ. Α. Κλ.

 

Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου 2024

Στον ουρανό δεν ανεβαίνει κανείς...

 ''Στον ουρανό δεν ανεβαίνει κανείς με τον κοσμικό ανέβασμα,

 αλλά με το πνευματικό κατέβασμα. 

Μόνο έτσι βαδίζοντας χαμηλά 

χωράει από τη στενή πύλη του Παραδείσου.''

  ΑΓΙΟΣ   ΠΑ'Ι'ΣΙΟΣ  Αγιορείτης

20.9 Α Γ Ι Ο Ι: ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ και ΘΕΟΠΙΣΤΗ, ΘΕΟΠΙΣΤΟΣ και ΑΓΑΠΙΟΣ, τα τέκνα.


20.9  Α Γ Ι Ο Ι:
ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ και ΘΕΟΠΙΣΤΗ,
ΘΕΟΠΙΣΤΟΣ και ΑΓΑΠΙΟΣ, τα τέκνα.

          Ευστάθιος! Ο περίφημος ένδοξος στρατηγός του  Ρωμαϊκού  στρατού,  ο  Πλακίδας.  Ανίκητος  στις  μάχες, αήττητος στην ψυχή.

       Η χριστιανική του ταυτότητα γνωστοποιείται  και  ο Αυτοκράτορας  Τραϊανός τον καθαιρεί απερίστροφα και τον εξορίζει. Στην πορεία τον αποχωρίζουν από  την  σύζυγό του  Θεοπίστη και τα παιδιά του  Θεόπιστο και Αγάπιο.

          Μόνος με Μόνο Θεό ζει, ως  άλλος Ιώβ, στην   εξορία  και δοξολογεί τον Θεό. Ο Αυτοκράτορας, που γνωρίζει  και  αναγνωρίζει τις ικανότητές του, τον προσκαλεί για μία διέξοδο στο αδιέξοδο, που βρίσκεται. Και  όντως  οδηγεί τον στρατό στην νίκη. Καθ' οδόν επανευρίσκει και την οικογένειά του.΄Επαθλο υπομονής από τον Θεό της αγάπης.

          Ο διάδοχος του Τραϊανού Ανδριανός, απαιτεί  τώρα  από  τον  Ευστάθιο την θυσία στα  είδωλα. Αρνείται  επίμονα  και δέχεται οικογενειακούς  σκληρούς βασανισμούς. Υπομένουν δοξολογικά, ομαδικά, σύμψυχα και ομόφρονα. Μέσα σ'ένα χάλκινο πυρακτωμένο βόδι αφήνουν την τελευταία ευχαριστήρια κραυγή τους.

           Μία ανθοδέσμη Μαρτύρων  στον Χορό  των  Μαρτύρων.-

                             Ελ. Α. Κλ.

 

Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου 2024

Όσο ζει ο άνθρωπος έχει δικαίωμα...

 

΄΄Όσο ζει ο άνθρωπος έχει δικαίωμα να δίνει πνευματικές εξετάσεις. Μετεξεταστέος δεν υπάρχει. Ας αγωνιστούμε, να πιάσουμε έστω την πνευματική βάση, για να περάσουμε στον Παράδεισο.΄΄

 Άγιος Παΐσιος Αγιορείτης

19.9 ΑΓΙΟΙ : ΤΡΟΦΙΜΟΣ, ΣΑΒΒΑΤΙΟΣ, ΔΟΡΥΜΕΔΩΝ .

19.9  ΑΓΙΟΙ :

ΤΡΟΦΙΜΟΣ, ΣΑΒΒΑΤΙΟΣ, ΔΟΡΥΜΕΔΩΝ .

      Στην  Αντιόχεια  βρίσκονται ο Τρόφιμος  και ο Σαββάτιος. Παρακολουθούν τους  εφάμαρτους πανηγυρισμούς  προς τιμήν του θεού Απόλλωνα και εξοργίζονται.

          Εκδηλώνουν την αγανάκτησή τους, για  την παραφροσύ-νη  και διαδηλώνουντήν πίστη τους στον Χριστό. Ο ηγεμόνας Ηλιόδωρος  τους  συλλαμβάνει  και  τους μαστιγώνει ανελέητα.

       Ο Σαββάτιος εκπνέει. Ο Τρόφιμος βασανίζεται σκληρότερα και φυλακίζεται. Εκεί τον  επισκέπτεται  ο  βουλευτής Δορυμέδων, καρπός του μαρτυρίου του.

           Γνωστοποιείται  η  πίστη  του  και βασανίζεται. Και  τους  δύο   ρίχνουν  στα θηρία, τα  οποία  αφοπλίζονται.

                 Τελικά  αποκεφαλίζονται.-

                                                                        Ελ. Α. Κλ.

 

Τρίτη 17 Σεπτεμβρίου 2024

Ο Χριστός είναι ο μόνος δρόμος.

 

Ο Χριστός είναι ο μόνος δρόμος.

Δεν υπάρχει άλλος.


Αγιος Πα΄ι΄σιος  Αγιορείτης

18.19 ΑΓΙΑ ΑΡΙΑΔΝΗ .

18.19   ΑΓΙΑ    ΑΡΙΑΔΝΗ .

         Αριάδνη! Δούλη στον πρόκριτο της  πόλεως των Προμισέων της  Φρυγίας  Τέρτυλλο.  Δούλη   όμως  πρώτιστα του Χριστού.

       Δούλη αδούλωτη στο φρόνημα,αδούλωτη και  στην  ψυχή. Προσκολλημένη στον Χριστό ζει για τον Χριστό. Η άρνησή της, για θυσία στα είδωλα  είναι  κατηγορηματική.  Δέχεται  τα   επακόλουθά της με υπομονή και χαρά.

          Βασανίζεται   βάναυσα. Διαφεύγει του  κυρίου  της, καταδιώκεται, αλλά  διασώζεται με   θαυματουργική   επέμβαση Εφίππων  Ενδόρατων  Αγγέλων.   Δούλη Χριστού, αδούλωτη δούλη ανθρώπου, διαθέτει 'Αγγελική φρουρά !

         Τελικά  πέφτει  σε  γκρεμό και παραδίδει  την  ψυχή της στον Λυτρωτή της Κύριο.-

 Ελ. Α. Κλ.

Παρασκευή 13 Σεπτεμβρίου 2024

Μη νομίζεις, ότι τις προσευχές, ....

´´Μη νομίζεις,  ότι τις προσευχές, τη Θεία Μετάληψη και τους άλλους πνευματικούς σου αγώνες, τα χρησιμοποιείς, για να πετάξεις τον σταυρό από πάνω σου, αλλά, για να τον σηκώνεις με περισσότερη δύναμη και  για μεγαλύτερη δόξα του Χριστού.´´

ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ  Αγιορείτης


14/9 Υ ΨΩ Σ Η τοῦ Τ Ι Μ Ι Ο Υ Σ Τ ΑΥ Ρ Ο Υ.

                                14/9   Υ ΨΩ Σ Η   τοῦ   Τ Ι Μ Ι Ο Υ    Σ Τ ΑΥ Ρ Ο Υ.

 

326 μ. χ. καί στά ῾Ιεροσόλυμα φθάνει ἡ ῾Αγία ῾Ελένη, γιά μία δοξολογική πορεία πρός τούς῾Αγίους Τόπους, γιά τίς νίκες τοῦ γυιοῦ της Μ. Κωνσταντίνου.

Εὐσεβής καί φλογερή ποθεῖ τήν ἀνεύρεση τοῦ Τιμίου Σταυροῦ.

Στόν Γολγοθᾶ, ἐκεῖ στόν εἰδωλολατρικό ναό τῆς θεᾶς Αφροδίτης ἐρευνᾶ πολύχρονα καί πολυδάπανα καί ἐπίμονα.

῎Ερχονται στήν ἐπιφάνεια τρεῖς Σταυροί. Ο  Πατριάρχης

῾Ιεροσολύμων Μακάριος ἐναποθέτει ἕναν Σταυρό σέ νεκρή εὐσεβῆ γυναίκα καί ἀνασταίνεται.

῾Ο  Σταυρός τοῦ Κυρίου καθορίζεται.῾Η ἀνεύρεση γνωστοποιείται.

Πλήθη λαοῦ καταφθάνουν,για προσκύνηση.

Δημιουργεῖται ἀδιαχώρητο. Τότε ὑψώνεται ὁ Τίμιος Σταυρός, γίνεται πασιφανής καί προσκυνεῖται ικετευτικά.

῾Η καθιέρωση ἑορτασμοῦ ἐκείνης τῆς ἡμέρας γεγονός, πού συνεχίζεται.-

                                                                 Ελ. Α. Κλ.