Παρασκευή 30 Ιανουαρίου 2015

Οι τρεις ΙΕΡΑΡΧΕΣ.


30/1. ΟΙ ΤΡΕΙΣ  ΙΕΡΑΡΧΕΣ:
Μ.ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ,
ΑΓ.ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ο Θεολόγος,
ΑΓ.ΙΩΑΝΝΗΣ ο Χρυσόστομος.

Τρεις πολύφωτοι αστέρες.
Τρεις πολύεδροι αδάμαντες.
Τρεις ανένδοτοι Αγωνιστές.
Τρεις διαπρύσιοι κήρυκες.
Τρεις  σοφοί, αλλά ταπεινοί.
Τρεις γίγαντες του πνεύματος.
Τρεις αληθινά Μεγάλοι.
Συνδυάζουν τη σοφία με την πίστη, τον Ελληνισμό με την Ορθοδοξία.
Ας τους γνωρίσουμε όμως τον καθένα χωριστά και βέβαια συνοπτικά.

Πέμπτη 22 Ιανουαρίου 2015

ΑΓΙΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΤΙΜΟΘΕΟΣ


22/1  ΑΓΙΟΣ    ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ    ΤΙΜΟΘΕΟΣ.

 Χριστιανική ανατροφή δέχεται από τη  μητέρα  του  Ευνίκη και τη γιαγιά   του  Λωϊδα.
            Ακόλουθος πιστός γίνεται του Αποστόλου Παύλου και συγκοινωνός των παθημάτων του.
            Επισκοπεί της Εφέσου και κηρύττει διαπρύσια. Αγωνίζεται σθεναρά και προσελκύει αποτελεσματικά.
            Τους λόγους και τα έργα σφραγίζει με το αίμα.
            Τιμόθεος! Απόστολος και Μάρτυρας Χριστού  είναι.-



ΑΓΙΟΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ο Πέρσης.


22/1  ΑΓ. ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ, ο Πέρσης.

 Ζει τον 7ο μ.Χ. αιώνα, όταν βασιλιάς των Περσών είναι ο Χοσρόης και αυτοκράτορας  Κων/πόλεως  ο Ηράκλειος. Γεννιέται  στο χωριό Ραζήχ της Περσίας. Είναι γιός του Μάγου Βαβ  και εκπαιδεύεται  αξιόλογα.
Η άφιξη του Τιμίου Σταυρού στην Περσία, κατόπιν καταλήψεως των Ιεροσολύμων από τον Χοσρόη, προκαλεί το ενδιαφέρον  του  Μαγουνδάτ. Η μόρφωσή του επιτρέπει έρευνες γύρω από το πρόσωπο του Χριστού. Εντρυφά και θαυμάζει και πιστεύει στο Χριστό.
Έρχεται στα Ιεροσόλυμα και βαπτίζεται Χριστιανός.
Φθάνει στην Ι. Μ. Αγ. Σάββα και κείρεται Μοναχός και μετονομάζεται Αναστάσιος. Επιδίδεται στην άσκηση εμπόνως.
Ο  ιεραποστολικός ζήλος φουντώνει. Αναχωρεί για την Καισάρεια, με  στόχο τη μεταστροφή της περσικής φρουράς. Γνωστοποιείται η πρόθεσή  του στο διοικητή Μαρζαβανά, καθώς και η ταυτότητά του, γιός Μάγου και επιχειρείται η μεταστροφή του. Η ομολογία  πίστεως  δίδεται   άμεσα   και   σθεναρά. Τότε   απαγχονίζεται   και   τελικά   αποκεφαλίζεται.
Ο Μάρτυρας Χριστού Αναστάσιος νιώθει πανευτυχής για την τιμή του μαρτυρίου. Συναριθμείται επάξια στη μαρτυρική Χορεία.-

Σάββατο 17 Ιανουαρίου 2015

Ο ΜΕΓΑΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ




Ο ΜΕΓΑΣ  ΑΝΤΩΝΙΟΣ


            Ο δρόμος προς την τελειότητα περνάει από την απάρνηση του πλούτου καί της δόξας και του ιδίου θελήματος.
             Αυτό υλοποιεί ο Μέγας ΑΝΤΩΝΙΟΣ, αφού πληγώνεται από τα βέλη της αγάπης του Θεού της Αγάπης. 
            Στο βάθος της ερήμου ανέρχεται στο ύψος της αγιότητας, αφού κατέρχεται στο βάθος του εαυτού του, βιώνει τη μηδαμινότητά του και ταπεινώνεται, ενώ ταυτόχρονα υψώνεται από το Θεό και τούς ανθρώπους. 

            Αγώνας και Θεία Χάρη συνεργάζονται και 105 χρονών εισέρχεται τροπαιοφόρος στη χώρα την αείφωτη για ανεκλάλητες απολαύσεις.-

                                                                   

Πέμπτη 8 Ιανουαρίου 2015

ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ο ΠΡΟΔΡΟΜΟΣ.

ΤΙΜΙΟΣ ΠΡΟΔΡΟΜΟΣ.ΙΩΑΝΝΗΣ ο ΠΡΟΔΡΟΜΟΣ! Ποιά είναι αυτή η γιγαντιαία ασκητική μορφή, η οποία παρεμβαίνει συντελεστικά στα Άγια Επιφάνεια;
Ας την προσεγγίσουμε με προσοχή.
«Ην δε Ιωάννης ενδεδυμένος τρίχας καμήλου και ζώνην δερματίνην περί την οσφύν αυτού και εσθίων ακρίδας και μέλι άγριον.» ( Μαρκ. α.΄, 6 ).
ΙΩΑΝΝΗΣ ο ΠΡΟΔΡΟΜΟΣ ! Το Θεϊκό λυχνάρι. Εκείνος, που έζησε στην άσκηση και προετοίμασε το δρόμο για τον ερχομό του Χριστού.
ΙΩΑΝΝΗΣ και ΙΗΣΟΥΣ ! Δυό Πρόσωπα με κοινωνία.
Έρημος και κοινωνία. Και τα δυό αλληλοπεριχωρούνται.Η έρημος προσφέρει το ιδανικό κλίμα για την κάθαρση της καρδιάς και εξασφαλίζει την αληθινή κοινωνία με τον Θεό και τους ανθρώπους.Το ορθόδοξο ήθος είναι ασκητικό και βιώνεται από όλους τους πιστούς, Μοναχούς και λαϊκούς.
Η ασκητική της Ορθοδοξίας συνεπάγεται την απαρέγκλιτη τήρηση των εντολών του Χριστού και την ελευθερία από τη δουλεία των κτισμάτων.Η κατάχρηση των υλικών αγαθών υποδουλώνει, ενώ η χρήση απελευθερώνει.
Ο αγώνας κατά των παθών
: Της φιληδονίας, της φιλαργυρίας και της φιλοδοξίας, που διεξάγουν αναλογικά, Μοναχοί και λαϊκοί,συνιστά τον ασκητικό τρόπο ζωής.Η βίωση της λατρείας και της άσκησης επιφέρει την κάθαρση της καρδιάς, τον φωτισμό του νου, την Θέωση.Ο ορθόδοξος ασκητικός τρόπος ζωής επιφέρει την Χριστοποίηση. Είναι ο μοναδικός δρόμος, για όλους, που οδηγεί στον Χριστό, στην σωτηρία.
Το ορθόδοξο ήθος συνεπάγεται την «εν Χριστώ» ελευθερία και την κατάλυση της δουλείας.
Συνεπώς, η Ασκητική μορφή του Τιμίου Προδρόμου προτείνει τον ασκητικό τρόπο ζωής κάθε ορθόδοξου χριστιανού, ώστε να πετύχει την Θέωση.
Σκεύος εκλογής ο Ιωάννης, δώρο Θεόσδοτο
, γίνεται το τρυγόνι της ερήμου, το αηδόνι της προσευχής, ο διαπρύσιος κήρυκας της μετανοίας, ο αμείλικτος στηλιτευτής της ακολασίας, ο τύπος της νηστείας, ο δείκτης της ταπεινώσεως, ο Έξαρχος των Προφητών, ο λύχνος του Θεού, ο Βαπτιστής του Υιού, ο Μάρτυρας της Αληθείας του Χριστού.-