΄΄Κάθε φορά που λες την ευχή :
ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ
ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
είναι
σαν να πυροβολείς
το
διάβολο
και δε σε πλησιάζει.΄΄
ΑΓΙΟΣ ΠΑΪΣΙΟΣ
΄΄Κάθε φορά που λες την ευχή :
ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ
ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
είναι
σαν να πυροβολείς
το
διάβολο
και δε σε πλησιάζει.΄΄
ΑΓΙΟΣ ΠΑΪΣΙΟΣ
31.5 ΑΓΙΟΣ ΕΡΜΕΙΑΣ.
Επίλεκτος στρατιώτης στα Κόμανα της Καππαδοκίας ο Ερμείας.
Αγωνίζεται γενναία και ανδραγαθεί
επανειλημμένα.
Η στρατιωτική του καρριέρα άψογη.
Η χριστιανική του παρουσία δυναμική. Ασυναγώνιστος στις μάχες, αλλά και
ανένδοτος στους διωγμούς.
Συλλαμβάνεται και προσκαλείται να αλλαξοπιστήσει.
Αρνείται κατηγορηματικά.
Βασανίζεται σκληρά.
Παραμένει εδραίος.
Στη φωτιά αβλαβής. Στις προκλήσεις ευσταθής.
Τον
αποκεφαλισμό δέχεται αναντίρρητα.
Στο
Χορό των Μαρτύρων συγκαταλέγεται αναμφίβολα.
Ερμείας ο Μάρτυρας Χριστού.-
Από το
βιβλίο ΄΄ΙΧΝΗΛΑΣΙΕΣ΄΄ Ελ. Α. Κλ.
28.5 ΑΓΙΑ ΘΕΟΔΟΣΙΑ.
Χριστιανή 18χρονη
η Θεοδοσία και διαθέτει πίστη ακράδαντη, αγάπη
ανυπόκριτη, ζήλο αμείωτο. Είναι η κόρη από την Τύρο της Φοινίκης, η ηρωϊδα.
Ορθοφρονεί και ορθοτομεί την Αλήθεια. Βιώνει το πιστεύω της με συνέπεια.
Δίνει καθημερινά μαρτυρία ζωής και σφραγίζει τη ζωή της με το μαρτύριο.
Ο άρχοντας Ουρβανός τη συλλαμβάνει, την
προσκαλεί για άρνηση, την προκαλεί δελεαστικά. Η ομολογία
παρρησιακή. Η στάση της αγέρωχη .Το φρόνημά της άκαμπτο.
Βασανίζεται
φρικτά. Υπομένει καρτερικά. Δηλώνει
ακατάπαυστα τη χριστιανική της ιδιότητα.
Περιχαρής για τη μαρτυρική της προσφορά, αιμόφυρτη από τα κολαστήρια, ρίχνεται στη θάλασσα το σώμα. Η ψυχή της πάλλευκη φθάνει στον Ουράνιο Νυμφώνα.-
Από το
βιβλίο ΄΄ΙΧΝΗΛΑΣΙΕΣ΄΄ Ελ. Α. Κλ.
Άγιος Πορφύριος
28.5 ΑΓΙΑ ΕΛΙΚΩΝΙΔΑ.
Βλάστημα της Θεσσαλονίκης και καύχημα
της Κορίνθου η Ελικωνίδα, αφού τόπος
μαρτυρίου της αναδείχθηκε.
Περίνιος ο άρχοντας υπεράνθρωπα προσπαθεί για την άρνηση του πιστεύω της.
Ανυποχώρητη αγωνίστρια, αντιστασιακή ηρωιδα, μηδενοποιεί τη δόξα, κιβδηλοποιεί τον πλούτο και προχωρεί αγέρωχα προς την άληκτη δόξα τ' Ουρανού.
Βασανίζεται φρικτά στην πύρινη άσφαλτο, στην αδηφάγο
φωτιά, στα άγρια θηρία, αλλά η
Θεία Χάρη τη
διαφυλάσσει.
Αποκεφαλίζεται τελικά και εισέρχεται
θριαμβευτικά στα Ουράνια Σκηνώματα.-
Από το
βιβλίο ΄΄ΙΧΝΗΛΑΣΙΕΣ΄΄ Ελ. Α. Κλ.
27.5 ΑΓΙΟΣ ΘΕΡΑΠΩΝ.
Ζηλωτής
ιερέας
των Σάρδεων ο Θεράπων, αποτελεί
γνήσια επιστολή Χριστού, αφού διαθέτει πραότητα και ανεξικακία,
επιείκεια και μακροθυμία.
Με όπλο
την ταπείνωση και πυξίδα την αγάπη
φιλοξενεί αφειδώλευτα,
εξυπηρετεί αφιλοχρήματα, διδάσκει παραδειγματικά. Αγώνας
και αγωνία του η εξάπλωση της Βασιλείας του Θεού.
Αγρυπνεί
και αυτοελέγχεται για την
ορθή επιμέλεια κάθε ψυχής, για τη συμφωνία λόγων και έργων, για την αποφυγή σκανδαλισμού
και απώλειας ψυχών εξ αιτίας του.
Συλλαμβάνεται και προσκαλείται στην άρνηση του Χριστού.
Εμμένει σταθερά, βασανίζεται σκληρά και αποκεφαλίζεται, παίρνοντας
το άφθαρτο στεφάνι του μαρτυρίου.-
Από το
βιβλίο ΄΄ΙΧΝΗΛΑΣΙΕΣ΄΄ Ελ. Α. Κλ.
ΑΓΙΟΣ ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ
26.5 ΑΓΙΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΚΑΡΠΟΣ.
Γνωρίζει τον Χριστό και
συνοδοιπορεί μαζί Του ο Κάρπος, ανάμεσα στον
Εβδομηκο-νταμελή Αποστολικό Χορό.
Συναντά τον Πυρφόρο Απόστολο Παύλο και
προσφέρει τη πολύτιμη συνεργασία του.
Αναδεικνύεται Επίσκοπος Βάρνας της
Θράκης και ακτινοβολεί με την αγία ζωή του.
Πειρασμοί τον κυκλώνουν και θλίψεις τον επισκέπτονται, αλλ' υπομένει γενναία.
Κακοπαθεί και μάχεται δυναμικά.
Διδάσκει εμπειρικά
και παραδειγματίζει καθολικά.
Εκδημεί
ειρηνικά και ευφραίνεται άληκτα.
Είναι
ήδη Κάρπος ο ΄Αγιος.-
Από το
βιβλίο ΄΄ΙΧΝΗΛΑΣΙΕΣ΄΄ Ελ. Α. Κλ.
Στάρετς Ζωσιμάς.
25.5 ΑΓΙΟΣ ΚΕΛΕΣΤΙΝΟΣ .
΄Εμποθος και έμπονος ο αγώνας του Κελεστίνου για τη σωτηρία ψυχών. Διαπρύσιος κήρυκας του Ευαγγελίου διδάσκει και προσκαλεί στην πίστη του Χριστού τους απίστους.
Εναγώνια προσπαθεί, αλλά και θαρρετά ομολογεί.
Συλλαμβάνεται για τη πολύπλευρη δράση του και επιχειρείται η φρονηματική του αλλαγή.
Θερμός υποστηρικτής της Αλήθειας αναδεικνύεται και ανένδοτος Ομολογητής Χριστού.
Βασανίζεται ανήλεα και τερματίζει μαρτυρικά τη γήϊνη πορεία του.
Συναριθμείται στη χορεία των Μαρτύρων.-
Από το
βιβλίο ΄΄ΙΧΝΗΛΑΣΙΕΣ΄΄ Ελ. Α. Κλ.
24.5 ΟΣΙΟΣ ΣΥΜΕΩΝ.
Μονάκριβο παιδί
του Ιωάννη και της Μάρθας ο Συμεών.
5χρονος
χάνει τον πατέρα του σ' ένα σεισμό.
Διαπαιδαγωγείται ένζηλα και θεόφρονα.
Μεγαλώνει και επιλέγει την ισάγγελη
πολιτεία. Εισέρχεται σε Μοναστική αρένα της Σελεύκειας και μαθητεύει
κοντά στον ξακουστό Ασκητή Ιωάννη.
Οι επιδόσεις του θεαματικές. Ο Διάβολος ωχριά. Ο φθόνος
έκδηλος. Απόπειρα εξόντωσής του επιχειρείται από συμμοναστή του, αλλ'
αποτυγχάνει και επέρχεται παράλυση του δράστη. Η προσευχητική ικεσία
του Συμεών επιφέρει τη θεραπεία.
Η έντονη πίστη του και η διάπυρη αγάπη του επιβραβεύονται με τη θαυματουργική Χάρη.-
Από το
βιβλίο ΄΄ΙΧΝΗΛΑΣΙΕΣ΄΄ Ελ. Α. Κλ.
ΚΥΡ. ΠΑΡΑΛΥΤΟΥ.( Ιωαν. ε΄,1 – 15)
ΕΠΙΛΟΓΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ.
«Θέλεις υγιής
γενέσθαι;…ίδε υγιής γέγονας` μηκέτι αμάρτανε, ίνα μη χείρόν σοι τι γένηται». ( Ιωαν. ε.΄, 6, 14 ).
Ο Ιησούς ένα σάββατο βρέθηκε μπροστά σ’ έναν πολυετή
ασθενή. Παραλυσία τριάντα οκτώ ετών
τον κρατούσε καθηλωμένον στο κρεβάτι του πόνου.
Η φιλευσπλαχνία του Χριστού Τον
προέτρεψε σε ιαματική κίνηση. «Θέλεις
υγιής γενέσθαι;»,τον ερωτά ο Κύριος.
Το
έναυσμα για εκζήτηση βοήθειας, για εκούσια επιλογή θεραπείας, δίδεται. Η θεραπεία
είναι δυνατή, αλλά όχι αναγκαστική. Η έκφραση της ελευθερίας του προσώπου σ’
όλο της το μεγαλείο.
Η ενέργεια
του Θεού επιζητεί τη συνέργεια
του ανθρώπου, απαραιτήτως.
Ο Χριστός ποθεί τη σωτηρία μας
πρωταρχικά, αλλά ουδέποτε παραβιάζει την ελευθερία μας.
Η
παντοδυναμία του Θεού θεράπευσε πάραυτα τον παράλυτο, ευθύς ως έδωκε την
συγκατάθεσή του, με την έκφραση της ενδόμυχης επιθυμίας του για θεραπεία.
Θεραπεύεται ο παράλυτος, αφού σηκώνει
και το κρεβάτι του και φεύγει.
Φεύγει, αφού εισέπραξε το δώρο της
θεραπείας.
Ο Ιησούς συγχρόνως του κάνει μια υπόμνηση:«..ίδε υγιής γέγονας` μηκέτι αμάρτανε, ίνα μη χείρόν σοι τι γένηται».
Η
παραλυσία, συνέπεια αμαρτίας. Η επαγρύπνηση, η άσκηση, η συμμετοχή στα Μυστήρια
της Εκκλησίας, εξασφαλίζουν την ισορροπία και υγεία ψυχής και σώματος.
Η
αμαρτία κατεργάζεται τον θάνατο.
Η
μετάνοια χορηγεί τη ζωή.
Ο αγώνας εμπεριέχει και πτώσεις, αλλά σημειώνει
και αναστάσεις, περιφανείς νίκες, σωστικές φάσεις.
Η πορεία μας είναι ανοδική, αγωνιστική. Ας είναι και νικηφόρα.-
Από
το βιβλίο ΄΄ΖΩΗΦΟΡΑ ΡΗΜΑΤΑ΄΄ Ελ. Α. Κλ.
23.5 ΟΣΙΟΣ ΜΙΧΑΗΛ.
Μονάκριβος, καρπός προσευχής πλουσίων και
ευλαβών γονέων, ο Αγγελώνυμος
Μιχαήλ και σκεύος εκλογής του Θεού.
Με τη γονική φροντίδα και τη γνήσια
προσωπική επιλογή και μεθοδική κατάρτιση
πορεύεται προς τον Ουρανό. Με την ευφυϊα
έμφυτη, με τη σοφία επίκτητη, με τη σύνεση
εμφανή, με την αρετή προφανή, ακτινοβολεί και θαυμάζεται και δοξάζεται.
Αποκολλάται
όμως από τη γήινη δόξα και προσκολλάται
στην κτήση της Ουράνιας δόξας.
Η γνωριμία του με τον θεοφιλή Θεοφύλακτο τον ενισχύει.Ο ΠατριάρχηςΤαράσιος τους επισημαίνει και τους χειροτονεί Επισκόπους.
Ο
Μιχαήλ στην πατρίδα του Σύναδα επισκοπεί άψογα.
Πράος
και μακρόθυμος, φιλάνθρωπος και ταπεινός διδάσκει
έμπρακτα, ενισχύει, παρηγορεί, κατευθύνει.
Ανεγείρει
επάλξεις και ιδρύει καταφυγές, ορφανοτροφεία.
Ορθοτομεί την Ορθόδοξη Αλήθεια ανένδοτα, θαυματουργεί πολλαπλά, εξορίζεται πυκνά, κακοπαθεί και εκδημεί και ενδημεί στην ποθεινή χώρα του αείφωτου Φωτός.-
Από το
βιβλίο ΄΄ΙΧΝΗΛΑΣΙΕΣ΄΄ Ελ. Α. Κλ.
ΑΓΙΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΘΕΟΛΟΓΟΣ
22.5 ΑΓΙΟΣ ΒΑΣΙΛΙΣΚΟΣ.
Βλαστός της Αμασείας του Πόντου και ανεψιός Θεοδώρου Τήρωνος ο Βασιλίσκος.
Με την πίστη βαθιά και την αγάπη θερμή προς το Χριστό, ποθεί το μαρτύριο. Η γνωστοποίηση της ταυτότητάς του επιφέρει και τη σύλληψή του.
Φυλακίζεται, απελευθερώνεται με Θεϊκή
επέμβαση και προσέρχεται στους συγγενείς
για αποχαιρετισμό και
κατήχηση.
Καταζητείται, συλλαμβάνεται και προσδένεται σε ξηρό πλάτανο. Ο Μάρτυρας
προσεύχεται. Ο Κύριος θαυματουργεί. Βλασταίνει ο πλάτανος και πηγή νερού αναβλύζει στη ρίζα του. 13 στρατιώτες μεταστρέφονται.
Ο
Αθλητής ανακρίνεται,
προσεύχεται και φωτιά
από τον Ουρανό κατακαίει ναό και
συντρίβει είδωλα. Ο ηγεμόνας εξοργίζεται και τον αποκεφαλίζει. Το σώμα ρίχνεται
στον ποταμό. Η ψυχή φθάνει στον Ουρανό.
΄Ενας Μάρτυρας θαυματουργός και πρεσβευτής για μας.-
Από το
βιβλίο ΄΄ΙΧΝΗΛΑΣΙΕΣ΄΄ Ελ. Α. Κλ.
΄Οταν
ανακαλύπτεις την πόρτα της καρδιάς
σου,
ανακαλύπτεις την πύλη του ουρανού.
ΑΓΙΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ
ΘΕΟΛΟΓΟΣ
21.5 ΑΓΙΟΙ : ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ και ΕΛΕΝΗ.
Γυιός ευσεβών
γονέων, του Κώνσταντος και της Ελένης
ο Κωνσταντίνος δέχεται το σπόρο της πίστεως.
18χρονο παλληκάρι εισέρχεται στις τάξεις του στρατού,
ανδραγαθεί και ανέρχεται σε ύπατο αξίωμα.
Η καταφυγή
στο Θεό, τον οδηγεί στην κατατρόπωση του Μαξεντίου και Λικινίου, με το Λάβαρο του
Σταυρού πρωτοπόρο.
Ως Αυτοκράτορας ευνοεί τους Χριστιανούς
και τερματίζει τους διωγμούς. Κτίζει την Κωνσταντινούπολη και βαπτίζεται.
Η μητέρα του βρίσκει τον Τίμιο
Σταυρό και κτίζει Ναούς στους Αγίους
Τόπους.
Κωνσταντίνος και Ελένη. Γυιός και μητέρα Άγιοι, ισαπόστολοι.-
Από το
βιβλίο ΄΄ΙΧΝΗΛΑΣΙΕΣ΄΄ Ελ. Α. Κλ.
Αν δεν αποκτήσουμε
το πνεύμα της διακονίας του πλησίον,
η ζωή μας θα είναι ανώφελη…
20.5 ΑΓΙΟΣ ΘΑΛΛΕΛΑΙΟΣ.
Γυιός πλουσίων και ευσεβών γονέων του Βερούκιου και της Ρωμυλίας, ο Θαλλέλαιος, διαπαιδαγωγείται χριστιανικά. Ενστερνίζεται το Χριστό
και αγωνίζεται με το Χριστό και ζει για το Χριστό.
Διακρίνεται για τη μαχητικότητα και την
αυτοκυριαρχία, τη φιλευσπλαχνία και την αφιλαργυρία.
Διαθέτει την ευφυϊα στη σπουδή της
ιατρικής και την πίστη στην υπηρεσία της αγάπης.
Ενισχύει ψυχές και θεραπεύει σώματα.
Μεταστρέφει καρδιές και διασώζει ζωές. Εργάζεται άοκνα και προσφέρεται ανάργυρα. Ανακουφίζει και
στηρίζει. Προσφέρει πίστη και ελπίδα.
Τη
δράση του σφραγίζει ο
αποκεφαλισμός.
΄Ενας γιατρός Αγιος !!!.-
Από το
βιβλίο ΄΄ΙΧΝΗΛΑΣΙΕΣ΄΄ Ελ. Α. Κλ.
΄΄Ο Χριστιανός
χρειάζεται δύο φτερούγες
για να πετάξει και
να πάει στον Παράδεισο!!!
Την ταπείνωση και την αγάπη!!!
Άγιος
Κοσμάς ο Αιτωλός
19.5 ΑΓΙΟΙ : ΠΑΤΡΙΚΙΟΣ
και οι συν αυτώ :
ΑΚΑΚΙΟΣ, ΜΕΝΑΝΔΡΟΣ, ΠΟΛΥΑΙΝΟΣ.
Επίσκοπος Προύσσας ο Πατρίκιος ένθερμος και ζηλωτής, ρήτορας δεινός και
Θεολόγος άριστος. Από την έπαλξη αυτή δίνει μάχες κατά της ειδωλολατρικής πλάνης, κερδίζει ψυχές για το Χριστό καί διαλάμπει η αληθινότητα της Τριαδικής Θεότητας.
΄Ενας Επίσκοπος με τρεις επιτελικούς συνεργάτες προασπίζουν την Αλήθεια της Ορθοδοξίας και επισφραγίζουν την αγωνιστική τους ομολογία με τον αποκεφαλισμό.-
Από το βιβλίο
΄΄ΙΧΝΗΛΑΣΙΕΣ΄΄ Ελ. Α. Κλ.