Πέμπτη 30 Νοεμβρίου 2017
ΟΣΙΟΣ ΙΑΚΩΒΟΣ ΤΣΑΛΙΚΗΣ ο νέος Ασκητής
ΟΣΙΟΣ ΙΑΚΩΒΟΣ
ΤΣΑΛΙΚΗΣ
ο νέος
Ασκητής
Στον πάνσεπτο Χορό των Οσίων ευδιάκριτη θέση κατέχει ο μιμητής των Αγγέλων Ιάκωβος.Αστέρας μεγίστου βεληνεκούς ο Γέροντας
Ιάκωβος Τσαλίκης.
Σκεύος εκλογής του Θεού
Πατέρα, απεσταλμένος του Κυρίου για παραμυθία του λαού Του.
Η ζωή του έλαμψε με
αχτίδες απλότητας, αστραπές καλοσύνης, προτυπώδη ισάγγελη πολιτεία, πολλαπλές
θαυματουργικές επεμβάσεις.
Βλαστός της Μικρασιάτισσας μητέρας του Θεοδώρας και του Ρόδιου Σταύρου
πατέρα του. Οι γονείς του θεοσεβείς έφεραν στη γη, στις 5 Νοεμβρίου 1920 τον Ιάκωβο. Συνεργάτες ενσυνείδητοι του Θεού στο σωτήριο έργο Του ενσταλάζουν στο
γεώργιο της καρδιάς του τέκνου τους τον σπόρο της Αληθείας και πυροδοτούν το
είναι του με την αγάπη σ' Εκείνον.
Το 1922 ο πατέρας του συλλαμβάνεται αιχμάλωτος από τους Τούρκους και
οδηγείται στα βάθη της Ανατολίας. Έρχεται κατόπιν και η Μικρασιατική
καταστροφή, οπότε η οικογένειά του βιώνει την επώδυνη προσφυγιά και μεταφέρεται
στην Ιτέα, με εγκατάσταση στην Άμφισσα. Εκεί τους ανευρίσκει ο πατέρας του και
μετακινούνται στη Φαλάκρα της Ευβοϊκής γης.
Το 1927 ο Ιάκωβος φοιτά στο Δημοτικό Σχολείο, αφού ήδη έχει αποστηθίσει
τη Θεία Λειτουργία, έκφραση έκδηλη του λατρευτικού του ζήλου και σημειώνει
άριστες επιδόσεις.
Σκεύος εκλογής του Θεού ο
Ιάκωβος χαριτώνεται και η εμφάνιση της Αγίας Παρασκευής ακτίνα τονωτική της
πίστεώς του.Η προσευχή βρίσκεται στα χείλη του και με τη δύναμή της θεραπεύει
ασθενείς. Σημείο εμφανές κι αυτό της μελλοντικής του ευάρεστης στο Θεό πορείας
του.
Η μόρφωσή του όμως αναστέλλεται και δεν προχωρεί στο Γυμνάσιο, λόγω
οικονομικής δυσχέρειας, αλλά εργάζεται χειρωνακτικά.
Κυριακή 5 Νοεμβρίου 2017
ΚΥΡ. Ε΄ ΛΟΥΚΑ. ( Λουκ. ιστ΄ , 19 – 31 ) ΑΝΙΣΟΤΗΤΑ πλούτου.
ΚΥΡ. Ε΄ ΛΟΥΚΑ. ( Λουκ. ιστ΄ , 19 – 31 )
ΑΝΙΣΟΤΗΤΑ
πλούτου.
<<ανθρωπός τις
ην πλούσιος …πτωχός
δε τις ονόματι
Λάζαρος…»
( Λουκ. ιστ΄ , 19 – 20 ).
Οι σύγχρονες κοινωνίες μαστίζονται από
ένα σοβαρώτατο κοινωνικό πρόβλημα, αυτό
της ανισότητας.
Η άνιση
κατανομή των αγαθών στους ανθρώπους του πλανήτη μας είναι
ζήτημα πολυδιάστατο. Η πνευματική
του πλευρά είναι κυρίαρχη, ως προς τους τρόπους λύσης του προβλήματος.
Η αλλαγή στην κοινωνική δομή της κοινωνίας,
προϋποθέτει ανθρώπους, που έχουν μεταμορφωθεί, Χριστοποιηθεί.
Η οριζόντια διάσταση του ανθρώπου είναι
συνάρτηση της κάθετης διάστασης. Οι επικοινωνιακές σχέσεις του ανθρώπου με τον
Θεό, ρυθμίζουν τις διαπροσωπικές σχέσεις των ανθρώπων μεταξύ τους.
Συνεπώς
η λύση του προβλήματος βρίσκεται στην κοινωνία του ανθρώπου με τον Θεό.
Ο
πλούσιος της παραβολής έχει απολέσει την ταυτότητα του προσώπου του, εφ’ όσον
έχει αναδείξει σε πρόσωπο τον πλούτο.
Ο
πτωχός Λάζαρος, μέσα στην φτώχεια του,
παραμένει πρόσωπο.
Η
κακή χρήση του πλούτου επέφερε την προσωπική αλλοτρίωση του πλουσίου, αύξησε
την σκληροκαρδία, δυνάμωσε την αναλγησία.
Η
φτώχεια του Λαζάρου σφυρηλάτησε την υπομονή, διατήρησε το φρόνημα ταπεινό και
την ελπίδα άσβεστη.
Η
ανισότητα αυτή στη γη προσμετρείται με αντίστροφη ανισότητα στον Ουρανό.