ΚΥΡ. Η΄
ΜΑΤΘΑΙΟΥ Χορτασμός
πεντακισχιλίων (Α΄ , Κορ. α΄,10 – 17)
ΕΝΟΤΗΤΑ
και ΔΙΑΙΡΕΣΕΙΣ.
«Παρακαλώ…ίνα το αυτό λέγητε πάντες και μη η εν υμίν σχίσματα.»(Α΄Κορ. α΄,10 ).
Η πτώση των Πρωτοπλάστων επέφερε στο ανθρώπινο γένος
τη φθαρτότητα, τη θνητότητα, την πτωτική τάση.
Η πτώση,
κίνηση εγωϊστική, διαιωνίζεται. Ο εγωϊσμός εμφιλοχωρεί στον άνθρωπο και
προκαλεί συνέπειες ολέθριες. Οι αυτόνομες εγωκεντρικές ενέργειες είναι
διασπαστικές και αποκαλύπτουν την απουσία του Παναγίου Πνεύματος, που ενοποιεί
τα «διεστώτα. »
Η
ενανθρώπηση του Χριστού διέγραψε τροχιά ενωτικού έργου.Στο Θεανδρικό Του Πρόσωπο
ενοποιήθηκε ο άνθρωπος με το Θεό, οι Άγγελοι με τους ανθρώπους, το άκτιστο με
το κτιστό.
Η
αναδημιουργία της κτίσης, η αναγέννηση του ανθρώπου, με την κάθαρση των παθών, έδωκε το έναυσμα στο Άγιο Πνεύμα να
προσδώσει τον φωτισμό του νου, την αγιότητα, να ενεργοποιήσει την ενωτική
Του δύναμη.
Η μεταμόρφωση των παθών μετέτρεψε το άτομο σε πρόσωπο. Η άκτιστη ζωοποιός
ενέργεια του Θεού ενοποιεί τα πρόσωπα. Αυτή την οντολογική ενότητα των προσώπων
υποβλέπει, φθονεί ο Διάβολος και ενεργεί διασπαστικά, εφ’ όσον του παραδώσουμε
τη θέλησή μας. Αν εμείς διαθέτουμε ορθόδοξο φρόνημα και καθολικό ήθος θα αποδεχόμαστε
όλα τα χαρίσματα, τα οποία ο Παράκλητος αλάθητα και αδιάκριτα χορηγεί.
Προσέτι, θα
αναγνωρίζουμε τη διακονία όλων στο χώρο της Εκκλησίας, χωρίς να απολυτοποιούμε
χαρίσματα και να αυτονομούμε
χαρισματούχους.
Η άρνηση
ενός χαρίσματος συνιστά βλασφημία κατά του Χορηγού Αγίου Πνεύματος.
Το Άγιο Πνεύμα φωτίζει και εμπνέει και δεν
έχουμε δικαίωμα να το αμφισβητήσουμε. Η πνευματική μας νηπιότητα και
ανωριμότητα συντελεί στην παραγνώριση της καθολικότητας της Εκκλησίας. Τις
τραγικές συνέπειες της διαίρεσης βιώνει ο άνθρωπος. Οι φατρίες και τα σχίσματα
χαροποιούν τον διαιρεσιάρχη Διάβολο.
Η ευθύνη
είναι προσωπική. Η μεταστροφή μας θα σηματοδοτήσει και την ενότητα.-