΄΄ΦΩΣ ο Ίδιος
φωτοδοτεί και μας, όταν διατηρούμε
επικοινωνιακή σχέση, με τη προσευχή και
τα Μυστήρια της Εκκλησίας.΄΄
΄΄ΦΩΣ ο Ίδιος
φωτοδοτεί και μας, όταν διατηρούμε
επικοινωνιακή σχέση, με τη προσευχή και
τα Μυστήρια της Εκκλησίας.΄΄
ΚΥΡ. ΣΤ΄, ΜΑΤΘΑΙΟΥ.(Του Παραλύτου)(Ματθ. θ΄,1 – 8) ΘΑΡΡΟΣ !
«Θάρσει, τέκνον` αφέωνταί σοι αι αμαρτίαι σου».(Ματθ. θ΄, 2).
«
Θάρσει τέκνον ! ». Μια προσταγή προτρεπτική,
ενθαρρυντική, στοργική.
«Θάρσει ! » Μια λέξη με δύναμη κινητική, από τον Παντοδύναμο Κύριο,
από Εκείνον, που κινητοποιεί το Σύμπαν.
Θάρρος
! Μια λέξη, που απομακρύνει την απελπισία και ρίχνει σωσίβια ελπίδας.
Θάρρος!Μια λέξη, που νοηματοδοτείται στη σύνδεσή της με τον Χριστό.
Η κοινωνία με τον Χριστό, η πίστη σ’ Εκείνον, πυροδοτεί τη καρδιά, εμπνέει θάρρος. Το θάρρος καρπός της πίστεως και της ελπίδας στον Θεό. Προσδεμένος ο άνθρωπος στο βράχο της πίστεως και της ελπίδας στον Ιησού, καθίσταται απυρόβλητος από τις επιθέσεις απελπισίας του Σατανά. Η πίστη και η ελπίδα στον Κύριο αναδει-κνύονται αλεξίσφαιρα παντοδύναμα σε κάθε είδους απελπισία.
Το
θάρρος, που έχει γενεσιουργό πηγή τη πίστη και την ελπίδα στον Θεό, γεννά την
υπομονή.
Η υπομονή κυοφορεί και κατεργάζεται τη σωτηρία.
Η υπομονή προσφέρει αισιοδοξία, χαρά.
Η υπομονή απομακρύνει την απογοήτευση,
που οδηγεί και στην αυτοκτονία.
Θάρρος ! Το δραστικό διαλυτικό των σατανικών
σχεδίων. Ο Διάβολος διαθέτει μαύρους φακούς, που προκαλούν σκοτοδίνη και απόγνωση.
Ο Χριστός
προσφέρει προβολείς, που φωτοδοτούν
σε βάθος, προσπερνούν τη προσωρινότητα και οδηγούν στην Αιωνιότητα.
Ο Χριστός διαβεβαιώνει τη διαρκή Παρουσία Του στη γη,ως πηγή θάρρους, με τις ρητές υποσχέσεις: «Ιδού εγώ μεθ’ υμών ειμι πάσας τας ημέρας έως της συντελείας του αιώνος» ( Ματθ. κη΄, 20 )και «εν τω κόσμω θλίψιν έξετε` αλλά θαρσείτε, εγώ νενίκηκα τον κόσμον» (Ιωαν. ιστ΄, 33 ).
Θάρρος , λοιπόν, στρατοκόπε της ζωής. Δεν είσαι μόνος πάνω στη γη. Έχεις φιλόστοργο πατέρα, τον Θεό, που φροντίζει για σένα. Πίστευε, έλπιζε, έχε θάρρος.-
Από το βιβλίο΄΄ΖΩΗΦΟΡΑ ΡΗΜΑΤΑ΄΄ Ελ. Α. Κλ.
1.8 ΑΓΙΟΙ ΜΑΚΚΑΒΑΙΟΙ.
Επτά αδελφοί ομόφρονες και ομόψυχοι, αφού
γαλουχήθηκαν στοργικά από την ευσεβή μητέρα
τους Σολομονή, με τα νάματα της
πίστεως, δίνουν τη μαρτυρία Χριστού.
Βαδίζοντας
θυσιαστικά στ' αχνάρια του Γέροντα ενενηκονταετή δασκάλου τους
Ελεαζάρου αρνούνται επίμονα και κατηγορηματικά να υπακούσουν στη
προσκλητική, προκλητική και επιτακτική εντολή του Βασιλιά της Συρίας Αντιόχου, για λήψη απαγορευ-μένων τροφών.
Επιλέγουν το μαρτύριο και δέχονται
αγόγγυστα δεινά βασανιστήρια και το
θάνατο.
Τροπαιούχοι εισέρχονται στην Αιωνιότητα με
τη συνοδεία της ηρωϊκής μητέρας τους, που
αυτόκλητα ομολογεί και θυσιάζεται
και του πολυσέβαστου δασκάλου τους.-
Από το βιβλίο ΄΄ΙΧΝΗΛΑΣΙΕΣ΄΄ Ελ. Α. Κλ.
΄΄Δώσε
κάτι, έστω και ελάχιστο, σ’εκείνον που έχει ανάγκη. Αντὶ για μεγάλη προσφορά, δώσε την
προθυμία σου. Κι αν δεν έχεις τίποτα, δάκρυσε.΄΄
ΑΓΙΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ
ΘΕΟΛΟΓΟΣ
31.7 ΑΓΙΟΣ ΕΥΔΟΚΙΜΟΣ.
Ευδόκιμος!Ο γυιός του πατρίκιου Βασιλείου και της Ευδοκίας. Γεννιέται στη Καππαδοκία και ανατρέφεται με τα νάματα της πίστεως. Η υποδειγματική ζωή των ευσεβών γονέων χαράσσεται ανεξίτηλα στη ψυχή του νεαρού βλαστού.
Βαδίζοντας στ' αχνάρια τους οΕυδόκιμος
ελεεί αφειδώλευτα
και αδιάκριτα. Βιώνει τη διάπυρη αγάπη
στον Θεό και την ασύνορη
αγάπη στον συνάνθρωπο. ΄Εμφλογος από την κάθετη αγάπη τη μεταφράζει σε μία
διαρκή έμπρακτη οριζόντια κίνηση.
Σ' αυτή τη θέση βρίσκει ο Θεός το 33χρονο παλληκάρι και το καλεί κοντά Του προσφέροντας τη Βασιλεία Του.-
Από το
βιβλίο ΄΄ΙΧΝΗΛΑΣΙΕΣ΄΄ Ελ. Α. Κλ.
΄
δε μπορούμε να κάνουμε
τίποτα.
Είμαστε
σαν τα πλοία, που δεν έχουν καύσιμα στη μηχανή τους!!!"
Αγιος Αμφιλόχιος Μακρής
30.7 ΑΓΙΟΙ : ΣΙΛΟΥΑΝΟΣ, ΚΡΗΣΚΗΣ, ΕΠΑΙΝΕΤΟΣ, ΣΙΛΑΣ , ΑΝΔΡΟΝΙΚΟΣ .
Μία πεντάδα πανευκλεής από την
εβδομηντάριθμη ανθοδέσμη των μαθητών του
Κυρίου. Πέντε γνήσιοι δούλοι Χριστού, διαπρύσιοι κήρυκες του Ευαγγελίου, Ομολογητές
σθεναροί, Αγωνιστές ανένδοτοι, Μάρτυρες ισόβιοι.
Ο Σίλας Επίσκοπος Κορίνθου φλογερός.
Ο Σιλουανός
Επίσκοπος Θεσσαλονίκης αήττητος.
Ο Κρήσκης
Επίσκοπος Καρχηδόνας αεικίνητος.
Ο Επαινετός
Επίσκοπος Καρθαγένης δραστήριος.
Ο Ανδρόνικος
στρατιώτης Χριστού ανυποχώρητος.
΄Ολοι δίνουν καθημερινά τη μαρτυρία του
Χριστού.
΄Ολοι εκδημούν μαρτυρικά για Ουράνια Σκηνώματα και απολαύσεις ατέρμονες.-
Από το
βιβλίο ΄΄ΙΧΝΗΛΑΣΙΕΣ΄΄ Ελ. Α. Κλ.
΄΄Μόνο
η ζωντανὴ πίστη και η ελπίδα στον Θεὸ
μας κάνουν να είμαστε σταθεροὶ κα γενναίοι.΄΄
ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΤΗΣ ΚΡΟΝΣΤΑΝΔΗΣ
29.7 ΑΓΙΑ ΘΕΟΔΟΤΗ και τα τρία παιδιά της.
Θεοδότη! Η
ευλαβής χήρα από τη Νίκαια.
Σηκώνει γενναία το σταυρό
της χηρείας. Προσηλώνεται στον Θεό και
αγρυπνεί για την ορθόδοξη διαπαιδαγώγηση των τριών βλαστών, που
ο Κύριος της εμπιστεύεται.
Μητέρα και γυιοί
συναθλητές, αλλά και υπέρμαχοι αγωνιστές της Ορθοδοξίας.
Αγαπούν τον Θεό
και τον άνθρωπο και
μαρτυρούν για τον
Θεάνθρωπο.
Η ζωή τους μαρτυρία Χριστού. Το τέλος τους μαρτύριο για τον Χριστό και απαρχή για ατελεύτητη ζωή με τον Χριστό.-
Από το βιβλίο ΄΄ΙΧΝΗΛΑΣΙΕΣ΄΄ Ελ. Α. Κλ
ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ
ΟΡΘΟΔΟΞΗ
ΠΑΡΕΜΒΟΛΗ
ΔΙΜΗΝΙΑΙΑ
ΕΚΔΟΣΗ ΑΡ.Φ.104 ΙΟΥΛ.–ΑΥΓ.2021/ Διανέμεται δωρεάν.
Γράφει,
επιμελείται(ΔυνάμειΘεού)ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΑ.ΚΛΕΙΔΩΝΙΑΡΗ
Εκπ/κός
***********************************************************
ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΑ
ΕΝΑΥΣΜΑΤΑ ΚΥΡ. Γ΄ ΜΑΤΘΑΙΟΥ ( Ρωμ.
ε΄, 1 – 10 )
Η ΕΣΤΑΥΡΩΜΕΝΗ
ΑΓΑΠΗ.
<<Συνίστησι δε την
εαυτού αγάπην εις ημάς ο Θεός, ότι έτι αμαρτωλών όντων ημών ο Χριστός υπέρ
ημών απέθανε.» ( Ρωμ. ε΄, 8 ).
Το σύμπαν δημιούργημα του Θεού. Ο
άνθρωπος το τελειότερο δημιούργημά Του. Όλα ανάγονται στη δημιουργική αγάπη του
Θεού. Ο Τριαδικός Θεός, όλος αγάπη, η ΑΓΑΠΗ, συνεχίζει έκτοτε και αέναα, να εκχύνει αγάπη από την
αστείρευτη αγάπη Του. Η αγάπη Του φροντίζει αμέριστα και αδιάκοπα, παρακολουθεί
άγρυπνα την εύρυθμη λειτουργία των έργων Του. Είναι η συντηρητική αγάπη Του,
που παρακολουθεί και παρεμβαίνει συμπληρωματικά.
Ο Θεός, ο Ίδιος ΑΓΑΠΗ, προβαίνει και σε προληπτικές ενέργειες, καθ’ όσον
δραστηριοποιεί την προνοητική Του αγάπη. Προνοεί, προβλέπει και προλαμβάνει καταστάσεις.
Οι κρουνοί της αγάπης Του ρέουν άφθονα
και περιλούουν μακροθυμικά, ανεκτικά τα πεπτωκότα πλάσματά Του. Είναι η
μακροθυμική αγάπη Του, που εκπηγάζει από τα σπλάχνα του ελέους Του.
Το κορύφωμα όμως της αγάπης εμφαίνεται
με τη Σταυρική Του Θυσία. Είναι η ΕΣΤΑΥΡΩΜΕΝΗ
ΑΓΑΠΗ, που αποτελεί μέρος του αγαπητικού, σωστικού σχεδίου του Θεού
για τον άνθρωπο.
Η ενανθρώπηση του Λόγου ήταν η αρχική
κίνηση, για να συνεχίσει με τη διδακτική
και ιαματική παρεμβατική Του παρουσία και να καταλήξει στην εκούσια Σταυρική
Του Θυσία, τη περιφανή νίκη κατά του θανάτου και του Διαβόλου και στη πανένδοξη
Ανάστασή Του.
Η μοναδική τέλεια ΑΓΑΠΗ εκφράζεται μοναδικά και επιτυγχάνει τη λύτρωση του ανθρώπου
από την αμαρτία, την καταλλαγή του με τον Θεό, την απόκτηση δυνατότητας θέωσης,
μετοχής στην ευφροσύνη του Παραδείσου, στην αιώνια θέα της παρουσίας του Θεού,
ως ανεσπέρου Φωτός, και στην ακατάπαυστη απόλαυση της αγάπης Του.
Αυτή η αγάπη συνεχίζεται, αφού
συνεχίζεται και η αμαρτία. Ο Ιησούς συνεχίζει να προσφέρεται, να προσφέρει το Σώμα και το Αίμα Του και να
καθαρίζει τον άνθρωπο, να τον αναγεννά, να τον ετοιμάζει για τη Βασιλεία Του. Η
συνέργεια του ανθρώπου στη σωστική ενέργεια του Θεανθρώπου θα φέρει το
ποθούμενο.-
ΑΓΙΟΙ ΝΕΟΜΑΡΤΥΡΕΣ
11/7 ΑΓΙΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ, ο νέος Οσιομάρτυρας.
΄΄Βρυούλων
αγλάισμα και αντιλήπτωρ θερμός΄΄, αναδείχθηκε ο νέος Οσιομάρτυρας Νεκτάριος.
Γεννήθηκε στα Βρύουλα της Εφέσου, από γονείς πτωχούς, αλλά ευσεβείς. Βαπτίζεται
Χριστιανός και επονομάζεται Νικόλαος. Ανατρέφεται και διδάσκεται έμπρακτα τη
πίστη και την αγάπη στον Χριστό. 17χρονο παλληκάρι μένει ορφανός από πατέρα.
Αναγκάζεται να εργασθεί σε κάποιον αγά.
Εκεί τον παγιδεύει ο σατανάς.
Ο Τούρκος τον εξαπατά με τη πληροφορία
της εκδημίας της μητέρας του και τον εξισλαμίζει. Η επιστροφή του όμως στα
Βρύουλα αποκαλύπτει την αλήθεια. Η μητέρα του ζει. Χαρούμενος προστρέχει κοντά
της. Η ευλαβής μητέρα στο αντίκρισμά του με το τούρκικο φέσι συγκλονίζεται. ΄΄Εγώ Νικόλαο Χριστιανό γέννησα και όχι
Τούρκο.΄΄, δηλώνει αυστηρά και τον εκδιώκει. Το είναι της συνταράσσεται και
αποστέλλει πύρινες ικεσίες στον Κύριο. Η Θεϊκή απάντηση άμεση. Το παιδί της
χήρας μάνας συνέρχεται και αντιλαμβάνεται το φοβερό ολίσθημά του. Αναχωρεί για
τη Σμύρνη και εκεί εξομολογείται σε αγιορείτη Ιερομόναχο. Έρχεται, με την
ευλογία του, στο Άγιον Όρος, στη Σκήτη της Αγίας Άννας, κοντά στον συντοπίτη
του Μοναχό χατζή-Στέφανο και κείρεται Μοναχός.
Ο πόθος όμως του μαρτυρίου καταφλέγει το είναι του.
Παίρνει ευλογία και φεύγει για το στίβο του μαρτυρίου. Φθάνει στη πατρίδα του
και αυτόκλητα παρουσιάζεται στον κριτή. Τότε σημειώνει μία εύτολμη κίνηση.
Ρίχνει το τούρκικο φέσι κάτω και βροντοφωνεί: ΄΄Χριστιανός γεννήθηκα και Χριστιανός θέλω να πεθάνω!΄΄
Κολακεύεται, βασανίζεται, αλλά παραμένει εδραίος στη πίστη του.
Στις 11 Ιουλίου 1820 αποκεφαλίζεται και
κερδίζει το άφθαρτο μαρτυρικό στεφάνι.-
Από το βιβλίο ΄΄ΙΧΝΗΛΑΣΙΕΣ΄΄
Ελ.Α.Κλ.
Από τη ποιητικήΣυλλογή<<ΨΗΦΙΔΕΣ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΩΝ>> Ελ.Α.Κλ.
Οι επενδύσεις σου;
Οι
καιροί δύσκολοι…
Οι
άνθρωποι επισφαλείς…
Το
άγχος κορυφώνεται.
Η
ανασφάλεια διάχυτη.
Ζητούνται λύσεις δυναμικές.
Επιζητούνται οράματα ελπιδοφόρα.
Αναζητούνται επενδύσεις κερδοφόρες
Αλλά, ποιο κέρδος στοχεύομε;
Οι
επενδύσεις σου να έχουν
προοπτική αιωνιότητας.
Να
διαπνέονται από τη φλόγα
της φιλαλληλικής αγάπης,
ως
ανταύγεια της Θεϊκής αγάπης.
Να είναι επενδύσεις άφθορες στο χρόνο.
Να επενδύεις, λοιπόν, στη γη και
να στοχεύεις τον Ουρανό.-
ΨΗΓΜΑΤΑ
Ø Η αγάπη χωρίς όρια,η τουΧριστού.
Η οριακή αγάπη, η του ανθρώπου.
Ø Κάλυψε
με την ταπεινοφροσύνη από τους ανθρώπους ό,τι
καλό.
Αποκάλυψε με
συντριβή στον Θεό ό,τι
κακό.
Ø Με την
επαγρύπνηση αποφεύγεις την εκτέλεση των κακών.
Με
το ζήλο εξασφαλίζεις
τη πραγματοποίηση των καλών.
Ø Εχομε κοινωνία αφθονίας.
Χρειαζόμαστε αφθονία
κοινωνίας.
Ø Ο Κύριος επιβλέπει τους ταπεινούς και
υποβλέπει τους υπερήφανους.
Ø Αγάπησε
τους αμαρτωλούς. Μίσησε την αμαρτία.
Ø Η
ανυπόκριτη αγάπη πηγάζει από
βαθιά ταπείνωση.
Ø Η μη εκζήτηση
του Θείου ελέους καθιστά ανενέργητη
τη Θεία Χάρη.
Ø Να εθελοτυφλείς: Στα άσεμνα θεάματα. Στα λάθη των
άλλων.
Ελ. Α. Κλ.
ΦΙΛΟΚΑΛΙΚΑ ΡΗΜΑΤΑ
Στάρετς
Αντωνίου της Όπτινα :
• Μη γελάς με θόρυβο, αλλά μόνο να
χαμογελάς.
• Ν' αποφεύγεις την αντιλογία και τη
φιλονικία.
• Ν' αγαπάς πάντα τη ταπείνωση και ν'αποφεύγεις πάντα
την υπερηφάνεια.
• Μη μισήσεις κανένα, για οποιοδήποτε
λόγο.
• Να ΄σαι εγκρατής στο φαγητό, το ποτό και
τα γλυκά.
• Να ΄σαι καταδεχτική με όλους· έτσι ο
Θεός θα σ' ευλογεί
και οι καλοί άνθρωποι θα σ' επαινούν.
• Ο θάνατος δίνει τέλος σ' όλα τα
πράγματα. Αυτό πρέπει να το΄χει πάντα
στο νού του ο άνθρωπος.
• Πράξεις σαν κι αυτές είναι ευάρεστες στο Θεό, ως «οσμή ευωδίας
πνευματικής».
• Τη βασιλεία του Θεού δε πρέπει να την αναζητήσουμε κάπου αλλού, αλλά μέσα μας, στη καρδιά μας. Θα με ρωτήσεις: Τι είναι η βασιλεία του Θεού; Σου απαντώ: Η βασιλεία του Θεού είναι η ενάρετη εν Χριστώ ζωή. Το να΄χει η ψυχή σου ταπείνωση και υπομονή, ειρήνη. Αν ζεις έτσι, θα δείς την ειρήνη (δηλαδή Τη βασιλεία του Θεού) μέσα σου όσο ζεις και, μετά τη κοίμησή σου, θα ζεις πάλι μαζί της».-
Στάρετς Βαρσανούφιου.
• Το πρώτο σας έργο, μόλις ξυπνήσετε, να
είναι το σημείο του τιμίου και ζωοποιού Σταυρού. Και τα πρώτα σας λόγια της
ευχής του Ιησού.
• Όταν σας έρχονται λογισμοί, μη
προσπαθήτε να τους διώξετε ανοίγοντας ένα λογικό διάλογο μαζί τους. Χτυπάτε
τους επάνω στη Πέτρα. Πέτρα είναι ο
Χριστός. Το Όνομά Του. Η προσευχή του Ιησού. Δεν είναι στο χέρι σας, να μη
τους δεχθήτε. Τους λογισμούς τους διώχνει
μόνο το Όνομα του Ιησού.
• Όταν η προσευχή – συμβαίνει μερικές φορές – γίνεται χωρίς προσοχή και μηχανικά, μην απογοητεύεσθε. Την ώρα της προσευχής με το όνομα του Κυρίου Ιησού Χριστού αγιάζεται ακόμη και το στόμα μας.-
Επιμέλεια επιλογής
Ελ. Α. Κλ.
΄΄Προσέχετε τον εαυτό
σας. Η πρόοδος στη πνευματική ζωή
διακρίνεται με την ολοένα και περισσότερη
συναίσθησι της μηδαμινότητός μας.΄΄
Οσιος Θεοφάνης ο
έγκλειστος
28.7 ΟΣΙΑ ΕΙΡΗΝΗ της Χρυσοβαλάντου.
Γέννημα της Καππαδοκίας και καρπός
ευγενών γονέων η Ειρήνη. Όμορφη και ενάρετη ελκύει τον πρίγκηπα Μιχαήλ,γυιό της Βασιλισσας Θεοδώρας και είναι υποψήφια σύζυγός του.
Κατευθυνόμενη προς το Βυζάντιο, στον Όλυμπο, συναντά τον προορατικό
Γέροντα Ιωαννίκιο και πληροφορείται τη μελλοντική της πορεία.΄Οντως ο πρίγκηπας έχει νυμφευτεί και
η Ειρήνη
αποδέχεται τη προρρηθείσα Θεϊκή πρόσκληση.
Προσέρχεται στην Ιερά Μονή Χρυσοβαλάντου και
κείρεται Μοναχή. Ζεί την αποταγή και βιώνει την υποταγή. Εντρυφά
με ταπείνωση και ασκείται στην επιμονή. Προσεύχεται αδιάλειπτα και
αποκτά παρρησία στον Θεό.Εμπλουτίζεται με θαυματουργικό και προορατικό
χάρισμα. Αναδεικνύεται Ηγουμένη και χειραγωγεί αλάθητα.
Ο
Κύριος τη φιλοδωρεί με τρία μήλα
του Παραδείσου, που της
στέλνει με τον ΄Αγιο Ιωάννη Θεολόγο.
103 ετών εκδημεί και απολαμβάνει το ανέσπερο Φως της παρουσίας Του.
Από το
βιβλίο ΄΄ΙΧΝΗΛΑΣΙΕΣ΄΄ Ελ. Α. Κλ.
΄΄Σε καμμιά περίσταση να μην
αυτοεπαινείσαι, αλλά και να μη ζητάς τον έπαινο των άλλων. Ούτε να
ζηλεύης εκείνους που επαινούνται από τους ανθρώπους.
Αληθινά συνετός είναι εκείνος που
επαινείται από τον Θεό και δοξάζεται από τον Θεό.«Ο καυχώμενος,εν Κυρίω καυχάσθω»(Α΄Κορ. 1,31).΄΄
Αγιος Δημήτριος του Ροστώφ)
27.7 ΑΓΙΟΣ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ.
Νικομήδεια η πατρίδα του Παντελεήμονα. Ευστόργιος και Ευβούλη οι
ευλαβείς γονείς του. Χριστιανική η ανατροφή, που δέχεται.
Η μητέρα του εκδημεί σύντομα και χειραγωγείται από τον ευλαβή ιερέα
Ερμόλαο. Σπουδάζει ιατρική και δέχεται τις εμπειρίες του διάσημου ιατρού Ευφρόσυνου.
Η δράση του προκαλεί. Η σύλληψη ακολουθεί. Το μαρτύριο φρικτό. Η αποκεφάλιση επίλογος νικηφόρος της επίγειας ζωής. Η αυλαία του Παραδείσου διάπλατα ανοικτή. Εισέρχεται ένας ακόμη Μάρτυρας αγωνιστής. Είναι ο ΄Αγιος Παντελεήμων .-
Από το
βιβλίο ΄΄ΙΧΝΗΛΑΣΙΕΣ΄΄ Ελ. Α. Κλ.
«
που αναγνωρίζει το σφάλμα
του και ταπεινώνεται,
παρά ενάρετο με
αυταρέσκεια».
Αββάς Σαρματίας
26.7 ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ.
Βλαστός της Ρώμης η Παρασκευή και καρπός προσευχών των ευσεβών γονέων της Αγάθωνα και Πολιτείας. Ανατρέφεται με παιδεία και νουθεσία Κυρίου.
Αφιερωμένη στον Θεό «από κοιλίας μητρός», με την εκδημία των γονέων της διαμοιράζει τα υπάρχοντά της στους ενδεείς αδελφούς και θέτει τον εαυτό της στη διάθεση του Θεού. Γίνεται το εργαλείο στα χέρια Του, το ηχηρό φερέφωνό Του. Κηρύττει διαπρύσια το λόγο Του και αγωνίζεται σθεναρά για την εξάπλωση της Βασιλείας Του.
Η
δράση της προκαλεί την οργή του Βασιλιά Αντωνίνου.
Συλλαμβάνεται
πάραυτα, προσκαλείται για θυσία στα είδωλα, αρνείται κατηγορηματικά και
προσφέρεται θυσιαστικά. Ρίχνεται σε λέβητα με καυτό λάδι και πίσσα, αλλά
παραμένει αβλαβής. Ο Βασιλιάς απορεί, δοκιμάζει το υγρό και τυφλώνεται. Η Αγία
με θερμή προσευχή του χαρίζει το φως.
Ο ίδιος και οι φρουροί
του πιστεύουν στον Χριστό.
Η ιεραποστολική δράση της συνεχίζεται για να σφραγίσει αργότερα μαρτυρικά τη γήινη πορεία της.-
Από το
βιβλίο ΄΄ΙΧΝΗΛΑΣΙΕΣ΄΄ Ελ. Α. Κλ.